زیبایی پوست صورت زنان با 6 راهکار ساده

زیبایی پوست صورت زنان با 6 راهکار ساده

زیبایی پوست صورت زنان با 6 راهکار ساده

زیبایی پوست صورت زنان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و هر خانمی باید به زیبایی پوست صورت خود اهمیت دهد. اگر می خواهید زیبایی پوست صورت تان همیشه حفظ شود این 6 کار را انجام دهید:

 

پوست بزرگترین ارگان بدن است و متاسفانه بسیاری از ما در موردش غفلت می کنیم چون واقعا نمی دانیم برای سالم نگه داشتنش به چه چیزهایی نیاز داریم. اگر می خواهید به سالم ماندن پوست خود کمک کنید نکاتی وجود دارد که با رعایتشان بزرگترین خدمت را به این ارگان کرده اید.

 

1- گوشی خود را مرتب ضد عفونی کنید

گوشی های لمسی حاوی مقدار زیادی باکتری روی سطح خود هستند. قرار دادن سطح گوشی روی گونه فشاری ایجاد می کند که باعث تحریک غدد تولید کننده روغن یا غدد سباسه در پوست می شود. این را با گرمایی که از گوشی همراه تولید می شود و باکتری های روی آن ترکیب کنید تا نتیجه اش بشود آکنه. بنابراین ایده خوبی است که دستمالهای ضد باکتری همراه خود داشته باشید و مرتب گوشی را تمیز کنید.

 

حتما شما هم شنیده اید که می گویند باکتری هایی که روی سطح گوشی همراه جود دارد از صندلی توالت نیز بیشتر است، اما این ادعا حقیقت دارد؟ متخصصان پوست می گویند بله حقیقت دارد. محققان به بررسی این موضوع پرداختند تا ببینند چه مقدار باکتری روی گوشی های همراه و صندلی توالت وجود دارد. انها متوجه شدند نه تنها باکتری های موجود روی سطح گوشی همراه می توانند به پوست آسیب برسانند بلکه می توانند سلامت کلی بدن را نیز به خطر بیندازند. همچنین نتایج نشان داد باکتری های موجود روی گوشی همراه بسیار بیشتر از صندلی توالت است.

 

بنابراین اگر شما هم مانند ما از نتایج این تحقیقات حالتان بد شده توصیه می کنیم حتما نسبت به تمیز نگه داشتن گوشی همراه خود توجه نشان دهید.

 

2- پرهیز از دوش گرفتن با آب خیلی گرم 

اگر می خواهید خود را قانع کنید که دوش آب گرم برایتان بهتر است چون می تواند باکتری های بیشتری را از بین ببرد، متاسفانه باید بگویم اشتباه می کنید. بیشتر باکتری ها در دمای 60 درجه سانتی گراد یا بیشتر کشته می شوند این یعنی اگر بخواهید با این دما خود را بشویید دچار سوختگی های شدیدی خواهید شد.

 

در معرض آب خیلی گرم قرار دادن پوست باعث شسته شدن روغن پوست می شود و لایه محافظتی آن را از بین می برد که می تواند باعث مشکلاتی مانند اگزما، پسوریازیس و آکنه و حتی عفونت شود.

 

در پاییز و زمستان که دمای هوا پایین می آید برخی از ما وسوسه می شویم که مدت زمان زیادی زیر دوش آب گرم بمانیم. ترکیب آب و صابون یا ژل های شستشو می توانند منجر به کاهش رطوبت پوست و در نتیجه از بین رفتن سد محافظتی پوست شوند. با از بین رفتن این سد، پوست خشک و تحریک پذیر خواهد شد. آنهایی که دچار اختلالات پوستی اساسی مانند اگزما یا پسوریازیس هستند باید بیشتر مواظب باشند. دوش گرفتن نباید بیش از 10 دقیقه طول بکشد و دمای آب نیز باید ولرم باشد.

 

زیبایی پوست صورت زنان با 6 راهکار ساده

درست مانند بدن پوست صورت هم نقاطی خشک و چرب دارد‎

 

3- براش های میکاپ خود را بشویید 

به جز براش ها تمام وسائل مربوط به آرایش که معمولا روی صورت استفاده می شوند را نیز باید بشویید. مواردی مانند تیغ، موچین، اسفنج صورت و …

 

معمولا از براش های میکاپ به خوبی نگهداری نمی شود بنابراین محلی عالی برای رشد باکتری ها هستند. تحقیقات که روی لوازم آرایشی صورت گرفته نشان داده بسیاری از آنها می توانند جایی مناسب برای رشد انواع باکتری ها باشند که می توانند به پوست صورت آسیب برسانند. علاوه بر این بسیاری از خانم ها کیف لوازم آرایش و خود این ابزار را به صورت مرتب تمیز نمی کنند. براش های مخصوص میکاپ باید به صورت ماهانه شسته شوند.

 

در تحقیقی از خانم ها پرسیده شد که هر چند وقت یکبار براش خود را تمیز می کنند و متاسفانه بیشتر آنها خیلی دیر به دیر چنین کاری می کردند و بعضی نیز اصلا نمی دانستند این کار ضروری است!

 

4- بیش از حد لایه برداری نکنید 

لایه برداری از پوست یکی از بهترین روش ها برای خلاص شدن از شر سلول های مرده و کثیفی هایی است که روی پوست صورت و بدن تجمع کرده اند. انجام زود به زود لایه برداری یا لایه برداری شدید از پوست باعث می شود سطح آن در معرض آسیب ها قرار بگیرد. نشانه های انجام بیش از حد لایه برداری عبارتند از خشکی پوست، قرمزی، تحریک پذیری و حساسیت. همچنین باید این موضوع را در نظر بگیرید که با بالا رفتن سن مدت زمانی که برای بازسازی پوست صرف می شود افزایش می یابد. افراد جوان هر 28 روز لایه برداری کنند اما آنهایی که بیش از 50 سال سن دارند باید این وقفه را دو برابر کنند.

 

اما اگر بر اثر لایه برداری شدید به پوست خود آسیب وارد کرده اید بهترین راه برای جبران استفاده از محصولاتی است که حاوی چای سبز، آلوئه ورا و یا عصاره خیار هستند. اینکه هر چند وقت یکبار باید لایه برداری کنید بستگی به نوع پوستتان دارد، مخصوصا پوست صورت که از دیگر نواحی حساس تر است.

 

5- بعد از ورزش دوش بگیرید 

مزیت دوش گرفتن بعد از ورزش تنها از بین بردن بوی عرق نیست برای پوستتان نیز می تواند بسیار مفید واقع شود. ورزش به خودی خود باعث افزایش جریان خون می شود و تمام سلول ها از جمله سلول های پوست را تغذیه می کند. بعد از ورزش نباید دوش گرفتن را برای بعد بگذارید چون تمام مزایایی که در طول ورزش برای پوستتان به دست آورده اید از بین خواهد رفت. حتی اگر در طول ورزش زیاد عرق نمی کنید نیز باید با وسوسه دوش نگرفتن مقابله کنید و مدت زمان کوتاهی را به این کار اختصاص دهید.

 

بالا رفتن حرارت بدن در کنار اصطکاک لباسی که عرق روی آن نشسته و باکتری ها به پوست بدن باعث بروز آکنه می شود به ویژه روی کمر و قفسه سینه. برای پیشگیری از چنین اتفاقی توصیه می شود بلافاصله بعد از ورزش دوش بگیرید و لباس های تازه بپوشید. استفاده از شوینده های بدنی که حاوی اسید سالسیلیک هستند نیز می تواند بسیار مفید باشد.

 

اگر بعد از ورزش واقعا امکان دوش گرفتن وجود ندارد توصیه می شود با یک پارچه مرطوب مناطقی که زیاد عرق کرده اند را تمیز کنید.

 

6- درمان نقطه ای پوست 

درست مانند بدن پوست صورت هم نقاطی خشک و چرب دارد. بنابراین شاید استفاده از یک محصول برای تمام صورت روش درستی نباشد. توصیه می کنیم پوست نقاط مختلف صورت را بشناسید و مطابق آن قسمت از محصولات مناسب استفاده کنید. با اینکه شاید فکر کنید در این روش باید پول بیشتری بابت خرید انواع کرم صرف کنید اما این مورد را نیز در نظر بگیرید که برای نقاط مختلف دیگر مجبور نیستید خیلی کرم و دیگر محصولات را به کار ببرید بنابراین ماندگار تر خواهند بود.

 

زیبایی پوست صورت زنان با 6 راهکار ساده

 

منبع: کرمانی

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب