هنرمندان ایرانی و بازیگران متولد 15 اسفند + تصاویر

هنرمندان ایرانی و بازیگران متولد 15 اسفند + تصاویر

بازیگران متولد 15 اسفند در سینما و تلویزیون ایران

بازیگران متولد 15 اسفند ماه را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد. اگر برایتان جالب است که بدانید کدام یک از چهره های مشهور ایرانی متولد 15 اسفند هستند در ادامه این مطلب سماتک را از دست ندهید . ما در این مطلب وبسایت سرگرمی سماتک شما را با بازیگران مشهور ایرانی متولد شده و فوت شده در 15  اسفند ماه آشنا میکنیم. چهره های مشهور ایرانی اگر می خواهید بدانید کدام بازیگران در روز 15 اسفند به دنیا آمده اند با سماتک همراه باشید. بیوگرافی هنرمندان متولد 15 اسفند و بازیگران متولد 15 اسفند را در سایت سماتک می خوانید.

اسفند به نیمه رسید و کم کم بوی بهار از هر سمت به مشام میرسد و نوید رسیدن سالی نو را به ارمغان می آورد. امروز 15 اسفند همزمان با سالروز تولد افراد زیادی در دنیا است که ما در این مطلب به چهره های مشهور ایرانی که در 15 اسفند متولد شدند اشاره میکنیم. ما در این مطلب سماتک شما را با چهره های مشهور ایرانی که در 15 اسفند متولد شدند از عاطفه رضوی تا فرهاد قائمیان و اتابک نادری آشنا میکنیم.

 

بازیگران معروف ایرانی متولد 15 اسفند

 

عزیز الله هنرآموز

عزیزالله هنرآموز متولد 1322 در کرمان بود .آقای هنرآموز در فیلم هایی از جمله «بوی پیراهن یوسف» ابراهیم حاتمی کیا ، «سفر به چزابه» رسول ملاقلی پور (( مدرسه پیرمردها )) علی سجادی حسینی و سریال هایی چون «مختارنامه» ساخته داوود میرباقری «روزگار قریب» به کارگردانی کیانوش عیاری ، (( گُرگها )) به کارگردانی داوود میرباقری ، (( غبار نور )) به کارگردانی محمدرضا اصلانی ، (( بی بی یون )) به کارگردانی حسین پناهی ، ((سی امین روز)) به کارگردانی جواد افشار بازی کرده بود .

هنرمندان ایرانی و بازیگران متولد 15 اسفند + تصاویر

عزیزالله هنرآموز بازیگر کشورمان در 15 اسفند درگذشت

 

عزیزالله هنرآموز شامگاه جمعه پانزدهم اسفند ماه 1393، در پی ابتلا به بیماری ریوی در تهران درگذشت.

 

رسول ملاقلی پور

رسول ملاقلی پور متولد 17 شهریور 1334 در اردبیل و درگذشته 15 اسفند 1385 کارگردان، تهیه کننده و فیلم نامه نویس اهل ایران بود.

هنرمندان ایرانی و بازیگران متولد 15 اسفند + تصاویر

رسول ملاقلی پور کارگردان کشورمان در 15 اسفند درگذشت

 

ملاقلی پور از کارگردانان سینمای جنگ و اجتماعی ایران بود و توانست با فیلم پرواز در شب، سیمرغ بلورین بهترین فیلم را از جشنواره فیلم فجر دریافت کند پس از فوت ملاقلی پور نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر برای یک عمر فعالیت به خانواده وی اهدا شد.

 

اتابک نادری

اتابک نادری بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان در 15 اسفند 1349 در اردبیل متولد شد. وی دانش آموخته رشته بازیگری از دانشگاه آزاد اسلامی است.

هنرمندان ایرانی و بازیگران متولد 15 اسفند + تصاویر

اتابک نادری بازیگر کشورمان در 15 اسفند متولد شد

 

وی علاوه بر فعالیت در زمینه تئاتر، اولین فعالیت سینمایی خود را از سال 1367 به عنوان بازیگر در فیلم سینمایی چشم عقاب آغاز نمود.

 

فرهاد قائمیان

فرهاد قائمیان در 15 اسفند سال 1344 در اردبیل متولد شد. در سال 1370 اولین تجربه بازیگری حرفهای اش را با فیلم دمرل به کارگردانی یدالله صمدی شروع کرد و تا کنون در فیلمها و سریال های زیادی ایفای نقش کرده است.

هنرمندان ایرانی و بازیگران متولد 15 اسفند + تصاویر

فرهاد قائمیان بازیگر کشورمان در 15 اسفند متولد شد

 

سریال هست و نیست جدیدترین سریالی است که فرهاد قائمیان در آن به ایفای نقش پرداخته است.

 

عاطفه رضوی

عاطفه رضوی بازیگر و چهره پرداز کشورمان در 15 اسفند سال 1347در شهر تهران متولد شد و سال 1365به عنوان هنرجوی گریم زیر نظر عبدالله اسکندری شروع به کار نمود و 17 ساله بود که نخستین نقش خود را در فیلم آن سوی آتش در سال 1366 با کارگردانی کیانوش عیاری شروع کرد.

هنرمندان ایرانی و بازیگران متولد 15 اسفند + تصاویر

عاطفه رضوی بازیگر کشورمان در 15 اسفند متولد شد

 

همسر وی نیز حسین پاکدل (نویسنده، مجری و کارگردان) (برادر مهدی پاکدل) می باشد. آخرین کار وی در عرصه بازیگری حضور در سریال پرستاران در نقش سر پرستار پاک نهاد می باشد . وی پیش از این در سریال کیمیا در نقش مهتاب نیز حضور داشت.

 

منبع: نمناک

جدیدترین مطالب