غذاهای چربی سوز شکم | مواد غذایی چربی سوز شکم

غذاهای چربی سوز شکم | مواد غذایی چربی سوز شکم

غذاهای چربی سوز شکم

مواد غذایی چربی سوز شکم که تاکنون نمی دانستید را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد اگر به دنبال غذاهای چربی سوز شکم هستید با ما همراه باشید. لیستی از 24 غذاهای چربی سوز شکم را به صورت سریع و طبیعی میسوزاند.

 

فهرست
1. ماهی
2. سیب زمینی سرد شده
3. دارچین
4. شیر
5. گوشت
6. روغن گردو و روغن کتان
7. قهوه
8. سرکه سیب
9. گیلاس
10. میوه درخت آووکادو

 

مواد غذایی چربی سوز شکم

چربی بیش از حد در شکم شما باعث ناراحتی و خجالت شما می شود. بنابراین، شما باید هر روز آنچه را که مصرف میکنید کنترل کنید. با این حال، این تنها راه برای کم کردن وزن و چربی سوز شکم نیست. در عوض، باید مواد غذایی را مصرف کنید که موجب چربی سوز شکم شما شود. این غذاها نه تنها به شما مقدار زیادی مواد مغذی فراهم می کند، بلکه به کاهش جذب کالری و نیز سوزاندن کالری های اضافه کمک میکند. در این مقاله، لیستی شامل 24 تا از بهترین غذاهایی را که سریع وبه صورت طبیعی به سوزاندن چربی شکم کمک می کند، نشان می دهد. نوشته زیرازاطلاعات جمع آوری شده از منابع قابل اعتماد است. این مقاله را برای درک بیشتر بخوانید!

 

1. غذاهای چربی سوز شکم – ماهی

امگا3 در ماهی بسیار بالا است. کمبود امگا 3 در رژیم غذایی روزانه باعث می شود که غده تیروئید در تنظیم سیستم عصبی به درستی کار نکند و باعث کم کارکردن ان شود . بنابراین، منجر به تغییرات زیادی در تولید ملاتونین – هورمون خواب می شود. افرادی که کمبود امگا 3 دارند نمیتوانند در زمان استراحت بخوابند و در نتیجه منجر به برخی عادتهای ناسالم مانند خوردن در دیر وقت یا بیدار ماندن در شب و غیره است. علاوه بر این، ماهی همچنین دارای مقدار زیادی از پروتئین است که نشان داده شده است به شما کمک می کند تا اشتها را فرونشانید. علاوه بر این، هنگامی که پروتئین مصرف میکنید، می توانید کالری بیشتری بسوزانید تا هنگامی که غذاهای کربوهیدرات یا چربی مصرف کنید. از این رو، این کمک زیادی در سوزاندن چربی شکم شما میکند.

 

2. غذاهای چربی سوز شکم – سیب زمینی سرد شده

غذای دیگری که در فهرست 24 غذای برتر که چربی شکم را می سوزاند قرار دارد سیب زمینی سرد است. سیب زمینی سرد برای سوزاندن چربی شکم بسیار مفید است. اگر سیب زمینی را تا یک شب در یخچال نگه دارید ، به یک کریستال نشاسته پایدار تبدیل میشود. این یک ترکیب فیبر است که باعث ترشح دو هورمون و جلوگیری از گرسنگی مردد میشود. علاوه بر این، این کریستال نشاسته پایدار می تواند در بدن شما در سوختن چربی بیشتر کمک کند و سلول های چربی را از دسترس خارج میکند. اگر دوست ندارید که به طور مستقیم سیب زمینی سرد شده را برای شکم خود مصرف کنید ,می توانید آنها را در یک نوعی از سالاد سیب زمینی بخورید.

 

3. مواد غذایی چربی سوز شکم – دارچین

محققین یافتند که دارچین دارای نوع آنتی اکسیدان است که می تواند حساسیت به انسولین را افزایش دهد و به شما در تنظیم قند خون به طور موثر کمک کند. شما به سادگی 1/4 تا 1 قاشق چایخوری دارچین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، مانند حبوبات پخته شده ,ماست، گوشت ترد شده و غیره. در این صورت قند خون به سلول های شما وارد وبرای تولید انرژی استفاده می شود بدین طریق بدن شما چربی کمتری نسبت به قبل ذخیره می کند.

اگر میخواهید بیشتر در مورد سایر غذاهای چربی سوز شکم ادامه دهید.

 

4. غذاهای چربی سوز شکم – شیر

گفته شده است که شیر واقعا می تواند تاثیر مثبتی برای غذاهای چربی سوز شکم داشته باشد. براساس یک تحقیق از محققان دانشگاه آلاباما در بیرمنگام در سال 2010، در میان بیش از 100 زنان (پیش از یائسگی) شرکت کننده در این بررسی، زنانی که غذاهایی با کلسیم بالا را مصرف کردند چربی به طور قابل توجهی کاهش یافت. در حقیقت، وقتی شما 100 میلی گرم کلسیم در روز مصرف می کنید، بسیاری از عوامل بد را در اطراف و در اندام های داخلی خود که مربوط به سرطان یا بیماری های قلبی است، حذف می کنند.

اگر به طور معمول به علت گرفتگی عضلات یا درد عضلانی از خواب بیدار میشوید, کلسیم در شیر کمک میکند که به خوبی بخوابید. علاوه بر این، مواد معدنی همراه با کلسیم نیز می توانند عضلات را تقویت کند وبه اعصاب ها ارامش ببخشد.

غذاهای چربی سوز شکم | مواد غذایی چربی سوز شکم

5. غذاهای چربی سوز شکم – گوشت

گوشت بوقلمون(ترجیحا سفید) یکی از غذاهای خوبی است که چربی شکم را می سوزاند زیرا دارای سی ال آ طبیعی است. سی ال آ یک چربی است که ممکن است چربی های دیگر را بسوزاند. علاوه بر این، گوشت بوقلمون دارای پروتئین بالا است که می تواند موجب سوزاندن کالری تا 30 درصد پس از مصرف آن،شود.

 

6. غذاهای چربی سوز شکم – روغن گردو و روغن کتان

همانطور که قبلا ذکر شد، امگا 3 می تواند در سوزاندن چربی شکم کمک زیادی کند و هر دو روغن گردو و کتان غنی از اسید آلفا لینولنیک است که می تواند در بدن شما به اسیدهای چرب امگا 3 تبدیل شود.

 

7. مواد غذایی چربی سوز شکم – قهوه

قهوه سیاه یک نوشیدنی فوق العاده در صبح و یا پس از جلسه های خسته کننده و بعد از یک کار طولنی است. شما ممکن است چیزهای مختلف در مورد قهوه و بعلاوه مقدار کافئینی که شامل میشود را شنیده اید. به هر حال، هنگامی که قهوه سیاه را می نوشید،به شما توانایی چربی سوزی را میدهد که می تواند کالری را در طول زمان کاهش دهد. علاوه بر این، کافئین موجود در یک فنجان قهوه می تواند باعث سوزاندن 4 درصد کالری در بدن شما به مدت 2 ساعت و 30 دقیقه شود. شما باید به یاد داشته باشید که شکر یا کرم شیرین کننده به قهوه اضافه نکنید چون موجب میشود از مزایای سوزاندن چربی ان بی بهره شوید.

 

8. غذاهای چربی سوز شکم – سرکه سیب

بر اساس یک مقاله در مورد (قوی زندگی کنید)، مطالعه ای که در سال 2009 در علوم زیست(بیو ساینس) بیوتکلونوژی و شیمی زیست(بیو چمیست)منتشر شد، نشان داد که نوشیدن روزانه مقداری سرکه سیب باعث کاهش دور کمر، توده چربی شکم و وزن بدن می شود. سرکه سیب همچنین شامل یک ترکیب است که اسید استیک نامیده می شود. این اسید توانایی سوزاندن چربی شکم را در بدن دارد و از ذخیره چربی جلوگیری کند. شما می توانید سرکه سیب را با زنجبیل یا عسل مخلوط کنید تا نتیجه بهتری در سوزاندن چربی بدن خود داشته باشید.

 

9. مواد غذایی چربی سوز شکم – گیلاس

قبل از رفتن به رختخواب، شما ممکن است گیلاس ترش ابدار خورده باشید. گیلاس ها دارای ملاتونین بالا هستند که این یک هورمون خواب برای کمک به خوابیدن خوب شما است. علاوه بر این، دارای آنتی اکسیدان قوی است که می تواند سرعت سوختن چربی شکم را افزایش دهد. همچنین، گیلاس غنی از فیبر است، به طوری که فیبر ها برای کنترل کالری بدن, کمکی برای احساس سیری کردن هستند. به ویژه، فیبر در گیلاس می تواند در کنترل وزن سالم و کاهش وزن کمک کند زیرا فیبرهای گیلاس به طور کامل در بدن انسان جذب یا هضم نمی شوند. علاوه بر این، فیبر همچنین به پر کردن معده کمک می کند تا شما کمتر از غذاهای با کالری بالاتر مصرف کنید. طبق گفته مقاله(قوی زندگی کنید) ، مقاله ای که در سال 2009 در “تحقیق های تغذیه” منتشر شده, نشان می دهد که رژیم های حاوی فیبر برای از دست دادن وزن در افراد چاق موثر است. بنابراین، این میوه در 21 عدد, بهترین مواد غذایی است که در سوزاندن چربی شکم باید سعی کنید از آن استفاده کنید.

 

10. غذاهای چربی سوز شکم – میوه درخت آووکادو

آووکادو دارای 2 ماده مغذی است که کلیدی برای چربی سوز شکم هستند. در اول اواکادو دارای از بین برنده فیبر گرسنگی است به طوری که دارای 11 تا 17 گرم در هر آووکادو است. دیگری , چربی های غیر اشباع شده تکی است که تحقیقات نشان می دهد چربی شکم را کاهش می دهد.

علاوه بر این، مقدار زیادی از فیبر موجود در آوکادو می تواند به شما کمک کند تا گرسنگی را فرونشانید. بنابراین، نیازی نیست که غذاهای زیادی برای هر وعده غذایی مصرف کنید.

علاوه بر این، این میوه دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی است. همچنین شامل اسید آمینه اسید لسیتین است که ممکن است به شما در جلوگیری از اضافه وزن و تعادل وزن کمک کند.

علاوه بر این، آوکادو غنی از ویتامین کا، فولیک محافظتی قلب و پتاسیم است که به فایده های سلامتی زیادی دارد. آنها قادر به کمک شما در کاهش کلسترول و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دژنراتیو ماکولا، که یکی از دلایل اصلی کوری هستند, شوید.

 

11. غذاهای چربی سوز شکم – تخم مرغ

تخم مرغ حاوی بسیاری از ویتامین ها مانند ویتامین آ ,ب6, ب12 , دی , ای و کا است. همچنین شامل آهن، کولین، فسفر، روی، لوتئین، کلسیم، اسیدهای چرب امگا 3 و فولیک است که به شما کمک می کند تا بدن خود را سالم نگه دارید. به خصوص، دارای بسیاری پروتئین چربی سوز شکم است که به شما کمک زیادی در سوزاندن چربی شکم کمک می کند. شما باید تخم مرغ را از مرغ های ازاد(در قفس نباشد) انتخاب کنید تا مواد مغذی سالمتری دریافت کنید.

 

12. مواد غذایی چربی سوز شکم – شکلات تیره

آنتی اکسیدان هایی غنی هستند که تقریبا 8 برابر بیشتر از توت فرنگی انتی اکسیدان دارند. همچنین دارای محرک هایی است که می توانند به شما در ایجاد سوزش چربی شکم کمک کنند. شما باید مطمئن شوید که شکلات تیره شما دارای 80 درصد یا بیشتر کاکائو است تا بهترین نتایج را داشته باشید. علاوه بر این، فلاونوئیدها و پروانتوسیانیدین ها در کاکائو زیاد هستند که می توانند سطح لیپوپروتئین با چگالی بالا را افزایش دهند. مواد طبیعی موجود در آن نیز به شما در کنترل انسولین ، آرام کردن رگ های خونی و کاهش فشار خون کمک می کنند. علاوه بر این، شکلات تیره همچنین دیگر مواد معدنی مهم مانند مس، پتاسیم، کلسیم، آهن و منیزیم بدن شما فراهم میکند.

 

13. غذاهای چربی سوز شکم – سیب

سیب شاید میوه ای است که به صورت گسترده ای مورد مطالعه قرار گرفته است و نتایج مطالعات درباره فواید آن برای سلامت مردم بسیار مثبت بوده است. در نتیجه، این میوه ها حاوی ترکیبات فیتوتویتین شامل کاتچین، کورستین، فلوریدزین و اسید کلروژنیک هستند. آنها آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند که میتوانند کمک زیادی در سوزاندن سریع جربی های شکم شما بکنند.

یاد آوردی:

“مصرف یک سیب در هر روز شما را ازدکتر بی نیاز میسازد .”

 

14. مواد غذایی چربی سوز شکم – هندوانه

82 درصد این میوه دارای آب است که شما را در طولانی مدت سیر نگه می دارد و همچنین کمک می کند تا سدیم اضافی موجود در بدن خود را دفع کنید. هندوانه همچنین دارای ویتامین سی است و به میزان 100 کالری انرژی در هر تکه (تکه کوچک) دارد. بنابراین، اگر شما می خواهید بدن جذاب و سلامت خوب داشته باشید، باید این میوه را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

 

15. مواد غذایی چربی سوز شکم – خیار

خیار یک غذای کم کالری و بسیار شادی بخش است. خیار حدود 96 درصد از آب است که به شما در جلوگیری از گرسنه گی کمک میکند. یک خیار تازه فقط 45 کالری دارد؛ از این رو، می توانید آن را بدون نگرانی که به بدن خوب شما اسیب برساند مصرف کنید. خیار همچنین مقادیر زیادی از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین های سی و کا را فراهم می کند و ان ویتامین ها حاوی مقداری مواد غدایی است, که برای کاهش وزن مفید است.

 

16. غذاهای چربی سوز شکم – سبزیجات برگی

اگر می خواهید سریعا یک شکم صاف داشته باشید، باید سبزیجات برگدار را به رژیم روزانه خود اضافه کنید. تمام سبزیجات برگ دارای کالری کم، غنی از مواد معدنی، فیبر و چندین ویتامین حیاتی هستند که اب های ثابت بدن(اب هایی که خارج نمیشوند و ماندگار هستند)بدون ایجاد ناخوشایندی و ناراحتی در شکم خارج میکند. ان ویتامین ها برای داشتن بدنی سلامت ضروری هستند.

 

نمونه ای از سبزیجات برگی که به عنوان یکی از غذاهای طبیعی که چربی شکم را میسوزاند، بروکلی است. کلم بروکلی به خصوص در ویتامین سی و کا غنی است که بیش از 100 درصد نیازهای روزانه شما را تامین می کند. شما فقط باید یک تکه بروکلی روزانه مصرف کنید .با مصرف 43 کالری در یک تکه کلم بروکلی بخارپز، میتوانید چربی شکم خود را کاملا از بین ببرید.

 

17. غذاهای چربی سوز شکم – لوبیا

لوبیا یکی از بهترین مواد غذایی است که چربی شکم را می سوزاند. مصرف لوبیا سیاه به طور مرتب در از بین بردن چربی شکم، رشد ماهیچه ها و بهبود هضم موثر است. با توجه به رنگ تیره آن، لوبیا سیاه دارای فلاونوئیدهای بسیار زیادی است و ممکن است از ذخیره بیش از حد چربی شکم جلوگیری کند. لوبیا همچنین باعث می شود تا در مدت زمان طولانی احساس سیری کنید و در نتیجه درجلوگیری مصرف زیاد غذا به شما کمک میکند. اگر میخواهید شکم خود را استوار و جذاب نگه دارید، حبوبات سیاه را به رژیم روزانه خود اضافه کنید.

 

18. مواد غذایی چربی سوز شکم – چای سبز

مطالعه ای در مجله (غذایی کاربردی) در سال 2012 نشان داد افرادی که یک و نیم فنجان چای سبز که حدود 600 میلی گرم از ان فنجان چای سبز از کاتچین ها* بود برای 3 ماه به طور روزانه نوشیده اند حدود 16 برابربیشتر از کسانی که چای سبز را بدون انتی اکسیدان مصرف کرده اند, چربی شکم را سوزانده اند. برای به دست آوردن نتایج مشابه اگر این چای را از فروشگاه ها خریدید، شما نیاز تا 2 الی 4 فنجان در روز (با تفاوت اینکه در160 یک فنجان الی 470 میلی گرم کاتچین وجود دارد)مصرف کنید. یکی دیگر از ترکیبات موثر در چای سبز، کافئین است. این محرکی است که موجب افزایش ضربان قلب می شود و در نتیجه سیستم شما سریعتر کالری ها را می سوزاند. به طور خلاصه، چای سبز حاوی کاتچین است که میتواند در سوختن چربی شکم کمک می کند. شما باید 24 اونس(28 تا 35 گرم) از این چای را در هر روز بخورید تا پیشرفت قابل توجهی در چربی سوزی داشته باشید.
*(کاتچین ها – یک گروه از آنتی اکسیدان ها که به آنها در سوزاندن سلول چربی اشاره شده است)

غذاهای چربی سوز شکم | مواد غذایی چربی سوز شکم

19. مواد غذایی چربی سوز شکم – موز

موز یک میوه تازه است که شما می توانید به عنوان یک میان وعده غذایی بخورید بدون اینکه نگران افزایش وزن باشید. همچنین مانند سیب، موز دارای فیبری به نام پکتین است که به شما در مهار سرطان روده بزرگ کمک می کند. علاوه بر این، موز نیز دارای ویتامین آ سی ای ب6همراه با پتاسیم، منیزیم و کلسیم است که به شما سلامتی خوبی می بخشد. موز فقط شامل 75 کالری تا 135 کالری بسته به اندازه هر یک از آنها دارد.

 

20. مواد غذایی چربی سوز شکم – کرفس

کرفس به عنوان غذای کم کالری شناخته شده است که فقط 8 کالری دارد. همچنین غنی از ویتامین و کلسیم است. استفاده از اب کرفس تازه قبل از هر وعده غذایی می تواند به شما کمک کند تا چربی بیشتری در شکم خود بسوزانید. علاوه بر این، دارای اپیجنین ,یک ترکیب فعال است که به شما کمک می کند تا خطر مبتلا شدن به سرطان تخمدان را از بین ببرید.

 

21. مواد غذایی چربی سوز شکم – گلابی

گلابی های تازه دارای فیبر زیاد و کالری کم هستند بنابراین شما میتوانید قبل از هر وعده غذا یک گلابی بخورید بدون نگرانی این که وزن شما بیشتر شود(گلابی کالری کم دارد وبه همین خاطر در بیشتر شدن وزن شما نقشی ندارد). علاوه بر این، گلابی نیز غنی ازکاتچین و فلاونول ها است که کمک می کند تا از ذخیره شدن چربی در شکم خود به طور موثر جلوگیری کنید.

 

22. غذاهای چربی سوز شکم – پاستا کتانجک

خوردن پاستا کتانجک جایگزین فوق العاده ای برای افرادی است که دوستداران پاستای سنتی هستند. پاستا کتانجک که از جلبک دریایی ساخته شده است فقط 6 کالری دارد. از این رو، می توانید این غذای پاستا را بدون نگرانی برای سوزاندن چربی شکم خود بخورید. این غذای غنی از مواد معدنی خام است و شما می توانید آن را مانند هر پاستای دیگری بخورید.

 

23. غذاهای چربی سوز شکم – ماست

لبنیات دارای کالری بالا است، اما هر دو نوع ماست معمولی و کم چرب حاوی پروبیوتیک است (باکتری های مفید). ماست توانایی کمک به شما در کاهش چربی هایی که بدن شما تلاش برای جذب ان می کند دارد. دکتر زیست شناسی تغذیه شاون تالبوت می گوید که ماست دارای 4 ترکیب مختلف زیستی فعال است که می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند. علاوه بر این، ماست نیز غنی از منیزیم و کلسیم است که به کاهش هورمون استرس کورتیزول کمک می کند.

 

24. مواد غذایی چربی سوز شکم – فلفل قرمز

فلفل قرمز اغلب در مقادیر زیادی مثل سس قرمز اتشی(سس قرمز دارای فلفل) و در بسیاری از غذاهای تایلندی، چینی و هند استفاده می شود. این غذاها یک منبع غنی از ترکیبات تقویت کننده متابولیسم هستند به نام کپسایسین که عطر و طعم فلفل قرمز را ایجاد میکنند. علاوه بر این، کپسایسین همچنین می تواند دمای بدن شما را افزایش دهد، که متابولیسم شما را در فشار زیادی در سوزاندن چربی های شکم قرار میدهد.

پس از خواندن لیست 24 غذا برای سوزاندن چربی های شکم به صورت سریع و طبیعی, امیدواریم تا این مقاله به شما در پیدا کردن بهترین گزینه ها برای سوزاندن چربی شکم لیست برترین مواد غذایی چربی سوز در بدن به صورت سریع و طبیعی کمک کند. با این حال،هدف مقاله فقط برای اطلاع رسانی است، بنابراین قبل از استفاده از هر گونه مواد غذایی باید از دکتر خود مشاوره بگیرید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب