تست سلامت بدن در 5 دقیقه

تست سلامت بدن در 5 دقیقه

تست سلامت بدن در 5 دقیقه

اگر دوست دارید در خانه وضعبت سلامتی خودتان را سنجیده و بدانید که حالتان خوب می باشد در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر تست سلامت بدن در 5 دقیقه را در سایت سماتک خواهید دید با ما همراه باشید.

 

رسیدگی به وضعیت سلامت، بررسی ها و چکاپ های پزشکی در فواصل زمانی مناسب از اهمیت فراوانی برخوردار است. خصوصا زمانیکه که برخی از نشانه ها دنباله دار می شوند، نگرانی های بیشتری را نیز به وجود می آورند. با این حال شاید لازم نباشد که با مشاهده هر نشانه ای به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه شود.

 

آنچه در ادامه خواهید خواند، به شما یاری خواهند رساند تا بتوانید برخی از نشانه های مشکوک را بدون مراجعه به پزشک مورد بررسی قرار دهید.

 

افرادی که نگران سلامتی خود می باشند به هر دلیلی باید مواردی که در این مقاله بیان می نماییم را در نظر بگیرند تا بتوانند با این نشانه های که در بدنشان نمایان شده اسنت بیماری خود را تشخیص نمایند و شروع به درمان بیماری خود نمایید.

 

چشم ها

تست سلامت بدن در 5 دقیقه

چشم های تان را ببندید و به اندازه سه تا پنج قدم، دورتر از مانیتور کامپیوترتان قرار بگیرید. به دایره ای که در تصویر ملاحظه می کنید، نگاه کنید. ببینید که آیا برخی از خطوط تیره تر از بقیه هستند. اگر پاسخ شما به این سئوال مثبت است، بهتر است که به یک متخصص چشم مراجعه کنید چرا که این احتمال وجود دارد که به عارضه ای به نام «آستیگماتیسم» مبتلا شده باشید.

 

میزان انعطاف پذیری بدن

تست سلامت بدن در 5 دقیقه

برای انجام این آزمایش لازم است که روی زمین بنشینید و پاها را مقابل بدن دراز کنید و تلاش کنید تا نوک انگشتان دست را به نوک انگشتان پا تماس دهید. اگر بتوانید به راحتی این کار را انجام دهید، بدن تان در وضعیت تناسب خوبی قرار دارد. اگر هم انجام این کار برای تان دشوار باشد، بهتر است برای بهبود وضعیت انعطاف پذیری بدن تان، در کلاس های یوگا، پیلاتس و یا شنا شرکت کنید و از تضعیف بیشتر مفاصل خود پرهیز به عمل آورید.

 

قلب

تست سلامت بدن در 5 دقیقه

به مدت ۵ دقیقه آرام و ساکت بنشینید. سپس نبض دست تان را بر روی مچ یافته و به مدت یک دقیقه، ضربان آن را اندازه گیری کنید و ضربان را نیز بشمارید. برای بزرگسالان و کودکان بالای ده سال، ۶۰ تا ۱۰۰ ضربه در دقیقه نرمال و طبیعی تلقی می شود. کمتر یا بیشتر از آن نشانه وجود مشکلی در فشار خون است. اگر این ضربان کمتر یا بیشتر از اندازه ذکر شده باشد از هر گونه خوددرمانی پرهیز کرده و به پزشک مراجعه کنید.

 

انگشت ها

تست سلامت بدن در 5 دقیقه

مقداری آب بسیار سرد را داخل یک لیوان ریخته و به مدت ۳۰ ثانیه انگشتان دست خود را در داخل آن لیوان فرو ببرید. اگر با انجام این کار نوک انگشتان شما به رنگ های سفید یا آبی رنگ متمایل شود، در جریان خون تان مشکلی وجود دارد. افت قابل توجه دمای بدن (یا استرس) می تواند سبب انقباض رگ های خونی شود که خون را به سمت انگشتان پا، بینی و گوش های تان می برند.

 

به دلیل مقدار خونرسانی اندک به این مناطق، این اعضا دچار بی حسی می شوند. اگر دچار چنین نشانه هایی هستید، بهتر از تغییرات ناگهانی دما پرهیز کنید.

 

سیستم تنفسی

تست سلامت بدن در 5 دقیقه

یک چوب کبریت را آتش زده و آن را مقابل خود بگیرید. نفس عمیقی با بینی و به سمت داخل بکشید و سپس با دهان آن را خارج کنید. تلاش کنید که کبریت را با انجام این کار خاموش کنید. چند بار طول می کشد تا موفق به انجام این کار شوید؟ به گزارش سماتک اگر چندین و چند تلاش مداوم لازم است تا کبریت را خاموش کنید، این امکان وجود دارد که سیستم تنفسی تان ضعیف شده باشد. این عارضه می تواند به دلیل کشیدن سیگار، کمبود فعالیت بدنی و یا برخی از بیماری های مزمن مرتبط با مسیر عبور هوا به وجود آمده باشد.

 

تجمع مایعات

تست سلامت بدن در 5 دقیقه

با انگشت شست، بالا یا روی انگشتان پاهای تان را فشار دهید. اگر با گذشت زمان، روی پاهای تان هنوز اثری از این انجام این کار باقی ماند، این احتمال وجود دارد که بدن تان، با مشکلی به نام «تجمع مایعات» یا Fluid retention مواجه باشد. توصیه می شود که میزان مصرف نمک را در رژیم غذایی خود کاهش دهید و از مصرف محصولات فرآوری شده نیز پرهیز به عمل آورید.

 

تیروئید

تست سلامت بدن در 5 دقیقه

چشمان خود را بسته و دست ها را به سمت جلوی بدن دراز کنید و انگشت ها را نیز از هم بگشایید. از فردی بخواهید که یک ورق کاغذ را روی دستان شما قرار دهد. اگر برگه روی دستان تان شروع به لرزیدن کند بهتر است به یک متخصص غدد مراجعه کنید. اگرچه این نشانه می تواند به بسیاری از عوارض دیگر نیز مرتبط باشد اما بهتر است که برای بررسی های بیشتر به پزشک مراجعه شود.

 

منبع: rooziato.com

جدیدترین مطالب