آموزش بافت مو تصویری برای عید

آموزش بافت مو تصویری برای عید

بافت مو برای عید

بافت مو برای عید نوروز بسیار مهم است. اگر می خواهید در عید نوروز امسال موهای زیبا داشته باشید بهتر است موهایتان را ببافید. آموزش بافت مو برای عید نوروز به صورت تصویری در این پست سماتک آورده شده است.

 

بافت مو امسال هم مثل سال گذشته در دنیای مد بسیار پر طرفدار است. اما از نظر خیلی ها بافتن مو اصلا ساده نیست. چیزی که در عکس ها و دستور العمل ها می بینیم اغلب زمین تا آسمان با چیزی که در واقعیت از آب در می آید تفاوت دارد.

 

بنابراین کسانی که تبحری در زمینه ی بافت مو برای عید ندارند یا تازه می خواهند بافتن را امتحان کنند، بهتر است به سراغ مدل موی آسان و پایه ای بروند. وقتی این مدل ها را خوب یاد گرفتند می توانند آن ها را با هم ترکیب کرده یا برای هر بافتی خلاقیت به خرج دهند.

 

بعضی از مدل ها ساده اند و در زمان کم و توسط هر فردی قابل اجرا هستند. در اینجا سه مدل از این بافت ها را  به صورت گام به گام یاد بگیرید :

 

بافت مو برای عید مدل آبشاری

 آموزش بافت مو تصویری برای عید

 

شاید این مدل بافت مو برای عید در این عکس کمی تبلیغاتی و سخت به نظر برسد. اما این مدل مو واقعا بسیار آسان است و حتی به تکنیک بافت ساده هم نیاز ندارد.

 

در بافت مو برای عید هر چقدر با مقدار موی کمتری سر و کار داشته باشید، بافت آسانتری هم پیش رو دارید و این مدل از مقدار کمی از موها استفاده می کند.

 

این مدل بافت مو برای عید برای مواقعی مناسب است که می خواهید موهایتان را باز و رها بگذارید و در عین حال شیک و آراسته باشید.

 

از سمت چپ سر شروع کنید. به اندازه ی ده سانت از محل رویش موها و از بالای گوش ها به سمت عقب بروید و یک دسته ی کوچک به اندازه ۴ سانت از موهایتان را جدا کنید. آن را به دو قسمت تقسیم کنید.

 

۱ ) قسمتی که به صورتتان نزدیک تر است را از روی قسمت دیگر عبور دهید. قسمت دیگر را رها کنید و یک تکه موی جدید در جای خودش جدا کنید.

 

۲ ) حال دقیقا مثل مرحله ی قبل، این تکه ی جدید جدا کرده را از روی تکه ی قبلی عبور دهید و تکه ی قبلی را رها کنید. این شروع بافت موی آبشاری شماست.

 

۳ ) همین مراحل را یکی پس از دیگری ادامه دهید تا به قسمت وسط پشت سر برسید. دسته موی آخر را با یک گیره به بقیه موها بزنید تا جدا بماند.

 

۴ ) مراحل ۱ تا ۴ را برای سمت راست سر تکرار کنید تا آبشار متقارنی داشته باشید.

 

۵ ) وقتی دسته ی آخر سمت راست هم به وسط پشت سر و به دسته ی گیره زده ی سمت چپ رسید، آن ها را با هم یک دسته کنید و یک کش نازک به دورشان ببنیدید. ترجیحا برای پنهان کردن این کش کمی از موهایتان را دورش بپیچانید و به زیر بقیه ی موها گیره بزنید.

 

۶ ) بافت مو برای عید را با کمی اسپری فیکس کننده ی ملایم اسپری کنید.

 

بافت مو برای عید مدل تاج

 آموزش بافت مو تصویری برای عید

 

مدل های تاج سر در بافت مو برای عید زیاد هستند. بسته به شل یا سفت بافتن موها یا فرقی که باز می کنید و نحوه ی پیچاندن مو دور سر، می توانید مدل های مختلفی درست کنید.

 

این مدل مو که فرق از وسط کاملا باز است به مدل تاج دختر شیر فروش معروف است.

 

۱ ) با استفاده از یک شانه، فرق خود را کاملا با یک خط صاف و مشخص از جلو تا عقب و پشت گردن باز کنید.

 

۲ ) هر قسمت را به صورت کلاسیک در دو طرف سر ببافید.

 

۳ ) یکی از دسته های بافت مو برای عید را در نزدیکی پیشانی دور سرتان بپیچید و یک سمت گیره بزنید.

 

۴ ) دسته ی دیگر بافت مو برای عید را هم در جهت مخالف دور سرتان و پایین تر از دسته ی اول بپیچید و گیره بزنید.

 

 آموزش بافت مو تصویری برای عید

 

۵ ) حالا هر دو دسته را با استفاده از سنجاق سر کوچک که هر چند سانت دور سر می زنید در جای خودشان سفت کنید.

 

۶ ) بافت مو برای عید را با کمی اسپری موی ملایم اسپری کنید.

 

بافت مو برای عید مدل تیغ ماهی

 آموزش بافت مو تصویری برای عید

 

بافت موی تیغ ماهی کمی پیشرفته به نظر می رسد. اما بسیار آسان و خیلی هم جذاب است. زیبایی و خاص بودنش به یاد گرفتنش می ارزد.

 

۱ ) موهایتان را در یک سمت سر دم اسبی ببندید. این کار را با کش های لاستیکی یکبار مصرف انجام دهید.

 

۲ ) دسته مویتان را به ۲ قسمت مساوی تقسیم کنید. این مدل بافت مو برای عید مثل مدل کلاسیک نیست و به سه دسته نیازی ندارد.

 

 آموزش بافت مو تصویری برای عید

 

۳ ) یکی از دسته ها را در نظر بگیرید. در ادامه به این دسته ی ۱ می گوییم. یک قسمت کوچک از بیرونی ترین جای دسته ی ۱ (نسبت به دسته ی دیگر) جدا کنید. آن را از روی کل دسته ی ۱ عبور دهید و سپس با دسته ی ۲ قاطی کنید.

 

۴ ) حال همان کار را با دسته ی ۲ انجام دهید. سعی کنید قسمت کوچک جدا شده را صاف و مرتب به دسته ی مخالف اضافه کنید. این کار را ادامه دهید. جدا کنید، عبور دهید، قاطی کنید. تا پایین همین کار را تکرار کنید.

 

۵ ) به یاد داشته باشید باید همواره بافت مو برای عید را سفت و محکم نگه دارید. برای این کار دسته ی موها را محکم بگیرید و آن ها را از هم دور نگه دارید.

 

۶ ) وقتی تمام شد یک کش سفت به انتهای آن بیندازید.

 

۷ ) کش اولیه که با آن دمب اسبی درست کرده بودید را با قیچی ببرید.

 

 آموزش بافت مو تصویری برای عید

 

۸ ) برای اینکه ظاهر شلخته و جالبی به موها بدهید، به آرامی دو سمت بافت مو برای عید را کمی بکشید تا از هم باز شود.

 

۹ ) در نهایت با اسپری حالت دهنده و براق کننده موهای مجعد کمی موها را اسپری کنید.

 

آموزش بافت مو تصویری برای عید

جدیدترین مطالب