طرز تهیه انواع ماسک صورت با خیار

طرز تهیه انواع ماسک صورت با خیار

طرز تهیه انواع ماسک صورت با خیار

شما می توانید با استفاده از ماسک های خانگی پوست صورت زیبایی داشته باشید در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر طرز تهیه انواع ماسک صورت با خیار را در سایت سماتک خواهید دید با ما همراه باشید.

 

استفاده از ماسک های خانگی برای مراقبت از پوست، یکی از متداول ترین عملکرد افراد به خصوص در میان بانوان جوان است که بعضا بخشی از زمان آنان را برای تندرستی پوست در طول ماه، به خود اختصاص می دهد. ماسک های خانگی، سرشار از مواد طبیعی ترمیم کننده پوست هستند که مواد مغذی و معدنی را به منافذ پوست می رساند.

 

به گزارش سماتک گر چه بعضی پزشکان پوست معتقدند که ماسک ها تاثیر خاصی روی شادابی و شفافیت پوست ندارند،‌ اما به هر حال این یک نظریه در مقابل نظریه های متنوعی است که استفاده از ماسک های طبیعی که با میوه های تازه همراه شده باشد را برای مراقبت های پوستی در کنار دیگر فاکتورها، مفید تلفی می کند.

 

در ادامه، مجموعه ای مفید از انواع ماسک های پوست که با خیار تهیه می شوند را معرفی می کنیم. این ماسک ها، برای رفع برخی از انواع جوش صورت، آبرسانی و کاهش چین و چروک های پوست مفید هستند. اما توجه داشته باشید که استفاده از ماسک های خیار نه شرط لازم و نه حتی شرط کافی برای در اختیار داشتن پوستی جوان و صاف و شاداب است و باید زنجیره ای از عملکردها زیر نظر پزشک برای مراقبت از پوست را در نظر داشته باشیم.

 

در ماسک های خانگی، معمولا ماده شیمیایی استفاده نمی شود و هر ترکیبی که مورد استفاده قرار می گیرد، منشا طبیعی دارد. ترکیباتی معمولا استفاده می شود که حساسیت زا نباشد، تجویز خاص پزشک را نیاز نداشته باشد و از میوه های سرشار از AHA بهره می بریم که سرشار از مواد مغذی برای تغذیه پوست هستند.

 

برای جلوگیری از صرف هزینه های زیاد برای خرید انواع و اقسام کرم هایی که بعضا صحت کارکرد آن را نمی توان تشخیص داد و گاهی هم گواهی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان کشورمان را ندارد، توصیه می کنیم به سبک طبیعی مراقبت از پوست و مو روی بیاورید و در تابستان از این فرصت خوب استفاده کنید.

 

توجه داشته باشید که پیش از استفاده از هر ماسکی، مقدار کمی از آن را روی بخشی از دست مثل ساعد بمالید. اگر بعد از چند دقیقه، آثار حساسیات، التهاب، سوزش، خارش و قرمزی پوست را مشاهده کردید، از استفاده ماسک خودداری کنید و برای بررسی بیشتر به پزشک پوست مراجعه کنید.

طرز تهیه انواع ماسک صورت با خیار

ماسک های که از مواد طبیعی مانند خیار درست می شود پوست شما را چین و چروک ها دور نموده و باعث می شود شما پوست زیبا و جذابی داشته باشید این عصاره خیار خاصیت جوان سازی پوست را دارد و به پوست شما طراوت خاصی می دهد.

ماسک خیار با معجون بلغور و عسل

نخستین ماسکی که معرفی می کنیم، ماسک خیار برای رفع برخی از جوش های صورت است که افراد بعضا برای از بین بردن آن، از کرم های شیمیایی استفاده می کنند. ماسک صورت خیار که با بلغور جو دو سر تهیه شده باشد،‌ می تواند یک عملکرد طبیعی برای رفع این چالش فراگیر باشد.

 

این ماسک برای کسانی که پوستی چرب و مستعد آکنه دارند، توصیه می شود. توجه داشته باشید که بلغور جو دوسر، برای لایه برداری پوست صورت، ارزشمند بود و نقش پاک کننده طبیعی برای از بین بردن چربی های اضافی و سلول های مرده داشته و سطح پوست را تمیز و شفاف می کند.

طرز تهیه انواع ماسک صورت با خیار

حتی المقدور، خیار را با پوست رنده کرده و به صورت پوره در آورید

 

وقتی این قابلیت در کنار فاکتوری به نام خیار که نقش هیدراته کننده دارد قرار می گیرد، طراوت پوست را به ارمغان می آورد. خاصیت ضد باکتریایی این ماسک و ضد عفونی اش، از جمله فواید استفاده از این ماسک است.

 

طرز تهیه: کافیست نیمی از یک خیار تازه و یک قاشق غذاخوری پودر بلغور جو دوسر و مقداری عسل را در دسترس داشته باشید. پس از پوست کندن خیار و پوره کردن آن، بلغور جو دو سر را پودر کرده و عسل را به آن اضافه کنید. آن ها را به خوبی مخلوط کرده و پس از شستن صورت خود با آب گرم و خشک کردن آن، مخلوط را با نوک انگشتان به صورت دایره ای روی صورت بمالید.

 

حداقل بیست دقیقه صبر کنید تا ماسک روی صورت شما باقی مانده و سپس به آرامی با آب گرم و سپس آب نسبتا سرد، صورت را بشورید.

 

ماسک صورت خیار و چند میوه

این ماسک که ترکیبی از خیار و میوه انگور، کیوی و توت فرنگی را در ترکیب خود دارد، برای پاکسازی پوست بسیار موثر است. کیوی یک منبع غنی از آلفاهیدروکسی اسید است و می‌تواند چربی زیاد پوست شما را بسیار کم کند و جوش‌های سرسیاه را از بین ببرد و رنگ چهره را روشن کند.

طرز تهیه انواع ماسک صورت با خیار

استفاد از چند قطره لیمو در ماسک های خیار، شادابی پوست و آبرسانی به آن را به ارمغان می اورد

 

طرز تهیه: کافیست یک عدد کیوی متوسط و نصف یک خیار و چند دانه انگور یا چند عدد توت فرنگی در اختیار داشته باشید. ابتدا کیوی و خیار را پوست کنده و درون مخلوط کن بریزید. دانه های ریز درون کیوی می تواند به صورت خیلی سطحی، از پوست شما لایه برداری کرده و باعث نرمی و صافی پوست شود. مخلوط کردن میوه ها باید به گونه ای باشد که حالت چسبناک پیدا کند.

 

در آخر، دو حلقه از خیار را نگهداشته تا هنگام قرار دادن ماسک روی صورت‌تان این حلقه‌های خیار را روی چشم‌های‌تان قرار دهید. برای کسانی که حلقه های سیاه زیر چشمشان ایجاد می شود، حلقه های خیار، اکسیر خوبی برای رفع این گود افتادگی است. چون PH خیار نزدیک به پوست صورت است، در نتیجه پوست را به خوبی تمیز و تغذیه می‌کند و باعث آبرسانی به پوست می‌شود.

 

قبل از این‌‌که ماسک را روی صورت‌تان بگذارید، صورت‌تان را با آب گرم بشویید و خشک کنید. سپس این ماسک را به آرامی روی صورت‌تان کاملا ماساژ دهید. حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد ماسک را با آب سرد از روی صورت‌تان پاک کنید.

 

معجون خیار و گلاب: راهکاری برای کاهش تیرگی دور چشم

بعضی از افراد به دلیل خستگی،کم خوابی و سبک زندگی خاص، مدام با تیرگی دور چشم مواجه می شوند که صورتشان را پیر نشان می دهد. برای رهایی از این حالت، خیار این اکسیر شگفت انگیز طبیعت، به کمک شما می آید. کافی است هفته‌ای سه تا چهار بار از دو حلقه خیار با پوست یا از پوست خیار به شکل نواری پهن استفاده کرده و در آرامش و به حالت خوابیده روی چشمانتان بگذارید.

 

پس از ۱۰ دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید. البته اگر می‌خواهید برای چشم‌ها سنگ تمام بگذارید، از ماسک خیار و گلاب استفاده کنید.

 

طرز تهیه: شما به یک عدد خیار و چند قاشق غذاخوری گلاب ناب کاشان نیاز دارید. خیار را با پوست رنده کرده و چند قاشق گلاب را به آن اضافه کرده تا خیس بخورد. سپس این معجون را روی پلک ها و اطراف چشم و گودی چشم قرار دهید و حداقل یک ربع صبر کنید. پلک ها را به خوبی بسته نگهدارید تا آب این ماسک وارد چشم نشود.

 

در نهایت این ماسک را با دستمال از روی چشم ها برداشته و صورت خود را با آب خنک بشویید. نقش گلاب در رژیم غذایی و سلامت بهداشت روح و جسم را اینجا بخوانید.

 

ماسکی برای لایه برداری: معجون خیار و شکر

طرز تهیه انواع ماسک صورت با خیار

شکر سفید برای سلامت مناسب نیست چه برسد به پوست! برای همین، از شکر قهوه ای برای تولید ماسکی دیگر استفاده می شود. شکر قهوه ای، یک لایه بردار طبیعی بوده و باعث شادابی و طراوت پوست می شود و جوانی دوباره به صورت شما می بخشد.

 

شکر قهوه ای یک لایه بردار طبیعی و موثر است. به گزارش سماتک  استفاده از این ماسک باعث شادابی و طراوت پوست شده و جوانی دوباره ای به صورتتان می بخشد. مواد تشکیل دهنده این ماسک کاملا در دسترس و ارزان هستند.

شکر قهوه ای به دلیل نرم تر بودن (نسبت به شکر سفید) برای پوست های حساس بسیار مناسب است. شکر قهوه ای نه تنها برای پوست صورت، بلکه برای پوست فرق سر نیز مناسب است. بسیاری از زنانی که از التهاب پوست سر رنج می بردند به این نتیجه رسیدند که استفاده از شکر قهوه ای روی پوست سر قبل از حمام و شستن سر باعث شادابی و سرزندگی موها می شود.

 

طرز تهیه: باید نیمی از یک خیار تازه و یک چهارم فنجان شیر و یک قاشق غذاخوری عسل و شکر قهوه ای را باید مخلوط کنید. برای این کار، خیار را پس از پوست کندن، به خوبی له کنید تا پوره شود. اکنون شیر و عسل و شکر قهوه ای را کاملا با هم مخلوط کنید و سپس مخلوط حاصل را به پوره خیار اضافه کرده و با هم ترکیب کنید.

 

اکنون صورت را خود را شسته و با حوله به آرامی خشک کنید. مخلوط خیار، شکر قهوه ای، شیر و عسل را با نوک انگشتان و به صورت دایره ای روی صورتتان (به استثنای اطراف چشم و دور لب) بمالید. پس از ۲۰ دقیقه یا پس از آنکه ماسک خیار و شکر قهوه ای خشک شد، صورتتان را ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید و با حوله نرم و تمیز خشک کنید.

طرز تهیه انواع ماسک صورت با خیار

ماسک خیار و عسل هم خیلی بین مشتاقان بهداشت پوست، محبوب شده است. عسل به دلیل داشتن خاصیت لایه برداری، قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد. عسل همچنین باعث افزایش تولید بافت جدید پوست شده و پوستی سالم و جوان را برای شما به ارمغان می آورد.

 

طرز تهیه: نصف یک خیار تازه و یک قاشق غذاخوری عسل کفایت می کند. برای این کار، خیار را پوست کنده و به صورت پوره در آورید. حالا عسل را به پوره خیار اضافه کرده و به خوبی با هم مخلوط کنید. صورت خود را با آب گرم بشویید تا منافذ پوست باز شوند. سپس صورتتان را با یک حوله خشک تمیز کنید.

 

ترکیب خیار و عسل را با نوک انگشتان، به آرامی و به صورت دایره ای روی صورت خود بمالید. اجازه دهید ماسک صورت خیار و عسل به مدت ۲۰ دقیقه یا تا زمانی که خشک شود روی صورتتان بماند.

 

در پایان، صورت خود را ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید و با حوله ای نرم و تمیز خشک کنید. اگر جنس پوست تان خشک است، پس از استفاده از ماسک، یک قطره روغن زیتون را روی پوست صورت تان بمالید تا مرطوب شود.

 

ماسکی مفید برای شادابی پوست دور چشم: خیار و ماست

طرز تهیه انواع ماسک صورت با خیار

چشم به عنوان بخشی از صورت، در زیبایی و شادابی چهره شما موثر است. برای این منظور وقتی با کمک ماسک‌های گیاهی به آب‌رسانی و غذارسانی پوست‌تان می‌پردازید با ماسک خیار و ماست نیز به جوانسازی و نشاط پوست دور چشم و عضلات آن کمک کنید. برای تهیه این ماسک، یک چهارم خیار را با ماست و ۲ قاشق جو پخته مخلوط کنید.

طرز تهیه :‌ برای استفاده از این ماسک کافی است یک خیار متوسط را بدون پوست رنده کنید و آن را با یک قاشق غذاخوری روغن گلیسیرین ترکیب کرده و به‌مدت ۲۰ دقیقه هر شب روی پوست خود قرار دهید. برای تهیه این ماسک حتی می‌توانید از پوست خیار به تنهایی نیز استفاده کنید. کافی است پوست خیار را رنده کرده و با گلیسیرین مخلوط کنید.

 

اگر به دنبال ماسکی برای رفع خشکی پوست هستید، از ترکیب خیار و شیر خشک استفاده کنید.

 

طرز تهیه: خیار را پوست بگیرید و حلقه کنید، سپس شیر پرچربی که از یخچال بیرون آورده‌اید را در کاسه بریزید و حلقه‌های خیار را در آن قرار دهید. اجازه دهید حلقه‌ها برای ۲۰ دقیقه در شیر استراحت کنند. سپس آنها را روی پوست‌تان بچینید و ۲۰ دقیقه در حالت آرامش قرار بگیرید.

 

وقتی خیارها را از روی صورت‌تان برداشتید، یک پنبه را به شیر آغشته کنید و روی صورت‌تان بمالید. سری دوم این ماسک هم باید ۱۰ دقیقه روی صورت‌تان قرار بگیرد تا اثرش را روی پوست بگذارد. سه بار در هفته از این ماسک استفاده نمایید.

 

معجون آووکادو و خیار: ماسکی برای تغذیه پوست خشک

آووکادو،‌ خواص بسیاری دارد. وقتی با خیار ترکیب شود، فواید بسیاری برای تغذیه پوست و آبرسانی پوست خواهد داشت.

 

طرز تهیه: آووکادو و خیار را درون غذاساز یا مخلوط کن ریخته و عسل و ماست را به آنها اضافه می کنیم و هم می زنیم تا به خوبی با هم مخلوط شده و ماده نرم و یکدستی حاصل شود.

 

این ماسک را روی پوست صورت و گردن (بجز اطراف چشم ها) به مدت ۱۵ دقیقه قرار داده و بعد با آب ولرم می شوییم. این ماسک عمیقا پوست را تمیز و تغذیه کرده و منافذ بزرگ پوست را پاکسازی می کند. از این ماسک هفته ای یک بار استفاده کنید. اگر پوست چرب دارید، از این ماسک طبیعی برای حل مشکلاتتان استفاده کنید. یک عدد سفیده تخم مرغ و چایخوری آبلیمو و نعناع را نیاز خواهید داشت که در دسترس همه هست.

طرز تهیه انواع ماسک صورت با خیار

طرز تهیه: این مواد را در مخلوط کن ریخته، هم بزنید تا به شکل پوره در آید، آنگاه آن را به مدت ۱۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا خنک شود. این مخلوط را به استثنای چشم و نواحی اطراف آن، با دقت و به آرامی روی صورت خود بمالید.

 

حدود ۱۵ دقیقه صبر کرده، سپس آن را ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید. با استفاده از این ماسک، پوست صورت از چربی های اضافه پاک شده، صاف، یکدست و لطیف می گردد.

 

ماسک خیار و آووکادو با لبنیات

برای جوانسازی و افزایش شادابی پوست‌تان در مدت زمانی کوتاه چاره‌ای ندارید جز آنکه ماسک خیار و آووکادو را با روشی جدید امتحان کنید. در بالا، درباره ماسک آووکادو صحبت کردیم. اما اینجا، ترکیبی جدید از یک ماسک طبیعی ارزشمند را معرفی می کنیم. این ماسک در مدت زمانی کوتاه آنچنان نشاطی به پوست‌تان دهد که احساس کنید در مدت ۲۰ دقیقه، پوست شما جوان‌تر شده است.

طرز تهیه انواع ماسک صورت با خیار

طرز تهیه: کافیست، نصف فنجان خیار رنده شده، نصف فنجان آووکادو رنده شده، یک عدد سفیده تخم مرغ و ۲ قاشق غذاخوری شیر تازه و پر چرب را با هم ترکیب کنید تا خمیری یک‌دست آماده شود.

 

خمیر تهیه شده را که سبز رنگ است روی صورت‌تان بمالید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت روی پوست‌تان باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمانی پوست‌تان را با آب سرد بشویید.

 

ماسکی برای رفع پیری صورت: معجون خیار و آلوورا و آبلیمو

آلوورا همچون آووکادو، خواص غذایی بسیاری دارد و فواید گوناگونی برای شادابی پوست و مو دارد. آلوورا، در ترمیم پوست و محافظت از آن در برابر علائم پیری زودرس بسیار موثر است. ماسک خیار و آلوورا سرشار از آنتی اکسیدان است. این ماسک صورت خیار، چین و چروک و خطوط ریز روی پوست که به دلیل افزایش سن پدید آمده اند را کاهش می دهد. ماسک خیار و آلوورا همچنین نقاط تیره ناشی از افزایش سن را از بین برده و بدین ترتیب از تغییر رنگ پوست جلوگیری می کند.

 

طرز تهیه: برای تهیه این ماسک، حداکثر از نصف قاشق چایخوری یا ۵ قطره آبلیمو در تهیه این ماسک استفاده کنید. زیرا مقادیر بیش از حد آن می تواند باعث سوزش و تحریک پوست شما شود. یک برگ آلوورا را از پایه قطع کرده، آن را کاملا شسته و روی یک تخته محکم قرار دهید.

 

پوست ضخیم بیرونی را جدا کرده و با یک قاشق ژل شفاف درون آن را خارج کنید. نصف یک خیار کوچک را پوست کنده، له کنید و با ژل آلوورا و آبلیمو به خوبی مخلوط کنید. اکنون مخلوط خیار و ژل آلوورا و آبلیمو را روی صورت خود بمالید. پس از ۲۰ دقیقه صورتتان را ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید.

 

توجه داشته باشید که ماسک خیار و آلوورا هرگز با پوست اطراف چشم و دهان تماس نداشته باشد زیرا پوست این نواحی از صورت بسیار حساس و خشک است و از آنجایی که این ماسک سفت کننده است می تواند سبب ایجاد خطوط ریز در این قسمت شود.

 

نکاتی درباره استفاده از ماسک صورت خیار

طرز تهیه انواع ماسک صورت با خیار

در معرفی ماسک های صورت بالا، توجه شما را به نکاتی جلب می کنیم:‌

۱) اگر قصد دارید که از خیاری در یخچال برای تهیه این ماسک های طبیعی استفاده کنید، حتما اجازه بدهید که دمای خیار، به دمای اتاق برسد.

 

۲) به منظور جلوگیری از چکیده شدن ماسک خیار روی لباس ها و کثیف شدن لباس، همواره لباس کهنه روی لباس خود قرار دهید.

 

۳) پیش از استفاده از هر ماسکی، ابتدا تمام مواد آرایشی، کرم و لوسیون را پاک کرده و صورت و گردن خود را با آب بشویید. در صورت لزوم می توانید از یک پاک کننده ملایم یا صابون هم استفاده کنید.

 

۴) به منظور اطمینان یافتن از این موضوع که ماسک صورت به لایه های عمیق تر نفوذ کرده و پوست را تغذیه کرده است، صورت را با آب گرم (و نه آب داغ) بشویید یا از بخار آب استفاده کنید تا منافذ صورت باز شوند.

 

۵) همواره قبل از استفاده از ماسک، صورت تان را با حوله نرم خشک کنید.

 

۶) به منظور کاهش پف و سیاهی دور چشم می توانید ۲ ورقه خیار تازه روی چشمان خود بگذارید.

 

۷) بعد از شستن ماسک می توانید با استفاده از گلاب منافذ پوست را بسته و به تازگی و شادابی مجدد آن کمک کنید.

 

منبع: tasnimnews.com – isna.ir – mehrnews.com

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب