در سینما روی کدام صندلی بشینیم تا فیلم بهتر دیده شود؟

در سینما روی کدام صندلی بشینیم تا فیلم بهتر دیده شود؟

در سینما روی کدام صندلی بشینیم تا فیلم بهتر دیده شود؟

 

اگر می خواهید در سینما بهترین زوایه دید و صدا را داشته باشید باید در انتخاب صندلی کمی بیشتر دقت کنید. در اینجا بهترین ردیف سینما برای نشستن را به شما خواهیم گفت.

 

هنگام خرید بلیت برای سینما همیشه به دنبال صندلی های عقب هستیم تا از پرده نمایش دور بوده و تصاویر با وضوح کامل دیده شده و موجب سردرد نشوند. اما اینکه کدام صندلی و ردیف بهترین گزینه برای تماشای فیلم محسوب می شوند، سوالی است که کارشناسان کمپانی THX به آن این طور پاسخ داده اند: «صندلی های بخش وسط ردیفی که در فاصله دو سوم از پرده نمایش قرار دارد.»

 

استیو مارتز، مدیر بخش تکنولوژی جهانی THX در این مورد اینگونه توضیح داده که: «تکنسین ها، هنگام ساخت سالن سینما، با استفاده از میکروفون کیفیت صدا و تصویر را در نقاط مختلف سالن و صندلی های آن مورد آزمایش قرار می دهند تا مطمئن شوند که تمامی جایگاه ها از کیفیت خوب صوتی و تصویری بهره مند خواهند بود. اما با همه این تفاسیر، صندلی های وسطِ ردیفی که حدود دو سوم از پرده فاصله دارد، بهترین کیفیت را داشته و مناسب ترین گزینه برای انتخاب به شمار می رود.»

 

به گفته وی، مهندسان میکروفون هایی موسوم به میکروفون مقدماتی که برای منظورهای گوناگونی مورداستفاده دارند، برای اندازه گیری و ایجاد توازن صدا باید در یک مکان ثابت تعبیه شوند. از این رو، برای بهره مندی از بهترین کیفیت صدا، بهتر این است که به جاهایی که این میکروفون ها کار شده اند نزدیک باشید؛ که همان فاصله دو سومی از پرده و در ردیف وسط است.

جدیدترین مطالب