مواد غذایی ممنوعه برای دختران باکره

مواد غذایی ممنوعه برای دختران باکره

مواد غذایی ممنوعه برای دختران

دختران باکره برای اینکه بتوانند قاعدگی و عادت ماهیانه بدون درد و آسانی را تجربه کنند باید از خوردن مواد غذایی ممنوعه برای دختران باکره پرهیز کنند . اگر می خواهید بدانید کدام مواد غذایی ممنوعه برای دختران باکره است با این پست سماتک همراه باشید.

 

مواد غذایی ممنوعه و خطرناک و سرطان زا برای دختران باکره

تغذیه در دختران جوان به علت داشتن دوره قاعدگی و زایمان در آینده از اهمیت فوق العاده ای بر خوردار است تا جایی که مواد غذایی خطرناک و ناسالم عوارض جبران ناپذیری برای این گروه حساس دارد. ما در این مقاله شما را با مواد غذایی خطرناک برای دختران جوان آشنا می کنیم.

 

دختران جوان این مواد غذایی ممنوعه را نخورند

داشتن برنامه غذایی سالم برای سلامت انسان بسیار مهم است. در این بین برخی مواد غذایی برای سلامت انسان بسیار مهم هستند و آسیب های جدی در بلند مدت به سلامت انسان وارد می کنند. دختران جوان به دلیل داشتن دوره حساس قاعدگی و همچنین زایمان در آینده باید به شدت به برنامه غذایی خود اهمیت دهند. در این مطلب لیستی از مواد غذایی خطرناک برای دختران جوان را به شما معرفی می کنیم .

 

گوشت قرمز

دخترانی که در زمان کودکی رژیم غذایی پر از گوشت قرمز دارند، دچار قاعدگی زودرس می شوند .طی تحقیقی در انگلستان مشخص شد، مصرف گوشت به میزان بیش از 8 بار در هفته موجب بلوغ زودرس و قاعدگی زود تر از موعد در این دختران می شود. در حقیقت مشخص شد که احتمال قاعدگی زودرس (در سن 12 سالگی و یا قبل از آن) در دخترانی که به مقدار زیاد گوشت قرمز می خورند، 75 درصد بیش از سایر دختران است. این تحقیق همچنین نشان داد که اضافه وزن و چاقی در دختران نیز موجب تسریع سن قاعدگی می شود .در سال های اخیر سن قاعدگی در دختران به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و دلیل آن تغییر در الگوی تغذیه و افزایش شیوع چاقی است چرا که این عوامل تعادل هورمونی را تحت تاثیر قرار می دهند .

 

پفک

در یک تحقیق علمی در کشور انگلستان مشخص شده است که درصد عقیمی و ناباروری در کودکانی که به وفور پفک مصرف می کنند بالاتر از سایر کودکان است .پفک حاوی تارترازین(به عنوان ماده ی قرمز و نارنجی رنگ) است که سبب اختلالات رفتاری، اضطراب، پرخاشگری، تندخویی و حالت های عصبی در اطفال شده و سرطان زا نیز می باشد .

 

نوشابه

نوشابه حاوی بنزوات سدیم(ماده ی نگهدارنده) است که بسیار سمی و سرطان زاست. طبق برخی تحقیقات غیر رسمی، درصد این مواد نگهدارنده در نوشابه های ایران از حد مجاز استاندارد جهانی آن بالاتر است. بنزوات سدیم به شدت موجب آسیب سلول های کبدی می شود .

مواد غذایی ممنوعه برای دختران باکره

مواد غذایی ممنوعه و سرطان زا برای دختران باکره

فسفر و اسید فسفریک نوشابه ها با کلسیم استخوان ها رقابت کرده و مانع نشست کلسیم بر روی سطوح استخوانی می شود و خود جای آن می نشیند. بدین ترتیب از طرفی سبب نرمی و پوکی استخوان می شود و از طرفی رسوبات کلسیم وارد شده در خون، ایجاد سنگ کلیه می کند .یک عدد نوشابه به اندازه ی شش بشقاب برنج چاق کننده است. مواد قندی نوشابه برای دندان ها مضر است .

 

سس مایونز
سس مایونز حاوی مواد نگهدارنده (سربات پتاسیم و بنزوات سدیم) است که سرطان زا هستند .به تجربه ثابت شده است که در اقلام غذایی هیچ چیز به اندازه ی سس مایونز موجب صدمه به پوست صورت و باعث جوش صورت نمی شود .از نظر طب سنتی مصرف سرکه و تخم مرغ با هم بسیار مضر است که پایه ی سس مایونز همین دو قلم است !

 

کنسروها
به طور کلی تن ماهی، کنسروها، سرکه کارخانه ای، آب لیموی کارخانه ای ، آب غوره ی کارخانه ای، رب کارخانه ای، بستنی، شکلات ها، کاکائوها، بیسکوئیت ها و اکثر اقلام غذایی کارخانه ای و بسته بندی شده به دلیل افزودن مواد نگهدارنده، مواد رنگی و مضر سرطان زا هستند و باید تا حد امکان از مصرف آنها اجتناب شود

 

خوراکی های ممنوع در دوره قاعدگی

غذاهای فرآوری شده

غذاهای فرآوری شده گزینه ای آسان و سریع محسوب می شوند، ولی در واقع باعث می شوند که خانم ها در زمان قاعدگی احساس بدتری پیدا کنند. برای مثال، غذاهای کنسروی و چیپس حاوی مقادیر زیادی سدیم هستند و سدیم موجب نفخ و پف کردن می شود. بجای این غذاها باید سعی شود غذاهای سالم و بی نمک مصرف شود .

مواد غذایی ممنوعه برای دختران باکره

مواد غذایی ممنوعه برای دختران نوجوان

 

گوشت های چربی دار

گوشت حاوی مقدار زیادی چربی اشباع شده است که موجب التهاب و درد می شود. به علاوه اگر از آن دسته از خانم هایی هستید که در هر عادت ماهانه کرامپ های شدیدی را تجربه می کنید، این چربی ها درد شما را بیشتر می کنند. اگر نمی توانید یک روز را بدون خوردن گوشت سر کنید، در عوض گوشت سفید یا ماهی مصرف کنید .

 

مواد غذایی حاضری

همه می دانیم که این خوراکی ها خیلی خوشمزه هستند، ولی متأسفانه مقادیر زیادی چربی های ترانس دارند که سطح استروژن بدن را بالا می برند. در نتیجه با مصرف آنها در مدت پریود، در رحم خود احساس درد خواهید کرد. توصیه می کنیم که بجای این خوراکی ها نان بخورید که سرشار از فیبر است .

 

مواد غذایی شیرین

کیک، کلوچه، شیرینی، آبنبات و خوراکی های شیرین دیگر همه انتخاب های اشتباهی برای خوردن در مدت پریود هستند و در کل نباید این خوراکی ها را بخورید، به خصوص اگر می خواهید سالم و لاغر بمانید. خوراکی های شیرین فقط برای مدت کوتاهی حال شما را بهتر می کنند. در مدت قاعدگی خوراکی های شیرین فقط کرامپ ها را تشدید می کنند و حتی باعث می شوند احساس درماندگی کنید. اگر دلتان چیزهای شیرین می خواهد، میوه های شیرین مانند هلو، طالبی یا انبه بخورید .

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب