بهترین راه ترک اعتیاد تریاک | بهترین داروی ترک اعتیاد تریاک

بهترین راه ترک اعتیاد تریاک | بهترین داروی ترک اعتیاد تریاک

بهترین راه ترک اعتیاد تریاک

ترک اعتیاد به تریاک کار سخت و مشکلی است اما امکان پذیر است اگر شما به دنبال بهترین راه ترک اعتیاد تریاک هستید و نمی دانید بهترین داروی ترک اعتیاد تریاک چیست باید به پزشک مراجعه کنید در ادامه این بخش چگونگی ترک اعتیاد به تریاک را با روشهای مختلف بررسی خواهیم کرد. راز و نیاز با خداوند و داشتن ارتباط همیشگی با او به قوی‌تر شدن عزم و اراده ما برای ادامه راه جديدی كه برای بهبودی خود در پيش گرفته‌ايد كمک می‌کند. این که قدرت خداوند را هرگز نادیده نگیرید و به او ایمان داشته باشید باعث می‌شود افکار ناامیدانه و ناراحت‌کننده از شما دور شود. اگر خداوند بخواهد تمام ناممکن‌ها ممکن می‌شود. اعتیاد بیماری قابل درمانی است. کافی است به خدا توکل کرده و در راه ترک اعتیاد به تریاک از او کمک بخواهید. قطعا خدای مهربان بنده‌های خود را در این مسیر نادیده نمی‌گیرد.

 

تریاک در مقایسه با مواد مخدر دیگر، خام ترین و کم تاثيرترین به شمار می آید. تریاک مایعی است شیر مانند که از گیاه کال خشخاش بدست می آید. زمانی که این مایع در معرض هوا قرار می گیرد سخت شده و به ماده قهوه ای سوخته و یا سیاه رنگی تبدیل میشود. شکل سخت شده آن معمولا” تدخین میشود اما به طور خوراکی هم میتوان از آن استفاده کرد.  تریاک به طور معمول در کشور برمه و افغانستان کشت میشود.

بهترین راه ترک اعتیاد تریاک | بهترین داروی ترک اعتیاد تریاک

داروی ترک اعتیاد به تریاک چیست

در کشورهای غربی امروزه ، تریاک به شکل پودری یا کلوخی به رنگ قهوه ای سوخته در دسترس مصرف کنندگان قرار میگیرد. این ماده یا تدخین شده و یا به صورت خوراکی یا تزریقی مورد استفاده قرار میگیرد. متاسفانه اعتیاد به تریاک برخی از افراد را درگیر خود کرده است. عده‌ای تصور می‌کنند تریاک حالت تسکینی داشته و می‌تواند به طور موقتی آن‌ها را از مشکلات و ناراحتی‌هایی که دارند رها سازد اما متاسفانه خیلی افراد با این تصور مصرف آن را شروع کرده و در دام آن افتاده‌اند. به طوری که زندگی بدون تریاک برایشان قابل تصور نیست. خیلی‌ها هم از این که گرفتار این ماده مخدر شده‌اند اصلا احساس خوبی ندارند و علیرغم میل باطنی شدیدی که به ترک اعتیاد تریاک دارند نمی‌دانند دقیقا باید چگونه و از کجا شروع کنند. اگرچه ترک اعتیاد تریاک آن هم برای کسی که سال‌ها مبادرت به مصرف آن کرده است کار چندان آسانی نیست اما می‌توانیم بگوییم اگر فردی اراده و انگیزه بالای ترک اعتیاد تریاک را داشته باشد می‌تواند از آن رهایی یابد.

 

فرق شیره و تریاک

تریاک مایعی است که از گیاه خشخاش به دست می‌آید. خشخاش بیشتر در افغانستان و به منظور فروش تریاک حاصل از آن کاشته می‌شود. مایع تریاک در مجاورت هوا به ماده جامد قهوه‌ای رنگ تبدیل می‌شود. ماده حاصل شده به صورت خوراکی، تزریقی یا تدخینی توسط افرادی که به آن اعتیاد پیدا کرده‌اند مصرف می‌شود. اگرچه این ماده در مقایسه با سایر مخدرهای موجود ماده‌ای کم اثر محسوب می‌شود، اما این نباید باعث تداوم استفاده از آن و یا عدم تصمیم برای ترک اعتیاد تریاک باشد؛ چراکه این ماده مخدر ابتدا باعث ایجاد حس شادمانی و سرخوشی شده اما با استفاده مکرر، بدن برای دسترسی به این حالت به میزان هرچه بیشتر از این مواد نیاز پیدا می‌کند. تریاک نیز همانند مواد مخدر دیگر عوارض جدی برای بدن به همراه دارد. سوء تغذیه، مشکلات تنفسی و افت فشار خون از جمله بیماری‌هایی هستند که در اثر مصرف تریاک ایجاد می‌شود. همچنین خماری ناشی از تریاک باعث تهوع، آبریزش چشم، خمیازه، سرمازدگی و یا تعریق می‌گردد. اگر فردی سال‌ها تریاک مصرف کرده باشد برایش ترک اعتیاد تریاک کار چندان آسانی نخواهد بود، اما با مراجعه به یک مرکز ترک اعتیاد تریاک و استفاده از راهنمایی‌های مشاور می‌تواند بسیاری از سختی‌ها را با تحمل و بردباری پشت سر گذاشته و از یک زندگی آرام بدون هر گونه ماده مخدری لذت ببرد.

 

بهترین روش ترک اعتیاد تریاک

خیلی افراد تصور می‌کنند ترک اعتیاد تریاک به معنای قطع یکباره ماده مخدر است. همانطور که می‌دانید با مصرف یک نوع ماده مخدر بدن به مرور زمان به وجود آن ماده وابستگی شدید پیدا می‌کند که در اثر فقدان آن علائم خماری مثل عرق سرد كردن، تپش قلب، اسهال، دل پیچه، استفراغ، درد عضلانی، بی‌خوابی، بی‌اشتهایی، اضطراب، تندخویی و بی‌قراری به سراغ انسان می‌آید. بنابراین قبل از اینکه یک فرد معتاد تصمیمی به ترک اعتیاد تریاک بگیرد باید ابتدا از لحاظ ذهنی و روانی خود را برای برخورد و کنار آمدن با چنین علائمی آماده کند. خوشبختانه این علائم تنها در مراحل اولیه می‌توانند آزاردهنده باشند و به مرور از بین می‌روند. حال اینکه این علائم دقیقا چه زمانی پس از ترک اعتیاد تریاک از بین می‌روند به نوع ماده مخدر، مدت زمان مصرف و توانايی جسمی فرد مبتلا به اعتیاد بستگی پیدا می‌کند. به هر حال پس از مدتی، بدون نیاز به مصرف هیچگونه مواد مخدری، شاهد این خواهیم بود که بدن کاملا به حالت فعالیت طبیعی خود باز خواهد گشت. در این مسیر تنها باید در برابر سختی‌هایی که به فرد تحمیل می‌شود صبور بود و در برابر وسوسه‌های بیماری اعتیاد مقاومت کرد. در انجمن‌های گمنام شعاری وجود دارد که می‌گوید: “ما یک شبه معتاد نشده‌ایم و نباید انتظار داشته باشیم که یک روزه از شر اعتیاد خلاص شویم“.

 

اثرات مخرب تریاک روی بدن انسان

از آنجایی که ساختار تریاک بسیار شبیه به ساختار مواد مخدر طبیعی بدن می باشد در اثر استفاده مولکولهای مخدر موجود در تریاک گیرنده های اعصاب را تسخیر کرده و همان حس آرامش فاقد درد را در بدن تولید میکند. این ماده مخدر ابتدا باعث حس شادمانی و سرخوشی شده اما با استفاده مکرر، بدن برای دسترسی به این حالت به میزان هرچه بیشتر از این مواد نیاز پیدا می کند.
سوء تغذیه، مشکلات تنفسی و افت فشار خون از جمله بیماریهایی هستند که با اعتیاد به تریاک در رابطه اند.
تریاک ماده ای بسیار اعتیادآور است. در اثر استفاده از این ماده اشتیاق به مصرف چه جسمانی و چه روانی بسیار سریع پیشرفت می کند. خماری ناشی از تریاک باعث تهوع، آبریزش چشم، خمیازه، سرمازدگی و یا عرق میگردد.
حالت خماری بسیار ناراحت کننده و دردناک است.در واقع معتادین بیشتر برای جلوگیری از درد ناشی از خماری به مصرف آن ادامه می دهند تا به دست آوردن حس سرخوشی نخستین و یا رسیدن به تعادل جسمی و روانی !

 

عوارض ترک اعتیاد تریاک

بدنبال قطع مصرف مواد مخدر در فردی که اعتیاد به این مواد دارد علائم متعددی بروز می کند که اصطلاحا به آن سندرم محرومیت (Withdrawal Syndrome) گفته می شود. این سندرم شامل:

بهترین راه ترک اعتیاد تریاک | بهترین داروی ترک اعتیاد تریاک

بهترین داروی ترک اعتیاد تریاک

درد عضلانی-استخوانی ، بیخوابی، بیقراری، عطسه، آبریزش بینی، خمیازه، اسهال، تهوع و استفراغ، بی اشتهایی، ضعف وبیحالی، پرش اندامها، احساس سرما و گرما، لرز، تعریق، تپش قلب، اشک ریزش، درد شکم، هذیان، پرخاشگری، وسوسه به مصرف مواد …. می باشد . شدت علائم فوق در افراد مختلف متفاوت بوده و تحمل آنها بدون اقدامات درمانی صحیح بسیار دشوار می باشد.

 

ترک اعتیاد تریاک با بوپرنورفین

در این روش که بسیار راحت وبدون درد صورت می پذیرد، بیمار در عرض یکی دو هفته با استفاده از داروی بوپرنورفین ترک کامل اعتیاد به تریاک مینماید.حتی بیمار بدون اینکه نیاز به بستری شدن یا تحمل درد یا درخواست استعلاجی داشته باشد، می تواند به کار خود نیز ادامه دهد.

 

ترک اعتیاد تریاک با متادون

در این درمان بیمار از مصرف مواد مخدر و عوارض خانمانسوز اجتماعی، روانی، خانوادگی، و…… رهائی می یابد و با استفاده از متادون تولدی دوباره را تجربه میکند.

 

در کنار درمانهای فوق بیماریهای همراه یا زمینه ساز مصرف مواد نیز توسط روان درمانی ،مشاوره خانواده، درمان داروئی ناراحتیهای اعصاب و روان، واختلالات روانی وجنسی و….. نیز درمان میگردد.

 

اولین قدم برای کسی که تصمیم جدی برای ترک اعتیاد تریاک گرفته است مراجعه به پزشک است. درمانگاه‌ها و مراکز مختلفی برای رهایی از دام اعتیاد وجود دارند که تحت نظر پزشک و درمانگر اعتیاد می‌توان روند اصولی ترک اعتیاد تریاک را آغاز کرد. در واقع شهامت و جسارت تصمیم گرفتن برای ترک اعتیاد تریاک و پاک شدن کار مهمی است؛ اما بهتر است این کار با مسئولیت‌پذیری و از روی عقل و منطق و با کمک گرفتن از افراد متخصص انجام شود. در مرحله بعدی فرد باید توان تحمل خماری را داشته باشد. این مرحله یکی از مهمترین مراحل ترک اعتیاد تریاک است. چون بسیاری از ما به علت ترس از سختی‌های دوران خماری از ترک اعتیاد تریاک خودداری می‌کنیم. عذاب خماری هر چقدر هم که زیاد باشد، باید آن را تحمل کرد؛ چراکه مصرف مجدد مواد مخدر باعث می‌شود تا نتیجه تمام تلاش‌هایتان بر باد رفته و امکان بهبودی به تاخیر افتد. باید اعتراف کنیم که بهبود یافتن از اعتیاد یک فرایند طولانی است و صبور بودن هر چه بیشتر را می‌طلبد. علائم خماری، مربوط به سم‌زدایی بدن از ماده مخدر است. این علائم هميشگی نيست و سرانجام پس از مدتی از میان می‌رود. علائم خماری در دوره سم‌زدایی شامل موارد زیر می‌شود:

 

تعریق و لرز شدید اما موقتی
بدن درد شدید
بی‌قراری و نگرانی
خشم و ترس

 

اگر فرد بتواند این احساسات را کنترل کرده و مجددا به سراغ مصرف مواد مخدر نرود گام بلندی در راستای بهبودی خود برداشته است. به خاطر داشته باشید که اگر عذاب خماری را تحمل کنید، در آن صورت بهبودی و به همراه آن انواع احساسات خوب همچون احساس آزادی، لذت و شادمانی نصیب شما خواهد شد.

 

اینکه طی دوران ترک، همواره به ماده مخدری که مصرف می‌کردید دسترسی داشته باشید یک زنگ خطر است. باید ضمن دور کردن ماده مخدر، از تمامی افرادی که با آن‌ها مواد مصرف می‌کرده‌اید و اماکنی که محل مصرف شما بوده است دوری کنید. به جای معاشرت با دوستان دوران اعتیاد خود به انجمن‌های ترک اعتیاد تریاک رفته و با افرادی که از بند اعتیاد رهایی پیدا کرده‌اند صحبت کنید. قطعا راهنمایی‌های آن‌ها می‌تواند انگیزه شما را برای ترک اعتیاد تریاک بیشتر کند. در واقع حضور داشتن در کنار افرادی که همین عذاب خماری شما را قبلا تجربه کرده‌اند، می‌تواند به شما در حفظ اراده و تصميم خود برای ترک اعتیاد تریاک کمک كند.

 

ممکن است طی تحمل خماری تنها روزهای خوب مصرف را به یاد آورید و همین تفکر شما را وسوسه کند دوباره به سراغ مصرف تریاک بروید. در این دوره ما بايد بتوانیم با افکار معتادگونه خود مقابله کنیم و واقعیت بلاها و مصیبت‌هایی که اعتیاد بر سرمان آورده است را به یاد بیاوریم. واقعیت این است که با مصرف مجدد ماده مخدر رنج و عذاب خماری پس از مدت کوتاهی از میان خواهد رفت، اما در نهایت این شما هستید که پس از تحمل رنج فراوان باز هم به همان نقطه آغاز برگشته‌اید. یعنی جایی که دقیقا تصمیم به ترک گرفته بودید و این مشکل کوچکی نیست. پس بهترین کار “نه” گفتن به تمام وسوسه‌ها و تفکراتی است که سعی دارند شما را دوباره به عمیق‌ترین نقطه از دره اعتیاد پرت کنند. به خود يادآوری كنيد كه اين لحظات دردآور برای هميشه ادامه نخواهند يافت و نبايد خود را تسليم خواسته‌ها و احساسات زودگذر كنيد.

 

ترک اعتیاد تریاک امروزه با داروی متادون و بوپرنورفین امکان پذیر شده است و امروزه با متد جدید ترک اعتیاد تریاک می توان این ماده مخدر را بدون درد و خماری ترک کرد برای ترک اعتیاد تریاک بهتر است به کلینیک های ترک اعتیاد تریاک مراجعه کنید. همچنین اگر می خواهید بدانید که خوردن شیره تریاک چه عوارضی دارد این لینک را دنبال کنید.

جدیدترین مطالب