اما استون | عکس های شخصی و بیوگرافی اما استون

اما استون | عکس های شخصی و بیوگرافی اما استون

اما استون | عکس های شخصی و بیوگرافی اما استون

بازیگر زن زیبای هالیوود اما استون یکی از بهترین بازیگران زن آمریکایی است که به تازگی برنده جایزه اسکار شده است. اما استون که اکنون 28 ساله شده است در مراسم اسکار سال 2017 به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن انتخاب شد.

 

امیلی جین «اما» استون (به انگلیسی: Emily Jean “Emma” Stone) (زاده ۶ نوامبر ۱۹۸۸) بازیگر انگلیسی تبار متولد آمریکا است.

 

«اما» جزو بازیگران سریال «رانندگی» بود، اما اولین بار استعداد خود را در فیلم کمدی خیلی بد در نقش جولز نشان داد. وی بعد از آن در فیلمهای خانه بانی و ارواح دوست‌دخترهای سابق ایفای نقش کرد. بعد از آن در سال ۲۰۰۹، «اما» در فیلم کمدی-ترسناک سرزمین زامبی‌ها و همچنین فیلم کمدی-درام مرد کاغذی بازی کرد.

 

در سال بعد یعنی ۲۰۱۰ وی در فیلم مارمادوک به جای شخصیت «مازی» در این فیلم به صداپیشگی پرداخت و همچنین در فیلم کمدی ایزی ای بازی کرد که به خاطر آن نامزد دریافت جایزه گولدن گلوب برای بهترین بازیگر زن فیلم‌های کمدی یا موزیکال شد. در سال بعد یعنی ۲۰۱۱ وی در دو فیلمدیوانه‌وار، احمقانه، عشق و همچنین خدمتکاران ایفای نقش کرد. فیلمی که تحسین شدید منتقدان و همچنین موفق بزرگ تجاری را به همراه داشت. کمپانی سازنده فیلم‌های مرد عنکبوتی با تأکید بر اینکه دیگر قرار نیست نسخه چهارم مرد عنکبوتی ساخته بشودتصمیم به ساخت دوباره این سه‌گانه گرفت و اعلام کرد که نسخه جدید با الهام از فیلم شوالیه تاریکی فیلمی با معنا و جذاب‌تر خواهد بود و اسم آن را مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز اعلام کرد، اما استون نیز در این فیلم در نقش گون استیسی بازی خواهد کرد. در ۲ می ۲۰۱۴ قسمت دوم این فیلم سینمایی مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲ اکران شد.

 

دوران کودکی اما استون

«اما» در ششم نوامبر سال ۱۹۸۸ در شهر اسکاتسدیل ایالت آریزونا به دنیا آمد، مادر او زن خانه‌داری به اسم کریستا و پدر او جف استون یک پیمان کار بود. او برادری دارد که دو سال از خود وی جوانتر است، پدربزرگ پدری وی یک سوئدی تبار بود و نام خانوادگی آنها بعد از مهاجرتشان به آمریکا به «استون» تغییر پیدا کرد او در نوجوانی در یک تئاتر منطقه‌ای به اسم «محدوده جوانی» در شهر فونیکس ایالت آریزونا عضو بود. جایی که برای اولین بار در سن ۱۱ سالگی بر روی صحنه رفت. او در دبستان «سکویا» و بعد از آن در دبیرستان «کوکپه» به تحصیل پرداخت. او در ۱۶ سالگی زمانی که در تئاتر به طور حرفه‌ای به فعالیت می‌پرداخت به مدت ۲ سال تحصیل خود را در خانه ادامه داد. وی در این ۲ سال در نمایشنامه‌های قصه‌های کریسمس وینی، شاهزاده و دریا، سیندرلا، جادویی، تایتانیک، ازدواج کوچک، خانه مدرسه، آلیس در سرزمین عجایب و «جوزف و کت شگفت انگیز رنگی» ایفای نقش کرد.

 

«اما» فقط برای یک نیمسال وارد مدرسه کاتولیک دخترانه «خاویر» شد، بعد از آن با نشان دادن یک پاورپوینت و با استفاده از یکی از آهنگ‌های «مدونا» به اسم هالیوود توانست والدین خود را راضی کند تا برای ادامه دادن حرفهٔ بازیگری به کالیفرنیا برود. پس از آن وی دبیرستان را رها کرد و در ماه ژانویه سال ۲۰۰۴ و در سن ۱۵ سالگی به همراه مادرش به یک آپارتمان در لس آنجلس نقل مکان کرد. بعد از آن در خانه به تحصیل خود ادامه داد تا بتواند در طول روز تست هنرپیشگی بدهد.

 

اطلاعات شخصی اما استون

با وجود اینکه همه «اما» را با موی قرمز می‌شناسند اما او در اصل یک بلوند است. او در نوجوانی موقعی اولین نقش خود را بازی کرد که موهای خود را به رنگ قهوه‌ای تیره درآورد. سازنده فیلم «خیلی بد» موهای او را از قهوه‌ای تیره به قرمز تغییررنگ داد. او برای بازی در فیلم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز موهای خود را به حالت اول برگرداند. صدای قوی و نیرومند «اما» ناشی از «کولیک» است که در نوزادی به آن مبتلا شد. شرایطی که در آن جیغ‌های ممتد نوزاد باعث تغییر در حالت طبیعی حنجره می‌شود. هم اکنون برآمدگی‌هایی بر روی تارهای صوتی او بوجود آمده‌است. او زمانی که در انجمن بازیگران پذیرفته شد به دلیل اینکه از قبل اسم امیلی استون در لیست بود نام «اما» را برای خود برگزید. دوستان و خانواده‌اش او را به نام امیلی صدا می‌زنند. او در سال ۲۰۰۹ از لس آنجلس به محله Greenwich Village در نیویورک نقل مکان کرد.

 

او از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ با همبازیش در فیلم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز، اندرو گارفیلد، ارتباط داشت ولی در اوایل سال ۲۰۱۶ از او جدا شد.

 

«اما» توانست در سال ۲۰۰۴ نقش «لائوری پارتریج» را در سریال تلویزیونی «در جستجوی خانواده جدید پارتریج» با سخت کوشی تصاحب کند. اما از این سریال فقط قسمت اول آن پخش شد و بعد از استقبال ضعیف مردم ادامه آن ساخته نشد وی توانست بعد از آن در سریال‌های Medium, The Suite Life of Zack and Cody، مالکوم در میانه و لوئی خوش شانس ایفای نقش کند. در سال ۲۰۰۷ «اما» توانست یک نقش مهم در یکی از سریال‌های درام شبکه فاکس به اسم «رانندگی» به دست آورده و در نقش «ولیوت ترمپل» ظاهر شود.

 

ادامهٔ این سریال هم بعد از شش قسمت کنسل شد. وی همچنین برای سریال قهرمانان در نقش «کلیر» تست هنرپیشگی داد اما این نقش به «هایدن پنتریر» واگذار شد. «اما» بعدها گفت که این تجربه سختی برای او بوده‌است. او توانست برای اولین بار استعداد واقعی خود را در فیلم کمدی خیلی بد و در نقش جولز به نمایش بگذارد. در سال ۲۰۰۸ وی در فیلم کمدی «راکر» به همراه رین ویلسون ظاهر شد او در این فیلم نقش امیلیا گیتاریست یک گروه راک را بازی کرد، او تنها برای آن فیلم دوره‌ای را برای یادگیری نواختن گیتار باس گذراند. بعد از آن در فیلم «خانه بانی» در کنار بازیگرانی مانند آنا فاریس، کاترین مک‌فی، کت دنکینز، رامر ویلیز و کالین هنکس به ایفای نقش پرداخت. او در این فیلم در نقش سرپرست یک انجمن خواهری ظاهر شد.

 

در سال ۲۰۰۹ «اما» در فیلم کمدی رمانتیک ارواح دوست دخترهای سابق به کارگردانی مارک واتر در کنار ستارگانی مانند متیو مک‌کانهی و جنیفر گارنر بازی کرد بعد از آن در فیلم کمدی ترسناک سرزمین زامبی‌ها به همراه وودی هارلسون و جسی آیزنبرگ خوش درخشید. پروژه فیلمبرداری سرزمین زامبی‌ها فوریه سال ۲۰۰۹ درایالت آتلانتا کلید خورد. «اما» در این فیلم در نقش دختری اهل ایالت کانزاس شهر ویچیتا را بازی کرد که با خواهر خود (سنگ کوچولو) با بازی ابیگیل برسلین در آمریکا به مسافرت می‌پردازد. «اما» همچنین در سال ۲۰۰۹ در فیلم مرد کاغذی به کارگردانی «کیاران مورلونی» بازی کرد و در کنار بازیگرانی مانند جف دانیلز، رایان رینولدز و لیزا کودروقرار گرفت.

 

اما استون برنده بهترین بازیگر زن | امیلی جین «اما» استون (زاده ۶ نوامبر ۱۹۸۸) بازیگر انگلیسی تبار متولد آمریکا است. «اما» جزو بازیگران سریال «رانندگی» بود، اما اولین بار استعداد خود را در فیلم کمدی خیلی بد در نقش جولز نشان داد.
اما استون | عکس های شخصی و بیوگرافی اما استون

اما استون بهترین بازیگر زن در اسکار 2017

وی بعد از آن در فیلمهای خانه بانی و ارواح دوست‌دخترهای سابق ایفای نقش کرد.بعد از آن در سال ۲۰۰۹، «اما» در فیلم کمدی-ترسناک سرزمین زامبی‌ها و همچنین فیلم کمدی-درام مرد کاغذی بازی کرد.در سال بعد یعنی ۲۰۱۰وی در فیلم مارمادوک به جای شخصیت «مازی»در این فیلم به صداپیشگی پرداخت و همچنین در فیلم کمدی ایزی ای بازی کرد که به خاطر آن نامزد دریافت جایزه گولدن گلوب برای بهترین بازیگر زن فیلم‌های کمدی یا موزیکال شد.

 

در سال بعد یعنی ۲۰۱۱اما استون برنده بهترین بازیگر زن اسکار 2017 در دو فیلمدیوانه‌وار، احمقانه، عشق و همچنین خدمتکاران ایفای نقش کرد. فیلمی که تحسین شدید منتقدان و همچنین موفق بزرگ تجاری را به همراه داشت.
اما استون | عکس های شخصی و بیوگرافی اما استون

اما استون بهترین بازیگر زن در اسکار 2017

 

کمپانی سازنده فیلم‌های مرد عنکبوتی
با تأکید بر اینکه دیگر قرار نیست نسخه چهارم مرد عنکبوتی ساخته بشودتصمیم به ساخت دوباره این سه‌گانه گرفت و اعلام کرد که نسخه جدید با الهام از فیلم شوالیه تاریکی فیلمی با معنا و جذاب‌تر خواهد بودو اسم آن را مرد عنکبوتیشگفت‌انگیزاعلام کرد، اما استون نیز در این فیلم در نقش گون استیسی بازی خواهد کرد. در ۲ می ۲۰۱۴ قسمت دوم این فیلم سینمایی مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲ اکران شد.
اما استون | عکس های شخصی و بیوگرافی اما استون

اما استون بهترین بازیگر زن در اسکار 2017

 

با وجود اینکه همه «اما» را با موی قرمز می‌شناسنداما او در اصل یک بلوند است. او در نوجوانی موقعی اولین نقش خود را بازی کرد که موهای خود را به رنگ قهوه‌ای تیره درآورد. سازنده فیلم «خیلی بد» موهای او را از قهوه‌ای تیره به قرمز تغییررنگ داد. اما استون برنده بهترین بازیگر زناما استون بهترین بازیگر زن در اسکار 2017او برای بازی در فیلم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز موهای خود را به حالت اول برگرداند.

 

صدای قوی و نیرومند «اما» ناشی از «کولیک» است که در نوزادی به آن مبتلا شد.شرایطی که در آن جیغ‌های ممتد نوزاد باعث تغییردر حالت طبیعی حنجره می‌شود. هم اکنون برآمدگی‌هایی بر روی تارهای صوتی او بوجود آمده‌است. او زمانی که در انجمن بازیگران پذیرفته شد به دلیل اینکه از قبل اسم امیلی استون در لیست بود نام «اما» را برای خود برگزید.
اما استون | عکس های شخصی و بیوگرافی اما استون

اما استون برنده بهترین بازیگر زن اسکار 2017

 

دوستان و خانواده‌اش او را به نام امیلی صدا می‌زنند.او در سال ۲۰۰۹۹ از لس آنجلس به محله Greenwich Villageدر نیویورک نقل مکان کرد.او از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ با همبازیش در فیلم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز، اندرو گارفیلد، ارتباط داشت ولی در اوایل سال ۲۰۱۶ از او جدا شد.

اما استون | عکس های شخصی و بیوگرافی اما استون

اما استون | عکس های شخصی و بیوگرافی اما استون

اما استون | عکس های شخصی و بیوگرافی اما استون

اما استون | عکس های شخصی و بیوگرافی اما استون

اما استون | عکس های شخصی و بیوگرافی اما استون

اما استون | عکس های شخصی و بیوگرافی اما استون

اما استون | عکس های شخصی و بیوگرافی اما استون

 

در سال ۲۰۱۰ «اما» در فیلم مارمادوک که بر اساس یک کمیک مشهور و قدیمی ساخته شد، صداپیشگی کرد. نقش او در این فیلم دوست مارمادوک بود. اما در آن سال اولین فیلم خود را در به عنوان بازیگر نقش اول بازی کرد. او در فیلمایزی ای به کارگردانی ویل گلاک نقش دختر دبیرستانی را بازی می‌کند که بعد از پخش شایعه‌ای اشتباه راجع به اخلاقیات و نجابتش معلم و اکثر هم کلاسی‌های به ظاهر مذهبی خود را رسوا می‌کند.

 

به نوعی می‌توان گفت داستان این فیلم اقتباسی از رمان «نامه‌های مخفی» بوده‌است «اما» مدتی قبل از آماده‌سازی برای ساخت فیلم نمایشنامه فیلم را خواند و مشتاقانه منتظر شروع فیلمبرداری بود به گفته خود او به این دلیل جذب این نمایشنامه شده بود که واقعاً داستان جذاب و بامزه‌ای دارد و بیننده از همان اول جذب شخصیت اصلی داستان می‌شود.

 

استون زمانی که خبردار می‌شود ساخت فیلم شروع شده سراغ ویل گلاک رفته و اشتیاق خود را برای بازی در این فیلم ابراز می‌کند. چند ماه بعد مصاحبه برای یافتن بازیگران فیلم آغاز می‌شود و «اما» جزو اولین بازیگرانیست که برای گرفتن این نقش در سر صحنه حاضر می‌شود. در سال ۲۰۱۱ «اما» برای بازی در همین فیلم نامزد جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر زن فیلم‌های موزیکال و کمدی شد در سال ۲۰۱۰ «اما» در برنامه تلویزیونی جوایز موزیک ویدئوی ام‌تی‌وی ظاهر شد و لینکین پارک را به بینندگاه معرفی کرد.

 

در سال ۲۰۰۸ «اما» اظهار داشت که بالاخره روزی جرات لازم را پیدا خواهد کرد که وارد کار ساخت فیلم شود و روزی خود فیلمی را خواهد ساخت. وی همچنین گفت رؤیای دیگرش این است که در برنامه ساتردی نایت لایو مجری گری کند او بالاخره به آرزوی خود رسید و یکبار در ۲۳ اکتبر سال ۲۰۱۰ و بار دیگر در ۱۲ نوامبر سال ۲۰۱۱ به عنوان مجری این برنامه در تلویزیون ظاهر شد.

 

«اما» نقشی کوچک رو در فیلم دوستی پرمنفعت به بازیگری جاستین تیمبرلیک، میلا کونیس و بازهم به کارگردانی ویل گلاک بازی کرد. «اما» تنها به این خاطر که کارگردانی برعهده گلاک است و پیش تر با او در ایزی ای همکاری کرده قبول کرد که حضوری افتخاری در جلوی دوربین داشته باشد. فیلمبرداری این فیلم در ژوئیه سال ۲۰۱۰ در نیویورک آغاز شد و در ژوئیه سال ۲۰۱۱ اکران شد.

 

وی همچنین همان سال در یکی از نقش‌های اصلی فیلم کمدی دیوانه‌وار، احمقانه، عشق ایفای نقش کرد. فیلمی با بازی استیو کارل، جولیان مور و رایان گاسلینگ که نامزد گلدن گلوب شد. این فیلم ساخت کمپانی برادران وارنر دربارهٔ شوهری با بازی استیو کارل است که با خانواده و فرزندان خود مشکل دارد. فیلم برداری آن در ۱۶ آوریل سال ۲۰۱۰ در لس آنجلس آغاز و در ۲۹ ژوئیه ۲۰۱۱ اکران شد. «اما» همچنین در فیلم خدمتکاران خوش درخشید، فیلمی ساخته شده از روی رمان پرفروشی با همین نام. داستان این فیلم در شهر جکسون ایالت می‌سی سی پی در سال ۱۹۶۰ می‌گذرد و در آگوست سال ۲۰۱۱ اکران شد.

 

«اما» در این فیلم نقش اجینا اسکیتر را بازی می‌کند، نویسنده‌ای بی باک که با نوشتن رمانی دربارهٔ زندگی ظالمانه سیاهپوستان دشمنی تمام همشهری‌های خود را برمی‌انگیزد. او برای این فیلم با تسلط کامل به لهجه جنوبی صحبت می‌کند. سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ بیشتر وقت «اما» صرف بازی در قسمت اول و دوم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز شد. شایعه‌ها حاکی از این است که «اما» به اصرار نامزد سابقش اندرو گارفیلد قبول کرده تا در کنار او در فیلم بازی کند. هردو قسمت مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز با واکنش منفی منتقدان رو به رو شد و فروش پایین قسمت دوم باعث شد تا پرونده این فیلم به طور کامل بسته شود. سال ۲۰۱۵ ولی سال خوبی برای «اما» بود.

 

او با بازی در فیلم بردمن در نقش دختری معتاد و بازی در مرد بی‌منطق خوش درخشید و نظر منتقدان را جلب کرد. در نهایت «اما» موفق شد با فیلم بردمن اولین تجربه حضور در یک فیلم اسکاری را داشته باشد. بردمن برنده جایزه اسکار بهترین فیلم و فیلمنامه شد. در سال ۲۰۱۶ دیمین شزل که در حال تدارک ساختن سومین فیلم سینمایی خود بود بعد از جواب منفی اما واتسون به بازی در فیلم به اما استون پیشنهاد بازی داد و او هم پذیرفت. ابتدا قرار بود نقش مرد اصلی را مایلز تلر بازی کند اما با کنار رفتن «اما واتسون» شزل نقش را به رایان گاسلینگ پشنهاد داد و او هم پذیرفت.

 

بدین ترتیب بعد از فیلمهای دیوانه‌وار، احمقانه، عشق و «جوخه گنگستری» رایان گاسلینگ و اما استون برای بار سوم در فیلم لا لا لند باهم همبازی شدند. «اما» برای بازی در این فیلم برای یک مدت آموزش رقص دید. «اما» بخاطر بازی در لالا لند برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره ونیز شد و همین افتخار را در گلدن گلوب و بفتا هم تکرار کرد. سرانجام در هشتاد و نهمین دوره مراسم اسکار «اما» موفق شد اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی در فیلم لالا لند بدست بیارود. این دومین نامزدی و اولین جایزه اسکار «اما» محسوب می‌شود.

جدیدترین مطالب