زخم نوك سينه در شيردهي + درمان ترك نوك سينه

زخم نوك سينه در شيردهي + درمان ترك نوك سينه

زخم نوك سينه در شيردهي + درمان ترك نوك سينه

نوك سينه بسیاری از زنان شیرده در دوران شيردهي ممکن است زخم شود یا ترك بردارد. در این پست سماتک راههای درمان ترك نوك سينه و روشهای از بین بردن زخم نوك سينه در شيردهي را به شما خانم های شیرده آموزش می دهد. روزهای ابتدایی شيردهي عمل کردن به آن زخم و التهاب نوك سينه را چند برابر می‌کند.

 

او بدون هیچ فاصله‌ای در آغوش شماست. چشم به چهره‌اش دوخته‌اید و از اینکه او را با عصاره وجود خود تغذیه می‌کنید، آرام می‌شوید. دادن شیر مادر به نوزادان، نه تنها زمینه‌ساز ایجاد رابطه‌ای عمیق‌تر میان این دوست، بلکه فواید زیادی را به جسم مادر و نوزاد می‌رساند.

 

زخم نوك سينه در شيردهي

با وجود همه این دلایل، ترك نوك سينه و زخمی شدنش در روزهای اول و همراه شدن درد با هر وعده شيردهي به نوزاد، ممکن است برخی مادران را از دادن شیر خود به فرزندشان پشیمان کند. ترک‌خوردگی نوک سینه، مشکلی آزار دهنده است و اگر شما هم به آن دچار هستید، به جای اینکه دست به دامان شیشه شیر شوید، به این توصیه‌ها عمل کنید. ما چند راه ساده را برای خلاص شدن از این درد به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

درمان ترك نوك سينه با حوله تمیز

حتما شما هم شنیده‌اید که با شیری که از سینه‌تان بیرون می‌آید می‌توانید زخم ایجاد شده در نوك سينه را از بین ببرید. شاید این توصیه در برخی موارد کارآمد باشد اما باور کنید که در روزهای ابتدایی شيردهي عمل کردن به آن زخم و التهاب نوك سينه را چند برابر می‌کند. برای کاهش زخم و سوزش در اولین روزها‍‍ از یک حوله تمیز کمک بگیرید و بلافاصله بعد از هر بار شيردهي با حوله تمیز و نرمی که در اختیار دارید به آرامی اطراف نوك سينه را خشک کنید. مراقب باشید خستگی و خواب آلودگی‌تان باعث کشیدن حوله با فشار یا سرعت روی نوک آسیب دیده نوك سينه نشود. خشک کردن این قسمت بعد از هر بار شيردهي احتمال عفونت در این ناحیه را کم می کند و نمی‌گذارد شيردهي به کاری زجرآور تبدیل شود.

 

درمان زخم نوك سينه در زمان شيردهي

زخم نوك سينه در شيردهي + درمان ترك نوك سينه

برای کاهش زخم و سوزش در اولین روزها‍‍ از یک حوله تمیز کمک بگیرید.

 

زخم نوك سينه را کره درمانی کنید

فکر مبارزه سنتی با زخم و ترك نوك سينه را در این ماه‌ها از سرتان بیرون کنید و از داروخانه یا فروشگاه‌های معتبر لوازم بهداشتی، یک بسته کره ترمیم کننده نوك سينه بخرید. این محصول، نوك سينه شما را نرم نگه می‌دارد و احتمال ترك خوردن یا زخم شدنش را کاهش می‌دهد. این کره‌های گیاهی، به سلامت نوزاد شما آسیبی نمی‌زنند و نیازی نیست که قبل از هر بار شیردهی، نوك سينه خود را بشویید.

 

پد سينه را عوض کنید

ترك نوك سينه شما، ممکن است واکنشی آلرژیک به پد سینه‌ای باشد که استفاده می‌کنید. اگر راه‌های دیگر را امتحان کردید و نتیجه نگرفتید به فکر تغییر دادن جنس پد باشید.

زخم نوك سينه در شيردهي + درمان ترك نوك سينه

ترك نوك سينه شما، ممکن است واکنشی آلرژیک به پد سینه‌ای باشد که استفاده می‌کنید.

 

بهترین سینه بند را بخرید

سینه‌بند شيردهي که استفاده می‌کنید، شاید تنها چند ماه مورد استفاده قرار بگیرد، اما باور کنید که صرف هزینه زیاد برای خریدن بهترین نوع آن، به نفع خودتان است. سوتین‌هایی که پارچه‌های مرغوب و ضد حساسیت دارند و با وجود نداشتن فنر، باعث افتادگی سینه‌های شما نمی‌شوند، احتمال ایجاد زخم و ترك نوك سينه را هم کاهش می‌دهند.

 

درمان ترك نوك سينه

شیوه نامناسب قرار دادن نوك سينه در دهان نوزاد هم ممکن است زمینه را برای ترك خوردن آن فراهم کند. سعی کنید تمام هاله رنگی دور نوك سينه را در دهان نوزاد قرار دهید و تنها از یک جهت نوك سينه را به دهان او وارد نکنید.

 

رخم نوك سينه

رخم نوك سينه شما، ارتباط چندانی به شیر دادن یا ندادن در روزهای اول ندارد. پس به خاطر از بین بردن درد و آزردگی این ناحیه، خیال شیر دادن را از سرتان بیرون نکنید. اگر به توصیه‌های گفته شده عمل کنید و از محصولات مراقبتی مناسب استفاده کنید، بعد از چند روز، برای همیشه از شر درد و زخم‌ها خلاص می‌شوید. پس به بدنتان این فرصت را بدهید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب