قطره پدی لاکت برای چیست | قطره پدی لاکت برای اسهال نوزاد

قطره پدی لاکت برای چیست | قطره پدی لاکت برای اسهال نوزاد

قطره پدی لاکت برای چیست

قطره پدی لاکت برای نوزاد و کودکان استفاده می شود و به دلیل خواص قطره پدی لاکت برای نوزاد توسط پزشک کودکان تجویز می گردد قطره پدی لاکت برای اسهال نوزاد بسیار لازم و ضروری است و قطره پدی لاکت برای نوزاد توسط پزشک باید تجویز گردد. قطره پدی لاکت از ترکیبات ویژه پروبیوتیکی تشکیل شده است. این قطره دارای سه باکتری مفید مخصوص کودکان بوده و برای نوزادان و کودکان قابل مصرف است. از طرفی دیگر این قطره، دارای فروکتوالیگوساکارید است که باعث رشد پروبیوتک‌ها می‌شود. این محصول حاوی مقادیر بالاتری از انواع پروبیوتیک هاست. بعلاوه سویه های پروبیوتیک به کار رفته در محصول از مفیدترین و شناخته شده ترین پروبیوتیک ها برای نوزادان وکودکان هستند.وجود پروبیوتیک سویه خاص کودکان “بیفیدوباکتریوم اینفنتیس” و “لاکتوباسیلوس روتری” که مطالعات گسترده ای را در سالهای اخیر به خود اختصاص داده اند ویژگی ممتاز برای این فرآورده به شمار می رود. همچنین این فرآورده حاوی پره بیوتیک می باشد.

 

قطره پدی لاکت برای اسهال

در تمامی شرایط، نوزادان می‌توانند این قطره را مصرف کنند، ولی اثرات مفید مصرف این قطره در موارد زیر بسیار نمایان‌تر است:

 

موارد مصرف قطره پدی لاکت

نوزاد مبتلا به اسهال ناشی از ویروس یا باکتری شده باشد.
نوزاد مبتلا به اسهال ناشی از مصرف آنتی بیوتیک شده باشد.
در صورتی که نفخ شکم نوزادان و کولیک مشاهده شود.
به منظور پیشگیری از انواع آلرژی در کودکان نظیر مشکلات تنفسی و مشکلات پوستی نوزادان ناشی از آلرژی.
به منظور جلوگیری از بیماری‌های فصلی مانند سرماخوردگی و افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن نیز این قطره پیشنهاد می‌شود.

قطره پدی لاکت برای چیست | قطره پدی لاکت برای اسهال نوزاد

قطره پدی لاکت برای نوزاد

پروبیوتیک‌ها به طور طبیعی در بدن مشغول به فعالیت هستند پس به همین دلیل خطری برای نوزاد و یا کودکان ندارند. اما در صورتی که حساسیت‌هایی نظیر راش پوستی، خارش، سرگیجه، سرفه و یا مشکلات دیگر تنفسی در نوزاد مشاهده شد سریعاً به پزشک مراجعه نمایید. پس از اینکه درب این محصول باز شد، به مدت دو ماه می‌توانید آن را درون یخچال نگهدارید و مصرف کنید.

 

عوارض قطره پدی لاکت

همه‌ی نوزادان می‌توانند از این قطره استفاده کنند؛ زیرا هیچ گونه منع مصرفی وجود ندارد، اما در مواردی نظیر نقص سیستم ایمنی، قبل از جراحی‌های شکمی، بیماری‌های دریچه قلب، سندرم روده کوتاه و مصرف آنتی بیوتیک، تجویز پروبیوتیک‌ها باید با احتیاط و زیر نظر پزشک باشد. در دوران بارداری و شیردهی نیز با مشورت پزشک می‌توانید این قطره را مصرف کنید.

 

شرایط نگهداری قطره پدی لاکت

این قطره با هیچ دارویی تداخل دارویی ندارد. اما بهتر است که این قطره را با ۲ ساعت تاخیر نسبت به آنتی بیوتیک‌های خوراکی مصرف کنید. توصیه می‌شود افرادی که از دارو‌های سرکوب کننده سیستم ایمنی استفاده می‌کنند این قطره را با احتیاط و زیر نظر پزشک مصرف کنند. این قطره باید در دمای ۲ تا ۸ درجه وو درون یخچال نگهداری شود.

 

مقدار مصرف قطره پدی لاکت

در این دسته از پروبیوتیک‌ها باکتری‌های مفید اسید لاکتیک وجود دارد که شامل لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکترها و استرپتوکوکوس می‌باشد. این باکتری‌ها گلوکز را به اسید لاکتیک تبدیل می‌کنند و محیطی اسیدی برای میکرو ارگانیسم‌های پاتوژن ایجاد می‌کنند. این محیط باعث از بین رفتن میکروارگانیسم‌های پاتوژن می‌شود.
پروبیوتیک‌ها باعث تولید مهار کننده‌هایی نظیر پراکسید هیدروژن و انواع باکتریوسین‌ها می‌شود و اثرات ضد میکروبی در برابر پاتوژن‌های روده ای و دستگاه ادراری و تناسلی دارند.
بعضی از پروبیوتیک‌ها وجود دارند که به سلول‌های اپیتلیال روده متصل و مانع استقرار پاتوژن‌ها می‌شوند.
به دلیل اینکه پروبیوتیک‌ها از منابع غذایی استفاده می‌کنند، پاتوژن‌ها را با کمبود مواد مغذی روبرو می‌کنند.
پروبیوتیک‌ها گیرنده‌های سموم را از بین می‌برند و در مخاط روده اثر محافظتی ایجاد می‌کنند.
پروبیوتیک‌ها بر روی سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارند، مثلا باعث افزایش ایمنوگلوبولین‌ها می‌شوند.

 

خواص قطره پروبیوتیک پدی لاکت

برطرف کردن انواع اسهال (ویروسی، مسافرتی، ناشی از مصرف آنتی بیوتیک، مزمن) و یبوست
بهبود علائم سندروم روده تحریک پذیر (IBS)
کاهش علائم بیماری‌های التهابی روده (کولیت و کرون)
کاهش میزان کلونیزاسیون با هلیکوباکترپیلوری و زخم های گوارشی
کمک به هضم و جذب مواد غذایی
کاهش جذب کلسترول
تولید ویتامین های گروه B و ویتامین K
تقویت سیستم ایمنی در برابر باکتری‌های بیماری زا و پروتوزواها
کاهش دوره نقاهت بیماری‌های عفونی
کاهش احتمال عفونت مجدد
بهبود علائم آلرژی‌های تنفسی و پوستی مخصوصاً در کودکان

قطره پدی لاکت برای چیست | قطره پدی لاکت برای اسهال نوزاد

قطره ضد نفخ پدی لاکت

این قطره نسبت به محصولات مشابه خود مقادیر بالاتر از انواع پروبیوتیک‌ها را دارد. از طرفی دیگر سویه‌های به کار رفته در این محصول از مفیدترین پروبیوتیک‌ها برای نوزادان و کودکان است. تفاوت اصلی این قطره با سایر محصولات، به کار بردن سویه‌های خاص مفید و باکتریوم اینفنتیس و لاکتوباسیلوس است که برای نوزاد بسیار مفید خواهد بود.

 

پدی لاکت یک ترکیب ویژه پروبیوتیکی است که حاوی مقادیر بالایی از ۳ سویه باکتری سودمند از جمله سویه خاص کودکان “بیفیدوباکتریوم اینفنتیس” می باشد و به راحتی برای نوزادان و کودکان قابل مصرف است.این فرآورده همچنین حاوی پره بیوتیک فروکتوالیگوساکارید می باشد که به رشد و فعالیت پروبیوتیک ها کمک می کند. سایر اجزاء : روغن گل آفتابگردان- – MCT oil سیلیکون دی اکساید –طعم دهنده

 

قطره خوراکی پدی لاکت برای نوزادان

قطره پدی لاکت برای اسهال در نوزاد بسیار مفید واقع شده است و به دلیل وجود پروبیوتیک در قطره پدی لاکت حتما باید این دارو با تجویز پزشک مصرف گردد موارد استفاده از قطره پدی لاکت برای نوزاد را در بالا خواندید.

جدیدترین مطالب