طرز تهیه بشقاب پنیری با خمیر یوفکا

طرز تهیه بشقاب پنیری با خمیر یوفکا

طرز تهیه بشقاب پنیری با خمیر یوفکا

یکی از خوشمزه ترین خوراکی هایی که می توان برای وعده صبحانه در نظر گرفت بشقاب پنیری است. در این بخش سماتک طرز تهیه بشقاب پنیری با خمیر یوفکا را به شما آموزش خواهیم داد.

 

مدت زمان آماده سازی : 20 دقیقه
مدت زمان پخت : 30 دقیقه
کل زمان پخت : 50 دقیقه

مواد لازم برای بشقاب پنیری :
 خمیر یوفکا      به میزان دلخواه
پنیر صبحانه     ۲۰۰ گرم
جعفری     ۱ دسته کوچک
 گردو خرد شده     مقداری
تخم مرغ     ۱ عدد
کره    ۵۰ گرم
روغن مایع    ۱/۲ لیوان

 

طرز تهیه بشقاب پنیری با خمیر یوفکا:
خمیر یوفکا را به شکل مثلث یک ورق باز کرده و مخلوط کره و روغن را با فرچه روی آن مالیده و یک طرف آن کمی از مخلوط پنیر سبزی و گردو (در اینجا باید بگویم در مخلوط کردن مواد داخل بشقابتان آزادید) شويد، پیازچه و نعنا هرکدام که دوست دارید، در یک طرف خمیر ریخته با وردنه یا یک سیخ تا نیمه خمیر را رول کرده سپس از دو طرف وردنه، خمیر را به سمت وسط وردنه آرام کمی با دست چین می دهیم و بعد وردنه را بیرون می کشیم مواد پنیر ما در لای رول چین خورده مخفی می شود .

بعد رول را گرد کرده نیمه دیگر خمیر را وسط خمیر چین خورده جمع می کنیم و دو سر رول را به هم می چسبانیم و داخل آن روی خمیر جمع شده (مانند تصویر) مقداری از مخلوط پنیر می ریزیم و روی مواد و خمیر از مخلوط کره و روغن مالیده و تخم مرغ زده شده و مخلوط با کمی زعفران زده و در سینی فر چیده در فر گرم ۲۰۰ درجه تا وقتی روی آن طلایی شود، می پزیم.

نکته ای برای تهیه بشقاب پنیری:
داخل این خمیر مواد دلخواه را می توانیم بریزیم مانند، مواد پیتزا. اما با پنیر خیلی خوشمزه می شود کمی پنیر پیتزا هم می توانیم مخلوط پنیر صبحانه کنیم. می توانیم زیتون یا گوجه مینیاتوری روی پنیر هم بگذاریم.

جدیدترین مطالب