تاثیر شگفت انگیز قارچ بر لاغری

تاثیر شگفت انگیز قارچ بر لاغری

تاثیر شگفت انگیز قارچ بر لاغری

تاثیر شگفت انگیز قارچ بر لاغری خیلی از افرادبه دلیل نداشتن رژیم غذایی مناسب با مشکل چاقی و اضافه وزن روبه رو هستند.به همین خاطر رو به سوی رژیم های غذایی سخت و هزینه بر و گاها بی فایده میرند چرا که بعد از مدتی دوباره به همان وزن سابق خود بازمیگردند. در صورتی که با یک سرچ کوچک در اینترنت یا خواندن کتاب میتوانید از مواد غذایی که تاثیر زیادی بر کاهش وزن شما دارند آگاه شوید و به طور طبیعی با گنجاندن این خوراکی ها در رژیم غذایی خود به طور مرتبو کنترل آن به وزن ایده آل خود برسید. یکی از این مواد غذایی مفید برای لاغری قارچ است. شاید خیلی از شما یه دلایل گوناگون به ندرت از این خوراکی در غذا ها استفاده کنید ولی اگر از فواید فوق العاده آن از جمله کاهش وزن آگاه شوید قطعا تغییر رویه در رژیم غذایی خود خواهید دادو پس به همین منظور مطالب زیر را دنبال فرمایید.

تاثیر شگفت انگیز قارچ بر لاغری

به گزارش سماتک: قارچ ها مزایای بسیار زیادی برای سلامت دارند و معمولا به خاطر بی رنگ بودنشان نادیده گرفته می شوند. برنامه غذایی سرشار از میوه و سبزیجات رنگارنگ به خاطر مزایای فراوانش برای سلامت توصیه می شود، اما چون قارچ رنگ خاصی ندارد بدان معنا نیست که ارزش مواد مغذی اش پایین است. قارچ ها کم کالری هستند، پروتئین نسبتا بالایی دارند و می توانند منابع خوبی از فیبر و مواد مغذی را برای بدن مهیا کنند. به همین دلایل قارچ برای کاهش وزن می تواند مناسب باشد.

 

قارچ به عنوان یک عامل کاهش وزن طرفداران زیادی دارد، برخی ستارگان مشهور دنیا برای کاهش وزن غذاهایی سرشار از قارچ میل می کنند و می گویند چنین غذاهایی توانسته در کاهش وزن و تثبیت آن کمکشان کند.با این حال متخصصان تغذیه می گویند چیز خارق العاده ای درباره قارچ و کاهش وزن وجود ندارد. بلکه مانند دیگر سبزیجات، می تواند جای غذاهای پرکالری را بگیرد و کمک کند برای مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید.

 

کم چرب، سرشار از پروتئین و فیبر

یک وعده 100 گرمی قارچ کمتر از 50 کالری، کمتر از 1 گرم چربی، تنها 7 گرم کربوهیدرات، حدود 4 گرم فیبر، و حدود 1.5 گرم پروتئین دارد.اگر قارچ ها را در یک وعده غذایی میل کنید، می توانند به سیر کردنتان کمک کنند، چون سرشار از فیبر هستند. از آنجا که کالری شان پایین است انرژی زیادی به بدن نمی دهند.

 

ویتامین ها و مواد معدنی مفید در قارچ ها

یک وعده 100 گرمی قارچ می تواند برای بدن حدود 500 میلی گرم پتاسیم، که 15 درصد نیاز روزانه است فراهم کند. دریافت کافی پتاسیم به دلایل فراوانی مهم است از جمله نگه داشتن قند خون در سطح سلامت.بسیاری از افراد بالغ به سختی می توانند مقدار پتاسیم مورد نیاز خود در طول روز را تامین کنند، بنابراین اضافه کردن قارچ به برنامه روزانه می تواند به تقویت سطح پتاسیم بدن کمک کند.

 

قارچ ها منبعی از ماده معدنی سلنیوم هستند، که در میان میوه ها و سبزیجات زیاد پیدا نمی شود.سلنیم به سم زدایی بدن، سیستم ایمنی، کاهش التهاب، و حتی نبرد با سلول های سرطانی کمک می کند.دیگر ماده مغذی کم یابی که در قارچ پیدا می شود ویتامین D است. بسیاری از غذاها منابع مناسبی برای ویتامین D نیستند، اما روی قارچ ها می توان حساب کرد. قارچ ها همچنین منبع مناسبی از ویتامین های B و آهن هستند.

 

آیا قارچ ها می توانند به کاهش وزن کمک کنند؟

در کنار اینکه قارچ ها حاوی مقادیر بالا مواد مغذی، فیبر و پروتئین هستند، می توانند مزایای دیگری هم برای کاهش وزن داشته باشند، اما روشن کردن این رابطه ها همچنان به تحقیقات نیاز دارد.محققان متوجه شده اند عصاره قارچ می تواند در باکتری های روده موش ها تغییر ایجاد کند، و این می تواند برای مبارزه با چاقی و اضافه وزن خبر امیدوار کننده ای باشد.تحقیقات جدید روی باکتری های روده نشان داده نوع این باکتری ها در سیستم گوارش با کاهش وزن رابطه دارد.اینکه دقیقا چه نوع قارچ هایی می توانند بیشترین تاثیر را داشته باشند هنوز به تحقیقات بیشتر نیاز دارد.

تاثیر شگفت انگیز قارچ بر لاغری

هشدار در رابطه با قارچ ها

اگر در جنگل یا باغ قارچی پیدا کردید و می خواستید آن را بخورید ابتدا باید از یک متخصص درباره آن بپرسید، برخی قارچ ها می توانند کشنده باشند و یا عوارض جانبی  منفی در پی داشته باشند.قبل از خرید مکمل های حاوی عصاره قارچ نیز باید حتما با پزشک متخصص صحبت کنید، مخصوصا اگر دارو مصرف می کنید. مصرف هر نوع مکملی می تواند با داروهایی که می خورید تداخل داشته باشد.

 

قارچ ها را به روش های مختلف میل کنید

قارچ ها متنوعند و شکل و اندازه های مختلفی دارند. قارچ ها را می توانید گریل کنید، در ساندویچ استفاده نمایید، جایگزین گوشتش کنید و یا با دیگر سبزیجات مخلوطش کنید.قارچ های کوچکتر را می توانید در پیتزا، املت و یا حتی در سالاد استفاده نمایید.به خاطر داشته باشید قارچ حاوی مزایای فراوانی برای سلامت است، اما دیگر سبزیجات نیز مزایای خاص خود را دارند.برای داشتن برنامه غذایی سالم به دنبال راهی باشید که از قارچ و دیگر سبزیجات بیشتر در برنامه غذایی خود استفاده کنید.

تاثیر شگفت انگیز قارچ بر لاغری

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب