روش پخت و طرز تهیه جوجه کباب در فر با سیخ چوبی

روش پخت و طرز تهیه جوجه کباب در فر با سیخ چوبی

جوجه کباب در فر با سیخ چوبی

جوجه کباب در فر بسیار خوشمزه می شود و شما می توانید جوجه کباب در فر با سیخ چوبی را در منزل تهیه و نوش جان کنید طرز تهیه جوجه کباب در فر با سیخ چوبی را در ادامه بیان می کنیم. امروزه اکثر افراد در آپارتمان زندگی می‌کنند، از اینرو برای آن‌ها امکان برپاکردن آتش در منقل و درست کردن کباب وجود ندارد. اما به راحتی می‌توان کباب را در فر نیز تهیه کرد. جوجه کباب در فر با سیخ چوبی بسیار لذیذ بوده و طعم آن تقریبا همانند طعم جوجه کباب طبخ شده روی آتش است. حتی برای میهمانی‌ها نیز می‌توان جوجه کباب در فر با سیخ چوبی را به شیوه‌ای که ذکر خواهد شد در فر طبخ کنید و با غذایی لذیذ از میهمانان خود پذیرایی کنید.

 

مواد لازم برای تهیه جوجه کباب در فر با سیخ چوبی

جوجه 1 عدد
پیاز 1 عدد
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
آبلیمو 2 قاشق سوپخوری
زعفران دم شده 1 الی 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم

نکته: بهترین وزن برای انتخاب جوجه‌ی کبابی بین ۷۵۰ گرم تا یک کیلوگرم است. این مقدار برای تهیه جوبه کباب در فر برای دو نفر کافی خواهد بود.

 

طرز تهیه جوجه کباب در فر با سیخ چوبی

ابتدا باید جوجه را تکه تکه کنید. برای این منظور اول پوست آن را بگیرید و بال‌ها را جدا کنید به طوری که مقداری از گوشت جوجه به آن متصل باشد. سپس سینه را از طرف استخوان جدا نمایید. در ادامه ران‌ها از استخوان پشت جدا کرده و ماهیچه را نیز از آن جدا کنید. سپس به قطعات دلخواه خرد نمایید.

 

اکنون باید سس جوجه کباب در فر با سیخ چوبی را آماده کنید. برای این منظور پیاز را به صورت خلالی خرد کرده و آبلیمو، فلفل، زعفران دم شده و روغن زیتون را با یکدیگر مخلوط کنید. جوجه را داخل سس قرار دهید و چنگ بزنید تا تمام تکه‌های جوجه به سس آغشته شوند، درب ظرف را بپوشانید و به مدت ۱۲ ساعت به آن استراحت دهید.روش پخت و طرز تهیه جوجه کباب در فر با سیخ چوبی

اکنون باید جوجه‌ها را به سیخ بزنید. برای این منظور از سیخ‌های کوچک استفاده کنید که در فر اجاق گاز جا بگیرند.

 

برای به سیخ زدن جوجه باید توجه کنید که تکه‌های بال، ران و سینه مرغ را جداگانه به سیخ بزنید، زیرا مدت طبخ هر کدام متفاوت است و اگر در کنار یکدیگر باشند، باعث می‌شود بعضی از تکه‌ها نپخته و بعضی بسوزند.

روش پخت و طرز تهیه جوجه کباب در فر با سیخ چوبی

اکنون سیخ‌ها را داخل یک سینی فر نچسب بچینید، البته باید کف سینی فر را چرب کرده باشید.

 

فر را با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت معادل ۲۳۰ درجه سانتیگراد گرم کنید و سینی حاوی جوجه‌ها را در آخرین پنجره بگذارید.

 

در طول زمان پخت گاهی سیخ‌ها را پشت و رو کنید تا هر دو طرف جوجه‌ها به یک اندازه پخته شوند.

 

زمانی که کباب‌ها مقداری برشته شدند باید حرارت فر را به ۳۵۰ درجه فارنهایت معادل ۱۸۰ درجه سانتیگراد کاهش دهید و صبر کنید که کباب‌ها مغز پخت شوند، اما دقت کنید که نسوزند.

 

به طور کلی زمان پخت کباب به این شیوه حدود ۴۵ دقیقه الی یک ساعت است. البته اگر شما ترجیح می‌دهید کباب خشک باشد، بسته به سلیقه خودتان مدت بیشتری آن را در فر قرار دهید. جوجه کباب در فر با سیخ چوبی آماده شده است و مانند سایر جوجه کباب‌ها می‌توانید آن را همراه با برنج یا نان میل کنید. در صورت تمایل چند سیخ گوجه را نیز آماده کنید و در آخر کار در فر قرار دهید. گوجه‌ها را جداگانه در فر بگذارید، زیرا هم مدت طبخ کمتری دارند و هم اگر در کنار کباب باشند آب گوجه پیش از تبخیر باعث تغییر مزه کباب می‌شود.

 

چند نکته:

حتما توجه داشته باشید که در طول زمان پخت گاهی سیخ‌ها را پشت و رو کنید.

 

زمانی که کباب‌ها برشته شدند و قصد داشتید حرارت فر را کاهش دهید، مقداری نمک نیز به جوجه‌ها بزنید. اگر از ابتدا به گوشت نمک بزنید باعث سفت شدن آن خواهد شد.

روش پخت و طرز تهیه جوجه کباب در فر با سیخ چوبی

امروزه اکثر ما در آپارتمان زندگی می‌کنیم و درست کردن کباب با آتش منقل تقریبا غیرممکن است، از اینرو برای اینکار باید به خارج از منزل برویم. اما به همین راحتی حتی برای میهمانی‌های خود نیز می‌توانید بدون نیاز به درست کردن آتش در منقل جوجه کباب یا کباب کوبیده در فر تهیه کنید. طعم جوجه کباب در فر با سیخ چوبی تفاوت قابل ملاحظه‌ای با نوع سنتی آن ندارد و اگر به خوبی سس آن را درست کنید، حتی متوجه این تغییر مزه نیز نخواهید شد. برای تزیین دور ظرفی که کباب را در آن سرو می‌کنید، می‌توانید از ترشی کلم، زیتون حلقه شده و جعفری استفاده کنید.

 

روش پخت و طرز تهیه جوجه کباب در فر با سیخ چوبی

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب