پوزیشن زناشویی دیسک کمر | بهترین پوزیشن زناشویی برای دیسک کمر

پوزیشن زناشویی دیسک کمر | بهترین پوزیشن زناشویی برای دیسک کمر

پوزیشن زناشویی دیسک کمر

پوزیشن زناشویی برای دیسک کمر باید به درستی انتخاب شود و اگر شما می خواهید بهترین پوزیشن برای دیسک کمر داشته باشید در ادامه پوزیشن زناشویی دیسک کمر را به شما معرفی خواهیم کرد. رابطه زناشویی یک فعالیت جسمی با حرکات فراوان است و به همین علت افراد گمان می کنند برای این رابطه باید حتما کمر و عضلات قوی و بدون نقصی داشته باشند. البته این موضوع تا حدودی صحیح است اما نمی توان به صورت کلی آن را پذیرفت.

پوزیشن زناشویی دیسک کمر | بهترین پوزیشن زناشویی برای دیسک کمر

پوزیشن زناشویی برای دیسک کمر

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای بیشتر مردان و یا حتی بانوان ایجاد شود، دیسک کمر است. نحوه رابطه زناشویی با داشتن دیسک کمر سوالی است که بسیاری از افراد درگیر با این مشکل از خود می پرسند. این سوال متاسفانه در بسیاری از موارد به علت خجالت فرد از پزشک پرسیده نمی شود و ناگفته باقی می ماند. در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم.

 

دیسک کمر چیست؟

صفحاتی از جنس غضروف را که در بین ستون فقرات انسان قرار دارد دیسک می نامند. دیسک کمر نیز به دیسکی گفته می شود که در کمر قرار گرفته است. در قسمت کمر، تعداد 5 مهره وجود دارد و در نتیجه کمر 5 دیسک را در خود جای داده است. وظیفه دیسک در واقع ضربه گیری و گرفتن فشارهایی است که به ستون فقرات و به ویژه به کمر وارد می شود. دیسک کمر در بدن همه انسان ها وجود دارد؛ اما منظور از بیماری دیسک کمر، بیرون زدگی این صفحات از جای خود است.

 

آیا دیسک کمر باعث کاهش قدرت جنسی می شود؟

متاسفانه تصورات نادرستی در زمینه قدرت جنسی وجود دارد. بر اساس این تصورات که از گذشته در اذهان به جای مانده است، قدرت جنسی به ویژه قدرت جنسی مردانه وابسته به کمر است. به همین علت است که برخی گمان می کنند دیسک کمر و یا حتی کمردردهای ساده باعث کاهش قدرت جنسی می شود.

 

حتی برخی افراد، کمردردهای ساده را مانع نعوظ کامل دانسته و از آن به عنوان عاملی برای زودانزالی یاد می کنند. این در حالی است که این دو مشکل کاملا روانی هستند و با این شایعات واقعا این مشکلات به وجود می آیند. در مورد بانوان نیز برخی معتقدند دیسک کمر باعث سرد مزاجی می شود، در حالی که این موضوع نیز هیچ پایه و اساس علمی نداشته و بیشتر باعث استرس برای این افراد می شود که خود عاملی برای تشدید دیسک کمر و حتی خود مشکلات جنسی است.

 

از نظر علمی کمر درد و یا دیسک کمر هیچ ضربه و آسیبی به قدرت جنسی نمی زند. تنها موضوع قابل اتکا، مشکلات حرکتی است که به واسطه دیسک کمر ایجاد می شود و باید به آن در حین رابطه جنسی توجه شود. در واقع رابطه جنسی در صورتی که فشاری بر روی مفاصل کمر ایجاد نکند برای افراد مبتلا به دیسک کمر بلامانع است.

 

ناگفته نماند در برخی موارد نادر، بیرون زدن دیسک کمر، باعث آسیب رساندن به سیستم عصبی مرتبط با اعمال جنسی می شود و این موضوع می تواند اختلالاتی را برای روابط جنسی ایجاد کند. در این موارد که بیشتر به آسیب های نخاعی شبیه است با انجام فیزیوتراپی و موارد دیگر، این اختلالات درمان شده و فرد می تواند به صورت عادی به روابط جنسی بپردازد. البته در برخی از موارد این امکان به سختی ایجاد می شود و حتی ممکن است به طور کامل از بین برود!

پوزیشن زناشویی دیسک کمر | بهترین پوزیشن زناشویی برای دیسک کمر

تاثیر رابطه زناشویی بر دیسک کمر

یکی از مهمترین ملاحظاتی که باید افراد مبتلا به دیسک کمر رعایت کنند این است در حین نزدیکی نباید کمر را به سمت عقب بکشانند. متمایل شدن به سمت عقب باعث لیز خوردگی مهره ها و ایجاد درد در کمر می شود. البته فرد مبتلا به دیسک کمر نباید مدام به این موضوع فکر کند تا از لذت رابطه جنسی باز بماند بلکه باید با تمرین، خم کردن کمر به سمت عقب را برای خود به صورت عادی ممنوع کند.

 

علاوه بر عدم حرکت کمر به سمت عقب، افراد مبتلا به دیسک کمر در هنگام حرکات چرخشی و خم شدن به جلو نیز دچار درد می شوند. بهتر است بگوییم در هنگام رابطه زناشویی بهتر است کمر به صورت ثابت نگاه داشته شود و از کمر به پایین در حال حرکت باشد.

یکی از مهمترین نکات برای افرادی که دیسک کمر آن ها از جای خود بیرون زده است، آرامش در حین نزدیکی است. استرس باعث تشدید کمر درد ناشی از دیسک می شود و همین موضوع به سادگی هرچه تمام تر رابطه زناشویی را مختل می کند. اگر نمی توانید استرس خود را کنترل کنید حداقل تمرکز خود را بر روی رابطه ی شیرینی که در حال انجام است بگذارید تا لذت کافی را برده و مشکلی هم برایتان پیش نیاید.

 

زمان رابطه زناشویی بعد از عمل دیسک کمر

نکته بعدی که باید افراد مبتلا به دیسک کمر در رابطه زناشویی به آن دقت کنند، میزان رابطه جنسی است. این افراد باید سعی کنند تا رابطه جنسی خود را به صورت منظم انجام دهند. نظم در رابطه جنسی حتی می تواند باعث بهبود مشکلات کمر درد این افراد شود. رابطه جنسی منظم حتی استرس را نیز کاهش می دهد و با کاهش استرس اثرات کمر درد بهبود می یابد.

 

پوزیشن زناشویی دیسک کمر مدل های مختلفی دارد که شما باید بر حسب چند نکته مهم که در بالا بیان شده بهترین پوزیشن زناشویی برای دیسک کمر را انتخاب کنید.

جدیدترین مطالب