طرز تهیه کتلت بادمجان با سویا

طرز تهیه کتلت بادمجان با سویا

کتلت بادمجان با سویا غذای محبوب ایرانی ها مناسب وعده شام 

کتلت ها از جمله غذاهای خوشمزه ای هستند که از تنوع زیادی برخوردارند.یک کتلت خوشمزه می تواند یه افطار مناسب ماه رمضان یا یک میان وعده پر انرژی باشد، از ترکیب مواد مختلف می شود کتلت درست کرد، بادمجان و سویا نیز از جمله موادی است که قابلیت کتلت شدن را دارند که مزه ویژه را برای شما خواهد داشت.

 

یکی از انواع غذاهایی که از تنوع خیلی زیادی برخوردارند، دسته کتلت ها هستند. همچنین کتلت ها در خانواده غذاهای من درآوردی هم قرار می گیرند، به جرات می توان گفت که هر خانمی توانایی خلق یک نوع کتلت جدید را دارد. در این مطلب طرز تهیه کتلت بادمجان و سویا را به شما آموزش داده ایم.

 

مواد لازم:

2 عدد بادمجان
2 پيمانه سويا
1 پيمانه نخود آشي
5 شاخه پيازچه
1 عدد پياز كوچك
نمك و فلفل به ميزان لازم
2 عدد تخم‌مرغ
1 ق‌چ دارچين
روغن براي سرخ كردن به مقدار لازم

طرز تهیه کتلت بادمجان با سویا

طرز تهیه:

1. بادمجان‌ها را پوست كنده و بشوييد. حالا يك كاسه را از آب و مقداري نمك پر كرده و بادمجان‌ها را به مدت 20 دقيقه در آب نمك بگذاريد تا تلخي آنها گرفته شود. پياز را هم پوست كنده بشوييد.

 

2. نخود را در كاسه‌اي پر از آب به مدت 3 تا 4 ساعت خيس كنيد. چند بار در اين فاصله آب نخود را خالي كنيد و دوباره آب سرد روي آنها بريزيد. پيازچه‌ها را شسته و تميز كناري بگذاريد.

 

3. سويا را در كاسه‌اي بزرگ ريخته، روي آن به اندازه چهار پنج پيمانه آب بريزيد و صبر كنيد تا سوياها، به خود آب جذب كنند. بعد از 20 دقيقه آنها را در آبكش بريزيد و يك بار آب سرد از روي سوياها رد كنيد.

 

4. حالا سوياها را در مشت فشار دهيد تا آب آنها با فشار دست‌تان بيرون بيايد و كم آب و خشك شوند. بادمجان‌ها را هم از آب بيرون آورده و با دستمال تميز خشك كنيد.نخود را هم بعد از خيس خوردن از آب بيرون آورده و همراه با سويا، بادمجان، پياز و پيازچه در چرخ گوشت يا غذاساز ريخته و خوب چرخ كنيد.

 

5. مواد چرخ‌شده را در كاسه‌اي ريخته، نمك، فلفل و دارچين را هم اضافه كرده و با مواد خوب مخلوط كنيد. حالا تخم‌مرغ‌ها را بشكنيد و به مواد اضافه كنيد و خوب هم بزنيد تا مايه كتلت آماده شود.

 

6. در تابه‌اي مقداري روغن ريخته و روي حرارت بگذاريد تا داغ شود. از مايه كتلت مقداري برداريد و در كف دست شكل دهيد و به آرامي در روغن داغ بگذاريد تا سرخ شود. بعد از سرخ شدن يك طرف، طرف ديگر را سرخ كنيد. همه مايه كتلت را به همين روش در روغن سرخ كنيد و بعد در ظرف مورد نظر چيده و با سبزيجات دلخواه تزئين و سرو كنيد.

 

يه‌جور ديگه

مي‌توانيد مايه كتلت را در قالب هم بريزيد و كتلت‌هاي شكل‌دار قالبي درست كنيد.

 

طرز تهیه کتلت بادمجان با سویا

جدیدترین مطالب