طرز تهیه رسپی ترکیه ای مقوی و خوشمزه

طرز تهیه رسپی ترکیه ای مقوی و خوشمزه

طرز تهیه رسپی ترکیه ای مقوی و خوشمزه

معمولا غذاهای ترکیه خوشمزه می باشد و خیلی شبیه به غذاهای ایرانی هستند دو نوع رسپی خوشمزه را برای شما در سایت سماتک آموزش خواهیم داد که شما می توانید از این غذاها در مهمانی ها و مجالس تان استفاده نمایید طرز پخت این غذاها بسیار ساده می باشد فقط باید بیشتر وقت بگذارید و دقت عمل تان را بیشتر نمایید در ادامه جزئیات بیشتر دو نوع رسپی ترکیه ای مقوی و خوشمزه  را در سایت سماتک خواهید خواند با ما همراه باشید.

 

مهمت گورش (Mehmet Gurs) در 13 دسامبر 1969 در فنلاند از پدری ترکیه ای و مادری سوئدی – فنلاندی به دنیا آمد و در استکهلم و استانبول بزرگ شد. مدت هشت سال را به آموزش و کار به عنوان شف (سرآشپز) در ایالات متحده آمریکا گذراند. او در دهه 1990 به ترکیه بازگشت و به کار خود در آنجا ادامه داد. او در حال حاضر یکی از شف های سرشناس ترکیه، رستوران دار و شخصیت تلویزیونی مشهوری است. در اینجا طرز تهیه رسپی ترکیه ای مقوی و خوشمزه را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

کیک سیب زمینی و ماست

 

مواد لازم:

سیب زمینی: 4 الی 5 عدد
ماست: یک و یک دوم پیمانه
تخم مرغ: 3 عدد
روغن مایع: 100 میلی لیتر
آرد: 6 قاشق سوپ خوری
نمک: به مقدار لازم
فلفل سیاه (پودر شده): به مقدار لازم
فلفل قرمز (پودر شده): به مقدار لازم

طرز تهیه رسپی ترکیه ای مقوی و خوشمزه

طرز تهیه:

1. سیب زمینی ها را پوست کنده و حلقه حلقه برش دهید. تخم مرغ ها، روغن مایع، ماست، آرد، نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمز پودر شده را در ظرف مناسبی به خوبی با هم مخلوط کنید.

 

2. ظرف فر را با روغن چرب کرده و برش های سیب زمینی را در آن قرار دهید و مقداری را کنار بگذارید و مخلوط ماست را روی آنها بریزید.

3. برش های سیب زمینی را کنار گذاشته و روی مواد بچینید و در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید تا برشته شود. سپس آن را برش داده و در صورت تمایل با ماست موسیر سرو کنید.

 

بورک گوشت و گردو

مواد لازم:

خمیر یوفکا: 4 ورقه
پیاز (خرد شده): 2 عدد
گوشت گوساله (چرخ کرده): یک کیلوگرم
گردو (خرد شده): یک پیمانه
بلغور گندم (پخته) یک پیمانه
روغن مایع (ترجیحا زیتون): 4 قاشق سوپ خوری
فلفل سیاه (پودر شده): به مقدار لازم
نمک: به مقدار لازم
زیره (پودر شده): به مقدار لازم
برگ جعفری (خرد شده): به مقدار لازم
تخم مرغ: 2 عدد
پودر سوخاری: به مقدار لازم

طرز تهیه رسپی ترکیه ای مقوی و خوشمزه

طرز تهیه:

1. گوشت چرخ کرده را در مقدار کمی روغن تفت دهید تا تغییر رنگ دهد. پیاز خرد شده را اضافه کرده و تفت دهید. بقیه روغن را اضافه کنید. مقدار کمی آب داغ اضافه کنید و در ظرف بگذارید و اجازه دهید مواد بپزند. بلغور پخته، نمک، فلفل سیاه پودر شده، ریزه پودر شده و گردوی خرد شده را اضافه و مخلوط کنید.

2. برگ جعفری ریز خرد شده را اضافه کنید و مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید. یک ورقه خمیر را روی سطح کار پهن کرده و روی آن مقدار کمی مخلوط آب و روغن بریزید. سپس ورقه دیگر خمیر را روی آن پهن کنید.

3. خمیر را به هشت قسمت مساوی تقسیم کنید. مقداری از مخلوط گوشت را روی هر برش خمیر قرار داده و آن را رول کنید. رول های خمیر را ابتدا در تخم مرغ زده شده فرو کنید و سپس در پودر نان یا پودر سوخاری بغلتانید. آنها را در روغن داغ شده سرخ کنید تا طلایی و برشته شوند.

 

منبع:bartarinha.ir

جدیدترین مطالب