وضعیت مادر و جنین در هفته 22 بارداری

وضعیت مادر و جنین در هفته 22 بارداری

وضعیت مادر و جنین در هفته 22 بارداری

بارداری مراحل زیادی دارد هفته به هفته بدن دچار تغییر می شود و هر هفته یک اتفاق جدید برای جنین و مادر می افتد در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر وضعیت مادر و جنین در هفته 22 بارداری را در سایت سماتک خواهید دید با ما همراه باشید.

 

بشمارید که چند هفته تا پایان این مسابقه طولانی باقی مانده. حتما خوشحالید و هر روز هم بیشتر به غرولندهای او عادت می‌کنید، اگر یک روز لگدپرانی‌هایش را رها کند شما سکته می‌کنید. نگران این مسئله نباشید، این بازیگر تنبل دوست دارد مدام بخوابد. پس نگران چیزی نباشید و دستورات این هفته را اجرا کنید.

 

وضعیت جنین در هفته بیست و دوم بارداری
خوب جنین این هفته بیش از هفته‌های گذشته قصد شیطنت دارد. می‌دانید چرا برای اینکه حس لامسه او فعال می شود و همه چیز را در ذهنش ثبت می‌کند مغز و اعصاب او آن‌قدر توسعه پیدا کرده که بتواند هر چیزی را در اطرافش پردازش کند. او شروع می‌کند به فضولی در محیط اطرافش. احتمالا این هفته حسابی هیجان زده خواهد بود.

 

لگدهای بیشتری را به سمت شما حواله می‌کند. می‌خواهد هر چیزی را توی دستش بگیرد و آن را لمس کند و شما هم هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید. این هفته او مثل موجودی می‌ماند که از فضا آمده و می‌خواهد همه چیز را کشف کند. به گزارش سماتک چشم‌ها و سیستم تولید مثلش همچنان در حال رشد است در یک جنین پسر بیضه در سر جای خود قرار می‌گیرند و در جنین دختر تخمدان‌ها و رحم هم در شکم در محل اصلی خود مستقر می‌شوند و مهبل (واژن) هنوز هم در حال رشد است.

 

او دیگر شبیه یک انسان کامل است ولی کمی جثه کوچکتری دارد.

وزن: 522 گرم
قد: 29.4 سانتی متر

وضعیت مادر و جنین در هفته 22 بارداری

جنین در هفته 22 بارداری کمی بزرگتر شده است چشمان نوزاد و دستگاه عصبی اش در این هفته کاملتر می شود جنین در این هفته حساستر از هفته های قبل میباشد او در حال رشد هست و در هر هفته بزرگتر خواهد شد .

 

وضعیت مادر در هفته بیست و دوم بارداری
اگرچه رحم شما در حال رشد است، اما خم شدن، رانندگی کردن و نشستن چندان سخت نیست. برای اینکه حجم ریه‌های شما افزایش پیدا کند قفسه سینه شما 2 تا 3 اینچ بزرگی می‌شود و بعد از زایمان به حالت اول بر می‌گردد. احتمالا شما الان دچار دردکمر، ترشح مهبل، گرفتگی بینی و خونریزی لثه هستید.

 

رحم شما چند سانت بالاتر از ناف قرار گرفته است. دراین مرحله ممکن است که پوست ناحیه شکم، ران‌ها و باسن شما کشیدگی پیدا کرده و ترک بخورد، البته در برخی از خانم‌ها این اتفاق نمی‌افتد، اما این ترک‌ها بافت‌های جدیدی از پوست هستند که به رنگ صورتی یا قهوه ای بر روی پوست ظاهر می‌شوند.

 

مراقبت های بارداری هفته بیست و دوم بارداری

عفونت مثانه
حدود 10 درصد از زنان دچار عفونت ادراری می‌شوند که در اکثر آنان این عفونت مثانه است و خودش را با آزمایش‌ ادرار نشان می‌دهد. نشانه‌های این عفونت تکرر ادرار، سوزش ادرار، درد زیر شکمی و درد هنگام خروج ادرار است. این بیماری به راحتی با مصرف آنتی بیوتیک خوب می‌شود و جای نگرانی وجود ندارد.

 

اما اگر این بیمار درمان نشود احتمال ابتلا به عفونت کلیه‌ای نیز افزایش می‌یابد. عفونت کلیه‌های نیز علاوه بر عواقبی که برای خود مادر دارد ممکن است موجب بروز زایمان زودرس در ماه‌های آخر بارداری شود. نشانه‌های دیگری که ممکن است در عفونت مثانه بروز کند؛ تب ادرار خونی، تهوع و استفراغ و کمر درد شدید است.

وضعیت مادر و جنین در هفته 22 بارداری

تغذیه در هفته بیست و دوم بارداری

 

چه مقدار اضافه وزن باید در این دوره دریافت کنید؟
در طول دوره دوم بارداری، کالری دریافتی خود را به 340 کالری در روز افزایش دهید. میزان اضافه وزن شما به عوامل گوناگونی، به خصوص وزن قبل از بارداری‌تان، بستگی دارد. سعی نکنید در این دوره وزن خود را کاهش دهید. شما به کالری و مواد مغذی برای رشد کودکتان احتیاج دارید. بهتر است با پزشک‌تان در این رابطه مشورت کنید.

 

ما در اینجا جدولی را برای راهنمایی اضافه وزن بارداری آوریده‌ایم.

وضعیت مادر و جنین در هفته 22 بارداری

منبع:  niniban.com

جدیدترین مطالب