خواص روغن کرچک برای موی سر

خواص روغن کرچک برای موی سر

خواص روغن کرچک برای موی سر

روغن کرچک برای موی سر بسیار مفید و حائز اهمیت است. اگر می خواهید همیشه موهای پرپشت و زیبایی داشته باشید و یا از کچلی نقطه ای رنج می برید باید از خواص روغن کرچک برای موی سر بهرمند شوید. همچنین روغن کرچک علاوه بر اینکه موهایتان را تقویت می کند چندین خاصیت دیگر نیز دارد که باهم در پایین مرور خواهیم کرد. هنگامی که درباره خواص روغن کرچک برای موی سر فکر می کنید، احتمالا همانند بیشتر مردم آن را به عنوان یک ملین به خاطر می آورید. اما این روغن توانایی هایی فراتر از آن دارد. از تسکین درد عضلات و مفاصل تا کمک به خواب بهتر و پوست سالم‌تر، روغن کرچک یکی از محصولاتی است که هر فردی باید در خانه آن را داشته باشد. روغن کرچک، روغنی گیاهی است که از دانه های گیاه کرچک که به نام Ricinus communis نیز شناخته می شود، به دست می آید. خواص روغن کرچک برای موی سر از ویژگی های ضد التهابی و ضد باکتری سود می برد.

 

در صورت استفاده برای مو، هنگامی که پوست سر خود را با روغن کرچک ماساژ می دهید، این روغن به اعماق منافذ پوست راه یافته و جریان خون را به سمت فولیکول ها تقویت می کند. بر همین اساس، تارهای مو می توانند به واقع سریع‌تر رشد کنند. خواص روغن کرچک برای موی سر منبع خوبی برای اسیدهای چرب امگا-6 نیز محسوب می شود که به نرمی و مرطوب شدن موها کمک می کند و از این رو، امکان شکستگی و موخوره کاهش می یابد. پس جای شگفتی ندارد که برای تقویت و ضخیم‌تر شدن مو می توان استفاده از این روغن را مد نظر قرار داد. خواص روغن کرچک برای موی سر تنها به پوست سر محدود نمی شود. بسیاری از بانوان با افزایش سن نازک شدن هرچه بیشتر ابروهای خود را تجربه می کنند. با استفاده از خواص روغن کرچک برای مو می توانید رشد مو در این بخش ها را همانند پوست سر تحریک کنید و ابروهایی پرتر و ضخیم‌تر داشته باشید که چهره ای جوان‌تر به شما می بخشند.

 

احتمالا شما هم مانند اکثر افراد زمانی که به روغن کرچک فکر می کنید، تنها آن را به عنوان یک ملین به خاطر می آورید. این در حالی است که روغن کرچک یکی از گیاهان دارویی با خواص درمانی متعدد است. به شما پیشنهاد میکنیم حتما این محصول را در خانه داشته باشید و از خواص آن بهره مند گردید. شما می توانید با استفاده از این ماده گیاهی موهایی درخشان و پرپشت داشته باشید. روغن کرچک می تواند موهای نازک شده شما را درمان کند و با تغذیه کردن موهایتان باعث قوی شدن رشته های مو شود. در این مطلب قصد داریم به بررسی خواص روغن کرچک برای موی سر و هم چنین نحوه استفاده از آن جهت داشتن موهایی زیبا بپردازیم.

خواص روغن کرچک برای موی سر

خواص روغن کرچک برای مو

نازک شدن و ریزش مو یکی از شایع‌ترین شرایط بین مردان و زنان محسوب می شود. حدود 85 درصد از مردان تا سن 50 سالگی با نازک شدن چشمگیر موهای خود مواجه می شوند و از سوی دیگر، 40 درصد زنان هنگامی که به 40 سالگی می رسند ریزش موی آشکار را تجربه می کنند، که این شرایط برای آنها می تواند به طور قابل توجهی میزان استرس عاطفی را افزایش دهد.

اگرچه مردان ممکن است از نازک شدن و ریزش موهای خود خوشحال نباشند، اما این شرایط برای تقریبا یک چهارم از زنان همانند از دست دادن یک اندام بدن محسوب می شود. خبر خوب این است که برای کاهش نگرانی درباره نازک شدن مو نیازی نیست سر خود را با یک کلاه بپوشانید یا هزینه زیادی برای بهبود این شرایط خرج کنید. یک روش طبیعی و ساده برای مقابله با نازک شدن مو وجود دارد که دسترسی به آن نیز آسان است.

خواص روغن کرچک برای موی سر

خواص روغن کرچک برای مو و ابرو

روغن کرچک می‌‌تواند با تامین چربی پوست کف سر در حالت گرفتن موها هم تاثیر داشته‌ باشد. اثرات ضد قارچی و آنتی‌باکتریالی این روغن می‌‌تواند موها و پوست کف سر را از آلودگی‌ها و عفونت‌ها هم محافظت کند. علاوه بر اینها اسیدهای چرب امگا 9 موجود در این روغن هم مانع خشکی پوست کف سر می‌‌شوند و هم کمی رشد موها را تحریک می‌کنند. ناگفته نماند که روغن کرچک به خوبی رطوبت و آب را در خود نگه می‌دارد و در نتیجه می‌تواند به عنوان یک آبرسان خوب مانع خشک شدن و از دست رفتن آب موها شود. نازک شدن و ریزش مو یکی از شایع‌ترین شرایط بین مردان و زنان محسوب می شود. یک روش طبیعی و ساده برای مقابله با نازک شدن مو وجود دارد که دسترسی به آن نیز آسان است.

خواص روغن کرچک برای موی سر

خواص روغن کرچک برای موها

نازک شدن مو و ریزش مو یکی از شایعترین شرایط بین مردان و زنان محسوب میشود. حدود 85% از مردان تا سن 50 سالگی با نازک شدن چشمگیر موهای خود مواجه میشوند و از سوی دیگر، 40% زنان هنگامی که به 40 سالگی میرسند ریزش موی آشکار را تجربه میکنند، که این شرایط برای آنها می تواند به طور قابل توجهی میزان استرس عاطفی را افزایش دهد.

خواص روغن کرچک برای موی سر

خواص روغن کرچک برای مو سر

روغن کرچک، روغنی گیاهی است که از دانه های گیاه کرچک که به دست می آید. خواص روغن کرچک برای موی سر از ویژگی های ضد التهابی و ضد باکتری سود می برد.

درصورت استفاده برای مو، هنگامی که پوست سر خود را با خواص روغن کرچک برای موی سر ماساژ میدهید، این روغن به اعماق منافذ پوست راه یافته و جریان خون را به سمت فولیکول ها تقویت میکند. بر همین اساس، تارهای مو میتوانند به واقع سریع‌ تر رشد کنند.

خواص روغن کرچک برای موی سر

خواص روغن کرچک برای موخوره

روغن کرچک منبع خوبی برای اسیدهای چرب امگا-6 نیز محسوب می شود که به نرمی و مرطوب شدن موها کمک میکند و از این رو، امکان شکستگی و موخوره کاهش می یابد. پس جای شگفتی ندارد که برای تقویت مو و ضخیم‌ تر شدن مو می توان استفاده از این روغن را مد نظر قرار داد.خواص روغن کرچک برای موی سر

خواص روغن کرچک بر موی سر

خواص روغن کرچک برای موی سر تنها به پوست سر محدود نمیشود. بسیاری از بانوان با افزایش سن نازک شدن هرچه بیشتر ابروهای خود را تجربه میکنند. با استفاده از خواص روغن کرچک برای موی سر میتوانید رشد مو در این بخش ها را همانند پوست سر تحریک کنید و ابروهایی پرتر و ضخیم‌تر داشته باشید که چهره ای جوان‌ تر به شما می بخشند.
چگونگی استفاده از روغن کرچک برای بهره‌مندی از موهایی ضخیم‌ تر و سالم‌ تر:

 

خواص روغن کرچک برای موی سر نه تنها در تحریک رشد مو و درمان ریزش مو و نازک شدن مو موثر عمل میکند، بلکه استفاده از آن نیز آسان است. کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

خواص روغن کرچک برای موی سر

خواص روغن کرچک برای موی سر و بدن

1- همه وسایل مورد نیاز را فراهم کنید.

از یک پیراهن کهنه استفاده کنید تا هنگام کار چیزی روی لباستان نریزد.
از روغن به مقدار مورد نیاز درون ظرفی مناسب بریزید.
اگر دوست ندارید روغن را با دست به موها بمالید از یک برس برای این کار استفاده کنید.
یک حوله گرم و یا یک کلاه مو هم داشته باشید.

 

2- استعمال روغن
موها را از وسط سر به دو قسمت تقسیم کنید.

اگر از برس برای استعمال روغن استفاده می کنید برس را به خوبی به روغن آغشته کرده و به آرامی اول روی پوست سر بمالید.
اگر بوسیله انگشتان این کار را انجام می دهید ابتدا انگشتان را به روغن آغشته کرده و به صورت دورانی (دایره های کوچک) روی پوست سر بمالید.

با این کار نه تنها جریان گردش خون را افزایش می دهید، بلکه کمک می کند تا یک ماساژ آرامش بخش مو هم بگیرید.
وقتی کارتان با پوست سر تمام شد حالا باقیمانده روغن را بر روی تمام مو با دقت بمالید.

 

3- به موهایتان زمان بدهید

موهایتان را در حوله گرم و یا کلاه مو بپیچید و اجازه دهید تا دو ساعت باقی بماند.

 

4- موها را بشویید

موها را با شامپو و نرم کننده مورد علاقه تان شست و شو دهید.
نکته: برای نتیجه بهتر می توانید روغن را در طول شب روی موهایتان نگه دارید.

5- این مراحل را به مدت 7 تا 10 روز ادامه دهید، تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 

خواص روغن کرچک و نارگیل برای موی سر

در ظرفی متوسط مقداری مساوی از روغن كرچك و روغن نارگیل را مخلوط كنید و روی سرتان بریزید و خوب آن را ماساژ دهید. سپس با شانه‌ای دانه درشت موها را خوب شانه كنید تا روغن حسابی به خورد موها برود. موها را با حوله‌ای گرم بپیچید و بعد از یك ساعت آنها را با شامپو شست‌وشو دهید. از آنجایی كه این روش یكی از بهترین و سریع‌ترین روش‌های ضخیم كردن موهای نازك است، یك یا دوبار در هفته آن را امتحان كنید.

 

خواص روغن کرچک برای موی سر و ابرو

1- ابتدا یک تکه پنبه را به روغن کرچک آغشته نمایید.

2- پنبه آغشته شده به روغن را روی ابروهای خود ماساژ دهید

3- بهتر است که این کار را نیز را شب هنگام و پیش از خواب انجام دهید.

 

خواص روغن کرچک برای موی سر و صورت مردان

پیش از استفاده از روغن کرچک، روی قسمت کوچکی از پوست خود آن را آزمایش کنید تا از عدم حساسیت به این روغن اطمینان حاصل شود. برخی افراد ممکن است پس از تماس روغن کرچک با پوست دچار راش پوستی شوند، اما اگر واکنشی مشاهده نکردید استفاده از خواص روغن کرچک برای موی سر مشکلی برای شما ایجاد نمی کند.

 

خواص روغن کرچک برای ضخیم شدن موی سر

– خواص روغن کرچک برای موی سر نه تنها در تحریک رشد مو موثر عمل می کند، بلکه استفاده از آن نیز آسان است.

 

– خواص روغن کرچک برای موی سر : اندکی گرم کنید – هرگز اجازه ندهید روغن داغ شود – و آن را روی پوست سر خود به آرامی و با حرکات دایره ای به مدت یک تا دو دقیقه ماساژ دهید. بهتر است این کار را شب، پیش از خواب انجام دهید و یک حوله دور سر خود بپیچید تا روغن به بالش نفوذ نکند. پاک کردن روغن کرچک می تواند دشوار باشد، اما اگر آن را شب هنگام استفاده کنید، بیشتر روغن جذب پوست سر می شود.

 

– صبح روز بعد هنگام دوش گرفتن ابتدا از یک نرم کننده برای پاکسازی روغن استفاده کنید و سپس سر خود را با شامپو شستشو دهید.

 

– پیش از استفاده از روغن کرچک، روی قسمت کوچکی از پوست خود آن را آزمایش کنید تا از عدم حساسیت به این روغن اطمینان حاصل شود. برخی افراد ممکن است پس از تماس روغن کرچک با پوست دچار راش پوستی شوند، اما اگر واکنشی مشاهده نکردید استفاده از روغن کرچک مشکلی برای شما ایجاد نمی کند.

 

– برای ابروها، شما می توانید از یک تکه پنبه استفاده کنید و آن را به روغن آغشته کرده و سپس روی ابروهای خود مالش دهید. بهتر است این کار را نیز شب هنگام پیش از خواب انجام دهید.

 

خواص روغن کرچک برای موی سر را دانستید و اکنون اگر می خواهید رویاهایتان برای موهایتان به حقیقت تبدیل شود فورا نسبت به خرید روغن کرچک برای موی سر اقدام کنید. خواص روغن کرچک برای موی سر بی نظیر است و حتی برخی می گویند بهترین روغن برای موی سر، روغن کرچک است.

جدیدترین مطالب