واژن (آلت تناسلی زن) و آنچه باید درباره اش بدانید

واژن (آلت تناسلی زن) و آنچه باید درباره اش بدانید

واژن (آلت تناسلی زن) و آنچه باید درباره اش بدانید

واژن زنان و واژن دختران باید از هرگونه آلودگی تمیز نگه داشته شود. دانستنی های مهم درباره واژن زن را در ادامه این پست سماتک بیان خواهیم کرد. واژن (آلت تناسلی زن) و آنچه باید درباره اش بدانید را در ادامه می خوانید:

 

در این مطلب می‌خواهیم بیشتر از سلامت شما، به عنوان یک زن بگوییم. و با خصوصی‌ترین عضو بدن شروع می‌کنیم، عضوی که هیچ‌وقت در موردش حرف نمی‌زنید، به هزار و یک زبان با شما حرف می‌زند. بله! واژنتان به شما می‌گوید که در چه زمانی حال ناخوشی دارد و چه وقتی باید به فکر درمان کردنش باشید. اگر می‌خواهید در مورد عضوی که هیچ کس از آن چیزی به شما نگفته بیشتر بدانید، این مطلب را بخوانید.

 

اول. فقط یک عضو از بدنتان است
دلیلی ندارد که به خاطر خجالت یا هر احساس منفی دیگری، از بیان مشکلات مربوط به واژن با پزشکتان خودداری کنید و دلیلی ندارد که نام این عضو را از فرزند دخترتان پنهان کنید. باور کنید واژن، تنها یک عضو از بدنتان است. عضوی که مثل قلب، پوست یا ناخن‌هایتان ممکن است آسیب ببیند و نیازمند درمان باشد. پس در صورت نیاز حتما موضوع را بدون پرده‌پوشی با پزشکتان در میان بگذارید و از کودکی در جواب به کودکی که از شما می‌پرسد نام این ناحیه چیست، واژه «واژن» را به زبان بیاورید.

 

دوم. قرار نیست بوی گل بدهد
برای جلوگیری از خانه کردن آلودگی‌ها در این ناحیه، اجازه رشد به موهای اطرافش را نمی‌دهید، اما دلیلی ندارد که نظافت شخصی را به شکلی وسواس‌گونه و آسیب‌زننده انجام دهید. شما نه به وارد کردن شیئی برای تمیز کردن داخل این اندام نیاز دارید و نه دلیلی دارد که با عطر یا محصولات دیگر، آن را خوشبو کنید. بد نیست بدانید که بوی واژن شما، با رژیم‌های غذایی مختلف یا نوسانات هورمونی در دوره‌های متفاوت تغییر می‌کند و تنها راه برای تمیز نگهداشتنش، شستن آن با آب و نهایتا صابون است.

 

سوم. باکتری‌ها را تحریک نکنید
واژن شما از باکتری‌های خوب پر شده و می‌تواند خود را همیشه تمیز نگه دارد، اما اگر مراقب نباشید، مقاومت این ناحیه برای ورود باکتری‌های بد کاهش می‌یابد. استفاده از ماسک‌ها، لایه بردارها، لباس زیرهایی از جنس پلاستیک و قرار گرفتن در فضای آلوده (مثل آب یا زمین آلوده، استخرها) احتمال وارد شدن باکتری‌های مخرب به این ناحیه و دچار شدن به عفونت‌های تناسلی را افزایش می‌دهد.

 

چهارم. بگذارید نفس بکشد
پوشیدن شلوار جین‌های ضخیم برای ساعت‌های طولانی، به تن داشتن لباس‌زیر‌های چسبنده از جنس پلاستیک یا به تن داشتن شلوارهای تنگ، نمی‌گذارد که جریان هوا به اندازه کافی به واژن شما راه پیدا کند و این اتفاق، زمینه را برای خانه کردن باکتری‌ها و عفونت‌ها در واژن فراهم می‌کند. پوشیدن لباس‌های نازک در خانه و به تن نداشتن لباس زیر در زمان خواب، از جمله راه‌های به جریان انداختن هوا در واژن است. مطمئن باشید این راه‌ها به حفظ سلامت ناحیه تناسلی شما کمک می‌کند.

واژن (آلت تناسلی زن) و آنچه باید درباره اش بدانید

 به تن داشتن لباس‌زیر‌های چسبنده باعث رشد باکتری‌ها و عفونت‌ها در واژن می شود

 

پنجم. خارش همیشه نشانه عفونت نیست
عفونت‌های قارچی، همیشه در کمین واژن شما هستند اما خارش این ناحیه، همیشه به معنای دچار شدن به عفونت و قارچ نیست. لباس زیر نامناسب و آزار دهنده، حساسیت نشان دادن به محصولات بهداشتی مثل صابون‌ها، عرق‌سوز شدن یا زخم‌های کوچکی که به دلیل تیغ زدن ایجاد می‌کنند، ممکن است خارشی آزار دهنده را در این ناحیه ایجاد کنند.

 

ششم. ماست عفونت را درمان نمی‌کند
بسیاری از خانم‌ها، در زمان دچار شدن به عفونت‌های تناسلی، به خوردن ماست یا قرار دادن آن روی دهانه واژن روی می‌آورند. اما واقعیت این است که هنوز تاثیر قطعی این اقدام در کاهش عفونت ثابت نشده و احتمالا تنها به دلیل خنک شدن واژن با ماست، فرد احساس خارش و سوزش کمتری می‌کند.

 

هفتم. خشکی واژن درمان شدنی است
کم شدن ترشح هورمون استروژن در بدن، می‌تواند به خشکی واژن بیانجامد و شما با درمانی آسان می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. یادتان نرود که خشکی واژن بیماری نیست اما اگر در جریان رابطه زناشویی، زخمی به دلیل خشکی ایجاد شود، ممکن است زمینه برای آلوده و بیمار شدنتان فراهم شود.

 

هشتم. از ترشحات نترسید
ترشحات واژن همیشه دردسرساز نیستند. اگر این ترشحات، رنگ یا بوی خاصی ندارند، نگران نشوید. چراکه از سالم بودن این عضو از بدنتان خبر می‌دهند.

 

نهم. رابطه زناشویی واژن را زنده نگه می‌دارد
برای این که این عضو از بدنتان بیمار نشود، به رابطه سالم و منظم زناشویی نیازمندید. ازدواج کردن، یکی از راه‌های حفظ سلامت این ناحیه است و رابطه زناشویی علاوه بر حفظ سلامت واژن، می‌تواند به کاهش استرس و کالری سوزی در بدنتان کمک کند.

 

دهم. زایمان طبیعی دردسرساز نیست
شاید باور قابلیت خارق‌العاده این عضو در تغییر کردن آسان نباشد. اما واقعیت این است که واژن قابلیت کشسانی بالایی دارد و حتی اگر طبیعی زایمان کنید، به خودی خود به حالت قبل برمی‌گردد. پس نگران پیدا کردن مشکل در رابطه زناشویی بعد از زایمان طبیعی نباشید.

  واژن (آلت تناسلی زن) و آنچه باید درباره اش بدانید

ترشحات واژینال همیشه دردسرساز نیستند. اگر این ترشحات، رنگ یا بوی خاصی ندارند، نگران نشوید

 

یازدهم. به خودتان شک نکنید
دچار شدن به عفونت‌های واژینال، همیشه به دلیل آلودگی اتفاق نمی‌افتد. نوسان هورمون‌ها (برای مثال در دوران بارداری) می‌تواند شما را نیازمند درمان‌هایی برای خلاص شدن از عفونت دردسرساز بکند.

 

دوازدهم. قبل از رابطه زناشویی توالت نروید
تخلیه مثانه را به بعد از برقراری این رابطه موکول کنید. چراکه از طریق ادرار، می‌توانید عواملی که احتمال ایجاد عفونت ادراری یا تناسلی را ایجاد می‌کنند از بدنتان بیرون برانید و اگر قبل از برقراری این رابطه مثانه را تخلیه کنید، احتمالا بعد از انجام آن خیال توالت رفتن به سرتان نمی‌زند و نمی‌توانید از عوامل بیماری‌زای احتمالی خلاص شوید.

 

و سیزدهم. بعد از حمام حتما واژن را خشک کنید
بعید نیست که تلاش شما برای تمیز شدن در حمام، نتیجه عکس بدهد و بعضی باکتری‌ها را روی بدنتان جاسازی کند. در این شرایط، اگر واژنتان را بعد از دوش گرفتن کاملا خشک نکنید، فضایی مرطوب و مناسب را برای رشد باکتری‌ها در ناحیه تناسلی فراهم می‌کنید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب