روشهای کاهش استرس دختر “عروس” در شب عروسی (زفاف)

روشهای کاهش استرس دختر “عروس” در شب عروسی (زفاف)

کاهش استرس دختران قبل از اولین دخول

روشهای کاهش استرس دختر “عروس” در شب عروسی (زفاف) را در ادامه بیان خواهیم کرد. اگر دختر هستید و نگران شب زفاف نیز هستید می توانید با کمک این روشها استرس تان را در شب زفاف عروسی کاهش دهید.

 

دکتر ناهید محمدی،روانشناس و مدرس دانشگاه، ازدواج را یکی از موضوعاتی می داند که همیشه همراه با استرس بوده است به طوری که در لیست روانشناسان جزو هفتمین یا هشتمین موضوعی است که استرس شدید به همراه دارد. به اعتقاد او، نمی توان استرس را کاملاً از بین برد؛ اما می توان آن را با تکنیک های ریلکشن متعادل یا کم کرد.

 

دکتر محمدی، تنها بخشی از استرس های پیش از ازدواج را مانند نگرانی از چگونگی برگزاری مراسم و دلشوره از نوع آرایش را طبیعی می داند. این روانشناس؛ استفاده از جوشانده هایی مانند گل گاوزبان، گل بابونه، رفتن به استخر و شنا کردن و سونا، حرف زدن با دوستانی که تجربه ازدواج داشته اند و یا حتی مشاوره را از راه های کاهش استرس و نگرانی پیش از عروسی می داند.

 

اما گاهی استرس ها بیش از آن است که با این پیشنهادها کنترل شود و زمان شروع آن نیز مدت ها قبل از برگزاری مراسم عروسی است. پیشنهاد دکتر محمدی روانشناس به عروس و دامادها این است که از مدتی پیش از مراسم عروسی، تکنیک های دستیابی به آرامش و ریلکشن را یادبگیرند و طی روزهای منتهی به مراسم و جشن آن را انجام دهند.

 

اومی گوید: تجربه عروس یا داماد شدن تکرار نشدنی است و همین مساله بیشترین استرس را ایجاد می کند. حضور در مراسمی که تمام توجه مهمانان معطوف به آنها است. این ستاره مجلس بودن اندکی نگرانی ایجاد می کند.

 

اومعتقد است: افرادی که کم تر در جمع های بزرگ حاضر می شوند و روابط اجتماعی کمتری دارند؛ ممکن است نگرانی بیشتری برای مواجه با مهمانان در شب عروسی شان داشته باشند. این افراد برای درمان استرس نیاز به مشاوره دارند.

 

دکترمحمدی با بیان این که نگرانی ها اگر در حد معمول و معقول باشد؛ طبیعی است؛ اما اگر فرد را دچار ناراحتی های شدید کند، باید ریشه های آن شناسایی شود، ادامه می دهد: در مورد نگرانی های شدید فرد حتماً باید با مراجعه به مشاور آن را ریشه یابی و درمان کند. گاه ممکن است نیاز به استفاده از داروهای موقت باشد که با معرفی به روانپزشک این موضوع قابل حل است.

 

روشهای کاهش استرس دختر “عروس” در شب عروسی (زفاف)

برچسب‌ها: ,

جدیدترین مطالب