معرفی سریال های خارجی ایام عید امسال

معرفی سریال های خارجی ایام عید امسال

جدیدترین سریال های خارجی عید نوروز

سریال های خارجی ایام عید امسال تعدادشان بسیار زیاد است. اگر می خواهید از لیست جدیدترین سریال های خارجی عید امسال باخبر شوید در ادامه به معرفی 10 سریال خارجی پرطرفدار برای ایام عید امسال خواهیم پرداخت. در این مطلب سریالی سعی کردیم شما را با ۱۰ مجموعه تلویزیونی برتر شبکه تلویزیونی شوتایم آشنا کنیم هر چند انتخاب ۱۰ عنوان از بین این همه عنوان کلاسیک و جدید این شبکه کار بسیار سختی بود و در این میان مجبور شدیم سریال های خوش ساخت و مشهوری را نادیده بگیریم. بدون شک مجموعه هایی هایی مانند «برادری» (Brotherhood)، «خانه دروغ ها» (House of Lies)، « Episodes»، «پرستار جکی» (Nurse Jackie)، «بورجیاها» (The Borgias)، «تودورها» (The Tudors) و «ایالات متحده تارا» (United States of Tara) نیز می توانستند در این فهرست جایی داشته باشند. ایام عید نوروز یکی از بهترین و خاطره انگیزترین ایام سال می باشد که می توان خستگی یک سال کاری را جبران کرد.

معرفی سریال های خارجی ایام عید امسال

سریال های خارجی شب عید

 

در این میان اکثر افراد و خانواده ها از قبل برای این ایام تعطیل برنامه ریزی کرده و هر یک به نحوی این ایام را می گذرانند؛ برخی با سفر و برخی با در کنار خانواده بودن. راه های مختلفی برای لذت بردن از این ایام وجود دارد که بسته به شرایط و علایق افراد متفاوت خواهد بود. در این میان تماشای سریال های تلویزیونی یکی از بهترین و معمول ترین روش هایی است که خانواده ها و افراد در نظر می گیرند. امروزه با توجه به این که دوران طلایی تلویزیون نامیده می شود بسیاری اوقات فراغت خود را با تماشای یک سریال تلویزیونی می گذرانند. در سال های اخیر علاوه بر سریال های تلویزیونی داخلی و سریال های مخصوص نمایش خانگی، سریال های خارجی نیز طرفدارن زیادی پیدا کرده اند. بدین ترتیب قصد داریم در مطلبی دنباله دار و به تفکیک شبکه های تلویزیونی خارجی، سریال های برتر هر شبکه یا سرویس اینترنتی را به شما معرفی کنیم که در صورت علاقه در ایام تعطیلات نوروز به تماشای تعدادی از آن ها بنشینید. این قسمت را به شبکه تلویزیونی شوتایم (Showtime) اختصاص داده ایم و قصد داریم بهترین سریال های این شبکه، اعم از قدیمی و جدید، را به شما معرفی کنیم.

 

سرزمین پدری

مدت انتشار: ۲۰۱۱ تاکنون (۶ فصل)

معرفی سریال های خارجی ایام عید امسال

سریال تریلر جاسوسی «سرزمین پدری» (Homeland) را باید بهترین سریال شبکه « Showtime» دانست زیرا علاوه بر این که در جشنواره های تلویزیونی جوایز متعددی را دریافت کرده بلکه هر بار با فصلی جدید، داستانی خیره کننده را نیز با خود برای تماشاگران به ارمغان می آورد. این سریال با داستان موش و گربه بازی بین یک مامور درمانده سازمان سیا به نام کری متیسن (کلر دینس) و یک سرباز آمریکایی به نام نیکلاس برودی (دیمین لوییس) که در افغانستان بوده آغاز می شود. برودی که همه فکر می کردند در نبرد کشته شده برای مدتی توسط طالبان اسیر بوده و پس از بازگشت غیرمنتظره به ایالت متحده به عنوان یک قهرمان مورد استقبال قرار می گیرد.

«سرزمین پدری» در سه فصل ابتدایی خود با تغییرات و پیچیدگی های داستانی جذاب، ارتباط های پیچیده بین شخصیت های اصلی داستان و جبهه گیری ها و اتحادهای دردسرساز باعث شد که تماشاگران بسیاری از این سریال استقبال کنند. بعد از پایان فصل سوم تغییراتی کلی در داستان سریال رخ داد که بر هیجان سریال افزود. خلاقیت در «سرزمین پدری» به اندازه ای است که نمی توان برای آن پایانی قایل شد و به همین دلیل پخش سریال «سرزمین پدری» همچنان ادامه داشته و فصل هفتم آن نیز در فوریه ۲۰۱۸ (اواخر بمن ۱۹۹۶) آغاز شده است.

 

بی حیا

مدت انتشار: ۲۰۱۱ تاکنون (۸ فصل)

معرفی سریال های خارجی ایام عید امسال

بعد از موفقیت سریال بریتانیایی «بی حیا» (Shameless) شبکه شوتایم زمان را برای ساخت نسخه ای آمریکایی از این سریال مناسب دید و سازنده نسخه بریتانیایی، پل ابوت، که ساخت این سریال در بریتانیا را از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳ ادامه داد تصمیم به ساخت این سریال در ایالات متحده در سال ۲۰۱۱ گرفت. این سریال داستان یک خانواده از هم پاشیده و غیرطبیعی به نام خانواده گالاگر در حاشیه جنوبی شهر شیکاگو را روایت می کند. این خانواده از ۶ فرزند غیرقابل کنترل و بدون هیچ قید و بندی و پدر الکلی شان تشکیل می شود که زندگی فقیرانه ای دارند. پدر خانواده که مردی سرخورده و مجرد است رهبری این امپراطوری فساد را برعهده داشته و از دسترنج فرزندانش استفاده می کند.

در حالی که «بی حیا» در ظاهر به بررسی روانشناسانه خود ویرانی می پردازد اما فرزندان خانواده گالاگر باید هم گلیم خود را از آب بیرون کشیده و هم با شیطان مبارزه کنند و در این میان نقش سرپرست خانواده را نیز بازی کنند که در واقع وظیفه دیگری است. این سریال نیز یکی از سریال های موفق این شبکه است که سرمایه گذاری گسترده ای روی آن انجام گرفته و تاکنون نیز استقبال خوبی از جانب تماشاگران از آن شده است.

 

ری داناوان

مدت انتشار: ۲۰۱۳ تاکنون (۵ فصل)

معرفی سریال های خارجی ایام عید امسال

سریال جنایی ماجراجویی «ری داناوان» (Ray Donovan) نیز مانند دیگر سریال های این شبکه تلویزیونی از بازی های خوب و بی نقص و بادوام بازیگران خود بهره می برد، حتی زمانی که داستان و خط سیر آن به آن خوبی که باید نیست و بار اصلی سریال را باید بازیگران اصلی به دوش بکشند. در این سریال لیو شریبر نقش ری را بازی می کند، مردی که گندکاری های مشتریان خود را تصحیح می کند و در این راه سخت ترین کارها را باید تنها خودش سماتک، انجام دهد و در این حین نیز باید نقش خود را به عنوان مرد خانواده و انسانی خوش قلب نسبت به زندگی خانوادگی اش حفظ کند. وی علاوه بر اینکه باید از هر طریق ممکن مشکلات مشتریان خود را حل و فصل نماید و در عین حال خانواده اش را نیز به خوبی اداره کند با مشکلات دیگری که هرازگاهی دیگران برایش پیش می آورند نیز باید کنار بیاید.

بدون شک بازی خیره کننده و بی نقص شریبر نقطه اصلی قوت«ری داناوان» است که درون آشفته و پر از گناهی دارد و به خوبی این احساس درونی خود را در قالب شغل جالبش بیان می کند. این سریال پر از بازیگران شناخته شده است که از آن جمله می توان به جان وویت، جیمز وودز و یان مک شین اشاره کرد اما در این میان بار اصلی سریال بر دوش شریبر گذاشته شده است.

 

ویدز

مدت انتشار: ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ (۸ فصل)

معرفی سریال های خارجی ایام عید امسال

قبل از این که والتر وایت با «بریکینگ بد» به شهرت برسد و پیش از آن که درهای زندان با «نارنجی همان سیاه است» باز شود، جنجی کوهن سریال «ویدز» (Weeds) را ساخت که شخصیت اصلی آن پس از مواجه شدن به روزگاری سخت به دنیای جنایت و خلافکاری پناه می برد. داستان سریال شباهت بسیاری به سریال «بریکینگ بد» دارد اما به اندازه آن خشونت و تنفر را به نمایش نمی گذارد. «ویدز» داستان زنی به نام نانسی بوتوین را روایت می کند که به تازگی به دلیل مرگ ناگهانی همسرش به خاطر حمله قلبی بیوه شده و برای تامین هزینه های خود و خانواده اش به فروش ماریجوآنا روی می آورد. رفته رفته او بیشتر و بیشتر در دنیای تبهکاری و فروش مواد مخدر غرق می شود و در این میان هر روز مشکلات جدیدی برای وی ایجاد می شود.

اگر چه در ظاهر«ویدز» می تواند تلاش های ماجراجویانه یک زن طبقه متوسط را برای امرار معاش در روزگاری سخت به نمایش بگذارد اما بن مایه این سریال ظاهراً ماجراجویانه و جنایی بیشتر کمدی است و با لحنی گزنده فساد موجود در جامعه را به تصویر می کشد. علاوه بر پیش زمینه کمدی، صحنه های غیرقابل انتظاری از خشونت و بیرحمی نیز وجود دارد که خطر موجود در دنیای تبهکاری نانسی را به شما یادآور می شود. سریال «ویدز» مانند یک درخت رشد می کند که برای مدتی شما را به دنیای «بریکینگ بد» می برد هرچند نمی تواند خود را در همان سطح نگه دارد.

 

میلیاردها

مدت انتشار: ۲۰۱۶ تاکنون (۲ فصل)

معرفی سریال های خارجی ایام عید امسال

از زمانی که کسب و کار ساختمان سازی در سال ۲۰۰۷ با رکودی سخت همراه شد، وال استریت به دشمن شماره یک هالیوود و رسانه ها تبدیل شد و در فیلم ها و سریال های زیادی به طمع فعالان وال استریت و نابود کردن زندگی دیگران از طریق آشفته کردن بازار توسط این بخش از اقتصاد ایالات متحده پرداخته شد. سریال «میلیاردها» (Billions) بازی موش و گربه بین یک بانکدار متمول به نام رابرت اکسل رود (دیمین لوییس) و یک حقوقدان دولتی به نام چارلز رودز (پل جیاماتی) را روایت می کند که در این میان رودز قصد دارد به هر نحو که شده اکسل وود را به دلیل مفاسد اقتصادی گیر انداخته و وال استریت را از فساد پاک کند.

 

توین پیکس: بازگشت

مدت انتشار: ۲۰۱۷ تاکنون (۱ فصل)

معرفی سریال های خارجی ایام عید امسال

در حالی که بسیاری از سریال هایی که پس از سال های متوالی توقف، بازسازی شده و بازگشت ناموفقی داشته اند اما دیوید لینچ با بازگرداندن سریال پرطرفدار جنایی خود با نام «توین پیکس» (Twin Peaks) که در سال های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۱ در طی دو فصل پخش شد بار دیگر نشان داد که دنیای تلویزیون حد و مرز نمی شناسد. دیوید لینچ این سریال را در سال ۱۹۹۰ ساخته و پس از ساخت دو فصل و استقبال خیره کننده تماشاگران از داستانی مهیج و بی نقص اما به دلیل مشکلات و اختلافات ادامه ساخت آن کنسل شد. تا این که در سال ۲۰۱۷ بار دیگر دیوید لینچ پس از نزدیک به سه دهه تصمیم گرفت بار دیگر این سریال خاطره انگیز را با عنوان «توین پیکس: بازگشت» (Twin Peaks: The Return) زنده کند.

نسخه جدید «توین پیکس» همان چیزی بود که تماشاگران انتظارش را داشتند: جذاب، ترسناک، دارای طنزی نیشدار، با داتستانی تلخ و البته منحصر بفرد. هر چیزی که از یک سریال جنایی بخواهید در این سریال خواهید دید و چیزهایی خواهید که هیچگاه فراموشتان نخواهند شد. داستان این سریال در فصل سوم پس از اتفاقات ۲۵ سال پیش رخ می دهد و اتفاقات متعددی را مورد بررسی قرار می دهد که یا یک مامور وِیژه سازمان اف بی آی به نام دیل کوپر (کایل مک لاچلان) در ارتباط هستند. «توین پیکس» با استقبال قابل توجهی از جانب تماشاگران و منتقدین مواجه شده و نامزد جوایز متعددی در جشنواره های تلویزیونی شد. بدون شک سریال «توین پیکس» یکی از سریال هایی است که در ایام تعطیلات نوروز باید در لیست تماشای خود قرار دهید.

 

دکستر

مدت انتشار: ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ (۸ فصل)

معرفی سریال های خارجی ایام عید امسال

سریال «دکستر» (Dexter) از آن دسته سریال هایی است که مناسب افراد نازک نارنجی و دل نازک نیست زیرا در این سریال خون زیادی خواهید دید پس برای دیدن صحنه های ترسناک و مشمئز کننده آماده باشید. این سریال داستان دکستر مورگان را روایت می کند، که در روز پلیسی وظیفه شناس و باهوش اهل میامی و در طول شب یک قاتل سریالی خوفناک است. در این سریال به خوبی طبیعت و ذات انسان به تصویر کشیده می شود پس انتظار هر چیزی را داشته باشید. باید بدانید که این سریال برخلاف سریال های دیگر در این ژانر داستانی بسیار پیچیده دارد زیرا شخصیت اصلی داستان می داند که اشتیاق او به قتل اشتباه و گناه است اما او با روش خاصی که در انتخاب قربانیانش دارد این عذاب وجدان خود را کاهش می دهد.

در واقع قربانیان او کسانی هستند که به دلیل جنایت هایشان باید تاوان پس بدهند. این افراد قاتلان، دزدان و در مواردی نیز قاتلین سریالی مانند خود شخصیت دکستر هستند. در تلاش برای پاک کردن خیابان های شهر میامی از فساد و جنایت، دکستر به انسانی نیمه هیولا و نیمه قدیس تبدیل می شود.«دکستر» با پیچیدگی هایی که به شخصیت دکستر داده تماشاگران را در یک برزخ جذاب قرار داد که تا اپیزود پایانی آن ها را رها نکرد. علاوه بر این که در هر اپیزود پیچیدگی های داستانی شما را روی صندلی خود نیم خیز می کند ، هر فصل نیز با شخصیت های مهمان مثبت و منفی بر جذابیت داستان می افزاید.

 

رابطه

مدت انتشار: ۲۰۱۴ تاکنون (۳ فصل)

معرفی سریال های خارجی ایام عید امسال

هر داستانی معمولاً دو جنبه دارد و سریال جنایی-رمانتیک «رابطه» (The Affair) به بهترین شکل ممکن دو طرف یک ماجرا را به تصویر می کشد. این سریال در مورد رابطه زن و مردی است که همزمان هم ما را از خود متنفر می سازند و همزمان خود را جای آن ها گذشته و برایشان دل می سوزانیم. این سریال را باید سریالی روانشناسانه نامید که سوگیری های ذهنی ما هنگام اطلاع از یک ماجرای جنجالی را مورد نقد قرار داده و با هر لحظه از سریال ما را وادار به پرسیدن سوال هایی در این مورد از خود خواهد کرد. فصل اول تنها بر روی رابطه پرهیجان بین یک رمان نویس موفق به نام نوآه سالووی (دومینیک وست) و یک خدمتکار تنها به نام آلیسون لاکهارت (روث ویلسون) تمرکز دارد که هر یک به دلیلی متفاوت دوستدار طرف مقابل است و رفته رفته یک درام جنایی شکل می گیرد.

در ادامه داستان جنبه جنایی داستان بیشتر شده و به روابط خانوادگی و شخصی شخصیت های اصلی داستان پرداخته می شود. در واقع «رابطه» ژانر عاشقانه و جنایی را با هم ترکیب کرده و نتیجه کار نیز بسیار دیدنی از آب درآمده است. در واقع سریال «رابطه» یک سریال رازآلود جنایی پیچیده است که درک شما از زندگی و جهان را به چالش می کشد و دیدگاه دیگران به شما نیز در این بین مورد بررسی قرار می گیرد. پیچیدگی شخصیت ها در ترکیب با خطوط داستانی متضاد و مهیج شما را همواره در شگفتی و تعجب فرو می برد.

 

پنی خوفناک

مدت انتشار: ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ (۳ فصل)

معرفی سریال های خارجی ایام عید امسال

جان لوگان که نویسندگی فیلمنامه فیلم های مشهوری مانند «گلادیاتور»، «هوانورد» و «اسکای فال» را در کارنامه دارد این بار تصمیم گرفت هنر داستان نویسی خود را در قالب یک سریال تلویزیونی فانتزی با نام «پنی خوفناک» (Penny dreadful) به نمایش بگذارد. این اسم نامأنوس در واقع به داستان های کمیکی در اواخر قرن نوزدهم اشاره دارد که تنها یک پنی قیمت داشتند و معمولا ً مبتذل و بی ارزش انگاشته می شدند و لوگان به خوبی از این داستان ها برای شکل دادن به یک دنیای واحد ترسناک استفاد کرده است.

در این سریال فرانکشتاین با دوریان گری ملاقات می کند؛ ون هلسینگ به دیدار دکتر جکیل می رود و دراکولا خود را در مواجهه با مرد گرگ نما می بیند. این سریال با حضور بازیگران سرشناسی مانند جاش هارتنت، ایوا گرین و تیموتی دالتون در ساخت یک دنیای ترسناک در قرن نوزدهم بسیار موفق بوده است. داستان این سریال با پیش رفتن فصل های آن پیچیده تر و دوست داشتنی تر می شود. «پنی خوفناک» در عین ناباوری و پس از پایان فصل سوم در اوج خود به پایان رسیده و تماشاگران را در شوکی بزرگ فرو برد.

 

کالیفرنیایی سازی

مدت انتشار: ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ (۷ فصل)

معرفی سریال های خارجی ایام عید امسال

بدون شک سریال کمدی «کالیفرنیایی سازی» (Californication) به لطف بازی خیره کننده دیوید داچوونی یکی از سریال های ساخت شبکه شوتایم است که لیاقت قرار گرفتن در این فهرست را دارد. وی در این سریال نقش هانک مودی را بازی می کند، مردی الکلی که در نه گفتن مشکل دارد و در واقع نویسنده ای است که جا و مکان خاصی ندارد و هر بار در گوشه ای از شهر کالیفرنیا که تازه به آن نقل مکان کرده، شب را به صبح می رساند.

وی به دلیل اعتیادش به الکل و مواد مخدر و زنباره بودنش همیشه با همسر و دخترش مشکل دارد. وی برای این که هدفی در زندگی خود داشته باشد تلاش می کند و به راه های زیادی متوسل می شود و در نهایت بهترین هدف را برای داشتن یک زندگی شاد و خوب پیدا می کند. «کالیفرنیایی سازی» اگر چه داستانی کلیشه ای دارد اما بسیار عمیق تر از دیگر سریال های اینچنینی به بررسی شخصیت نقش اول داستان و دوستان عجیب و غریبش می پردازد. هر فصل از این سریال اتفاقات جالبی در خود داشت هر چند در نهایت پایانی غیرمنتظره رقم خورد.

جدیدترین مطالب