چگونه شب تا صبح بیدار بمانیم

چگونه شب تا صبح بیدار بمانیم

چگونه شب تا صبح بیدار بمانیم

شب تا صبح بیدار ماندن یا در اصطلاح شب زنده داری کار تقریبا مشکلی است و هر کسی از عهده آن بر نخواهدذ آمد. اگر شما هم می خواهید شب تا صبح را بیدار بمانید اما خواب امان تان را بریده است سماتک در این پست روش هایی را به شما معرفی خواهد کرد که به سادگی می توانید با خواب آلودگی شبانه مبارزه کنید.

 

در صورتی که همه چیز خوب پیش رفت و شما توانستید یک شب زنده دار حرفه ای شوید، این دغدغه برایتان پیش می آید که حالا در کنار درس خواندن و یا انتظار کشیدن برای رسیدن صبح چه کار باید کرد؟! به هر حال نمی توانید چوب کبریت بگذارید لای پلکتان و بی حرکت به رو به رو خیره شوید، بیدار مانده اید که یک استفاده ای از آرامش شب بکنید. اینها پیشنهادهای ما برای گذراندن وقت در این شب های گرم و پرانرژی هستند؛ پیشنهادهایی که به دو دسته داخل و بیرون از خانه تقسیم شده اند.

 

شب، خارجی

چگونه شب تا صبح بیدار بمانیم

اگر قصد دارید نیمه شب خود را بیرون از خانه بگذرانید و دوست ندارید خوراک حاضر و آماده دزدان نیمه شب باشید، به یک ماشین نیاز دارید؛ ماشینی که می تواند متعلق به رفیق پایه شبگردیتان باشد. در غیر این صورت می توانید از آژانس استفاده کنید که طبعا نمی تواند جذابیت زیادی داشته باشد، فقط آنجا حال می دهد که از ماشین پیاده می شوید و به راننده می گویید «اگه صدای تیراندازی شنیدی بیا دنبالم» وگرنه استفاده از ماشین شخصی انتخاب بهتری برای شبگردی است. ماشین که جور شد، می توانید به گزینه های زیر فکر کنید.

 

سینما

چگونه شب تا صبح بیدار بمانیم

گذشت آن دورانی که سینماها فقط برای روزها و عصرها برنامه داشتند. حالا آن قدر علم پیشرفت کرده که برای فیلم دیدن شبانه می توانید به پردیس های سینمایی شناخته شده سر بزنید. همین الان سینما آزادی سانس دوازده و بیست دقیقه، سینما ملت و کورش سانس 12 شب و چارسو سانس 12:30 دقیقه شب دارند. تازه اگر مثل نوروز امسال فیلم ها بترکان باشند و مردم جلوی سالن صف ببندند، امکان اینکه فیلم مورد نظرتان سانس فوق العاده داشته باشد هم وجود دارد. فکرش را بکنید ساعت چهار می توانید خیلی شیک بنشینید و فیلمتان را ببینید.

 

نکته کنکوری دیگر، سینماهای کورش و فرهنگ هستند که برنامه اکران فیلم خارجی هم دارند و بین فیلم هایشان آثار ژانر وحشت هم به چشم می خورد. پس در سینماتیکت گشتی بزنید و با انتخاب یک فیلم ترسناک خودتان و رفقا را تا حد مرگ  بترسانید. بعضی از شهرستان ها هم برنامه اکران شب ها را دارند. نمونه اش هم پردیس سینمایی هویزه مشهد که سانس های آخر شب زیادی دارد و پایه سانس فوق العاده هم هست.

 

غذاخوری
اخیرا اماکن اصرار دارد که همه رستوران ها قبل از 12 شب بسته شوند اما هنوز هم پنجشنبه شب ها می توانید جاهایی را پیدا کنید که تا پاسی از شب غذا در اختیار مشتریان می گذارند، البته بیشتر رستوران هایی که تا دیروقت باز هستند، در سته فست فودها قرار می گیرند اما اگر آدم پاستوریزه ای باشید، باید مسافت بیشتری را طی کنید تا خودتان راه به دربند، درکه، فرحزاد یا چنین جاهایی برسانید. رستوران این طور مکان ها معمولا تا هر وقت مشتری باشد، باز است و می توانید در هوای تمیزشان جوجه بزنید با نوشابه!

 

فقط وجدانا غیر از غذا چیز دیگری سفارش ندهید، مثلا آمده اید هوای تازه بخورید، دود و آلودگی می خواستید که میدان انقلاب هم پیدا می شد. در شهرستان ها هم چنین مکان هایی وجود دارند؛ مثل فلافلی های معروف اهواز و آبادان، شاندیز و رقبه مشهد یا حافظیه و سعدیه شیراز که برای گرفتن فاز عرفانی توصیه می شود. اگر شبگردیتان به چهار و پنج صبح کشید، کله پاچه می تواند حسن ختام برنامه تان باشد و به راستی که چه خاتمه ای بهتر از این؟

 

شب داخلی
اگر به هر دلیلی گوشه امن اتاقتان را به گشت و گذار در بیرون ترجیح می دهید، ما برای شما برنامه ویژه ای داریم. از ما می شنوید، بهتر هم هست، وقتی در خانه بمانید به خطر شب بیرون بودن از سوی خانواده به لات بودن(!) متهم نمی شوید و خب خطری هم تهدیدتان نمی کند، مگر اینکه به حمله آدم فضایی ها معتقد باشید.

 

کتاب خواندن

چگونه شب تا صبح بیدار بمانیم

حالا درست است که شاید هدفتان از بیدار ماندن خواندن جزوه و کتاب های درسی باشد اما به پیشنهاد ما هم فکر کنید. در نگاه اول، این پیشنهاد به شدت لوس و کسل کننده است و شاید بگویید وقتی کتاب خواندن برای راحت خوابیدن توصیه می شود، چرا باید در پینشهادهای شب بیداری باشد اما زود قضاوت نکنید! بعضی از کتاب ها اصلا خوراک 12 شب به بعد هستند. به گزارش سماتک داستان های جنایی درست و حسابی جان می دهند برای اینکه چند صفحه بخوانید و بعد دور و بر را نگاه کنید و از سایه خودتان بترسید یا رمان های عاشقانه پرکشش را در نظر بگیرید، آدم تا نفهمد آخرش این دو کبوتر عاشق به هم می رسند یا نه خواب به چشمش نمی آید.

 

کتاب های طنز هم انتخاب بدی نیستند، به شرطی که طوری نخندید که از اتاق های دیگر خانه عباراتی مثل «زهرمار» و «رو آب بخندی» بشنوید. پس بیایید در پایان نتیجه بگیریم آن کتاب هایی که به مثابه دیازپام 10 عمل می کنند، کتاب های درسی هستند؛ نه کتاب هایی که خودمان دوست داریم بخوانیم شان.

 

وبگردی
این یکی که اصلا پیشنهاددادن لازم ندارد! خودتان بای دیفالت بیست و چهاری در تلگرام و اینستاگرم هستید، پیشنهاد ما این است که حالا که نمی توانید از گوشی و تبلت جدا شوید، بیایید استفاده از آن را هدفمند کنید؛ یعنی شبکه های اجتماعی را از یک ساعتی به بعد به حالت بهینه و کنترل شده استفاده کنید. چت غیرضرروی نکنید، جوک های صد من یک غاز نخوانید و پای عکس های مکش مرگ ما با کپشن های بی ربط لایک نکوبید.

 

به جایش برگردید به روزهای خاطره انگیز وبلاگ و دغدغه های اصیل آدم ها را بخوانید. خودتان هم می توانید دست به کار شوید و در سکوت شب چیزهایی را که از ذهنتان می گذرد، روی مانیتور بیاورید! مطمئنا بعدا به خاطر این کار به خودتان افتخار خواهید کرد. افزون بر اینکه شب جان می دهد برای اینکه لپ تاپ را بگذاری روی میز تا برای خودش تمام فیلم ها و سریال های تاریخ بشریت را دانلود کنید.

 

معمولا شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت، بسته های مختلفی مخصوصا در مورد دانلود در شب تعریف کرده اند. بنابراین اگر تصمیمتان برای شب زنده داری جدی است از همین الان بروید در کار پیدا کردن بسته های مناسب حالتان. ضمنا اگر اهل خرید بسته برای گوشی باشید، خیلی وقت ها می بینید که دو گیگ بسته می خرید اما عملا فقط از یک گیگ آن استفاده می کنید.

 

چرا که به هر حال اپراتورها هم کلاه سرشان نمی رود و از این دو گیگ یک گیگ را برای استفاده روزانه در نظر گرفته اند و یک گیگ را برای استفاده شبانه. فلذا با شب بیداری می توانید این یک گیگ باقیمانده را که به مثابه تکه هلوی جامانده ته قوطی رانی است، زنده کنید.

 

برپایی مهمانی
طبعا این اتفاق باید وقتی بیفتد که خانه کامل در اختیار شماست و مزاحمتی برای دیگر اعضای خانواده ایجاد نمی کنید. با تدارک دیدن یک خوراکی سبک، دوستان نزدیک را دعوت کنید به ضیافت و دور هم شب را به صبح برسانید. فیلم و سریال دیدن دسته جمعی که لذتش بر کسی پوشیده نیست اما کار دیگری که می توانید بکنید و حالش را ببرید، بازی های دسته جمعی است.

 

هم بازی های کامپیوتری مثل فیفا و کانتر را امتحان کنید و هم بازی های نشستنکی(!) مثل گل یا پوچ و چشمک و مافیا. گل یا پوچ و چشمک که تکلفشان مشخص است، بازی های خسته ای هستند ولی موقع بازی مافیا مراعات همسایه ها را هم بکنید. کاری نکنید که همسایه طبقه پایین بیاید بالا و بدون رای گیری و دادن فرصت دفاع، خونتان را بریزد.

 

منبع: bartarinha.ir

جدیدترین مطالب