آموزش چیدمان سرویس بهداشتی به سبک امروزی

آموزش چیدمان سرویس بهداشتی به سبک امروزی

ایجاد فضایی آرام با دکوراسیون سویس بهداشتی

آموزش چیدمان سرویس بهداشتی به سبک امروزی را در سماتک می خوانید. شاید فکر کنید حمام و دستشویی را که کسی نمیبیند پس چرا باید به دکوراسیون آن اهمیت داد؟ اما باید بدانید که اهمیت به دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی نشان از میزان توجه شما به آسایش و بهداشت فردی خانواده است.دکوراسیون سرویس های بهداشتی باید هماهنگ با دیگر دکوراسیون های منزل باشد تا با ایجد فضایی آرام افراد خانواده بهتر به بهداشت فردی خود رسیدگی کنند و از تنش هایی که در طول روز داشته اند رهایی یاند. امروزه مدل های متنوعی از شیرآلات و سرویس های بهداشتی به بازار آمده که این امکان را به بهترین نحو برای شما فراهم میکند تا در نهایت آرامش بتوانید رلکسیشن کنید و به بهداشت خود برسید. ما مجموعه ای از بهترین دکوراسیون های سرویس های بهداشتی را برایتان آورده ایم که با هم میبینیم.

آموزش چیدمان سرویس بهداشتی به سبک امروزی

سماتک: درست است که بیشتر زمان ما در خانه، در دستشویی یا حمام سپری نمی‌شود اما این دلیل نمی‌شود که به دکوراسیون هال و اتاق خواب رسیدگی کنیم؛ در حالی که دستشویی‌مان تاریک و بی‌حال است. اتفاقا سرویس‌های بهداشتی زیبا و دلنشین موجب می‌شوند شما بیشتر از قبل به تمیزی خودتان اهمیت دهید!

برای زیباتر کردن سرویس بهداشتی لازم نیست حتما به عوض کردن شیرآلات و سرویس چینی بهداشتی فکر کنید که کلی هزینه دارند. با چند تغییر کوچک هم می‌شود سرویس‌ها را به محیط زیباتری تبدیل کرد.

گل طبیعی

خیلی‌ها کنار دستشویی گل‌های مصنوعی می‌گذارند اما کمتر کسی گل طبیعی را امتحان می‌کند. دنبال گل‌هایی باشید که نور زیادی نمی‌خواهند و نور لامپ‌های دستشویی و حمام برای چنین گل‌هایی کافی است.

می‌توانید یک گلدان کوچک کنار روشویی بگذارید یا اصلا به جای یکی از لیوان‌های سرویس آینه دستشویی، یک گلدان بگذارید. یک کاکتوس کوچک هم برای این کار مناسب است.

اگر نگران ریختن خاک و کثیف شدن سرویس بهداشتی‌تان هستید، می‌توانید سراغ تراریوم (تنگ‌های شیشه‌ای دارای خاک و گیاه) بروید؛ این‌طوری خاک از داخل تنگ بیرون نمی‌ریزد. اگر هم گل‌هایی داشته باشید که در آب زنده می‌مانند، می‌توانید آنها را در همان لیوان روشویی بگذارید و کمی خاک ژله‌ای رنگی  هم داخل آن بریزید. فیتوس برای این کار انتخاب خیلی خوبی است. برای روزهایی که مهمان دارید، می‌توانید به چند شاخه گل زینتی در یک گلدان آب هم فکر کنید.

آینه متفاوت

اغلب، آینه سرویس‌های بهداشتی در ابعاد کوچک و با لبه‌های استیل یا طلایی یا بدون لبه است. اگر دستشویی‌تان خیلی مرطوب نیست، می‌توانید این آینه‌های معمولی را با آینه لبه‌دار عوض کنید. قاب‌های چوبی یا پلاستیک رنگی فضای دستشویی را حسابی شاد می‌کند.

آموزش چیدمان سرویس بهداشتی به سبک امروزی

آینه‌های خیلی بزرگ هم برای حمام خیلی مناسبند؛ به خصوص اگر حمام کوچکی دارید، یک آینه بزرگ عرضی یا یک آینه تمام‌قد، وسعت فضا را تقریبا دوبرابر می‌کند.

کاغذدیواری

لازم نیست به عوض کردن کاشی‌ها و هزینه کاغذدیواری فکر کنید. کاغذدیواری‌های برچسبی برای دستشویی و حمام مناسبند؛  البته نمی‌شود این کاغذها را زیر دوش یا پشت روشویی (جاهایی که آب زیادی روی‌شان می‌ریزد) نصب کرد اما دیوارهایی که اغلب خشک می‌مانند، گزینه‌های خوبی هستند؛ درضمن می‌توانید نوارهای باریکی از کاغذ برچسبی را بگیرید و دورتادور دیوارها بچسبانید.

آموزش چیدمان سرویس بهداشتی به سبک امروزی

اگر هم دل به دریا بزنید و از رنگ‌های تند استفاده کنید، سرویس‌تان ناگهان از یک محل سرد و بی‌روح به جایی دلنشین و جذاب تبدیل می‌شود.

حوله‌های رنگ‌وارنگ

به جای یک حوله، چند حوله در دستشویی بگذارید و آنها را از رنگ‌های متنوع انتخاب کنید. می‌توانید همه را از یک خانواده رنگ (مثلا طیف آبی) انتخاب کنید یا از رنگ‌های متضاد (مثلا قرمز، آبی و زرد) کمک بگیرید تا فضای پرانرژی‌تری داشته باشید.

آموزش چیدمان سرویس بهداشتی به سبک امروزی

حوله‌ها را می‌توانید به صورت لوله ‌شده در یک سبد قرار دهید یا با استفاده از چند گیره روی دیوار آویزان کنید.

تابلو

هیچ فکرش را کرده‌اید که می‌توانید در حمام یا دستشویی هم روی دیوار تابلو  بزنید؟ اگر کاشی طرحدار نداشته باشید، می‌توانید به تابلوهای ریز و درشت هم فکر کنید. اگر کاشی‌های‌تان شلوغ و طرحدار است، به یک تابلوی بزرگ با یک تصویر ملایم (مثلا دریا) نیاز دارید تا

آموزش چیدمان سرویس بهداشتی به سبک امروزی

بهتر است به جای قاب‌های شیشه‌ای، از تابلوهای شاسی شده استفاده کنید که هم در مقابل رطوبت مقاوم‌ترند و هم امکان افتادن و شکستن ندارند.

پرده حمام

اگر حمام‌تان خیلی کوچک نیست، یک پرده حمام می‌تواند چهره آنجا را عوض کند؛ حتی اگر واقعا لازمش ندارید. با این کار درواقع شلوغی دوش و وسایل حمام را از چشم دیگران پنهان کرده و یک دیوار پارچه‌ای جذاب به یک سوی حمام‌تان اضافه می‌کنید. در انتخاب نوع پرده حمام به رنگ کاشی و وسایل آنجا توجه کنید.

دریایی‌ها

یکی از بهترین چیزها برای تزیین دستشویی و حمام، موجودات واقعی دریاست. با استفاده از صدف، مرجان، ستاره دریایی و گوش‌ماهی، فضای دریا را به سرویس بهداشتی‌تان بیاورید.

آموزش چیدمان سرویس بهداشتی به سبک امروزی

می‌توانید از صدف‌ها در کنار تزیینات دیگر (مثل گل یا شمع) استفاده کنید یا اصلا خودشان را تبدیل به گلدان یا جاشمعی کنید.

شمع و عود

یک شمع معطر خاموش زیبایی چندانی ندارد. به جای آن بروید سراغ شمع‌های عادی‌تر اما روشن‌شان کنید! شمع‌های کرم‌رنگ عادی یا شمع‌های وارمر معمولی گزینه‌های بهتری هستند تا شمع‌های خیلی گران دست‌ساز که دل تان نمی آید  روشن‌شان کنید! اگر از کثیف شدن محیط سرویس به خاطر قطره‌های شمع نگرانید، جاشمعی‌های پهن بگیرید یا آنها را درون لیوان‌های بزرگ یا تنگ‌های کوچک بگذارید. با پر کردن داخل تنگ با سنگ، صدف یا گل خشک یک وسیله تزیینی زیبا و کاربردی برای دستشویی‌تان بسازید.

عود را هم اگر در جای مخصوصش بگذارید (که خاکسترهایش همه‌جا پخش نشود) و روشن کنید، برای تزیین و خوشبو کردن دستشویی و حمام عالی است.

مرتب‌سازی

شما مجبورید فکرهای جدی برای مرتب کردن سرویس‌های بهداشتی که معمولا خیلی کوچک است و پر از خرت و پرت‌های ریزه میزه کنید؛ مثلا برای حوله‌ها می‌توانید از سبدهای کوچک حصیری کمک بگیرید. رخت‌های کثیف را هم اگر در حمام نگه می‌دارید، به جای ریختن در سبدهای پلاستیکی در سطل‌های حصیری بریزید؛ این‌طوری هم رطوبت درون‌شان نمی‌ماند و هم جلوه زیبایی به حمام‌تان می‌دهد.

آموزش چیدمان سرویس بهداشتی به سبک امروزی

وسایل شست‌وشو در حمام را هم بسته به نوع و فضای حمام‌تان جایی نزدیک به دوش جاسازی کنید.  از طرفی می توانید از قفسه‌ها هم کمک بگیرید یا فقط یک جاجورابی توری را پشت پرده حمام آویزان کنید و شامپو و صابون‌ها را داخلش بگذارید. اگر جلوی آینه دستشویی هم لوازم آرایشی یا پیرایشی نگه می‌دارید، بهتر است فکری برای جای‌شان بکنید. چند لیوان یا پایه برای نگهداری برس، فرچه، قوطی‌های کرم، سشوار و شانه مناسب است.

آموزش چیدمان سرویس بهداشتی به سبک امروزی

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب