خوردن شیره تریاک چه عوارضی دارد

خوردن شیره تریاک چه عوارضی دارد

خوردن شیره تریاک چه عوارضی دارد

مواد مخدر مضرات و ضررهای بسیاری برای بدن دارد تریاک یکی از خطرناک ترین مواد مخدر می باشد در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر خوردن شیره تریاک چه عوارضی دارد را در سایت سماتک خواهید دید با ما همراه باشید.

 

تریاک چیست

منشاء تریاک، گیاه خشخاش است که بخاطر اثرهاى پزشکى و ویژه آن، در گذشته برای آن کشت می شده هست. اما امروزه در بسیارى نقاط دنیا از جمله کشور ما کشت آن ممنوع هست.

 

تریاک از ماده شیرى رنگى که از خراش دادن پوسته نارس گرز خشخاش به دست مى آید، تهیه مى شود و رنگ آن از خاکسترى تیره تا قهوه اى متغیر بوده و حالتى قیر مانندی به خود دارد.

 

همچنین مرفین یکی از ترکیبات تریاک هست و مرفین معمولاً به صورت پودری نرم به رنگ سفید یا کِرِم، بدون بو و تلخ مزه است. گاهی نیز ممکن است به رنگ قرمز آجری هم باشد.

خوردن شیره تریاک چه عوارضی دارد

تریاک عصاره یک گل می باشد که در اثر گرما و هوا خشک می شود و تبدیل به یک ماده قهوه ای رنگ چسبناک تبدیل می شود این گیاه در مناطق گرم مانند کشور افغانستان رشد می نماید تریاک ضد درد می باشد و در علم پزشکی بسیار کاربرد دارد.

 

خوردن تریاک

خوردن تریاک مصرف سنگین مواد مخدر محسوب می شود. از نظر علایم مصرف فرق چندانی با کشیدن وجود ندارد فقط زمان شروع علایم نئشگی و خماری نسبت به مصرف کشیدنی فرق می کند. در روش خوردنی نسبت به روش کشیدن علایم نئشگی دیرتر ظاهر خواهد شد ولی علایم خماری زودتر بر بد اثر میکند معمولا مصرف خوراکی مرحله ای بعد از مصرف تدخینی محسوب می شود ولی در تمامی موارد این قضیه صدق نمی کند. موارد دیگر دلیل اصلی مصرف خوراکی تریاک پنهان کردن اعتیاد از خانواده و نزدیکان است.

 

به گزارش سماتک از عوارض شایع مصرف خوراکی آسیب به دستگاه گوارشی هست که بعد از ترک باید به این نکته توجه کنیم که مسایل گوارشی بیمار را نیز حتما خوب و درمان کنیم. با توجه به اینکه تریاک به دیواره معده می چشبد و به تدریج جذب خواهد شد و در نظر گرفتن این نکته که همیشه دوز مواد مخدر خریداری شده یکسان نیست مسمومیت و بدنبال آن مرگ نیز در این نوع مصرف بیشتر دیده خواهد شد جدیدا جهت سنگین شدن وزن تریاک و جلای آن پودر سرب به تریاک اضافه می کنند که خود این مسئله مشکلات مسمومیت با سرب را نیز در این افراد بوجود خواهد اورد.

 

ترک شیره تریاک

شیره تریاک از جوشاندن و تغلیظ سوخته تریاک بوجود می آید. و ترک ان سخت تر از مصرف تریاک به تنهایی است.

خوردن شیره تریاک چه عوارضی دارد

عوارض مصرف شیره تریاک

تقریبا شبیه خوردن تریاک می باشد ولی از عوارض مرسوم آن تشنج و خفگی هنگام خواب هست.خوردن تریاک عوارض بیشتر و چند برابری بر روی بدن تا کشیدن آن خواهد داشت مهمترین عارضه آن کوتاه شدن عمر انسان خواهد بود که در این باب به طور مثال زدنی نتیجه بالای شصت درصدی دارد . لازم به ذکر است خوردن تریاک حتی ممکن است در مدت زمان کمتر از شش ماه نیز موجب مرگ انسان شود .

خوردن شیره تریاک چه عوارضی دارد

عوارض زیاد خوردن تریاک

خوردن تریاک که متاسفانه به دلیل ارزانتر تمام شدن آن بین معتادان رواج پیدا کرده عامل ( نعشگی ) هست.

 

خوردن تریاک بیشترین نوع عوارض نوع استفاده از این ماده را خواهد داشت . خوردن تریاک مخصوصا ناپاک ( تریاک پاک در کار نیست و اگر هم باشد باز عوارض مشابه دارد ) اگر مقدار آن کمی بیشتر از تحمل بدن باشد موجب (( تشنج مرگبار )) علائم تشنج مانند پرش دست یا لرزش ماهیچه های بدن ، سیاه شدن صورت به دلیل وارد شدن سم و مواد کثیف به صورت مستقیم در بدن ، ایجاد خطر جدی برای کبد و کلیه ها ، سردرد شدید پس از مصرف یا فردای آن روز ، تهوع و اورژانسی شدن شخص مصرف کننده را خواهد داشت.

 

شنج ، سرگیجه و داشتن احساس تشنج دائم مانند پرش یا لرزش اعضای بدن ، اعتیاد بسیار سنگین ، درد و پوسیدن سریع دندان ، درد معده و روده ، از کار افتادن کبد یا کلیه ها ، کاهش سریع وزن به دلیل نخوردن غذا ، از بین رفتن هوشیاری یا تغییر خلق و خو ، به هم ریختن تنظیم خواب و مرگ که بیشتر در اثر تشنج و خفگی صورت می گیرد.

 

فواید تریاک

خواب آلودگي و آرامش مبهم و سستي اراده و ضعف حركات فعاله و كاهش اميال جنسي که همه این موارد بعد از چند ساعت از بین رفته و احساس افسردگی شدید و بروز مشکلات شدید بعد از ان بروز خواهد کرد و مصرف بيش از حد، موجب اختلالات سيستم تنفسي گرديده و تنفس به كندي و آهستگي صورت مي گيـــرد و در نهايت احتمالا متوقف شده و به مرگ منجر مي شود. استفاده ترياك همراه با الكل مي تواند، عوامل بسيار خطرناك و سهمگین برای بدن بوجود بیاورد.

 

شیره تریاک گرم است یا سرد

در این پست برای شما معرفی تریاک و عوارض زیاد ان را فراهم آوردیم که میتوانید بخوانید.

 

شیره تریاک و فشار خون

مصرف تریاك به مقدار زیاد باعث فلج شدن مراكز عصبی و كاهش فشار خون می شود. تمام ترشحات بدن را كم می كند.

 

شیره تریاک برای سرماخوردگی

خوردن شیره تریاک چه عوارضی دارد

شیره سوخته تریاک

شیرهٔ تریاک نوعی ماده مخدر بسیار قوی هست که در تدخین میشود شیرهٔ تریاک را هم از تریاک و هم از سوختهٔ تریاک می‌توان به دست آورد، اما نوع مرغوب آن از ترکیب سه نسبت سوختهٔ تریاک و یک نسبت تریاک خالص به دست می‌آید.

 

تفاوت ظاهری شیره و سوخته در سطح متخلخل سوخته (به دلیل وجود ناخالصی) و سطح براق شیره‌است. هردو رنگ قهوه‌ای سوخته مایل به سیاه دارند. قدرت تخدیر شیره چندین برابر تریاک بوده و به معتادانی که دارای سطح مصرف زیاد هستند شیره‌ای می گویند. به دلیل قدرت تخدیر زیاد شیره، در هنگام مصرف، فرد شیره‌ای به حالت درازکشیده در می‌آید تا از افتادن بر زمین خودداری کند.

جدیدترین مطالب