ترشحات قهوه ای واژن دختر | ترشحات قهوه ای رنگ بدون بو واژن

ترشحات قهوه ای واژن دختر | ترشحات قهوه ای رنگ بدون بو واژن

ترشحات قهوه ای واژن دختر

ترشحات قهوه ای واژن اغلب بو ندارند و در بسیاری از خانم های جوان و دختران باکره ممکن است وجود داشته باشد ترشحات قهوه ای واژن دختر به دلایل مختلفی ممکن است بروز کند که در ادامه علت ترشحات قهوه ای واژن دختر و همچنین دلایل ترشحات قهوه ای واژن در بارداری را بیان خواهیم کرد اگر به دنبال علت ترشحات قهوه ای رنگ بدون بو واژن هستید با این مقاله از سایت تفریحی سماتک همراه باشید همچنین به شما خواهیم گفت که آیا خوردن ترشحات واژن ضرر دارد ؟

 

ترشحات قهوه ای واژن در سه ماهه اول بارداری

ترشحات قهوه ای واژن در سه ماهه اول بارداری می‌تواند نشانه‌ای از سقط جنین باشد. هرچند، این احتمال نیز وجود دارد که به علت تخمک گذاری، دیواره رحم دچار خونریزی شده و این خون به علت مقاربت یا معاینه از واژن خارج شود.

ترشحات قهوه ای واژن دختر | ترشحات قهوه ای رنگ بدون بو واژن

ترشحات قهوه ای واژن در سه ماهه دوم بارداری

به طور کلی، لکه بینی در دوران بارداری امری شایع و طبیعی است که می‌تواند ناشی از مقاربت یا معاینات فیزیکی باشد. هرچند، گاهی اوقات، ترشحات قهوه ای واژن دختر می‌توانند نشانه‌ای از عفونت باشند.

 

ترشحات قهوه ای واژن در سه ماهه سوم بارداری

بروز ترشحات قهوه ای واژن در سه ماهه سوم بارداری همانند دیگر ماه ها، می‌تواند ناشی از مقاربت یا معاینات فیزیکی بوده، هرچند، این ترشحات می‌توانند نشانه‌ای از زایمان زودرس نیز باشند.

 

ترشحات قهوه ای رنگ بدون بو واژن

عفونت مخمری ناحیه واژینال: این نوع عفونت در دوران بارداری شایع است. عفونت باعث تغییر در ترشحات عادی بدن می‌شود. علائم این عفونت عبارتند از ترشحات غلیظ، قرمزی، خارش و سوزش. اگر دچار ترشحات سبز یا زرد به همراه سوزش ادرار شدید، این‌ها نشانه‌ای از بیماری‌های مقاربتی هستند. در این شرایط، سریع به پزشک خود مراجعه کنید.

ترشحات قهوه ای واژن دختر | ترشحات قهوه ای رنگ بدون بو واژن

ترشحات قهوه ای رنگ از واژن نشانه بارداری است

ترشحات قهوه ای واژن و تیره رنگ می‌تواند نشانه‌ای از بارداری باشد. زمانی که تخمک گذاری صورت می‌گیرد، این امکان وجود دارد که لکه یا ترشحات قهوه ای تیره واژن را مشاهده کنید.

 

علت ترشحات قهوه ای چسبناک واژن

ترشحات قهوه ای چسبناک واژن می‌توانند به دلایل متعددی ایجاد شوند. مانند:

 

ممکن است نشانه تخمک گذاری باشد.
اگر در سه ماهه سوم بارداری هستید، این ترشحات می‌توانند نشانه‌ای از زایمان زودرس باشند.
پایین آمدن جفت و جدا شدن کامل یا جزئی جفت از رحم، می‌تواند باعث ایجاد ترشحات قهوه ای چسبناک واژن شود.
ترشحات قهوه ای چسبناک واژن ممکن است نشانه‌ای از عدم تعادل هورمون به علت رژیم غذایی، مصرف قرص‌های ضد بارداری و یا استرس باشد.
ترشحات قهوه ای واژن دختر می‌تواند نشانه از بیماریهای مقاربتی باشد.

اگر دچار ترشحات قهوه ای چسبناک واژن هستید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

 

علت ترشحات قهوه ای واژن بعد از رابطه جنسی و مقاربت

گاهی اوقات، کمی خون با ترشحات عادی ترکیب می‌شود. زمانی که تحریک می‌شوید، بدن برای حفظ رطوبت واژن، میزان بیشتری مایع تولید می‌کند. همچنین این امکان وجود دارد که آمیزش جنسی خشن علت ترشحات قهوه ای واژن دختر شود.

 

ترشحات قهوه ای رنگ از واژن به دلیل مصرف قرص های ضد بارداری

قرص های ضد بارداری باعث تغییر سطح هورمون در بدن می‌شوند. از آنجایی که هورمون‌ها مسئول شروع قاعدگی و تخمک گذاری هستند، جای تعجب نیست که بسیاری از زنان در زمان مصرف این قرص‌ها، دچار لکه بینی و ترشحات قهوه ای واژن دختر شوند. اگرچه این موضوع عادی است، اما بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. شاید نیاز باشد که نوع قرص‌ها عوض شوند.

ترشحات قهوه ای واژن دختر | ترشحات قهوه ای رنگ بدون بو واژن

علت ترشحات قهوه ای واژن قبل از پریود

اگر پریود هستید، ولی فقط دچار ترشحات قهوه ای رنگ از واژن شده اید، باید نگران وضعیت سلامت خود باشید. دلایل این موضوع عبارتند از:

 

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS): زنان مبتلا به این سندرم، ممکن است دچار بی نظمی یا قاعدگی‌های طولانی مدت شوند و ممکن است تخمدان نتواند به طور منظم تخمک آزاد کند. در نتیجه، فرد به جای پریود شدن، دچار ترشحات قهوه ای واژن دختر می‌شود.

 

بارداری: لانه گزینی می‌تواند باعث خونریزی شده که به صورت لکه‌های قهوه ای روشن یا تیره بروز می‌کند.

 

لکه بینی: گاهی اوقات، لکه بینی نشان دهنده شروع دوره قاعدگی است. در این شرایط، بروز ترشحات قهوه ای رنگ واژن طبیعی است.

 

اگر ترشحات ادامه پیدا کردند و شما پریود نشدید، بهتر است تست حاملگی بگیرید. اگر جواب تست منفی بود، سماتک به پزشک مراجعه کرده تا اطمینان حاصل کنید که دچار عفونت و یا بیماری‌های مقاربتی نشده اید.

ترشحات قهوه ای واژن دختر | ترشحات قهوه ای رنگ بدون بو واژن

علت ترشحات قهوه ای واژن بعد از پریود

ترشحات قهوه ای واژن دختر پس از دوران قاعدگی کاملا طبیعی بوده و جای نگرانی ندارند. هرچند، این نوع ترشحات می‌توانند نشانه‌ای از عوامل زیر نیز باشند:

 

خونریزی لانه گزینی
تغییرات هورمونی
عفونت مخمری ناحیه واژینال
واژینوز باکتریایی
سرطان دهانه رحم

 

ترشحات قهوه ای رنگ از واژن دختر

به غیر از رنگ، میان ترشحات قهوه ای و معمولی تفاوت چندانی وجود ندارد. ترشحات عادی معمولا بی رنگ، شیری رنگ و یا دارای غلظت هستند. ترشحات قهوه ای واژن دختر معمولا به رنگ قهوه ای روشن تا قهوه ای تیره دیده می‌شوند و در موارد نادر، ممکن است به سیاه به نظر برسند. شاید این امر ناشی از وجود خون باقی مانده در رحم زن، از آخرین دوره قاعدگی باشد. در مواردی که پس از قاعدگی، خون در بدن باقی بماند، این خون، خشک شده و به مرور زمان به صورت ترشحات قهوه ای از واژن خارج می‌شود.

 

ترشحات قهوه ای رنگ واژن دختر قبل از پریود

ترشحات قهوه ای واژن دختر قبل از پریود معمولا شایع نیستند. در این وضعیت، یکی از موارد زیر عامل این ترشحات است:

 

در برخی موارد، ممکن است رحم، یک یا دو هفته قبل از شروع قاعدگی، بافت و خون‌های باقی مانده در بدن را خارج کند.
ممکن است باردار باشید. گاهی اوقات، ترشحات قهوه ای تیره رنگ از واژن، می‌توانند نشانه ای از بارداری باشند. در این شرایط برای اطمینان می‌توانید از تست‌های بارداری استفاده کنید.
اگر مطمئنید که باردار نیستید و برای یک یا دو روز، این نوع ترشحات را داشتید، جای نگرانی وجود ندارد. در غیر این صورت، بهتر است برای بررسی احتمال ابتلا به عفونت باکتری یا بیماری‌های مقاربتی آزمایش انجام دهید.

 

علت ترشحات قهوه ای از واژن دختر

تخمک گذاری: گاهی اوقات، تخمک گذاری، باعث بروز مقدار محسوسی خونریزی می‌شود. این خون با مخاط طبیعی واژن ترکیب و به صورت ترشحات قهوه ای روشن یا تیره از بدن خارج می‌شود.

 

بافت آندومتر: در برخی موارد، ترشحات قهوه ای واژن، فقط بافت‌های باقی مانده از دوره قاعدگی قبلی هستند که از بدن خارج نشده اند.
پری منوپوز (حوالی یائسگی): قبل از شروع یائسگی، میزان هورمون‌ها به سرعت تغییر می‌کنند. در این دوره، احتمالا زنان ترشحات قهوه‌ای، صورتی یا حتی زرد خواهند داشت که جای نگرانی وجود ندارد.

 

قرص ضد بارداری: گاهی اوقات، مصرف قرص‌های ضد بارداری باعث بروز لکه یا ترشحات قهوه ای می‌شوند.

 

بارداری: این امکان وجود دارد که برخی زنان به هنگام لانه گزینی جنین، دچار ترشحات قهوه ای شوند. اما بهتر است مراقب باشید، زیرا این امر می‌تواند ناشی از بروز مشکل در ارتباط با جنین باشد.

 

سقط جنین: در مراحل اولیه سقط جنین، برخی از زنان دچار ترشحات قهوه ای تیره رنگی می‌شوند. در هر صورت، اگر حامله هستید، در چنین شرایطی بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

 

وجود بیماری: برخی از بیماری‌ها مانند واژینوز باکتریایی، بیماری التهابی لگن (PID)، سرطان دهانه رحم و بیماری‌های مقاربتی (STD) می‌توانند باعث بروز ترشحات قهوه ای شوند.

ترشحات قهوه ای واژن دختر | ترشحات قهوه ای رنگ بدون بو واژن

ترشحات غلیظ قهوه ای از واژن دختر

خون دوره پریود معمولا قرمز است، اما ترشحات قهوه ای زمانی پدیدار می‌شوند که میزان کمی خون، از قاعدگی قبلی، با ترشحات طبیعی شما مخلوط می‌شود. باید بدانید که خون تازه، قرمز یا صورتی است و زمانی که خشک شود، به رنگ قهوه ای در می‌آید.

 

ترشحات قهوه ای واژن دختر اغلب بدون بو است و اگر شما نیز علت ترشحات قهوه ای واژن دختر را نمی دانید توصیه می کنیم هر چه سریعتر به متخصص زنان مراجعه کرده و علت ترشحات قهوه ای واژن دختر را جویا شوید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب