لیست غذاهای کم کالری برای افرادی که رژیم دارند

لیست غذاهای کم کالری برای افرادی که رژیم دارند

لیست غذاهای کم کالری برای افرادی که رژیم دارند

کسانی که دوست دارند اندامی زیبا داشته باشند باید بدانند که غذاهایی وجود دارد معمولا از سبزیجات مختلف درست شده اند کم کالری می باشند شما باید مصرف کالری تان را هر روز چک نمایید تا بتوانیید به اندام دلخواه خود برسید چون غذا در خوش اندامی بسیار مهم می باشد غذاهای پر چرت و سرخ کردنی برای بدن مضر میباشند و موجب می شوند که شما چاق شوید در ادامه تصاویر و جزئیات را لیست غذاهای کم کالری برای افرادی که رژیم دارند را در سایت سماتک خواهید دید با ما همراه باشید .

 

آن هایی که فکر می کنند غذای سالم مزخرف،خسته کننده،بی مزه و ناخوشایند است در اشتباه هستند.بگذارید آماده کردن چند غذای خوشمزه را به شما بیاموزیم که کمک می کنند طرز فکرتان را تغییر دهید.آیا شما هم برای لاغر و خوش اندام شدن رژیم گرفته اید؟ پس این برای شما ضروری است که اهمیت کالری هامصرف شده توسط خود در طول روز را بدانید و بفهمید.

 

بوقلمون برگر آویشن

لیست غذاهای کم کالری برای افرادی که رژیم دارند

برای تهیه این غذا به دو قاشق چای خوری آویشن خردشده نیاز دارید که با گوشت بوقلمون کم چرب ترکیب کنید.ما توصیه می کنیم که مقداری لیمو یا عصاره لیمو ترش هم اضافه کنید.کارشناسان پیشنهاد می کنند که به جای نمک از آب لیمو یا عصاره لیمو ترش استفاده کنید.با این وجود، اگر هنوز به نمک نیاز دارید،اندکی اضافه کنید ولی نه خیلی زیاد.گوشت را به تکه های کوچک شکل دهید و آنها را در فریزر نگه دارید یا بصورت تازه کباب کنید.آن را با سبزیجات و نان گندم کم کالری بخورید و اصلا نگران افزایش وزن نباشید.طبق تجربه من برگر بوقلمون با سس چیپوتل با حذف پنیر نتیجه مشابه دارد.

 

سالمون کباب شده با سبزیجات به همراه سالاد

لیست غذاهای کم کالری برای افرادی که رژیم دارند

ماهی کباب شده یا پخته شده هم ایده ی خوبی است.از ماهی های روغنی، مثل سالمون،تون یا ساردین اجتناب نکنید.چربی آن ها برای پوست،مو و بینایی شما سلامتی آور است.همچنین شما را برای مدت زمان طولانی تری سیر نگه می دارند.خلاق باشید و هر نوع ماهی با طعم بسیار خوبی را با اضافه کردن پونه،رزماری،جعفری، شوید،فلفل،آویشن وهر سبزی یا چاشنی دیگر درست کنید.ماهی را تا ۱۵ دقیقه کباب کنید.غذا را با سبزیجات سبز سرو کنید.

 

جو دوسر با میوه

لیست غذاهای کم کالری برای افرادی که رژیم دارند

چه دارای وزن ایده آلی باشید و چه در حال تلاش برای کاهش وزن باشید،هرگز از صبحانه خود نگذرید.چیزی که ما پیشنهاد می کنیم این است که روزتان را با یک خوراک کوچک از جو دوسر شروع کنید.

 

صبح زود بدن خود را با ویتامین ها،مواد معدنی و فیبر شارژ کنید.ممکن است برای اینکه مزه ی بهتری بدهد بخواهید شیر و میوه تازه استفاده کنید.یک تکه گلابی یا یک مشت توت روی جو دوسر تان حدود ۱۵۰ ۱۸۰ کالری درست می کند وباعث چاقی شما هم نمی شود.هلیم بلغور هم خیلی مناسبه

 

پیتزا با نان ذرت

لیست غذاهای کم کالری برای افرادی که رژیم دارند

اگر نمی توانید منوی غذایی خود را بدون پیتزا تصور کنید،ما پیشنهاد می کنیم که یک نوع سالم از این غذای ایتالیایی را امتحان کنید.از پنیر و نان ذرت کم چربی استفاده کنید.نان ذرت می تواند بطور موفقیت آمیزی با نان پیتزای کم کالری جایگزین شود.

 

نان ترتیلا

مواد بالای پیتزا را بریزید،آن را در فر بگذارید،اجازه دهید پنیر ذوب شود و وقتی پیتزا هنوز گرم است نوش جان کنید.از ریختن موادی مثل سوسیس و کالباس بر روی پیتزا خودداری کنید و به جای آن از سویا استفاده کنید.

 

اسپاگتی کدوسبز خام با سس مارینارا (سس گوجه فرنگی و سیر)

لیست غذاهای کم کالری برای افرادی که رژیم دارند

برای دونفر به دو عدد کدوسبز پوست کنده،۳ گوجه فرنگی،۱ قاشق سوپ خوری از ادویه ی مورد علاقه ی خود،کمی نمک،۱ عدد فلفل دلمه قرمز شیرین و یک فنجان گوجه فرنگی خشک شده نیاز دارید.
استفاده از یک وسیله پوست کن سبزیجات باعث می شود نوارهای کدوسبز مثل فتوچینی شوند.( نوعی از پاستا که به اسپاگتی هم معروف است).بقیه موادی که در بالا ذکر شد را در یک مخلوط کن بریزید.یک یا دو دقیقه بعد سس گوجه فرنگی شما آماده است.سس مارینارای خانگی را روی نوارهای کدوسبز بریزید.

 

 

سالمون تنوری و گیاه مارچوبه

لیست غذاهای کم کالری برای افرادی که رژیم دارند

شما به مقداری فیله ی سالمون و مقداری برگ مارچوبه نیاز دارید.فر را از قبل بین ۴۲۰ تا ۴۳۰ درجه ی فارنهایت گرم کنید.مارچوبه را روی سالمون قرار دهید،سپس ماهی را در فویل پوشیده شده با روغن آشپزی قرار دهید.از مقداری فلفل و نمک برای طعم دادن استفاده کنید،یک لیموی کوچک را در بالای فیله فشار دهید وهمه آن ها را با باز گذاشتن یک فضای کوچک در فویل بپیچید.ماهی را در فر گذاشته و ۱۵ دقیقه یا بیشتر منتظر بمانید.غذا آماده است آن را با سبزیجات تازه بخورید.

 

املت توسکانی

لیست غذاهای کم کالری برای افرادی که رژیم دارند

۳ عدد تخم مرغ،۲ عدد گوجه فرنگی قرمز،۲ قاشق سوپ خوری روغن زیتون،یک چهارم از یک پیاز زرد متوسط،اندکی فلفل و مقداری نمک بردارید. پیازها را ۴ دقیقه سرخ کنید،سپس گوجه ها را اضافه کرده ومخلوط را تا زمانی که آب آن بخار شود بپزید.تخم مرغ های هم زده،فلفل و نمک را اضافه کنید و همه آن را چند دقیقه ای روی حرارت ملایم بپزید.

 

سینه ی مرغ پر شده با اسفناج

لیست غذاهای کم کالری برای افرادی که رژیم دارند

برای تهیه ی این غذا به مقداری فیله ی مرغ،1 فنجان برگ اسفناج،1 پیاز زرد خرد شده،۱ فنجان پنیر فتا، 1 قاشق سوپ خوری روغن زیتون،مقداری فلفل و نمک نیاز دارید.فیله را گرد کنید،سپس ۴ الی ۵ دقیقه پیاز را در روغن زیتون سرخ کنید،اسفناج و سپس پنیر،فلفل و نمک را اضافه کنید. همه آن ها را در فیله مرغ بپیچید و سپس با یک خلال دندان محکمش کنید.مرغ شکم پر را بر روی حرارت ملایم ۸ تا ۱۰ دقیقه بپزید.

 

یادتان باشد که هر لحظه مرغ را بچرخانید.خلال دندان را بردارید و سرو کنید.

 

منبع:وب سایت سلامت نیوز

جدیدترین مطالب