علت جوش زدن روی باسن + درمان جوش های باسن

علت جوش زدن روی باسن + درمان جوش های باسن

علت جوش زدن روی باسن

جوش زدن روی باسن علت های متفاوتی می تواند داشته باشد و در این مطلب علت جوش زدن روی باسن و راه درمان جوش های باسن را بیان خواهیم کرد.

 

آیا روی باسن و ران های شما پر از جوش است و از رفتن به استخر و قرار گرفتن در کنار شریک زندگیتان خجالت می کشید؟

 

آکنه در هر جای بدن موجب زشتی پوست است و متاسفانه جوش‌های روی باسن، نه تنها پوست را زشت و قرمز می‌کند و اعتماد به نفس خیلی‌ها را به خاطر داشتن پوست ناصاف و خشن از بین می‌برد و مانع از پوشیدن بیکینی و استخر رفتن می‌شود بلکه درد در ناحیه باسن مانع از فعالیتهای روزانه می‌شود. در این مطلب به درمانهای خانگی و شیمیایی برای از بین بردن جوش‌های ریز روی باسن که نتیجه‌بخش بوده و خیلی‌ها از تاثیرات آن خوشحال شدند اشاره می‌کنم.

 

درمان جوش های روی باسن

اگر جوش‌ها چرکی و دردناک هستند باید از داروهای قوی تر و شیمیایی برای درمان جوش های باسن استفاده کنید، به ترتیب از داروهای شیمیایی به درمان های خانگی می‌پردازم.

 

 

بعد از حمام و خشک شدن پوستتان از ژل بنزوئیل پروکساید روی سطح باسن بمالید و کاملا صبر کنید تا جذب شود و بعد لباس بپوشید.

 

خیلی‌ها برای از بین بردن جوش‌های چرکی باید آنتی بیوتیک و چرک‌خشک کن مصرف کنند حتما درباره میزان مصرف آنها با پزشک مشورت کنید.

 

اگر شدت درد جوش‌ها مانع از فعالیت روزانه می‌شود از آمپول‌های موضعی استفاده کنید. بیشتر این آمپول‌ها حاوی کورتن هستند و ورم والتهاب را ازبین می‌برند.

 

در صورت امکان اجازه بدهید پوست باسن در معرض مستقیم آفتاب قرار بگیرد. اگر شما حیاط و یا پشت‌بام شخصی دارید اجازه دهید پوست باسن در معرض نور آفتاب گرم قرار بگیرد. از کرم ضد آفتاب روی پوست باسن استفاده نکنید و بگذارید نور خورشید مستقیم بتابد.

 

نور خورشید کمک می‌کند چربی بیش اندازه خشک شود. مراقب باشید نور زیاد خورشید برای پوست خطرناک اسن فقط در حد ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در روز.

 

ماسک آسپرین برای جوش‌های باسن درست کنید. ۴ تا ۵ آسپرین را له کنید. و آن را یک قاشق غذاخوری آب جوشیده ولرم،و یک قاشق عسل طبیعی و یا ماست بستگی به امکانات شما دارد. یک سطح نازک از آن را روی پوست باسن قرار دهید و بگذارید کاملا خشک شود حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه نگاه دارید.

 

از مایعات اسیدی طبیعی استفاده کنید. از آب لیمو طبیعی و یا سرکه سیب طبیعی استفاده کنید. هر چند این راه ممکن است کمی دردناک باشد ولی تنها لحظات اول پوست را می‌سوزاند تا ۳۰ دقیقه بگذارید روی پوست بماند بعد با آب ولرم بشویید.

 

ترکیب روغن درخت چای و روغن نارگیل بهترین روغن طبیعی است که خاصیت چرک‌خشک کنی دارد وبرای درمانهای موضعی جوش بسیار کاربرد دارد.

 

از تکه‌های یخ استفاده کنید. به آرامی روی جوشهای ملتهب تکه یخ را بمالید ورم و التهاب آن را کم می کند اگر خیسی یخ را دوست ندارید قالب یخ را در کیسه فریز تمیز بگذارید.

 

پوست باسن را حتما یک بار در صبح و یک بار بعد از ظهر بشویید.

 

مطمئن شوید که ماده شوینده‌ای کع لباس زیر را می‌شویید حساسیت ندارید. لباس زیر را جداگانه و با صابون‌هایی مثل صابون بچه بشویید.

 

در خانه از شلوارهای گشاد و لباس‌زیرهای گشاد و نخی استفاده کنید. یادتان باشد هر چه بیشتر پوستتان عرق کند بیشتر جوش می‌زنید.

 

از مکمل‌های ویتامین استفاده کنید. ویتامین‌های A, B5, C, E و روی و امگا۳ برای پوست سالم و بدون جوش لازم و حیاتی‌اند. تا می‌توانید آب بنوشید.مطمئن باشید که روزی ۸ لیوان آب را می‌نوشید.

 

رژیم غذاییتان را تغییر دهید. اگر زیاد فست‌فود می‌خورید و یا به شیرینی و غذاهای شور علاقه دارید حتما رژیم خود را تغییر دهید.

 

کمتر بنشینید و بیشتر راه بروید. نشستن مانع تنفس پوست می‌شود و باعث می‌شود پوست باسن عرق کند و جوش بزند. اگر مجبورید که مدت طولانی روی صندلی بنشینید هر از چند گاهی راه بروید و یا ورزشهای باسن را انجام دهید تا گردش خون در آن ناحیه بیشتر شود.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب