آموزش کامل طرز تهیه روغن زرد کرمانشاهی اصل

آموزش کامل طرز تهیه روغن زرد کرمانشاهی اصل

طرز تهیه روغن زرد کرمانشاهی

روغن زرد کرمانشاهی یکی از بهترین روغن های حیوانی برای بدن انسان است. اگر می خواهید بدن سالم و پرانرژی داشته باشید بهتر است طرز تهیه روغن زرد کرمانشاهی اصل و ممتاز را یاد بگیرد و آن را در خانه درست کنید. آموزش کامل طرز تهیه روغن زرد کرمانشاهی اصل را در ادامه این پست از سایت وزین سماتک گردآوری کرده ایم. روغن حیوانی کرمانشاهی که به آن روغن زرد نیز گفته می‌شود، نوعی روغن است که در کشور ما بهترین نوع آن را در منطقه کرمانشاه از شیر گوسفند به دست می آید و در مقابل روغن نباتی به معنی مطلق روغن زرد نیز استعمال می‌شود. عطر و طعم روغن زرد کرمانشاهی بستگی به نحوه خوراک و چرای گوسفندان دارد. از این رو به دلیل چرای گله گوسفند در خطه سرسبز کرمانشاه در مراتع پر علف، این روغن از بو و مزه خاص خود برخوردار است که حاصل گیاهان معطر مناطق مرتفع کوهستانی می‌باشد و همچنین از ارزش غذایی و خواص درمانی گسترده‌ای برخوردار است. برای آشنایی بیشتر با مضرات و خواص روغن زرد کرمانشاهی و طرز تهیه روغن زرد کرمانشاهی در خانه با سایت وزین سماتک همراه شوید.

 

خواص روغن زرد کرمانشاهی

روغن زرد کرمانشاهی از کالری بسیار بالایی برخوردار است و از این رو مصرف آن برای بازگردان قوای جسمانی تحلیل رفته‌ بیماران، زنان تازه زایمان کرده و کودکان در حال رشد بسیار مفید است.
از مهمترین خواص روغن زرد کرمانشاهی خاصیت ضد التهاب است. ماساژ بدن با این روغن باعث تسکین و بهبود درد مفاصل، تسکین دردهای عضلانی و استخوانی می‌شود و به گرم شدن بدن و استخوان‌ها کمک می‌کند.
استفاده از این روغن در تهیه غذاها به دلیل دارا بودن عناصر معدنی مورد نیاز بدن، باعث تحکیم و سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها می‌شود.
کاهش کلسترول بد خون و افزایش کلسترول خوب از خواص روغن زرد کرمانشاهی است به شرطی که در مقدار مناسب و با تحرک بدنی کافی مصرف شود.
روغن حیوانی کرمانشاهی به هضم بهتر غذا کمک می‌کند و در سلامت دستگاه گوارش و درمان بیماری‌های التهابی روده مانند کولیت اولسراتیو و کرون موثر است.
به طور کلی مصرف روغن زرد کرمانشاهی باعث افزایش قوای جسمانی بدن می‌شود و سیستم ایمنی بدن در مبارزه با بیماری‌ها را تقویت می‌کند.
خواص روغن زرد کرمانشاهی شباهت زیادی به خواص روغن نارگیل دارد و به دلیل دارا بودن مقادیر بالایی از اسیدهای چرب که مستقیما توسط کبد جذب و به عنوان منبع انرژی بدن استفاده می‌شوند، در کاهش و کنترل وزن و تولید انرژی بدن نفش بسزایی دارد.
در طب سنتی از این روغن برای تنقیه و پاکسازی روده‌ها استفاده می‌شود.
استفاده از این روغن در شادابی و شفافیت پوست موثر است.
به طورکلی روغن حیوانی کرمانشاهی به دلیل اینکه از شیر تهیه می‌شود، بسیاری از خواص شیر و لبنیات را در خود دارا است و مصرف آن برای افرادی که به محصولات لبنی و شیر حساسیت دارند مناسب بوده و نیازهای تغذیه‌ای را تامین می‌کند.

آموزش کامل طرز تهیه روغن زرد کرمانشاهی اصل

طرز تهیه روغن زرد کرمانشاهی در منزل

درست کردن این روغن حیوانی کرمانشاهی پرخاصیت و خوشمزه در منزل بسیار ساده و سریع است و شما می‌توانید به راحتی آن را در کمتر از نیم ساعت آماده نموده و برای تهیه و طبخ غذا استفاده نمایید:

 

مواد لازم تهیه روغن زرد کرمانشاهی

یک پیمانه کره حیوانی تازه و بدون نمک
پارچۀ نخی یا کتانی با بافت محکم برای سفت کردن روغن

 

طرز تهیه روغن زرد کرمانشاهی اصل

ابتدا مقداری از کره را درون ظرف ریخته و با حرارت کم آن را ذوب کنید.
کره را آنقدر حرارت دهید تا حباب‌هایی بر روی سطح آن ظاهر شود. پس از مدتی می‌توانید مشاهده کنید که تکه‌های جامد آن به یک طرف ظرف چسبیده‌اند.
هنگامی که کره به آرامی شروع به حباب زدن کرد، شیر جامد آن به رنگ قهوه‌ای تبدیل خواهد شد.
پس از ۸ الی ۱۰ دقیقه که کره جوشید، در حالی که کره آب شده طلایی و براق شده، شیر جامد آن به رنگ قهوه‌ای تیره در می‌آید و به کف ظرف می‌رود. اکنون ظرف را از روی شعله بردارید.
مایع را از سه لایه پارچه نخی رده کرده و درون یک ظرف مقاوم در برابر حرارت بریزید.
مواد جامدِ ته نشین در پارچه را دور بریزید.
کرۀ آب شده (که در حقیقت اکنون روغن کرمانشاهی است) را در یک بطری شیشه‌ای نگهداری کنید. برای این‌ کار می‌توانید روغن بدست آمده را در یخچال یا یک اتاق خنک، نگهداری کنید.

آموزش کامل طرز تهیه روغن زرد کرمانشاهی اصل

مضرات روغن زرد کرمانشاهی

هماند سایر انواع روغن‌های گیاهی و حیوانی، زیاده‌روی در مصرف روغن زرد کرمانشاهی نیز برای سلامتی مضر است و باعث رسوب چربی در رگ‌ها و بروز بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود.
از نظر متخصصان طب سنتی، مصرف روغن حیوانی کرمانشاهی، برای افراد سالم و دارای مزاج سرد و مرطوب (بلغمی)، سالمندان، افراد سیگاری، اشخاصی که اضافه وزن داشته و کم‌تحرک هستند، مضر است و بایستی با احتیاط مصرف شود.

جدیدترین مطالب