علت واریز نشدن پایا + پیگیری انتقال وجه پایا

علت واریز نشدن پایا + پیگیری انتقال وجه پایا

علت واریز نشدن پایا به حساب مشتریان ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد و در این مقاله قصد داریم روش پیگیری انتقال وجه پایا را به شما کاربران گرامی آموزش دهیم. جا به جایی پول با سامانه پایا این روزها بسیار پرطرفدار شده است و در موارد کمی ممکن است شخصی پول برای شما پایا کرده باشد اما هنوز به حساب شما واریز نشده است و اینکه چرا حواله پایا واریز نشده است را شرح خواهیم داد.

علت واریز نشدن پایا + پیگیری انتقال وجه پایا

علت واریز نشدن پایا

حواله پایا و ساتنا با تغییر در ساعت تسویه حساب امنیت شان را افزایش دادند و تغییر ساعت واریز و تسویه حواله پایا و ساتنا به حساب مشتریان یکی از اقدامات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است. اگر به دنبال علت واریز نشدن پایا و همچنین علت نیامدن پول به حساب شبا هستید بهتر است چند ساعت صبر کنید تا در سیکل بعدی پایا پول به حساب تان واریز شود.

 

حواله بین بانکی پایا (ACH) خدمت جدیدی است که امکان انتقال الکترونیک وجوه بین‌ بانکی را برای مشتری فراهم آورده است. در مورد سامانه پایا، تراکنش های پایا تحت این سامانه تا ساعت 18:45 دقیقه در همان روز تسویه و باقی تراکنش‌ها به صبح روز بعد موکول می‌شود. ضمن اینکه تراکنش‌های کارتی شاپرک تحت‌ سامانه پایا نیز تنها یک بار در 24 ساعت و در صبح روز بعد تصفیه خواهد شد.

 

همچنین انتقالات سامانه پایا برای دستور پرداخت های مشتریان در روزهای تعطیل 1 بار در روز و در ساعت 13:45 صورت می پذیرد. پس نباید نگران واریز نشدن پایا خصوصا در روزهای تعطیل باشید زیرا ممکن است پول صبح روز بعد به حساب تان بنشیند.

 

بطور کلی در سامانه پایا تمامی نقل و انتقلات در ساعات معین شده به حساب مشتریان واریز می شود و نکته مهم ساعت صدور دستور پرداخت توسط متقاضی انتقال وجه پایا است.

علت واریز نشدن پایا + پیگیری انتقال وجه پایا

پیگیری انتقال وجه پایا

در صورتی که پس از گذشت مدت زمان مشخص و نهایتا 24 ساعت پس از صدور دستور پرداخت پایا، پول به حساب تان واریز نشده است می توانید از طریق بانک مبدا و مقصد پیگیری انتقال وجه پایا را انجام دهید.

 

با انجام تراکنش با هر یک از دو سامانه پایا و ساتنا، در ابتدا بانک مبدأ به سیستم بانک مرکزی متصل می‌‌ شود. بانک مرکزی بعد از تأیید به بانک مقصد اطلاع‌‌ رسانی می‌کند و انتقال وجه انجام می‌شود. در موارد کمی ممکن است اختلال در سیستم پایا وجود داشته باشد که خیلی سریع این مشکل برطرف خواهد شد.

 

بهتر است برای پیگیری واریز نشدن پایا ابتدا با بانک مبدا تماس بگیرید و در صورت تایید توسط این بانک سپس با بانک مقصد تماس حاصل فرمایید. در سیستم پایا ارسال به بانک در ساعت های مشخصی و به صورت دسته ای از بانک مبدأ به بانک مقصد صورت می‌گیرد.

 

به همین دلیل بهتر است ابتدا کمی صبر کنید و سپس نسبت به پیگیری واریز نشدن پایا بپردازید. همچنین می توانید مقاله ساعات انتقال وجه پایا را بخوانید تا بفهمید در چه ساعتی پول به حساب تان واریز می شود. چنانچه حواله صادره در پایا در روز تعطیل و یا خارج از ساعت کار بانک ها صادر شود، لطفا تا روز کاری بعد منتظر بمانید.

علت واریز نشدن پایا + پیگیری انتقال وجه پایا

محدودیت پایا در روزهای تعطیل

یکی دیگر از دلایل واریز نشدن پایا، مصادف شدن تاریخ حواله با روز تعطیل و حواله پایا در روز جمعه است. مثلا در بانک ملت انتقالات سامانه پایا برای دستور پرداخت های مشتریان در روزهای تعطیل 1بار در روز و در ساعت 13:45 صورت می پذیرد.

 

همچنین ممکن است در برخی دیگر از بانک ها این فرآیند روز کاری بعد انجام شود. شما مشتریان عزیز باید با محدودیت پایا در روزهای تعطیل آشنایی داشته باشید و نگران واریز نشدن پول به حساب تان نباشید. از این بند می‌توان اینطور تحلیل کرد که تمامی دستورهای پرداخت در روز تعطیل به شکل کامل به روزهای بعد موکول می‌شود.

 

در واقع مثلا اگر شما پرداخت الکترونیکی را با سامانه پایا یا ساتنا در روز جمعه انجام دهید، این دستور پرداخت با پرداخت‌های روز شنبه جمع خواهد شد و در روز شنبه تصفیه خواهد شد. با این رویکرد تفاوتی ندارد که شما انتقال وجه الکترونیکی خود را در جمعه عصر انجام دهید یا آن را به بامداد شنبه موکول کنید؛ چرا که در هر دو حالت تصفیه در روز شنبه انجام خواهد شد.

 

علت واریز نشدن حواله پایا و ساتنا را در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم و در پایان مجددا تاکید می کنیم برای پیگیری انتقال وجه پایا و عدم واریز به حساب، بهتر است تا روز کاری بعد از صدور دستور پرداخت تامل فرمایید تا پول به حساب تان بنشیند.

جدیدترین مطالب