غذاهای مفید برای گرفتگی رگ قلب

غذاهای مفید برای گرفتگی رگ قلب

رژیم غذایی گرفتگی عروق قلب

رگ قلب سالم باید همیشه باز بوده و خون در آن به سرعت جریان داشته باشد. غذاهای مفید برای گرفتگی رگ قلب و بهترین رژیم غذایی برای گرفتگی عروق قلب را در ادامه برایتان بیان خواهیم کرد. رژیم غذایی برای باز شدن عروق در این پست سماتک به شما معرفی خواهد شد.

 

در طی زمان، به‌دلیل انتخاب غذاهای ناسالم و شیوه نادرست زندگی، ممکن است رگ‌ها و شریان‌های قلب مسدود شده و این مساله به بیماری‌های جدی قلبی و فشارخون بالا منجرخواهد شد.تعداد زیادی از افراد برای کنترل مشکلات قلبی خود از دارو استفاده می‌کنند، اما گاهی متحمل اثرات جانبی بسیار بد آن نیز خواهند شد.

 

غذاهای مفید برای گرفتگی رگ قلب

برای جلوگیری از ابتلا به عوارض این داروها می‌توانید با اندک تغییراتی در شیوه زندگی و عادات غذایی خود، به موفقیت برسید. اولین گام در این راه مشورت با پزشک متخصص است. پس از مشورت با پزشک و در نظر داشتن شرایط بدنی و بیماریهای خاص احتمالی، می‌توانید فهرست خوراکی‌های زیر را در برنامه غذایی خود قرار دهید. این غذاها می‌توانند به باز شدن رگ‌ها کمک کنند، زیرا سرشار از آنتی‌اکسیدان، فیبر و سایر مواد مغذی لازم برای سلامت قلب هستند.

 

رفع گرفتگی رگ قلب با اسفناج

اسفناج یکی از بهترین سبزیجات است زیرا ارزان و زودپز بوده و تقریبا هرجایی پیدا می‌شود. علاوه بر آن، فیبر، آهن، فولیک اسید و پتاسیم را که هر یک به تنظیم فشارخون و افزایش سلامت قلب کمک می‌کنند، به بدن می‌رساند.

غذاهای مفید برای گرفتگی رگ قلب

اسفناج بهترین رژیم غذایی برای باز شدن عروق

 

روغن نارگیل

اگرچه بیشتر افراد تصور می‌کنند که باید از چربی‌های اشباع شده گریزان باشند، اما این چربی‌ها برای یک زندگی سالم لازمند. روغن نارگیل یکی از بهترین چربی‌های اشباع شده است زیرا باعث افزایش سلامت عروق قلبی می‌شود.

غذاهای مفید برای گرفتگی رگ قلب

غذاهای مفید برای گرفتگی رگ قلب

 

چای سبز بهترین درمان گرفتگی رگ قلب

چای سبز منبع خوبی از کاتچین است که یک عنصر شیمیایی گیاهی است و میزان کلسترولی را که بدن در طول هضم و گوارش غذا جذب می‌کند، کاهش می‌دهد. نوشیدن دو فنجان چای سبز در روز برای این منظور کافی است.

غذاهای مفید برای گرفتگی رگ قلب

چای سبز منبع خوبی از کاتچین است و برای سلامت قلب مفید است

 

باز شدن عروق قلب با خوردن ماهی

برای گرفتن بهترین نتیجه از خوردن این غذای مفید، پیشنهاد می‌شود که حداقل دو بار در هفته آن را مصرف کنید. ماهی‌های روغنی مانند سالمون و ماهی تن دارای اسیدهای چرب امگا3 بوده و سطح کلسترول خون را تنظیم می‌کنند . 

غذاهای مفید برای گرفتگی رگ قلب

تغذیه برای گرفتگی عروق قلب

 

قهوه گرفتگی رگ قلب را باز می کند

تحقیقات نشان داده‌اند که نوشیدن یک فنجان قهوه در روز می‌تواند ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. همچنین آرامش خاطری که پس از نوشیدن یک فنجان قهوه احساس می‌کنید نیز برای قلب مفید است. 

غذاهای مفید برای گرفتگی رگ قلب

رژیم قهوه مناسب رفع گرفتگی رگ قلب

 

کلم بروکلی برای باز شدن عروق قلب

بروکلی خوراکی عالی برای سلامت قلب است که حاوی ویتامین‌K است و از این‌رو در جلوگیری از سفت و سخت شدن رگ‌های قلب جلوگیری می‌کند. 

غذاهای مفید برای گرفتگی رگ قلب

بروکلی خوراکی عالی برای سلامت قلب است

 

دارچین و رفع گرفتگی رگ قلب

این ادویه متداول، دارای خواص مفید بسیاری برای سلامتی است. دارچین، اگر روزانه در حدود 5 گرم مصرف شود،می تواند کلسترول بد را کاهش داده و از انسداد رگ‌های قلب جلوگیری کند. دارچین همچنین دارای آنتی‌اکسیدان است که سلامت دستگاه گردش خون را تضمین می‌کند.

غذاهای مفید برای گرفتگی رگ قلب

رژیم غذایی گرفتگی رگهای قلب

 

بادام بهترین خوراکی برای رفع گرفتگی رگ قلب

بادام‌ها هم خوشمزه‌اند و هم برای قلب مفیدند زیرا دارای چربی‌های مفید، ویتامین، پروتئین و فیبر هستند که همگی سلامت قلب، رگ‌ها وعروق قلبی و دستگاه گردش خون را افزایش می‌دهند. 

غذاهای مفید برای گرفتگی رگ قلب

رژیم غذایی برای گرفتگی عروق قلب

 
درمان رگ های بسته قلب با زردچوبه

زردچوبه به‌دلیل طعم و رنگ ویژه و منحصربفردی که دارد شناخته شده است و یکی از مواد تشکیل‌دهنده متداول در ادویه کاری است. مصرف زردچوبه به سلامت قلب کمک می‌کند. اضافه‌ کردن زردچوبه به رژیم غذایی روزانه می‌تواند التهاب و تشکیل پلاک‌های خونی در رگ‌های قلبی را کاهش دهد. همچنین ماده‌رنگی زردچوبه به‌نام کرکیمن می‌تواند به از بین بردن چربی‌هایی که در رگ‌ها ته نشین می‌شوند، کمک کند. 

غذاهای مفید برای گرفتگی رگ قلب

رژیم غذایی گرفتگی رگهای قلب

 
رفع گرفتگی عروق با هندوانه

هندوانه دارای آمینواسیدی به نام سیترولین است که به پایین‌آوردن فشارخون کمک کرده و التهاب رگها و عروق را کاهش می‌دهد و چون بدن را به تولید اکسیدنیتریک وا می‌دارد، سلامت قلب‌وعروق آن را افزایش می‌دهد.  

غذاهای مفید برای گرفتگی رگ قلب

هندوانه دارای آمینواسیدی به نام سیترولین است که التهاب رگها و عروق را کاهش می‌دهد

 

غذاهای مفید برای باز شدن رگ قلب

جدیدترین مطالب