علت خشک شدن و سفت شدن فلافل خانگی چیست

علت خشک شدن و سفت شدن فلافل خانگی چیست

علت خشک و سفت شدن فلافل

خشک شدن فلافل خانگی در برخی از مواقع به دلیل ناهماهنگی در مواد اولیه به وجود می آید علت سفت شدن فلافل خانگی چند مورد است که برای خشک نشدن فلافل باید انجام دهید اگر علت خشک و سفت شدن فلافل را نمی دانید با ما همراه باشید. علت خشک شدن فلافل می‌تواند موارد زیادی را باشد که در ادامه مهمترین آن‌ها را مطرح خواهیم کرد. توجه داشته باشید گاهی نکاتی جزئی که شاید به نظر چندان مهم نباشند، می‌توانند طعم غذا را به کلی عوض کنند یا کیفیت آن را تغییر دهند؛ بنابراین تمام مراحلی که در طرز تهیه فلافل ذکر می‌شود را باید در نظر داشته باشید و آن را اجرا کنید تا در نهایت از غذایی لذیذ و خوشمزه لذت ببرید.

 

علت خشک شدن فلافل

اگر دقیقا طبق دستور پخت و طرز تهیه فلافل که در سایت ستاره منتشر شده است، این غذا را طبخ کرده باشید، نباید خشک شود. در ادامه چندین علت خشک و سفت شدن فلافل را شرح می‌دهیم.

 

چرخ نکردن مواد اولیه

مواد اولیه باید کاملا یک دست و منسجم باشند، زیرا در غیر اینصورت مقدار زیادی روغن در بافت فلافل راه پیدا می‌کند و باعث خشک شدن آن می‌شود.

 

استفاده از تخم مرغ یا آرد

در بعضی از دستور‌های پخت فلافل از تخم مرغ یا آرد استفاده می‌شود، اگر چه این مواد مانع از وا رفتن فلافل می‌شود، اما آن را خشک می‌کند. در صورتی که از سیب زمینی استفاده کنید، نشاسته موجود در این ماده غذایی باعث انسجام فلافل می‌شود، ولی آن را خشک نمی‌کند. توجه داشته باشید که سیب زمینی را باید همراه با نخود چرخ کنید و آب آن را نگیرید.

 

داغ نبودن روغن

فلافل باید در روغن زیاد و داغ سرخ شود، اگر روغن به اندازه کافی داغ نباشد، زمان مورد نیاز برای سرخ شدن این غذا افزایش خواهد یافت و خشک و سفت می‌شود.

علت خشک شدن و سفت شدن فلافل خانگی چیست

علت سفت شدن فلافل

اگرچه روغن برای سلامتی مضر است، اما متاسفانه برای خوش طعم شدن فلافل، باید هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشد. استفاده از روغن کم باعث افزایش مدت زمان پخت شده و فلافل خشک می‌شود. می‌توانید از ماهیتابه لبه دار کوچکی استفاده کنید تا حجم کمتری روغن آن را پر کند.

 

عدم استفاده از بیکینگ پودر

بکینگ پودر باعث پف کردن فلافل شده و مدت زمان طبخ آن را کاهش می‌دهد. کاهش مدت زمانی که این غذا باید در روغن شناور باشد، مانع از خشک شدن فلافل خواهد شد.

علت خشک شدن و سفت شدن فلافل خانگی چیست

اکنون علت خشک و سفت شدن فلافل را می‌دانید و با رعایت آن‌ها می‌توانید این غذای جنوبی را به راحتی در منزل تهیه کرده و در کنار دوستان و عزیزانتان از آن لذت ببرید. به یاد داشته باشید که پس از سرخ شدن فلافل روغن آن را با دستمال بگیرید یا آن‌ها را بلافاصله بعد از خارج کردن از روغن به داخل یک آبکش انتقال دهید تا روغن اضافی آن خارج شود.

 

علت خشک شدن و سفت شدن فلافل خانگی چیست

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب