طرز تهیه شیشلیک مشهدی لذیذ و خوشمزه

طرز تهیه شیشلیک مشهدی لذیذ و خوشمزه

نحوه طبخ کباب شیشلیک

طرز تهیه شیشلیک مشهدی لذیذ و خوشمزه از گذشته های دور، کباب به عنوان نمادی از غذای ایرانی بوده است. کبای غذایی بسیار لذیذ و محبوب ایرانیان است که انواع مختلف دارد. کباب شیشلیک علاوه بر ایران در کشور های دیگر بر اساس ذائقه ی آن کشور با گوشت های متفاوت نظیر گاو و خوک طبخ و سرو میشود. در این مطلب میخوایم طرز تهیه ی این کباب خوشمزه را به شما آموزش دهیم:

 

مواد لازم:

گوشت دنده گوساله یا گوسفند 1 کیلوگرم

ماست 1 لیوان

زعفران دم شده 2 قاشق غذاخوری

پیاز 5 عدد

گوجه فرنگی 10 عدد

آبلیمو 3 قاشق غذاخوری

روغن 10 قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیشلیک مشهدی لذیذ و خوشمزه

طرز تهیه:

1-برای تهیه شیشلیک باید از گوشت دنده گوساله یا گوسفند استفاده کنید ، نکته مهم برای کباب خوب انتخاب گوشتی است که تازه و ترد باشد ؛ بهتر است گوشت را با آب پیاز و مقداری فلفل مخلوط کنید و 24 ساعت پیش از آماده کردن کباب بگذارید بماند تا گوشت نرم شود.

2-گوشت را به اندازه های یکسان ببرید ، داخل کاسه ای پیاز رنده شده ، ماست ، زعفران دم شده ، آبلیمو ، روغن و مقداری فلفل بریزید و مخلوط کنید سپس گوشت را در این مایه بخوابانید و بگذارید حداقل یک شب بماند.

3-پس از استراحت گوشت ها را کباب کنید ، موقع کباب کردن بهتر است از ذغال استفاده کنید اما در صورت عدم دسترسی میتوانید درون فر یا روی اجاق با حرارت متوسط شیشلیک ها را اماده کنید (پیشنهاد میشود در زمان کباب شدن روی گوشت ها را با کره ذوب شده برس بکشید).

4-شیشلیک ها را پس از اماده شدن با برنج زعفرانی ، کره ، گوجه کبابی ، فلفل سبز کبابی و برش های لیموی تازه سرو نمائید ، بهترین نوشیدنی برای این کباب دوغ میباشد.

 

نکته:

انواع کباب باید در عین پختن زیاد خشک نشود ، اگر فرصت کافی برای اماده سازی کباب ها ندارید میتوانید حدود 1 ساعت درون ظرفی که مقداری کیوی له شده ریخته اید قرار دهید (کیوی بدلیل اسیدی که دارد گوشت را نرم میکند) البته دقت کنید که گوشت زیاد نماند چون گوشت له میشود و بافت خود را از دست خواهد داد.

 

طرز تهیه شیشلیک مشهدی لذیذ و خوشمزه

جدیدترین مطالب