پشه ها از بوی کدام گیاهان متنفر می باشند

پشه ها از بوی کدام گیاهان متنفر می باشند

پشه ها از بوی کدام گیاهان متنفر می باشند

پشه ها حشرات موذی می باشند که در همه نقاط جهان زندگی می نمایند در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر پشه ها از بوی کدام گیاهان متنفر می باشند را در سایت سماتک خواهید دید با ما همراه باشید.

 

حشرات زیادی در دنیا می باشند که برخی از این حشرات نیش زهر آلودی دارند و به انسان می توانند آسیب می رسانند یکی از این حشرات پشه می باشد که بسیار موذی است و باعث می شود انسانها از دست این حشره کلافه شوند این حشرات از این گیاهان که در این مقاله نام می بریم متنفر می باشند با شروع فصل تابستان کم کم حشرات به ویژه پشه ها سر و کله شان به درون خانه ها پیدا میشوند که بسیاری از مردم برای خلاص شدن از دست انها از حشره کش های شیمیایی استفاده میکنند که برای سلامتی اعضای خانواده بسیار مضر است.

 

گیاهان حشره کش
روغن ضروری اسطوخودوس بوی فوق العاده ای دارد و به عنوان دافع موثر پشه ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

پیش از آن که از دافع پشه مبتنی بر DEET استفاده کنید می توانید استفاده از گزینه هایی طبیعی را مد نظر قرار دهید. دی اتیل متا تولوآمید یا DEET همچنان گزینه ای بد بو برای مقابله با پشه ها محسوب می شود و پژوهش ها نشان داده اند که ماده تشکیل دهنده اصلی در محصولات تجاری دافع پشه اثری فراتر از بوی بد را به همراه دارد.

 

گیاهانی که پشه ها را فراری میدهند

به گزارش  سماتک مطالعه ای که توسط پژوهشگران دانشگاه دوک انجام شد، نشان داد که این محصولات می توانند آسیب سلول های مغز، تغییرات رفتاری و تعاملات مضر با برخی داروها را موجب شوند. همچنین، دانشمندان مرگ سلول مغزی در حیواناتی که به طور مرتب در معرض DEET قرار گرفته یا پس از استفاده طولانی مدت از آن را مشاهده کردند.

 

مطالعه ای دیگر نشان داده است که تا ۱۵ درصد از DEET به صورت مستقیم از طریق پوست جذب می شود و وارد جریان خون می شود. از جمله آثار سمی این ماده شیمیایی می توان به اختلالات باروری، جهش های ژنتیکی و اختلالات سیستم عصبی مرکزی اشاره کرد.

 

برای دفع پشه های مزاحم نیازی نیست پیامدهای سلامت جدی را متحمل شوید و با انتخاب گزینه هایی طبیعی می توانید به طور موثر آنها را از خود دور کنید.

 

سنبل بری
شما می توانید با استفاده از روغن ضروری که در گیاه دارویی سنبل بری یافت می شود، گربه ها را دیوانه کنید و پشه ها را فراری دهید. این روغن ضروری در زمینه دفع پشه ها ۱۰ برابر موثرتر از DEET عمل می کند.

پشه ها از بوی کدام گیاهان متنفر می باشند

سنبل هندی
برای کسب بهترین نتیجه باید از روغن ضروری خالص سنبل هندی و نه روغن معطر آن استفاده کنید. روغن هایی که برای سوزاندن به فروش می رسند برای استفاده موضعی روی پوست مناسب نیستند و باید روغن ضروری کیفیت بالا سنبل هندی را خریداری کنید. اگرچه کارایی آن به اندازه سنبل بری نیست، اما همچنان گزینه خوبی محسوب می شود.

پشه ها از بوی کدام گیاهان متنفر می باشند

سیر
با مصرف مقدار زیادی سیر تازه یا استفاده از کپسول های سیر می توانید پشه های مزاحم را از خود دور کنید.

پشه ها از بوی کدام گیاهان متنفر می باشند

اسطوخودوس
روغن ضروری اسطوخودوس بوی فوق العاده ای دارد و به عنوان دافع موثر پشه ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. بهتر است روغن ضروری اسطوخودوس را در یک روغن حامل مانند هسته زردآلو، بادام شیرین، یا روغن نارگیل رقیق کنید.

پشه ها از بوی کدام گیاهان متنفر می باشند

فلفل سیاه
پژوهشی جدید نشان داده است که عصاره فلفل سیاه (در این مطالعه از یک عصاره الکلی استفاده شد، اما روغن ضروری فلفل سیاه نیز احتمالا اثری مشابه خواهد داشت) گزینه ای موثر در دفع پشه ها محسوب می شود.

پشه ها از بوی کدام گیاهان متنفر می باشند

روغن سویای ارگانیک
مطالعه ای که در نشریه The New England Journal of Medicine منتشر شد، نشان داد که مواد دافع تهیه شده از روغن سویا به اندازه مواد دافع حاوی DEET موثر هستند. روغن سویای ارگانیک نه تنها در دفع پشه ها موثر عمل می کند، بلکه یک مرطوب کننده بدن عالی نیز محسوب می شود.

 

از سوی دیگر، پژوهش های صورت گرفته نشان داده اند یک ماده تشکیل دهنده در سویا می تواند رشد موهای بدن را هنگامی که به صورت موضعی استفاده شود، کند نماید. در صورت امکان از روغن سویای ارگانیک استفاده کنید زیرا بسیاری از محصولات سویا در حال حاضر از نظر ژنتیکی اصلاح شده اند.

 

نیلوفر آبی
مطالعه ای که در نشریه Asian Pacific Journal of Tropical Medicine منتشر شد، نشان داد که نیلوفر آبی (Nelumbo Nucifera) یک دافع پشه موثر است و همچنین به کشتن لارو پشه نیز کمک می کند. از آنجایی که نیلوفر آبی در آب رشد می کند گزینه خوبی برای دفع حشرات در حوض های حیات پشتی و آب محسوب می شود به جای این که موضعی استفاده شود.

 

روغن چریش یا روغن دانه چریش
نتایج مطالعه شورای پژوهش ملی آمریکا نشان داد که روغن چریش گزینه ای موثرتر از DEET در دفع پشه ها محسوب می شود. نتایج این مطالعه توسط دانشمندان موسسه مالاریا در هند تایید شد. چریش گیاهی است که در هند رشد می کند.

 

شما می توانید در مجموع ۳۰ قطره از روغن های ضروری سنبل بری، سنبل هندی، اسطوخودوس، چریش و فلفل سیاه (از هر روغن ضروری تقریبا شش قطره) را در ۳۰ میلی لیتر از یک روغن طبیعی و بدون بو یا مرطوب کننده ترکیب کرده و در یک ظرف شیشه ای نگهداری کنید. مقداری از این ترکیب را روی پوست خود بمالید تا پشه های مزاحم را از خود دور کنید. همچنین، شما می توانید ۳۰ قطره از این روغن های ضروری را با روغن سویای ارگانیک ترکیب کنید تا از سد دفاعی قوی‌تری برخوردار شوید. پیش از استفاده کلی ترکیب را روی قسمت کوچکی از پوست خود بمالید و ۲۴ ساعت منتظر بمانید تا نسبت به عدم حساسیت به هر یک از روغن های ضروری اطمینان حاصل شود.

جدیدترین مطالب