هنرمندان ایرانی و بازیگران متولد 25 اسفند + تصاویر

هنرمندان ایرانی و بازیگران متولد 25 اسفند + تصاویر

بازیگران متولد 25 اسفند در سینما و تلویزیون ایران

بازیگران متولد 25 اسفند ماه را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد. اگر برایتان جالب است که بدانید کدام یک از چهره های مشهور ایرانی متولد 25 اسفند هستند در ادامه این مطلب سماتک را از دست ندهید . ما در این مطلب وبسایت سرگرمی سماتک شما را با بازیگران مشهور ایرانی متولد شده و فوت شده در 25 اسفند ماه آشنا میکنیم. چهره های مشهور ایرانی اگر می خواهید بدانید کدام بازیگران در روز 25 اسفند به دنیا آمده اند با سماتک همراه باشید. بیوگرافی هنرمندان متولد 25 اسفند و بازیگران متولد 25 اسفند را در سایت سماتک می خوانید.

در روزشمار تاریخ تولد چهره های مشهور ایرانی به 25 اسفند رسیدیم. امروز 25 اسفند سالروز تولد چهارتن از هنرمندان کشورمان است که در سینما و ادبیات درخشش فوق العاده ای را تجربه کرده اند ، اما سالروز درگذشت افشین یداللهی شاعر محبوب کشورمان که اهالی سینما علاقه ویژه ای به او داشتند غم تلخی را امروز در دل اهالی رسانه مینشاند. در ادامه شما را با بازیگران متولد 25 اسفند آشنا میکنیم.

 

چهرهای معروف و بازیگران متولد 25 اسفند

 

افشین یداللهی

افشین یداللهی (زادهٔ 21 دی 1347 در اصفهان – درگذشتهٔ 25 اسفند 1395) ترانه سرا و پزشک متخصص اعصاب و روان اهل ایران بود. وی فعالیت های حرفه ای ترانه سرایی خود را در سال 1376 در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد. یداللهی برای تیتراژ بسیاری از سریال های تلویزیونی، ترانه هایی سرود.

هنرمندان ایرانی و بازیگران متولد 25 اسفند + تصاویر

افشین یداللهی شاعر کشورمان در 25 اسفند درگذشت

 

افشین یداللهی بامداد چهارشنبه 25 اسفند 1395 در مسیر بازگشت از هشتگرد به سمت تهران به دلیل برخورد شدید یک دستگاه کامیون با خودرویش، به شدت مجروح شده و در بیمارستان امام جعفر صادق شهر هشتگرد درگذشت.

 

پروین اعتصامی

رخشندهٔ اعتصامی معروف به پروین اعتصامی (زاده 25 اسفند 1285 در تبریز – درگذشته 15 فروردین 1320 در تهران) شاعر ایرانی است که به عنوان «مشهورترین شاعر زن ایران» از او یاد شده است.

هنرمندان ایرانی و بازیگران متولد 25 اسفند + تصاویر

پروین اعتصامی شاعر کشورمان در 25 اسفند متولد شد

 

پروین از کودکی فارسی، انگلیسی و عربی را نزد پدرش آموخت و از همان کودکی تحت نظر پدرش و استادانی چون دهخدا و ملک الشعرای بهار سرودن شعر را آغاز کرد. پدر وی یوسف اعتصامی، از شاعران و مترجمان معاصر خود بود.

 

فرخ لقا هوشمند

فرخ لقا هوشمند بازیگر پیشکسوت کشورمان در 25 اسفند 1307 متولد شد. فرخ لقا هوشمند سابقه حضور در بیش از 70 فیلم سینمایی را دارد که از میان آنها می توان به شب قوزی (فرخ غفاری)، خواستگار (علی حاتمی)، کلاغ (بهرام بیضایی) و مجموعه فیلم های صمد اشاره کرد.

هنرمندان ایرانی و بازیگران متولد 25 اسفند + تصاویر

زنده یاد فرخ لقا هوشمند بازیگر کشورمان در 25 اسفند متولد شد

 

او در تاریخ 22 تیر 1388 پس از 32 روز بستری درگذشت.

 

سروش خلیلی

سروش خلیلی در سال 1315 در بندر مرزی آستارا دیده به جهان گشود. فعالیت تلویزیونی خود را با اجرای نمایش زنده در تلویزیون ثابت پاسال آغاز کرد.

هنرمندان ایرانی و بازیگران متولد 25 اسفند + تصاویر

سروش خلیلی بازیگر کشورمان در 25 اسفند متولد شد

 

سروش خلیلی اول فروردین ماه 1385 به هنگام نقش آفرینی در فیلم «بوی گل های وحشی» به علت عارضه قلبی دارفانی را وداع گفت و در قطعه هنرمندان بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

 

سیروس گرجستانی

سیروس گرجستانی بازیگر پیشکسوت کشورمان در 25 اسفند 1323 متولد شد و گرجستانی فعالیت در تئاتر را در سال 1349 و فعالیت در تلویزیون را در سال 1358 شروع کرد .

هنرمندان ایرانی و بازیگران متولد 25 اسفند + تصاویر

سیروس گرجستانی بازیگر کشورمان در 25 اسفند متولد شد

 

فیلم سینمایی نهنگ عنبر 2 ، پاتو کفش من نکن و ناردون جدیدترین فیلم های سینمایی سیروس گرجستانی است و این هنرمند کشورمان در عرصه ورزش هم فعالیت داشت و به مدت 10 الی 12 سال در تیم فوتبال شاهین به فعالیت پرداخته است.

 

منبع: نمناک

جدیدترین مطالب