برای خوش طعم شدن سویا چکار کنیم؟ | روشهای خوش طعم نمودن سویا

برای خوش طعم شدن سویا چکار کنیم؟ | روشهای خوش طعم نمودن سویا

خوش طعم شدن سویا

سویا در غذا ماده پروتئین دار بسیار خوشمزه ای است که جایگزین گوشت قرمز است به دلیل بالا رفتن قیمت گوشت قرمز شما می توانید روشهای خوش طعم نمودن سویا را یاد بگیرد و در غذاهایتان به جای گوشت از سویا استفاده کنید. برای خوش طعم شدن سویا چکار کنیم؟ با ما همراه باشید تا شما را با روشهای خوش طعم نمودن سویا آشنا کنیم.

برای خوش طعم شدن سویا چکار کنیم؟ | روشهای خوش طعم نمودن سویا

برای خوش طعم شدن سویا

سویا جایگزین مناسبی برای گوشت است، اما بیشتر خانواده ها از طعم و مزه آن خوششان نمی آید. بنابراین باید بدانیم برای خوش طعم شدن سویا چکار کنیم؟

 

هیچگاه سویا را با آب سرد نشویید. همیشه برای شستن سویا آن را با آب جوش بشویید یا آنکه آن را در آب در حال جوش ریخته و بعد از کمی جوشیدن آن را آبکش کنید.

 

بیش از یکبار آب سویا را عوض نکنید. بعضی از افراد قبل از پخت سویا آن را داخل آب جوش خیس می کنند و چندین بار آبش را عوض می کنند. ولی بهتر است برای حفظ طعم سویا آب آن را بیش از یکبار عوض نکنید.

 

سویا را نچلانید. بعضی ها عادت دارند بعد از شستن سویا آن را می فشارند تا آب اضافی آن گرفته شود. اما در واقع با اینکار مواد خوشمزه و مقوی سویا را دور می ریزند. برای از بین بردن آب اضافی سویا آن را آبکش کرده و کمی صبر کنید تا آب اضافی آن به شکل طبیعی خارج شود.

 

برای خوش طعم شدن سویا مقداری پیاز را رنده کرده و داخل روغن زیتون یا کره تفت دهید. سپس به آن مقداری پودر سیر، نمک، زعفران، فلفل، زردچوبه و رب گوجه فرنگی اضافه کنید و بعد از کمی تفت دادن سویای آبکش کرده را به آن بیفزائید و خوب تفت دهید. سپس اندکی آبغوره به مواد اضافه کنید و صبر کنید تا به خورد سویا برورد. بعد یک فنجان آب جوش به مواد اضافه کنید و در ظرف را ببندید و اجازه دهید سویا بپزد. می توانید مقداری ریحان تازه و آویشن هم به سویا بیفزائید.

 

هیچ گاه سویا را با آب سرد نشویید! بهتر است سویا را با آب جوش خیسانده و بعد از مدتی که نرم شد آبکشی کنید.
سویا را نچلانید چون با این کار مواد خوشمزه سویا را دور می ریزید. سویا و خواص بی نظیر آن کافی است کمی صبر کنید تا آب اضافی سویا از صافی خارج شود.

برای خوش طعم شدن سویا چکار کنیم؟ | روشهای خوش طعم نمودن سویا

1. مقداری پیاز را رنده کرده وداخل روغن زیتون یا کره سرخ کنید .

 

2. سیر ، نمک ، زعفران ، فلفل ، زردچوبه و رب گوجه فرنگی اضافه کرده و بعد از کمی سرخ شدن سویا آب کش شده را به آن اضافه کرده و خوب تفت دهید سپس 2 قاشق غذاخوری آبغوره به مواد اضافه کرده و کمی صبر کنید به خورد سویا برود و بعد 1 فنجان آب جوش به مواد اضافه کرده و در ظرف را بگارید تا سوی کاملا بپزد. می توانید مقداری ریحان تازه و آویشن هم به سویا اضافه کنید.

 

1. سویا را به مدت 10 دقیقه با آب پرتقال یا آب نارنج خوش طعم کنید.

 

2. سپس در ظرفى پیاز رنده شده را سرخ کنید و به آن ادویه نمک و رب گو جه فرنگى را اضافه کنید ، حالا سویا را داخل آن بریزید و تفت دهید در این مرحله ۲ قاشق غذا خوری آبغوره را نیز به مواد اضافه کنید.

 

3. اندکى صبر کرده و یک استکان آب به این مخلوط اضافه کنید حالا درب ظرف را بگذارید تا با حرارت ملایم به مدت ۵ دقیقه بپزد .

 

4. حالا سویاى شما خوش طعم شده است این را به ماکارونى یا خوراک مى توانید اضافه کنید.

 

خوش طعم شدن سویا با ادویه جات مختلف بسیار مرسوم است و بسیاری از سرآشپزهای حرفه ای جهان برای خوش طعم شدن سویا از چاشنی های مختلفی همچون رب گوجه فرنگی استفاده می کنند.

جدیدترین مطالب