تست بارداری با نمک چگونه است

تست بارداری با نمک چگونه است

روش تست بارداری با نمک برای تشخیص حاملگی

تست بارداری با نمک یکی از روشهای صحت بارداری در قدیم بوده است که امروزه هم تقریبا کاربرد دارد روش تست بارداری با نمک بسیار ساده و راحت است و شما به راحتی می توانید تست بارداری با نمک را در خانه انجام دهید. تست بارداری با نمک است که خانم‌های باردار، زمانی که مشکوک به حاملگی خود هستند، در منزل انجام می‌دهند. در تست بارداری خانگی از مواد خانگی زیادی مانند نمک، شکر، صابون، برگ قاصدک، سفید کننده و غیره استفاده می‌کنند تا با کمک آنها از باردار بودن خود مطمئن شوند. معمولاً پس از مشاهده علائم اولیه بارداری می‌توان تست های بارداری خانگی را انجام داد. این تست های بارداری معمولاً پس از قطع شدن یا تاخیر در قاعدگی دقیق‌تر عمل می‌کنند.

 

نکته‌ای که باید به آن توجه نمود این است که اینگونه تست بارداری مبنای علمی ندارد و تنها بر اساس تجربیات و اعتقادات گروه‌ها و اقوام مختلف قدیمی که نسل به نسل منتقل شده‌است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین در تایید صحت آن هیچ گونه سند علمی وجود ندارد و خانم‌ها باید در کنار آن آزمایشات دقیق را بنا بر تجویز پزشک انجام دهند. با این حال ما در این مقاله سماتک شما را با تست بارداری با نمک و نحوه آنجام آن آشنا می‌کنیم تا در خانه بتوانید احتمال باردار بودن خود را بسنجید.

تست بارداری با نمک چگونه است

تست بارداری با نمک چگونه انجام می شود

نمک یک ماده شیمیایی خالص است که می‌تواند hCG را در ادرار تشخیص دهد. هورمون hCG (Human Chorionic Gonadotropin) در حین حاملگی تولید می‌شود و به سرعت مقدار آن افزایش می‌یابد. این هورمون توسط جفت که تخم را پس از لانه گیری در رحم تغذیه می‌کند، ایجاد شده و بعد از ۱۲ تا ۱۴ روز پس از لقاح در ادرار قابل اندازه‌گیری است.

 

روش انجام تست بارداری با نمک

باید اولین ادرار خود را در ابتدای صبح جمع آوری کنید. چون ادرار در این زمان، نسبت به دیگر مواقع غلیظ‌تر است؛ این ادرار می‌تواند بهترین پاسخ را بدهد. بنابراین مقدار زیادی آب بنوشید تا مثانه پر شود.
سپس ادرار را در یک ظرف بریزید. نمک را هم در ظرف دیگر بریزید.
سپس مقدار برابری از نمک و ادرار را در یک ظرف با هم مخلوط کنید و چند دقیقه صبر کنید و تغییرات را مشاهده کرده تا نتیجه را ببینید.

 

تفسیر تست بارداری با نمک

اگر مخلوط ادرار و نمک به حالت پنیری سفید رنگ در آمد و در سطح مخلوط، حباب های بیشتری از خود ادرار اصلی ظاهر گردید و همچنین رنگ ادرار تیره‌تر شد، می‌گویند آزمایش مثبت است و آن زن باردار است، ولی تغییر نکردن مخلوط ادار و نمک و تغییر نکردن رنگ آن، به معنی باردار نبودن است.
چرا از تست های بارداری خانگی استفاده می کنیم؟

گاهی ممکن است تا زمانی که از حاملگی خود مطمئن نشده‌ایم، تمایل نداشته باشیم این موضوع را به دیگران اطلاع دهیم. در چنین مواردی آزمون خانگی بارداری مفید خواهد بود. در مواردی که حدس می‌رنید که باردار نباشید، تست حاملگی خانگی، می‌تواند گزینه مناسبی برای اطمینان باشد. همچنین اگر آزمایشگاه دور است و نمی‌خواهید منتظر بمانید، تست بارداری خانگی می‌تواند به شما در تشخیص حامله بودن یا نبودن خود کمک کند.

تست بارداری با نمک چگونه است

آیا تست بارداری با نمک صحت دارد

اولین و بهترین روش مطمئن برای دانستن بارداری، گرفتن نمونه خون و انجام آزمایشات لازم بر روی آن است. اگر نمونه خون گرفته شده از یک زن شامل هورمون hCG و یا هورمون بارداری باشد، جواب تست مثبت شده و بارداری او را تایید خواهد نمود. سایر روش‌های خانگی به صورت باور و اعتقاد در میان مردم رواج یافته است و هیچ مبنای علمی ندارد و نباید به آن اطمینان کرد.

تست بارداری با نمک یکی از تست‌های بارداری در منزل است که با مخلوط کردن ادرار و نمک انجام می‌شود و در صورت مشاهده تغییرات خاصی در مخلوط، احتمالا شخص باردار است. نتیجه این تست‌ها قابل اعتماد نیست و برای اطمینان باید آزمایشات خون مربوطه انجام شود.

 

تست بارداری با نمک چگونه است

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب