طرز فيله كردن ماهي قزل آلا کوچک و بزرگ

طرز فيله كردن ماهي قزل آلا کوچک و بزرگ

فيله كردن ماهي قزل آلا

فيله كردن ماهي خیلی سخت نیست و اگر شما خانم خانه داری هستید که می خواهید طرز فيله كردن ماهي قزل آلا را در منزل یاد بگیرید در این پست سایت تفریحی سماتک طرز فيله كردن ماهي قزل آلا را به شما آموزش خواهیم داد. آموزش طرز فيله كردن ماهي قزل آلا و جدا کردن استخوان ماهي قزل آلا خام و پخته، مهارتی که بسیار مورد نیاز برای پخت غذاهای دریایی است.

طرز فيله كردن ماهي قزل آلا کوچک و بزرگ

طرز فيله كردن ماهي قزل آلا

ماهي قزل آلا را به گونه‌ای كه شكم ماهي قزل آلا سمت خودمان باشد روی تخته كار قرار دهید. آن‌گاه بوسیله نوك چاقو زیر شكم ماهي قزل آلا را از قسمت سر تا انتهای دم برش دهید.

سپس داخل شكم را كاملا تخلیه كنید.

حالا قسمت كمر ماهي قزل آلا را با چاقو به ضخامت كمتر از نیم‌سانتی‌متر برش بزنید و از قسمت دم تا پشت سر ماهي قزل آلا ادامه دهید.

اینك با نوك چاقو خط وسط دو فيله را برش دهید به گونه‌ای كه چاقو روی سطح استخوان را لمس كند، به كمك انگشتان فيله را به آرامی از سطح استخوان جدا كنید.

سپس ماهي قزل آلا را از سمت بغل روی تخته كار قرار دهید و چاقو را از قسمت كمر داخل كرده به گونه‌ای كه نوك چاقو از قسمت شكم بیرون زده شود و به این ترتیب فيله را به طور كامل از استخوان جدا سازید.

حالا فيله را از قسمت دم ماهي قزل آلا به گونه‌ای كه آسیبی به استخوان نرسد جدا سازید.

اكنون آن قسمت از فيله كه به آبشش‌ها متصل است را نیز جدا سازید.

حالا فيله بدست آمده را از خط وسط برش دهید.

سپس پوست ماهي قزل آلا را با دستانتان نگه دارید و با چاقوی تیز آن را از گوشت جدا نمائید.

اینك فيله را به اندازه دلخواهتان برش دهید.

 

فيله كردن ماهي قزل آلا همانطور که در بالا آموزش داده شد بسیار ساده و راحت است و شما باید فقط به نکات ریز طرز فيله كردن ماهي قزل آلا که در این مطلب توضیح داده شد بسیار دقت کنید.

جدیدترین مطالب