چگونه روی کوزه سبزه بکاریم

چگونه روی کوزه سبزه بکاریم

چگونه روی کوزه سبزه بکاریم

سبزه های عید را باید زودتر بکارید تا وقتی می خواهید هفت سین بچینید سبزه شما آماده باشد در اینجا با چگونه روی کوزه سبزه بکاریم آشنا خواهید شد. چندین روش کاشت سبزی برای هفت سین می باشد که خیلی از خانم ها کاشت خاکشیر رور کوزه سفالی را ترجیح می دهند این روش بسیارساده می باشد فقط چند نقطه کلیدی دارد که باید آن موارد را رعایت فرمایید در این بخش ما به آموزش سبزه نا خاکشیر روی کوزه سفالی خواهیم پرداخت در ادامه با ما همراه باشید.

 

با نزدیک شدن به عید نوروز همه خانم های هنرمند و باسلیقه در تکاپوی تهیه هفت سین می باشند، وجود سبزه یکی از ضروریات سفره هفت سین است که پیشنهاد ما تهیه سبزه عید با خاکشیر است که در این مطلب به طور کامل آموزش می دهیم.

 

چگونه روی کوزه سبزه بکاریم؟

تهیه سبزه عید با خاکشیر یکی از ایده های جالب برای سفره هفت سین است. این سبزه علاوه بر زیبایی که دارد خیلی سریع و در مدت زمان کوتاهی سبز می شود و در نتیجه برای کسانی که در روز های آخر اقدام به تهیه سبزه می نمایند می تواند بهترین انتخاب باشد. در ادامه نحوه تهیه و آموزش کامل تهیه سبزه با خاکشیر را ارائه داده ایم که این آموزش می تواند به شما کمک کند بهترین و زیباترین سبزه سفره هفت را در منزل تهیه نمایید. تا پایان همراه ما باشید.

 

نحوه کاشت و سبز نمودن سبزه عید با خاکشیر :

تهیه سبزه عید با خاکشیر به راحتی انجام می گیرد و می توانید آن را به شکل های مختلف تهیه نمایید و با این سبزه های زیبا و متنوع زینت بخش سفره هفت سین خود باشید. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع مختلف سبزه های تهیه شده با خاکشیر آشنا نماییم تا به انتخاب خود بهترین مدل و طرح سبزه عید را انتخاب نمایید و در کنار سیب، سنجد، سیر، سمنو و دیگر وسایل زیباترین سفره هفت سین را بچینید.

 

سبزه عید زیبا
سبزه عید روی کوزه سفالی با خاکشیر :

در این روش ابتدا بذر خاکشیر را به مدت یک شب خیس نمایید. کوزه سفالی مناسبی تهیه نمایید و روی آن را با پارچه تنظیف یا جوراب زنانه نازک بپوشانید. جوراب را خیس نموده و بذر های خاکشیر را که خوب لعاب داده اند با دست خیس روی کوزه سفالی بکشید. توجه کنید که تمام سطح کوزه به صورت یکدست با خاکشیر پوشانده شود. سپس کوزه را پر از آب نمایید. البته توجه داشته باشید که تا زمان سبز کردن خاکشیرها باید مرتب آن را با اسپری آب دهید. در ادامه چند نمونه از سبز های سبز شده با خاکشیر بر روی کوزه سفالی را ملاحظه می فرمایید.

 

چگونه روی کوزه سبزه بکاریم

سبزه عید با خاکشیر روی کلاه :

در این روش نیز ابتدا خاکشیر را در آب خیسانده تا لعاب دهد. در این فاصله چند ساعته بهتر است سطح کار را آماده نمایید. در اینجا از کلاه استفاده شده است اما شما به دلخواه می توانید از سایر وسایل به عنوان ماکت برای سبزه عید با خاکشیر استفاده کنید و سبزه متفاوت و زیبایی داشته باشید. ابتدا روی سطح مورد نظر را با لایه نازکی از پنبه بپوشانید، سپس پارچه تنظیف را روی پنبه ها قرار دهید و بعد از خیس نمودن آن بذرهای آماده شده را به صورت یکدست روی پارچه بکشید و برای نتیجه گیری بهتر، نایلونی را که چند حفره روی آن ایجاد نموده اید، روی کار بکشید فقط توجه داشته باشید که نایلون با خاکشیر ها برخورد نکند. این سبزه را نیز با اسپری و آبپاش آبیاری نمایید. بعد از گذشت دو یا سه روز که بذرهای خاکشیر سبز نمود نایلون را برداشته و هر روز سبزه خود را آبیاری نمایید.

چگونه روی کوزه سبزه بکاریم

چگونه روی کوزه سبزه بکاریم

نکات مهم برای تهیه سبزه عید با خاکشیر :

مدت زمان سبز نموده سبزه با خاکشیر پنج یا شش روز است، پس می توانید آن را در روزهای آخر سال نیز تهیه نمایید.
سعی کنید از خاکشیرهای تازه استفاده نمایید تا سبزه شما یکدست و زیباتر شود و به طور کامل سبز کند.
خاکشیر اگر به مدت پنج یا شش ساعت در آب باشد لعاب میدهد و برای استفاده آماده می شود.
برای خیساندن خاکشیر و نتیجه گیری بهتر به ازای بک پیمانه خاکشیر از پنج پیمانه آب استفاده کنید
بذر خاکشیر تقریبا مشاهده با بذر شاهی است و نحوه سبز نمودن هر دو یکسان است.

 

مدل های سبزه عید را که در ادامه ملاحظه می فرمایید میت وان به عنوان سبزه عید با خاکشیر تهیه نمود و از این مدل ها و طرح های زیبا نهایت استفاده را برد.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب