پیام های تسلیت جالب در اینستاگرام برای مرگ سگ امیر جعفری

پیام های تسلیت جالب در اینستاگرام برای مرگ سگ امیر جعفری

پیام های تسلیت جالب در اینستاگرام برای مرگ سگ امیر جعفری

 

بازیگر جوان کشورمان امیر جعفری که به تازگی سگ خانگی اش را از دست داده بود در اینستاگرام خبر مرگ سگ خانگی اش را اعلام کرد که پس از مدت 24 ساعت تعداد زیادی پیام تسلیت از سوی هوادارانش دریافت کرد.

 

پیام های تسلیتی که مخاطبان و هواداران امیر جعفری، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان در پی خبر از دست دادن سگش ارسال کردند، هم چنان در حال افزایش است و به نظر می رسد، لشکر اینستا باز های ایران، در نخستین روزهای آبان، سوژه خوبی را برای ارائه نظرات و پیشنهادات و پیام های گوناگون پیدا کرده اند.

 

بررسی پیام های تسلیتی که کاربران برای فقدان حیوان خانگی محبوب این هنرمند کشورمان ارسال کردند، حاوی نکات جالبی است که نوع نگرش و ادبیات نوشتاری برخی از کاربران فضای جامعه اطلاعاتی کشور در اینستاگرام را نشان می دهد.

 

ماجرا از این قرار بود که ۳ روز پیش، امیر جعفری در پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، خبر از دست دادن سگ محبوب سفیدش را پس از ۱۷ سال زندگی با او اعلام کرد. او با انتشار تصویری از این حیوان خانگی که گویا علاقه زیادی به آن داشت، در توضیح کوتاهی نوشت:

 

بعد از هفده سال، امروز اولین روزیه که پیش ما نیستی. خداحافظ با وفا

 

نکته جالب در این اینستا نوشته جدید امیر جعفری در شبکه محبوب اینستاگرام آن است که وی در زیر جمله بالا نوشت:

پیام های تسلیت جالب در اینستاگرام برای مرگ سگ امیر جعفری

توهین، نصیحت، ارشاد = بلاک

انتشار این پست در صفحه شخصی امیر جعفری با بیش از ۵۲ هزار لایک و بیش از سه هزار و پانصد کامنت همراه شده است که مخاطبان صفحه ایشان، دوستان و مخاطبانش، به ابراز همدردی با نوشتن پیام های تسلیت فارسی و انگلیسی مبادرت کردند و به نظر می رسد این پیام ها هم چنان در حال افزایش باشد.

 

در شماری از پیام های تسلیتی که کاربران اینستاگرام به امیر جعفری به خاطر فقدان سگ مجبوبش ارسال کردند، پیام هایی از سلبریتی های ایرانی اینستاگرام که مخاطبان چند صد هزار نفری هم دارند، به چشم می خورد که همین مساله سبب شد تا پست امیر جعفری، با بازتاب گسترده رسانه ای در فضای مجازی کشورمان همراه شود.

 

امیر جعفری، بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان، یکی از فعال ترین چهره های هنری ایران در این شبکه محبوب بوده که ظرف ۳ سال گذشته، ۳۹۷ پست را در زمینه های مختلف اعم از خصوصی و عمومی و مسائل اجتماعی به اشتراک گذاشته است. وی تا کنون، بیش از ۱ میلیون فالوور دارد و در فهرست ۳۰ چهره معروف ۱ میلیون مخاطبی ایران در این شبکه به شمار می آید.

 

نوشتن جمله توهین، نصیحت و ارشاد مساوی بلاک است در زیر عکس فقدان سگ محبوب امیر جعفری، نشان می دهد که او از هتاکی برخی از کاربر نماهای فارسی نویس در شبکه های اجتماعی با خبر است که از این فضا، برای مسخره کردن و تهمت و افترا به کاربران جامعه اطلاعاتی کشور استفاده می کنند و البته مسبوق به سابقه است.

 

در برخی از پیام هایی که به مناسبت فقدان این سگ برای امیر جعفری ارسال شده است، به نوشته های مختلفی بر می خوریم که بخشی از سبک زندگی دیجیتالی کاربران ایرانی و نوع ادبیات نوشتاری آن ها در شبکه های اجتماعی را بازگو می کند.

 

برخی از کاربران، در پیام های خود به ایشان تسلی خاطر داده و از این که او، چنین حیوان دوست داشتنی را از دست داده است، ابراز همدردی کردند. برخی هم این سگ را شبیه سگ خود بر شمرده و حتی هشتگی که تصویر سگ آن ها را در بر دارد نیز در کنار پیام تسلیت ارائه نمودند که در نوع خود جالب توجه است.
جامعه شناسی خودمانی اینستاگرامی

 

جهت آشنایی با جامعه شناسی خودمانی دیجیتالی ایرانیان در اینستاگرام، در ادامه شماری از این پیام ها را می خوانید:

 

یک کاربر که گویا از پیام های انتقادی برخی از کاربران زیر این پست ناراحت شده بود نوشت:

«برای شماها که محبت و علاقه و وفاداری معلومه بی ارزشه، اصلا میدونین جایگاه سگ توی خونه چقدر بالاست. من زمانی که سگ گرفتم مامانم ازش میترسید ولی الان مثل بچش دوستش داره، تو خونه همه عاشقشیم. چون فقط عشق خالص میده به هممون، چقدر سگ ها هستن که تنها دارایی آدمهای تنها هستن. بدون اینکه اطلاع داشته باشین نظر ندین خواهشا.»

 

کاربر دیگری هم گفت:

«متاسفم بابت اینکه این حیوون خونگی رو از دست دادین.»

«حالا جدای از بحث نجاستش و اینا..که احتمالا برای شما و خیلیای دیگه اهمیتی نداره!!!!!!!دردناکه از دست دادن موجودی که همیشه کنار آدمه..اما خب..هستن ی سری از افراد که اونقدری که برای مرگ یک سگ یا حیوون احساس ناراحتی میکنن برای مرگ دردناک آدمها ناراحت که نمیشن هیچ، رویه تمسخر رو هم درپیش میگیرن! التماس شعور و استفاده از عقل میکنم برای اون سری از افرادی که بسیاربسیار کوته فکرانه درهرزمینه ای نظرمیدن!!»

 

فرد دیگری هم نوشت:

«سگ ها میان که بخشی از زندگی ما بشن ولی یهو میشن کل زندگی .. زندگی بدون سگم ارزش نداره. خدا یا مرسی واسه این فرشته های زیبا.»

 

فردی به نام سارا در پیام تسلیتی این طور گفت:

«یکی از سخت ترین و دردناک ترین تجربه های دنیاست واقعا، ولی متاسفانه هممون یه روز تجربش‌ میکنیم. ای کاش قدر آدما عمر میکردن ، خیلی خدا صبرتون بده.»

 

فرد دیگری هم که گویا اخیرا سگش را از دست داده چنین نوشت:

«سخت و دردناکه من هم تجربش کردم پارسال و چون سیماس و دیده بودم بیشتر درکتون میکنم، امیدوارم به آرامش برسید و تقدیر و با وجود اینکه خیلی سخته بپذیرید. آرامش و صبر رو براتون خواهانم.»

 

برخی هم چنین گفتند:

«- خیلی متاسفم. ما را در غمتان شریک بدانید.»

 

«من واقعا متاثر و متاسف شدم. هیچ چیز نمی‌توانم بگویم که به شما تسلی بدهد. حتی یک ساعت نبودنش هم سخت است.»

 

«- وای چه اتفاق وحشتناکی! مراسم سوم و هفتمش را اگه می‌شود، اطلاع رسانی کنید که حتما حضور پیدا کنیم.»

 

«نمی‌دانم چه جوری بهتون تسلیت بگم. غم خیلی بزرگیه. کمر آدم خم می‌شود زیر این همه تلخی و غم. به قول یکی از دوستان فرشته‌ها جایشان روی زمین نیست. دعا می‌کنم باهاش محشور بشوید.»

 

در بررسی نوع نگاه و پرداخت کاربران ایرانی اینستاگرام به پست جدید امیر جعفری، به پیام های تسیلت چهره های معروف هم می رسیم که یکی از آن ها چنین نوشت:

 

«گاهی حیوانات، ده ها برابر انسان در کنار ما عشق می دهند بدون حاشیه، با لقمه نانی وفا را عاشقانه به ما هدیه می کنند. جای خالیشان غصه را وارد وجودت می کند. امیر جان بسیار سخت است، فقدان یک دوست هفده ساله. برای تو و خانواده ات صبر طلب می کنم این فقدان را.»

 

واقعیت های یک پست

پست هایی که در بالا ارائه شد، بخشی از هزاران پیام تسلیتی است که زیر این پست منتشر شده و هر ساعت هم به تعداد آن افزوده می شود. نکته های جالبی در این پیام ها وجود دارد که از برخی از واقعیت های آشکار و پنهان در فضای جامعه اطلاعاتی کشور خبر می دهد.

 

این که بعضی انتظار شرکت در مراسم ختم و هفت بابت فقدان یک سگ را دارند، شاید خنده دار باشد، اما در ذهن بعضی ها این گونه است. ما تراژدی پگی خانوم را فراموش نکرده ایم، که بعضی ها چه گونه فقدانش را برگزار کردند.

پیام های تسلیت جالب در اینستاگرام برای مرگ سگ امیر جعفری

گر چه احترام به حقوق حیوانات از هر نوع خانگی و غیر خانگی، وظیفه هر انسان است، اما از طرفی، در دنیایی که میلیون ها کودک و صد ها هزار انسان گرسنه و بی سرپرست یا بد سرپرست در کشور داریم که از حداقل ها نیز محروم هستند، عزاداری بعضی ها بخاطر فقدان حیوانی خانگی جای تامل دارد.

 

به نظر می رسد، بخشی از واقعیت های جامعه ایرانی و نوع نگرش کاربران به مقولات مختلف را در سبک زندگی دیجیتالی آن ها می توان پیدا کرد و این پیام خوبی برای بازاریابان، جامعه شناسان و روان شناسان سایبر است تا با مطالعه حرفه ای بر روی این فضا، راهکارهایی برای بهبود زندگی، کسب و کار و فعالیت خود و دیگران پیدا کنند.

 

نظر شما درباره نوع واکنش کاربران ایرانی به پست اخیر امیر جعفری در اینستاگرام چیست؟

جدیدترین مطالب