طرز سفيد كردن دندان با زردچوبه

طرز سفيد كردن دندان با زردچوبه

آموزش سفید کردن دندان ها در 5 دقیقه با زردچوبه

سفيد كردن دندان با زردچوبه یکی از بهترین روشها برای سفيد كردن دندان ها است. اگر می خواهید دندان های سفید زیبایی داشته باشید در ادامه طرز سفيد كردن دندان با زردچوبه را بیان خواهیم کرد. سفید کردن دندان فرایندی است که رنگ طبیعی دندان را برمی گرداند. این فرایند با نام بلیچینگ دندان نیز شناخته می شود. سفید کردن دندان امروزه به پردرخواست ترین عمل زیبایی در صنعت آرایش و بهداشت تبدیل شده است. روش های متنوعی برای سفید کردن دندان وجود دارند، که از جمله آنها می توان به براشینگ، قلم سفید کننده دندان، بلیچینگ با لیزر و نوارچسب های سفیدکننده دندان اشاره کرد. به هر حال، برخی درمان های خانگی نیز وجود دارند که می توانید به کمک آنها دندان های سفیدتری را برای خود بسازید. در اینجا توضیح می دهیم که چگونه به کمک آب اکسیژنه و زرچوبه، دندان ها را سفید کنید.

 

طرز استفاده از آب اکسیژنه خوراکی برای سفید کردن دندان ها

آب اکسیژنه یک ترکیب شیمیایی است که اساسا به خاطر خواص سفیدکننده و پاک کننده خود شناخته شده است. آب اکسیژنه 10 درصد را در مقدار بسیار کم، مثلا یک قاشق چای خوری و البته با موافقت پزشک می توانید برای سفید کردن دندان ها مورد استفاده قرار دهید. البته می توانید، این مقدار آب اکسیژنه را با نصف قاشق چای خوری جوش شیرین نیز مخلوط نمایید. مایع به دست آمده را یک یا دو بار در هفته به صورت دهانشویه مورد استفاده قرار دهید.

طرز سفيد كردن دندان با زردچوبه

روش سفید کردن دندان به صورت طبیعی

 

طرز تهیه سفیدکننده طبیعی دندان ها در منزل با استفاده از زردچوبه

زردچوبه معمولا به عنوان ادویه در پخت غذاها به کار می رود، با این حال، جالب است بدانید که زردچوبه، در چین به عنوان داروی سنتی و در غرب، به خاطر داشتن خواص ضدالتهابی در گیاه درمانی، به کار می رود. علاوه بر این زردچوبه، برای سلامت دهان و دندان نیز مفید است و خواص سفیدکنندگی طبیعی دارد. برای بهره بردن از خواص سفیدکنندگی زردچوبه، یک چهارم قاشق چای خوری از آن را با روغن خالص و فرآوری نشده نارگیل مخلوط کنید و مانند خمیردندان یک یا دو بار در هفته روی مسواک قرار دهید و استفاده کنید.

 

علت تغییر رنگ دندان

ما اغلب برای برداشتن لکه های زرد روی دندان هایمان به یک دندانپزشک مراجعه می کنیم ویا با روش های طبیعی به درمان آن می پردازیم، اما آیا تاکنون از خود پرسیده اید این لکه های زرد چگونه بوجود می آیند؟ خوب، این پدیده دلایل زیادی دارد، که از جمله آنها می توان به این موارد اشاره کرد :

 

جویدن تنباکو و استعمال دخانیات

• نوشیدن چای، قهوه، شراب و نوشابه

• مسواک زدن و کشیدن نخ دندان به شیوه ای نادرست

• سن بالا

• ژنتیک و خصوصیات طبیعی

• وارد آمدن آسیب های فیزیکی به مینا (تروما)

طرز سفيد كردن دندان با زردچوبه

عوامل تاثیر گذار در جرم گرفتن دندان

 

• مقادیر زیاد فلوراید در آب

• درمان هایی نظیر پرتونگاری صورت و گردن و شیمی درمانی

• مصرف تتراسایکلین، داروهای ضد فشار خون و ضد جنون، و آنتی بیوتیک های آنتی هیستامین

• پر کردن دندان

 

اقدامات پیشگیرانه سفيد كردن دندان

– برای مصرف نوشیدنی ها از نی استفاده کنید. این عمل از تماس نوشیدنی های مضر با دندان ها نظیر قهوه و آبمیوه ها جلوگیری می کند. با استفاده از نی نوشیدنی مستقیماً به سمت گلو می رود و تأثیری روی دندان های شما نمی گذارد.

 

– هر روز یک لیوان چای بنوشید، چون دارای مقادیر بالایی از فلوراید است، که با باکتری های مضر می جنگد و از تولید نوعی قند که موجب بروز حفره در دندان می شود، جلوگیری می کند. از مصرف زیاد چای نیز اجتناب کنید.

 

– دندان هایتان را به آرامی مسواک بزنید. از اعمال فشار بیش از حد برای برداشتن پلاک خودداری کنید.

 

– از استعمال دخانیات، نوشیدن شراب قرمز و چای سیاه خودداری کنید.

 

– مسواک تان را در فواصل زمانی معین تغییر دهید.

 

– برای پیشگیری از پوسیدگی دندان ها از جرم گیر آبی استفاده کنید.

 

– از غذاهای دارای فیبر در رژیم غذایی خود استفاده کنید .

جدیدترین مطالب