توضیحات کامل برای خرید انواع سرویس قابلمه

توضیحات کامل برای خرید انواع سرویس قابلمه

توضیحات کامل برای خرید انواع سرویس قابلمه 

 

این زمان از هر کالا انواع و اقسام فراوانی آمده است که در خرید شما کار سخت تر می شود. این مطلب مخصوص خرید قابلمه است. سماتک کار شما را آسان می کند و از قابلمه های خوب برای شما توضیح داده است که دیگر در بین این همه نوع اذیت نشوید.

 

قابلمه های تفلون
هرچند قابلمه‌های تفلون از محبوب ترین نوع قابلمه‌ها هستند، ولی در مقایسه با سایر قابلمه‌ها انتخاب چندان مطمئنی نیستند. فلز سنگین کادمیوم که در اغلب آنها وجود دارد، با استفاده پی‌درپی قابلمه وارد غذا می‌شود و احتمال ابتلا به سرطان و بیماری‌های دیگر را زیاد می‌کند. ظروف تفلون نچسب، نسبتا سبک، با کاربرد و شست و شوی راحت و با مصرف کمتر روغن هستند. پیشنهاد ما به شما این است که از تفلون های تولیدکنندگان معتبر استفاده کنید و در صورت آسیب، پخت غذا درون آن را متوقف کنید.

توضیحات کامل برای خرید انواع سرویس قابلمه

تفلون از محبوب ترین قابلمه ها هستند، ولی در مقایسه با قابلمه ها انتخاب مطمئنی نیستند

قابلمه های چدن
عمر طولانی و وزن بسیار بالایی دارند. برای پخت طولانی و یکنواخت مناسب اند و به حرارت بالا مقاوم اند. چدن فلزی است که مدت زیادی گرم می‌ماند. مطمئن شوید قابلمه‌ای که به نام چدن خریداری می‌کنید فاقد آلومینیوم باشد. چدن، آلیاژی از آهن است و قابلمه چدن واقعی با خراش سطحش زنگ می‌زند. نباید این نکته را فراموش کرد که سرویس قابلمه چدن گران قیمت هستند و تنوع چندانی از نظر طرح و رنگ ندارند.

 

نگران قدیمی بودن ظروف نباشد، ما برایتان روش هایی برای تمیز کردن ظروف چدنی سوخته و قدیمی معرفی می کنیم!

 

توضیحات کامل برای خرید انواع سرویس قابلمه

قابلمه های چدن ، عمر طولانی و وزن بسیار بالایی دارند

قابلمه های استیل
از دیگر قابلمه ها بهداشتی تر بوده دوستدار سلامت اند. عمر طولانی داشته، زنگ نمی زنند و واکنشی نسبت به مواد غذایی ندارند. اما حرارت را مستقیم انتقال می‌دهند، یعنی غذا سریع تر در آن می‌سوزد. مناسب پخت انواع خورش و غذاهای آبدار هستند. برندهای معتبر را استفاده کنید که چند لایه‌اند. اگر غذا به ته قابلمه چسبید، با مقداری سرکه یا استیل شو آن را ترمیم کنید. این سرویس دارای قیمت مناسبی هستند.

توضیحات کامل برای خرید انواع سرویس قابلمه

قابلمه های استیل، عمر طولانی داشته، زنگ نمی زنند و واکنشی نسبت به مواد غذایی ندارند

 

قابلمه‌های سرامیکی
این قابلمه جدیدترین انواع سرویس آشپزخانه است، دارای روکش نچسب و بدون ترکیبات مضر و تا حدی مقاوم به خوردگی و خراش است. ولی باید مراقب بود تا تکه‌های آن وارد غذا نشود. دارای بدنه و کف چندین لایه هستند که لایه سرامیک یکی از لایه‌های بدنه قابلمه است. حرارت را به خوبی پخش و منتقل می‌کنند. قیمت نسبتاً بالایی دارند به همین دلیل در استفاده از آنها باید کمی دقت بیشتری کنید.

توضیحات کامل برای خرید انواع سرویس قابلمه

قابلمه سرامیکی جدیدترین نوع سرویس آشپزخانه است

قابلمه‌های گرانیتی
در بین پوشش های نچسب، گرانیت از همه بادوام تر و سخت تر است. گرانیت یا سنگ خارا به دلیل جنس خود، گرما را نگه داشته و غذا در آن دیرتر از ظروف معمولی می‌سوزد. تمیز کردن گرانیت بسیار ساده است. به دلیل نچسب بودن مصرف روغن را کاهش می‌دهد. چون گرانیت ماده ای طبیعی است، طعم غذا را تغییر نمی‌دهد.

 

جنس های دیگری از سرویس قابلمه هم وجود دارند که بیشتر توسط برندهای متفرقه تولید می‌شوند. این نوع از ظروف پخت و پز که مصارف خاصی دارند و امروزه کمتر استفاده می‌شوند را هم برایتان معرفی می کنیم:

 

توضیحات کامل برای خرید انواع سرویس قابلمه

در بین پوشش های نچسب، گرانیت از همه بادوام تر و سخت تر است

قابلمه های آلومینیومی
برخلاف تصور بیشتر محصولات مشابهی که در بازار می‌بینید بیشتر از جنس آلومینیوم است و نه فلز روی! فلز روی برای قابلمه مناسب است ولی کمتر یافت می‌شود. آلومینیوم برای سلامت انسان ضرر دارند. نگهداری و پخت مواد غذایی اسیدی مانند آبلیمو، آبغوره، سرکه و شور در این ظروف، موجب خروج آلومینیوم و ورود آن به غذا می‌شود که بیماری و مشکلات بسیاری را به وجود می آورد. قابلمه‌های آلومینیومی ارزان و با وزنی سبک هستند.
حرارت در این قابلمه‌ها به شکل یکنواخت و سریع پخش می‌شود. حساسیت آن به ضربه باعث می‌شود که سریع فرمش تغییر کند.

 

توضیحات کامل برای خرید انواع سرویس قابلمه

فلز روی برای قابلمه مناسب است ولی کمتر یافت می‌شود، آلومینیوم برای سلامت انسان ضرر دارند

 

قابلمه های مسی
حرارت را به خوبی و یکسان پخش می کنند. مس قرمز در معرض هوا اکسید می‌شود و حالت سبز رنگ می گیرد و در این صورت برای سلامت مضر است. اغلب داخل مس با فلزی دیگر پوشانده می‌شود تا مس به داخل غذا وارد نشود. مس با مواد غذایی اسیدی و شور واکنش نشان می‌دهد و طعم غذا را تغییر می‌دهد.

 

جالب است بدانید که این نوع قابلمه در بازار به شکل کیلویی فروخته می‌شود و کار دست هنرمندان ایرانی است. البته برندهای دیگری هم سرویس های قابلمه با این جنس عرضه کرده اند ولی قطعا کار دست چیز دیگر است!

توضیحات کامل برای خرید انواع سرویس قابلمه

قابلمه های مسی، حرارت را به خوبی و یکسان پخش می کنند

 

قابلمه های شیشه ای
ظروف پخت شیشه ای یا اصطلاحاً پیرکس، یکی از بهترین ظروف پخت و پز هستند. اگر این ظروف بی‌رنگ باشند سالم‌ترین انتخاب برای طبخ غذا هستند و به علت اینکه درون آنها کاملا دیده می شود، حس خاصی را به آشپزخانه می‌دهد. تا زمانی که این ظروف ضربه‌ محکم نخورد و شوک دمایی به آن وارد نشود، مقاوم هستند. در مدل های جدیدتر حرارت بالا را تحمل می‌کنند.

 

توضیحات کامل برای خرید انواع سرویس قابلمه

ظروف پخت شیشه ای یا اصطلاحاً پیرکس، یکی از بهترین ظروف پخت و پز هستند

 

قابلمه های لعابی
روکش‌ لعابی اغلب روی ظروفی سرامیکی یا چدن کشیده می‌شود. طول عمر روکش لعابی محدود است و بر اثر ضربه و نوسان حرارتی از بین می‌رود. این نوع ظروف برای گرم کردن کنسرو و قوطی‌ها، پخت غذاهای آبدار و یا نگهداری غذا در فریزر استفاده می‌شوند.

 

توضیحات کامل برای خرید انواع سرویس قابلمه

ظروف لعابی برای گرم کردن کنسرو و پخت غذاهای آبدار و یا نگهداری غذا در فریزر استفاده می‌شوند

جدیدترین مطالب