ستاره های مشهور ایرانی که در سال 95 فوت کردند

ستاره های مشهور ایرانی که در سال 95 فوت کردند

ستاره های مشهور ایرانی که در سال 95 فوت کردند

چند روز دیگر سال 95 تمام می شود اتفاق های خوب و بد زیادی برایمان در این سال افتاد خیلی از عزیزان را در این سال از دست دادیم شاید بعضی از خانواده ها هم عزیزانشان را از دست دادند ما در این مقاله افراد مشهور و بازیگرانی که در سال 95 فوت کردند را با هم مروری خواهیم کرد روحشان شاد در ادامه جزئیات بیشتر و تصاویر ستاره های مشهور ایرانی که در سال 95 فوت کردند را در سایت سماتک خواهید دید با ما همراه باشید.

 

هنرمندان درگذشته در سال 95

ثریا حکمت

آذر مهدی‌قلی‌خانی با نام هنری ثریا حکمت (زاده ۴ آذر ۱۳۳۲ در خوی – درگذشته ۲۰ فروردین ۱۳۹۵) بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران بود. او بازی در سینما را از سال ۱۳۵۳ با فیلم «ناجورها» به کارگردانی سعید مطلبی شروع نموده است.

 

ثریا حکمت در آثاری چون «نقطه ضعف»، «تصویر آخر»، «خواستگاری»، «نیش»، «آواز قو» و فیلم به یاد ماندنی «ای ایران» نقش داشته است.
آخرین کار سینمایی او، بازی در فیلم آواز قو در سال ۱۳۷۹ بود.

ستاره های مشهور ایرانی که در سال 95 فوت کردند

او امرداد ۱۳۹۳ در سن ۶۱ سالگی خود اعلام کرد که در نهایتِ تنگدستی زندگی می‌کند. طوری که قادر به تأمین ودیعه مسکن خود نیست و مدتی بعد در چادر زندگی خواهد کرد. ثریا حکمت که روزگاری ستاره‌ای در سینمای ایران بود حال، حتی توان پرداختِ هزینه درمان دندان‌های خود را نیز ندارد. او به نقل از خودش، در مراجعه به وزارت ارشاد حتی خواستار پیش‌خریدی قبرش در قطعه هنرمندان برای فروشش در زمان حیات برای گذران زندگی، تقاضا داده بود. عده‌ای از مردم در پی انتشار دردنامه او خواستار کمک به این هنرمند شده بودند. وی با بیان اینکه در وضعیت مالی خیلی بدی به سر می‌برد گفته بود: بعد از ۳۵ سال کار و ۶۱ سال سن، من را به‌عنوان پیشکسوت قبول ندارند. درنتیجه از چندی دیگر در چادر زندگی می‌کنم.

 

ثریا حکمت، صبح دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵، بر اثر سکته مغزی، به کما رفت. گفتنی است؛ ثریا حکمت در اوایل سال ۱۳۹۵ به دلیل مسمویت دارویی به بیمارستان منتقل شده بود که با بهبود نسبی شرایطش ترخیص شد اما بامداد ۱۶ فروردین ماه ۱۳۹۵ به دلیل تشنج بار دیگر به بیمارستان منتقل شد و به کما رفت.

ستاره های مشهور ایرانی که در سال 95 فوت کردند

ثریا حکمت، در بامداد جمعه ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ در سن ۶۲ سالگی به دلیل تشنج و لخته شدن خون درگذشت.

پیکر او در کنار مزار مهری مهرنیا در قطعه هنرمندان بهشت زهرا دفن شد.

 

مهرداد اولادی

مهرداد اولادی (۴ خرداد ۱۳۶۴ قائم‌شهر – ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ تهران) بازیکن فوتبال باشگاه ملوان بود. مهرداد اولادی در رده ملی برای تیم‌های جوانان ایران، امید ایران، ب ایران و تیم ملی بزرگسالان ایران به میدان رفت. اولادی در رده باشگاهی سابقه بازی در تیم‌های الشباب امارات، ملوان، پرسپولیس، استقلال تهران و نفت تهران را داشت.

ستاره های مشهور ایرانی که در سال 95 فوت کردند

هرداد اولادی در روز ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۶ به علت ایست قلبی در بیمارستان شهدای تجریش تهران در سن ۳۰ سالگی درگذشت، تلاش پزشکان برای احیای قلبی ریوی وی ناموفق بود.وی از ناراحتی‌های روحی ناشی زندگی شغلی اش نیز رنج می‌برد. عدم توفیق در بازی در تیم‌های اروپایی و بازگشت به پرسپولیس که جزو خواسته‌های اصلی وی محسوب می‌شد یکی از عمده‌ترین دلایل این مسئله بود.ستاره های مشهور ایرانی که در سال 95 فوت کردند

حبیب محبیان

حبیب در ۴ مهر ۱۳۲۶ در شمیران به‌دنیا آمد. در خانوادهٔ او، برادرانش نیز به موسیقی علاقه داشتند اما تنها خود حبیب به موسیقی حرفه‌ای روی آورد. برادران او منوچهر، منصور و محمود، و خواهران او مریم و عفت هستند. علی‌رغم تمایل سایر برادرانش به ویولن، علاقهٔ وی از ابتدا به گیتار بود.[نیازمند منبع] دوران نوجوانی حبیب مصادف با پیدایش گروه بیتلز در دهه ۶۰ میلادی اروپا شد و این باعث علاقهٔ بیشتر وی به موسیقی گردید. با پذیرفته شدن در آزمون صداوسیما، زیر نظر مرتضی حنانه به فراگیری اصول و تدابیر آهنگسازی روی آورد. بعدها وی توانست به‌عنوان خواننده در تلویزیون استخدام شود. وی بعد از ۲ سال از استخدام در رادیو و تلویزیون به خدمت سربازی رفت و در آنجا نیز خواننده باشگاه افسران بود.وی از معدود خوانندگانی بود که در اجرای آهنگ‌هایشان از گیتار دوازده سیم استفاده می‌کرد.

ستاره های مشهور ایرانی که در سال 95 فوت کردند

همسر اول حبیب، شادی نام داشت. احمدرضا تنها فرزند حبیب از وی است که در ایران زندگی می‌کند. روزی شادی در خیابان پسيان پایش پیچ خورد و به علت آنکه احمدرضا را در آغوش داشت به زمین افتاد و در بیمارستان به دلیل حساسیت به آمپول پنی‌سیلین درگذشت. تقریباً همزمان با فوت همسر حبیب، مادر او نیز، به‌علت حملهٔ قلبی فوت کرد و این حوادث باعث شد که در اولین آلبومش یعنی «مرد تنهای شب» که در سال ۱۳۵۶ انتشار یافت بیشتر آهنگ‌ها را به یاد ایشان بخواند. آهنگ‌های «مادر» و «خرس کوکی» را به یاد مادرش، «شهلای من» و «خواب سرخ بوسه‌ها» را به یاد همسرش و «نگاهم» را به یاد هر دوی ایشان خواند. همسر دوم حبیب ناهید نام دارد که «محمد محبیان» ثمره ازدواج با اوست.

ستاره های مشهور ایرانی که در سال 95 فوت کردند

حبیب در سال ۱۳۶۰ به‌دلیل ممنوعیت خواندن وی در ایران، ایران را ترک کرد و در سال ۱۳۶۴ در لس آنجلس در ایالات متحده آمریکا ساکن شد. او در سال ۱۳۸۸ با نگاشتن نامه‌ای به رئیس جمهور وقت، محمود احمدی‌نژاد، خواستار حضور در کشور شد و با موافقت ضمنی و پذیرفتن رعایت برخی شرایط به همراه خانواده اش به ایران بازگشت و در رامسر، چهارصد دستگاه اقامت کرد.

 

حبیب مدت‌ها از بیماری قلبی رنج می‌برد و در نهایت در ساعت ۹ صبح جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ بر اثر ایست قلبی در روستای نیاسته، کتالم، رامسر و در ۶۸ سالگی درگذشت.

 

عباس کیارستمی

عباس کیارستمی (۱ تیر ۱۳۱۹ تهران – ۱۴ تیر ۱۳۹۵ پاریس) فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده، کارگردان، کارگردان هنری، تدوین‌گر و عکاس بین‌المللی اهل ایران بود.

 

آثار وی با استقبال فراوان منتقدان، فستیوال‌ها و بنیادهای فرهنگی هنری جهان روبه‌رو شده‌ است. او دارای لیسانس نقاشی از پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.کیارستمی از سال ۱۹۷۰ میلادی در عرصهٔ سینما شروع به فعالیت کرد، او بیش از ۴۰ فیلم سینمایی، کوتاه و مستند ساخته است. از مهم‌ترین آثار وی می‌توان به: سه‌گانه کوکر، کلوزآپ (۱۹۹۰)، طعم گیلاس (۱۹۹۷)، باد ما را خواهد برد (۱۹۹۹) و کپی برابر اصل (۲۰۱۰) اشاره کرد. کیارستمی علاوه بر سینما در عرصه‌های دیگر هنری از جمله شعر، عکاسی، چیدمان، موسیقی، طراحی گرافیک، طراحی و نقاشی نیز فعال بود. او را باید در زمره سینماگران موسوم به موج نوی سینما در ایران به شمار آورد. سادگی، استفاده از کودکان به عنوان نقش اول و قهرمان داستان، سبک مستندگونه، بهره‌گیری از فضاهای روستایی، حذف کارگردان، شاعرانگی و نیز مکالمهٔ شخصیت‌ها در خودرو برخی از ویژگی‌های فیلم‌های کیارستمی است. کیارستمی برنده چندین جایزهٔ بزرگ سینمایی است. کیارستمی پنج بار نامزد دریافت جایزه نخل طلای جشنواره فیلم کن شد و در سال ۱۹۹۷ در پنجاهمین دورهٔ جشنواره فیلم کن برای فیلم طعم گیلاس موفق به دریافت این جایزه گردید.

ستاره های مشهور ایرانی که در سال 95 فوت کردند

در سال 1349 با پروین امیر قلی ازدواج کرد ولی در سال 1362 از او تلاق گرفت و با دو فرزند خود احمد ( متولد 1351 ) و بهمن ( متولد 1358 ) زندگی کرد . بهمن کیارستمی در سال 1373 در سن پانزده سالگی با کارگردانی مستند سفر به سرزمین مسافر تبدیل به کارگردان و فیلمبردار شد .

 

وی همیشه عینکی بر چشم خود داشت که دلیل آن حساسیت وی به نور گفته شده .

ستاره های مشهور ایرانی که در سال 95 فوت کردند

بیماری و مرگ
در تاریخ ۷ فروردین ۱۳۹۵ خبرگزاری آفتاب خبر بستری شدن عباس کیارستمی را بر روی وب گاه خود درج کرد. کیارستمی در پی شدت گرفتن مشکلات جسمی، با نظر پزشکان معالج در بیمارستان بستری شد. در تاریخ شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ خبرگزاری ایسنا خبری مبنی بر اینکه عباس کیارستمی از سرطان دستگاه گوارش رنج می‌برد منتشر کرد کیارستمی به دلایل متعدد، از جمله خونریزی داخلی، چهار عمل جراحی را پشت سر گذاشت. اولین عمل، عمل جراحی درمانی بود. دومین عمل به دلیل خونریزی داخلی صورت گرفت و سومین عمل برای برداشتن کیسه صفرا و آخرین عمل به دلیل عفونت پیشرفته بوده است. در ادامه روند درمان وی رو به پیشرفت گزارش شده و طول درمان بنا به تشخیص تیم معالج برای کنترل شرایط بیماری، عباس کیارستمی در خواب مصنوعی به سر می‌برد. به گفته مشاور وزیر بهداشت یک تیم پزشکی باتجربه پیگیر درمان عباس کیارستمی است، همچنین حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت به ملاقات کیارستمی رفت و از نزدیک روند درمان او را دنبال کرد. در ۱۵ فروردین نیز بیماری سرطان وی تکذیب شد. در ادامه برای بازتاب اخبار بیماری و سلامتی وی کانال تلگرامی با عنوان «اخبار مربوط به روند درمانی عباس کیارستمی» هم راه‌اندازی شد.

کیارستمی پس از گذراندن دوره نقاهت در تهران برای ادامه درمان راهی فرانسه شد اما پس از چند روز به دلیل لخته شدن خون سکته مغزی کرد و در پاریس درگذشت.

 

داوود رشیدی

داوود رشیدی حائری (۲۵ تیر ۱۳۱۲، تهران – ۵ شهریور ۱۳۹۵، تهران) هنرپیشه تئاتر، سینما و تلویزیون ایران بود. او بیشتر با نقش‌هایی مانند «آقا حسینی» در فیلم کندو، «مفتش شش‌انگشتی» در سریال هزاردستان و همچنین با بازی تأثیرگذارش در فیلم فرار از تله جلال مقدم شناخته می‌شود. داوود رشیدی همراهِ جمشید مشایخی، علی نصیریان، عزت‌الله انتظامی و محمدعلی کشاورز پنج چهرهٔ برجسته‌ای بودند که در دههٔ چهل شمسی از تئاتر پا به عرصهٔ سینما گذاشتند. وی به‌خاطر فعالیت‌هایش نشان درجه یک فرهنگ و هنر را دریافت کرده بود.
احترام برومند، مجری برنامه‌های کودک در تلویزیون همسر او بود و لیلی رشیدی دختر این دو از بازیگران تلویزیون ایران است.

ستاره های مشهور ایرانی که در سال 95 فوت کردند

رشیدی در سال‌های پایانی زندگی دچارِ آلزایمر شده بود و در بامداد ۵ شهریور ۱۳۹۵ در ۸۳ سالگی در پی ایست قلبی در خانه‌اش درگذشت. حسن روحانی، محمدجواد ظریف، سید محمد خاتمی، علی لاریجانی، محمدرضا عارف و سیدحسن خمینی از جمله سیاست‌پیشگانی بودند که درگذشت رشیدی را تسلیت گفتند. حسین پاکدل رسول صدرعاملی ناصر ملک‌مطیعی و جعفر والی، سینماگرانی بودند که در سوگش مطلب نوشتند.

ستاره های مشهور ایرانی که در سال 95 فوت کردند

در ۷ شهریور ۱۳۹۵ مراسم تشییع پیکرش در تهران (تالار وحدت) برگزار شد که نخستین سخنران آن علی نصیریان بود؛ سپس جمشید مشایخی و داریوش فرهنگ از او گفتند. خانوادهٔ او، احترام برومند و لیلی رشیدی نیز در پایان سخنانی بیان کردند. او در قطعهٔ هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد. افراد سرشناس بسیاری به‌ویژه هنرمندان و سینماگران در تشییع پیکر او حضور داشتند. مراسم ختم داوود رشیدی عصر همان روز در مسجد جامع شهرک غرب تهران برگزار شد.

 

نیلوفر خرم نیک

نیلوفر خرم نیک متولد ۲۶ اسفند ۱۳۶۱ تهران، بازیگر است مرحوم متاهل و صاحب فرزند بود.
برادرش وحید در خارج از ایران زندگی میکند و مادرش شهناز موسوی میباشد.

 

نیلوفر خرم نیک بازیگر سریال «معمای شاه» چهارشنبه دهم شهریور ماه درگذشت.

ستاره های مشهور ایرانی که در سال 95 فوت کردند

نیلوفر خرم نیک بدلیل قصور پزشکی فوت کرد.

علی لدنی تهیه کننده سریال معمای شاه به کارگردانی محمدرضا ورزی در گفتگویی با تایید درگذشت نیلوفر خرم نیک بازیگر این سریال گفت : روز گذشته چهارشنبه دهم شهریور ماه نیلوفر خرم نیک برای انجام یک جراحی به بیمارستان می رود که متاسفانه در هنگام جراحی فوت می کند.

 

منصور خان پورحیدری

منصور پورحیدری (۶ بهمن ۱۳۲۴ تهران – ۱۴ آبان ۱۳۹۵ تهران) بازیکن و مربی فوتبال اهل ایران بود. او پرافتخارترین مربی تاریخ باشگاه استقلال تهران است. احیای باشگاه استقلال بعد از انقلاب ۵۷، که با تغییر نام باشگاه تاج به استقلال صورت گرفت، از خدمات او برای منحل نشدن باشگاه بود. ازاین‌رو او را پدر استقلال نامیده‌اند.

ستاره های مشهور ایرانی که در سال 95 فوت کردند

همسر منصور پورحیدری (فریده شجاعی) پیشتر عضو تیم بسکتبال تاج و نایب رئیس سوم فدراسیون فوتبال بوده است. خواهر همسر او (الهه شجاعی) عضو تیم بسکتبال تاج بود. حاصل ازدواج منصور پورحیدری با فریده شجاعی یک فرزند دختر به نام عسل و یک فرزند پسر به نام علی است که متولد سال‌های ۱۳۷۱ و ۱۳۶۲ هستند.

 

نیما طباطبایی کارگردان «من ناصر حجازی هستم» و خواهرزاده رویا تیموریان درگذشت

 

نیما طباطبایی مستندساز جوان سینمای ایران و خواهرزاده رویا تیموریان درگذشت.

این کارگردان جوان تابستان گذشته به دلیل عارضه تومور مغزی در بیمارستان بستری و تحت عمل جراحی قرار گرفته بود.

 

طباطبایی کارگردان مستند «من ناصر حجازی هستم» بود که در گروه سینمایی «هنر و تجربه»‌ اکران و به یکی از پرفروش‌ترین مستندهای سینمای ایران تبدیل شد.

ستاره های مشهور ایرانی که در سال 95 فوت کردند

دنیا فنی زاده

دنیا فنی‌زاده(زاده ۲۶ آبان ۱۳۴۶ – درگذشته ۸ دی ۱۳۹۵) عروسک‌گردان اهل ایران بود. وی حدود دو دهه عروسک‌گردان کلاه قرمزی، شخصیت عروسکی تلویزیون ایران بود.

 

وی در روز ۲۶ آبان ۱۳۴۶ در تهران به دنیا آمد. پدر وی پرویز فنی‌زاده هنرپیشه سرشناس تلویزیون و سینمای ایران بود که در سال ۱۳۵۸ بر اثر بیماری درگذشت و مادرش هایده غیوری نام دارد. دنیا یک خواهر به نام هستی دارد.

دنیا فنی‌زاده و همسرش آبتین سهامی صاحب دو پسر به نام‌های ارشیا و سیاوش هستند.

ستاره های مشهور ایرانی که در سال 95 فوت کردند

او در برنامه‌ای تلویزیونی گفته بود که ده سال به بیماری سرطان گرفتار بود و در دو سه سال آخر غده روی دست راستش به قدری بزرگ و دردناک شده بود که قدرت عروسک‌گردانی را از او گرفته بود وی حاضر نبوده کسی جز خودش عروسک‌گردان کلاه قرمزی باشد، سال پیش از مرگش با دست چپ عروسک‌گردانی کرد.

دنیا فنی‌زاده پس از مدت‌ها تحمل بیماری سرطان «سارکوم» سرانجام صبح روز چهارشنبه ۸ دی‌ماه ۱۳۹۵ در ۴۹ سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت. پیکر وی روز پنجشنبه ۹ دی ماه ۱۳۹۵ از مقابل خانه سینما ۲ تشیع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

ستاره های مشهور ایرانی که در سال 95 فوت کردند

کاظم افرندنیا

کاظم افرندنیا بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که سابقه ۵ دهه حضور در سینما و تلویزیون را داشت، به دلیل آنچه پزشکان “مشکوک به خون‌ریزی مغزی” اعلام کرده بودند، راهی بیمارستان شد و صبح روز شنبه (9 بهمن) دار فانی را وداع گفت.

ستاره های مشهور ایرانی که در سال 95 فوت کردند

«کاظم افرندنیا» در سریال تاریخی «معمای شاه» نقش تیمسار طوفانیان را ایفا کرده است. او بازیگر بسیاری از فیلم‌های تلویزیونی است که آخرین آنها با عنوان «جدایی» سال ۹۴ ساخته شد. در کارنامه کاری این بازیگر بیش از 60 فیلم سینمایی و 50 مجموعه تلویزیونی ثبت شده است.

 

این بازیگر در سریال‌های «خون بها»، «مسافر زمان» و «ستایش ۲» بازی کرده است.

 

سید کاظم افرندنیا متولد 1324 در شهر نائین است و از سال 1350 تاکنون به فعالیت در تئاتر، سینما و مجموعه‌های تلویزیونی مشغول است.

ستاره های مشهور ایرانی که در سال 95 فوت کردند

او که کار خود را با مجموعه تاریخی و ماندگار «دلیران تنگستان» در سال 1350 آغاز کرد و آخرین حضور وی در بازیگری به نقش آفرینی کوتاهی در مجموعه «معمای شاه» برمی گردد، در یکی از آخرین اظهار نظرهایش از بی توجهی به پیشکسوتان این عرصه گلایه‌مند بود.

 

حسن جوهرچی

حسن جوهرچی فرزند حمید در سال ۱۳۴۷ در یک خانواده اردبیلی در تهران متولد شد. وی لیسانس عکاسی از دانشگاه هنر تهران داشت. بازی در سینما را در سال ۱۳۶۷ با «فیل در تاریکی» که بعد از پانزده سال کامل شد شروع کرد. اولین بازی مطرح او در سینما در سال ۱۳۷۰ با فیلم برخورد به کارگردانی سیروس الوند بود. اما با بازی در سریال در پناه تو در سال ۱۳۷۳ به شهرت رسید. همسر او مهناز بیات، چهره‌پرداز است. حسن جوهرچی در بیش از ۳۰ اثر هنری نقش ایفا کرده بود. وی در ماه رمضان سال ۱۳۸۹، مجری برنامه ماه عسل بود.

ستاره های مشهور ایرانی که در سال 95 فوت کردند

حسن جوهرچی در ساعت ۵ بامداد روز جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ پس از تحمل عارضه کبدی و عفونت ریوی و کلیوی به علت ایست قلبی در سن ۴۸ سالگی درگذشت. پرستار بیمارستان امام خمینی توضیحاتی در خصوص بیماری آقای جوهرچی داده‌اند که وی دچار عفونت ریوی و فشار خون پایین بوده است و این مشکل یک سال پیش تشخیص داده شده بود به خاطر آن دارو استفاده می‌کردند و عفونت باید تحت کنترل درمی‌آمد و از ۲ ماه قبل آماده دریافت پیوند کبد شده بود، و به دلیل عفونت ریوی فوت شدند. پیکر وی در روز یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا قطعه ۸۸، ردیف ۶۵۰، شماره ۱۸ دفن شد.

ستاره های مشهور ایرانی که در سال 95 فوت کردند

ایران شاقول

ایران شاقول گوینده سابق خبر اول اسفند ساعت ۴ صبح در آمریکا درگذشت.

ستاره های مشهور ایرانی که در سال 95 فوت کردند

ایران شاقول از گویندگان سابق عرصه خبر امروز یکشنبه اول اسفند ساعت ۴ صبح بر اثر سرطان درگذشت.

 

وی هم دوره با گویندگانی پیشکسوتی همچون محمدرضا حیاتی بوده است.

 

اصغر بیچاره

اصغر بیچاره که مدتها در بستر بیماری بود، خرداد 95 در سن 89 سالگی در کشور آمریکا درگذشت.

 

وی بزرگترین آرشیو عکس سینمای ایران را در اختیار داشت.

ستاره های مشهور ایرانی که در سال 95 فوت کردند

او علاوه بر عکاسی به عنوان بازیگر، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده هم در سینمای ایران فعالیت کرده است.

 

اصغر بیچاره متولد سال ۱۳۰۶ بود. او در روز تولدش (۲۲ خرداد) در آمریکا درگذشت.

 

نخستین کار بیچاره در سینمای ایران، کپی گرفتن از عکس‌های فیلم دختر لر برای عبدالحسین سپنتا نویسنده فیلمنامه و بازیگر این فیلم بود.

 

دختر لر نخستین فیلم ناطق سینمای ایران بود که به کارگردانی اردشیر ایرانی در بمبئی ساخته شد.

 

بیچاره به دلیل روحیه و اخلاق خوبش با طیف‌های مختلفی از هنرمندان ایرانی از نویسندگان و شاعران گرفته تا اهالی سینما و تئاتر و هنرهای تجسمی و موسیقی دوست بود. او در مقاطع مختلف حلقه وصل هنرمندان حوزه‌ّای گوناگو به یکدیگر بود.

 

بیچاره در حدود ۲۳ فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت. ای ایران،‌ناخدا خورشید، بوی کافور عطر یاس و … از جمله‌ فیلم‌هایی بود که بیچاره در آن‌ها بازی کرد.

 

او سال ۱۳۵۹ مستند «سَنَد زنده» را ساخت.

 

این عکاس چندسال پیش در گفت‌و گو با مجله‌ی ایراندخت درباره‌ تاریخ تولدش گفته بود که دو شناسنامه دارد که در یکی از این شناسنامه‌ها متولد سال ۱۳۰۹ و در شناسنامه‌ دیگر متولد سال ۱۳۰۶ است.

 

مهین کسمایی صداپیشه فیلم مادر

مهین کسمایی بعد از تحمل چند سال بیماری، پنجشنبه دوازدهم اسفند بر اثر سرطان در آمریکا درگذشت.

 

شهراد بانکی، مدیر روابط عمومی انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم خبر درگذشت مهین تسلیمی را تایید کرد.

 

او توضیح داد: «مهین کسمایی دوبلور پیشکسوت بعد از مدت‌ها بیماری پنج‌شنبه، ۱۲ اسفندماه در آمریکا از دنیا رفت.»

 

به گفته او، مهین کسمایی چند سال پیش از ایران رفته بود و اخیرا هم در آمریکا زندگی می‌کرد و بعد از تحمل مدت‌ها بیماری بر اثر سرطان درگذشت.

 

مهین کسمایی

ستاره های مشهور ایرانی که در سال 95 فوت کردند

این گوینده عنوان‌بندی کارتن «بابا لنگ‌دراز»، برادرزاده علی کسمایی بود که به پدر دوبله ایران مشهور است.

 

او در سال ۱۳۱۷ متولد شد و سال ۱۳۳۱ کار خود را در حوزه دوبله آغاز کرد.

 

کسمایی دوبلور نقش‌هایی چون آدری هیپورن، دایان کیتون، الیزابت تیلور و همچنین گوینده نقش فریماه فرجامی در فیلم «مادر» بوده است.

 

منبع:persianv.com

جدیدترین مطالب