قد بلندترین کودک جهان

قد بلندترین کودک جهان

قد بلندترین کودک جهان

برخی از افراد در جهان وجود دارند که قدشان سریع رشد نموده و از همسن های خود قد بلندتر می باشند در ادامه  تصاویر و جزئیات بیشتر قد بلندترین کودک جهان را در سایت سماتک خواهید دید با ما همراه باشید.

 

یک کودک ۸ ساله دبستانی با ۶.۶ فوت قد (۲۰۱ سانتی متر)، بلندقد‌ترین کودک ۸ ساله جهان نام گرفته است.کاران سینگ اهل «میروت» در ایالت اوتار پرادش هند در تمام طول زندگی خود رکورد بلندقدترین کودک را داشته است و حتی نام او در کتاب رکوردهای جهانی گینس هم ثبت شده است. وی در زمان تولد هم سنگین‌ترین و بلندترین نوزاد جهان نام گرفته بود.

 

پدر ۴۱ ساله او گفت: زمانی که کاران متولد شد، ۷.۸ کیلوگرم وزن داشت و قدش ۶۳ سانتی متر بود. به همین دلیل نام او در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شد. کاران در ۵ سالگی رکورد قدبلندترین کودک را از آن خود کرد. او هم اکنون ۸ ساله است و می‌خواهم نامش دوباره در کتاب گینس ثبت شود. به گزارش سماتک اما کاران تنها فرد قدبلند این خانواده نیست و گویا این ویژگی را از مادر خود به ارث برده است. مادر ۳۳ ساله او نیز با ۷.۲ فوت قد (۲۱۹ متر)، لقب قدبلندترین زن هند را از آن خود کرده است. مادر کاران یک بسکتبالیست است و در تعداد زیادی از مسابقات بسکتبال ملی و جهانی حضور داشته است.

 

با وجود اینکه مشخص نیست چه چیزی باعث رشد قد این مادر و پسر شده است، این احتمال هست که وجود هورمون‌های رشد بیش از حد در بدن آنها باعث رشد زیاد قدشان شده باشد.پدر کاران گفت: ما به طور منظم پسرمان را نزد متخصص غدد می‌بریم، اما تاکنون هیچ مشکلی نداشته است. کاران استقامت بدنی خوبی دارد و تاکنون با هیچ مشکلی روبرو نشده است.

 

با وجود اینکه کاران قدی حدود دو برابر همکلاسی‌هایش دارد، همیشه سعی می‌کند مانند آنها رفتار کند. کاران در این خصوص گفت: «پس از پایان تکالیف مدرسه، با دوستانم و سپس به همراه مادرم بسکتبال بازی می‌کنم. مادرم از ۵ سالگی به من بسکتبال آموزش داده است و دلم می خواهد بتوانم روزی مانند مادرم بسکتبال بازی کنم. اما رشته علوم را هم دوست دارم.

 

این پسر بچه هندی لقب بلند قدترین پسر 8 ساله را در جهان به خود اختصاص داده است خیلی از افرادی که بیش از حد قد بلند می باشند دچار نوعی بیماری ژنتیکی هستند که هورمون رشدشان در بدنشان زیاد ترشح می شود.

 

قد بلندترین کودک جهان

قد بلندترین کودک جهان

قد بلندترین کودک جهان

قد بلندترین کودک جهان

قد بلندترین کودک جهان

 

جدیدترین مطالب