شربت برای گلو درد | شربت برای رفع گلو درد شدید

شربت برای گلو درد | شربت برای رفع گلو درد شدید

شربت برای گلو درد

شربت گلو درد انواع مخلفی دارد که شربت گلو درد بزرگسالان با شربت برای گلو درد کودکان کمی تفاوت دارد. در اینجا اسم شربت برای گلو درد را به شما معرفی خواهیم کرد. اگر به دنبال بهترین شربت برای رفع گلو درد شدید هستید با این پست سماتک همراه باشید. گلو درد از مشکلاتی است که بیشتر به هنگام تغییر فصول خود را نشان می‌دهد. این عارضه می‌تواند در اثر ابتلا به سرماخوردگی و عفونت کردن گلو ایجاد شود. اگرچه درمان خودسرانه گلو درد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود اما برخی افراد به دنبال کاهش این درد راهی داروخانه شده و به مصرف برخی از داروها مثل قرص گلو درد یا شربت برای گلو درد روی می‌آورند. در ادامه به معرفی برخی از انواع شربت برای گلو درد که در این مواقع می‌توانند برای رفع درد و التهاب کمک‌کننده باشند خواهیم پرداخت.

 

شربت گایایفنزین برای گلو درد

شربت برای گلو درد | شربت برای رفع گلو درد شدید

شربت گایافنزین برای گلو درد (Guaifenesin) از داروهای خلط آور است که به تنفس آسان در زمان سرماخوردگی کمک کرده و علائم آن مثل سرفه را کاهش می‌دهد. این دارو جریان ترشحات مجاری تنفسی را افزایش داده و خروج خلط را آسان می‌سازد. در صورتیکه بیمار مبتلا به فشار خون بالا، ضربان قلب سریع یا دیگر مشکلات شدید قلبی مانند بیماری‌های قلبی عروقی و خونی باشد باید قبل از مصرف با پزشک مشورت کند. همچنین در صورتی كه تا یک هفته پس از مصرف دارو همچنان سرفه ادامه داشت به پزشک مراجعه کنید.

 

شربت برای گلو درد شدید

مقدار مصرف:به طور معمول میزان مصرف در بزرگسالان و کودکان ۱۲ ساله و بزرگتر به مقدار ۲۰۰ الی ۴۰۰ میلی‌گرم در هر چهار ساعت می‌باشد.

 

عوارض: اسهال، یبوست، سرگیجه، سردرد، تهوع یا استفراغ، بثورات پوستی، عصبانیت، اختلال خواب، ضعف، معده درد و کهیر

 

درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

 

شربت پلاژین برای گلو درد

شربت برای گلو درد | شربت برای رفع گلو درد شدید

شربت پلارژین برای گلو درد (Plargin) از دارو‌های ضد سرفه است که دیگر علائم سرماخوردگی مثل آبریزش بینی یا عفونت دستگاه تنفسی را بهبود بخشیده و دوره درمان را کوتاه می‌کند. پلاژین علاوه بر اینکه شدت علائم بیماری را کاهش می‌دهد به طور قابل توجهی دوره درمان را نیز کوتاه می‌کند. این دارو به دلیل بو و طعم مطبوعی که دارد برای کودکان مناسب می‌باشد. توصیه می‌شود پس از بهبود نسبی علایم بیماری، درمان را ۲ تا ۳ روز ادامه دهید.

 

اسم شربت برای گلو درد

مقدار مصرف: به طور معمول به منظور رفع علائم سرماخوردگی در بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال ۷.۵ میلی‌لیتر و در کودکان ۶ تا ۱۲ سال ۵ میلی‌لیتر از دارو سه بار در روز مصرف می‌شود.

شربت برای گلو درد | شربت برای رفع گلو درد شدید

عوارض: این دارو به صورت گیاهی بوده و مصرف آن عارضه جانبی خاصی ندارد. درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره عوارض آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی عوارض این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

 

شربت اکسپکتورانت برای گلو درد

شربت برای گلو درد | شربت برای رفع گلو درد شدید

شربت اکسپکتورانت برای گلو درد شدید (Expectorant) دارویی ضد سرفه است که برای درمان سرفه‌های ناشی از سرماخوردگی و حساسیت یا عفونت‌های تنفسی توسط پزشک تجویز می‌شود. دارای سه ترکیب دارویی گوناگون شامل گایافنزین (با رقیق کردن خلط، چسبندگی آن را کاهش می‌دهد و خروج آن را سهولت می‌بخشد)، کلرفنیرآمین (اثر آنتی‌هیستامینی دارد) و سودو افدرین (ترشحات را کم می‌کند و اثر ضد احتقانی دارد) است که برآیند اثر این سه ترکیب، مایه رقیق شدن خلط و بیرون آمدن آن از شش و راه‌های هوایی می‌گردد. توجه داشته باشید که تشخیص صحیح نوع سرفه اهمیت بسزایی دارد؛ چرا که عفونت‌های تنفسی، تومورهای قفسه سینه و ریه و… ممکن است تنها با سرفه خود را نشان دهند و لذا تنها درمان علامتی آنها باعث پیشرفت بیماری و از دست دادن زمان می‌شود.

 

نام شربت برای گلو درد

مقدار مصرف: به طور معمول برای بزرگسالان ۵ تا ۱۰ میلی‌گرم (۵ تا ۱۰ سی سی) از راه خوراکی، هر ۶ ساعت تجویز می‌شود.

 

عوارض: این دارو در صورت مصرف صحیح و به اندازه عارضه جانبی خاصی نخواهد داشت. درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

 

شربت گیاهی برای رفع گلو درد شدید

شربت برای گلو درد | شربت برای رفع گلو درد شدید

معمول‌ترین دلیل گلو درد عفونت‌های ویروسی از قبیل سرماخوردگی و بیماری آنفلوآنزا می‌باشد. همچنین گلو درد می‌تواند ناشی از عفونت باشد که در این مواقع مصرف شربت برای گلو درد با تجویز پزشک تا حد زیادی به رفع آن کمک خواهد کرد. به طور کلی در گلو درد‌های معمولی شربت برای گلو درد بسیار موثر بوده و ۵ تا ۷ روز پس از شروع بیماری درد گلو تسکین می‌یابد. استراحت و رژیم غذایی مناسب، نوشیدن آب ولرم به جای آب سرد، مرطوب کردن هوای اتاق و اجتناب از موارد حساسیت‌زا نظیر مصرف سرخ‌کردنی‌ها، دور بودن از هوای آلوده، مصرف غذا‌های ترش و تند و استشمام نکرن بوی عطر به بهبود سریعتر درد گلو کمک شایانی می‌کند. گلودرد ناشی از ویروس را می‌توان با مراقبت‌ها و درمان‌های خانگی برطرف نمود. معمول‌ترین روش خانگی و شربت برای گلو درد غرغره آب نمک رقیق می‌باشد.

جدیدترین مطالب