جهش ژنتیکی بسیار وحشتناک در بین انسانها + تصاویر

جهش ژنتیکی بسیار وحشتناک در بین انسانها + تصاویر

جهش ژنتیکی بسیار وحشتناک در بین انسانها

جهش ژنتیکی در خیلی از افراد شایع می باشد به گونه ای که ابتلای آنها به بیماری از پیش تعیین شده است مثلا ساکنان یک منطقه دچار بیماری کم خونی از نوع ژنتیکی می باشند مثل کم خونی داسی شکل این بیماری حاصل نوعی جهش ژنتیک می باشد که در این بیماری گلوبو ل های خون تغییر شکل پیدا کرده و فرد به بیماری مارلایا مبتلا می شود در ادامه جزئیات بیشتر جهش ژنتیکی بسیار وحشتناک در بین انسانها را در سایت سماتک مشاهده خواهید کرد با ما همراه باشید.

 

تا به حال همه ما داستان هایی درباره ماجراهای عجیب و رویدادهای شگفت انگیز شنیده ایم. برخی از آن ها شایعه هستند و برخی دیگر به حدی حیرت آور هستند که نمی توان باورشان نمود. در این میان، اتفاقاتی وجود دارند که بر اثر اختلال ژنتیکی، پیش آمده و دارای سند و مدرک هستند.

 

هشدار: این مطلب حاوی تصاویری است که تماشای آن ها می تواند برای عده ای ناراحت کننده باشد.

 

تصاویری که در ادامه خواهید دید، ۶ اختلال ژنتیکی نادر و بسیار عجیب را نشان می دهند. آن ها در برخی موارد ترسناک هستند و باورشان برای هر کسی مشکل خواهد بود. پیشنهاد می دهیم تصاویر را مشاهده نمایید و توضیحات را با دقت مطالعه کنید تا با جزئیات این رویدادها آشنا گردید.

 

۱- نوزاد قورباغه ای در نپال

جهش ژنتیکی بسیار وحشتناک در بین انسانها + تصاویر

در سال ۲۰۰۶ میلادی، نوزادی عجیب الخلقه در منطقه دولاکای کشور نپال به دنیا آمد و توجه عده بسیاری را به خود جلب کرد. سر این کودک بدون گردن کاملا در بدنش فرو رفته بود و چشمانش نیز از حدقه بیرون زده بودند. این نوزاد فرزند «بهادر کارکی» و «سونتالی» کارکی بود و در بیمارستان گاریشنکار به دنیا آمد.

 

زندگی نوزاد قورباغه ای تقریبا نیم ساعت پس از تولد پایان یافت و پس از این اتفاق جسد او به بیمارستان برده شد. خیلی زود خبر چنین ماجرایی در همه جا پیچید و هزاران نفر برای دیدن آن خودشان را به محل بیمارستان رساندند. به همین دلیل، نیروهای پلیس برای برقراری نظم به کار گرفته شدند.

 

این کودک دو کیلوگرم وزن داشت و مادرش نیز مانند همه ۹ ماه حاملگی عادی را پشت سر گذاشته بود. وی که دو دختر سالم نیز دارد، در طول این دوران با هیچ گونه بیماری مواجه نبوده است. پدر این بچه گفته که هیچ گونه ناراحتی و پشیمانی از بابت مرگ نوزاد تازه به دنیا آمده اش ندارد و بیشتر از سلامت همسرش خوشحال به نظر می رسد.

 

بر اساس گفته های برخی کاربران، اختلال ژنتیکی موسوم به آناسفالی باعث شده چنین نوزادی به دنیا بیاید. در این گونه موارد، نقص لوله عصبی باعث می شود که مغز ساختار مناسبی نداشته باشد. این بچه ها حداکثر چند روز پس از به دنیا آمدن زنده هستند.

 

۲- کودک یک چشم

جهش ژنتیکی بسیار وحشتناک در بین انسانها + تصاویر

در سال ۲۰۰۶ میلادی، کودکی یک چشم در کشور هندوستان به دنیا آمد. تیم پزشکی که این کودک را به دنیا آوردند، اعتقاد داشتند که داروهای ضد سرطان تجربی باعث شده که نوزاد چنین شرایطی داشته باشد.

 

اختلال کروموزومی به نام «سایکلوپیا» دلیل دیگری است که بیمارستان در گزارش خود قید کرده است. نوزاد یاد شده در وسط پیشانی خود یک چشم دارد، از بینی خبری نیست و تنها یک نیمکره از مغزش رشد داشته است.

 

با چنین نارسایی هایی، زنده ماندن نوزاد برای چند دقیقه نیز یک معجزه به شمار می رفت، اما او چند روز بعد از به دنیا آمدنش درگذشت.

 

۳- لوئی هوآ؛ دارای بزرگترین دست جهان

 جهش ژنتیکی بسیار وحشتناک در بین انسانها + تصاویر

این فرد چینی از اختلال ژنتیکی به نام «macrodactyly» یا «بزرگ شدگی موضعی» رنج می برد. هنگامی که او ۱۰ سال پیش در بیمارستان شهر شانگهای بستری شد، طول شصت چپش به ۲۵ سانت و انگشت سبابه اش به ۳۰ سانتیمتر می رسید. پزشکان برای کاهش حجم دست او، یک جراحی ۷ ساعته را در دستور کار قرار دادند. آن ها موفق شدند ۵ کیلوگرم از گوشت و استخوان ها را بردارند و باقی مانده را نیز به جراحی دوم ارجاع دادند.

 

بزرگ شدن اندام ها می تواند تحت شرایط پزشکی مختلفی روی دهد. «macrodactyly» بدون شک اصلی ترین عامل این اتفاق قلمداد می شود.

 

۴- پاهای وارونه در چین

جهش ژنتیکی بسیار وحشتناک در بین انسانها + تصاویر

زنی ۲۷ ساله به نام «وانگ فِنگ» که در شهر «چونگ کینگ» کشور چین زندگی می کند، دارای پاهایی بر عکس است. وی توانسته با اختلال ژنتیکی عجیب و نادر خود کنار بیاید و اخیرا نیز حقوق و مزایای بازنشستگی ویژه معلولین را رد کرده است. او در این رابطه می گوید: “من می توانم سریعتر از دوستانم بدوم و اکنون نیز در رستورانی خانوادگی به عنوان پیشخدمت کار می کنم. هیچ دلیلی ندارد که من را در جزء معلولان حساب کنند.”

 

۵- کودکی با سه دست در چین

جهش ژنتیکی بسیار وحشتناک در بین انسانها + تصاویر

لیو جونجیه کودک دو ماهه ای که سال ۲۰۰۶ در استان آن هوئی چین به دنیا آمده، دارای سه دست بود. پزشکان موفق شدند دست سوم را با موفقیت بردارند، اما این نوزاد به توانبخشی طولانی نیاز داشت تا بتواند از دو دست دیگرش استفاده کند.

 

دکتر چِن رئیس دپارتمان ارتوپدی بیمارستان کودکان شانگهای در این رابطه می گوید: “ما امیدواریم بتوانیم در این زمینه با پزشکان سراسر جهان که با موارد مشابه رو به رو شده اند، اطلاعات رد و بدل کنیم. این مورد بسیار نادر است و ما اطلاعات خاصی درباره آن نداریم.”

 

۶- سر سینه بر روی کف پا

جهش ژنتیکی بسیار وحشتناک در بین انسانها + تصاویر

زن ۲۲ ساله برزیلی با اختلال ژنتیکی عجیبی مواجه است. بر روی کف پای چپ وی، ضایعه ای رشد کرده که شبیه به سر سینه به نظر می رسد و اطراف آن نیز مو به چشم می خورد. آزمایش های میکروسکوپی انجام گرفته بر روی آن، فولیکول های مو، غدد چربی و سلولی را نشان می دهند. یافته های بالینی و آزمایش ها نشان می دهند که بافت های سینه اضافی در این قسمت وجود دارد.

 

این اختلال ژنتیکی بیشتر با نام «supernumerary nipple» یا «سینه سوم» شناخته می شود و این برای نخستین بار است که چنین چیزی بر روی کف پا مشاهده می گردد.

 

منبع:وبسایت روزیاتو

جدیدترین مطالب