عینک طبی مناسب چهره شما + تصاویر

عینک طبی مناسب چهره شما + تصاویر

عینک طبی مناسب چهره شما

عینک طبی باید با چهره شما متناسب باشد اگر مشکل انتخاب مدل عینک طبی را دارید این مقاله را مطالعه نمایید در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر عینک طبی مناسب چهره شما را در سایت سماتک خواهید دید با ما همراه باشید.

 

 به گزارش سماتک:قبل از توضیح در مورد انتخاب عینک مناسب بد نیست بدانید که عینک اولین بار در قرن سیزدهم میلادی در اروپا استفاده شد که با تکامل صنعت چاپ در قرن پانزدهم استفاده از عینک افزایش ، اما در قرن حاضر و با اجرای برنامهٔ آموزش عمومی استفاده از آن گسترش یافته است.بنابراین انتخاب عینک امروزه به عنوان امری مهم برای استفاده کنندگان مورد توجه قرار داشته که به عقیده کارشناسان و متخصصان چشم پزشکی به طور کلی، فریمی که برای فرد انتخاب می شود بایستی دارای خطوطی باشد که آن دسته از سطوح صورت را که از حالت ایده آل فاصله دارد را تعدیل نماید.

 

عینک طبی مناسب چهره شما

عینک طبی مناسب چهره شما + تصاویر

عینک طبی مناسب چهره شما باید باشد چون هر عینکی برای یک چهره مناسب است شاید شما صورت گردی دارید باید از عینک کروی تری استفاده نمایید همه جوانب انتخابب یک عینک متناسب با صورت خود را در نظر بگیرد تا دچار مشکل نشوید.

 

هفت شکل و تیپ صورت

1- بیضی: نوع ایده آل شکل صورت به شمار می رود.

 

2- مستطیلی: از حالت طبیعی باریک تر و درازتر می باشد و سطوح جانبی صورت نسبت به حالت بیضی، نسبت به یکدیگر موازی هستند.

 

3- گرد: نسبت به حالت بیضی، کروی تر می باشد.

 

4- مربعی: نسبت به حالت بیضی، جانبین صورت با یکدیگر بیشتر موازی هستند به علاوه صورت کوتاه و پهن تر نیز می باشد.

 

5- مثلثی: قسمت پائینی صورت نسبت به قسمت بالای صورت پهن تر است.

 

6- مثلثی وارونه: که ناحیه پیشانی پهن تر از ناحیه فک است.

 

7- لوزی: قسمت مرکزی صورت پهن تر است و در بالا و پائین، صورت به طور قابل توجهی باریک می شود.

 

عینک طبی مناسب چهره شما

عینک طبی مناسب چهره شما + تصاویر

تاثیرگذاری در طول صورت

در انتخاب فریم اندازه عمومی و افقی فریم، میزان گردی و یا مربع بودن شکل فریم و رنگ قسمت قدامی فریم اهمیت دارند. بمنظور سادگی بیشتر در بحث شکل های مختلف فریم، می توان آن را در دو مقوله مورد بررسی قرار داد:

 

1- ابعاد فریم و اینکه آیا تاکید بیشتری بر قسمت بالا یا پایین فریم صورت گرفته است مثل فریم های با رنگ گرادیان عمودی و یا در تمامی قسمت های فریم تاکید یکسانی وجود دارد مثل فریم های با رنگ یکنواخت. این ملاحظات در ارتباط با درازا و پهنای صورت قرار می گیرد.

 

2- چگونگی زاویه دار بودن و میزان گردی شکل فریم که در ارتباط با زاویه ها و میزان گردی صورت و چگونگی خط ابرو قرار می گیرد.

پهنای مناسب برای فریم برابر با پهن ترین قسمت ساختار استخوانی صورت است

 

3- به عنوان یک قاعده عمومی، هرچه صورت کشیده تر باشد، عمق فریم نیز باید بیشتر باشد. در این حالت فریم قسمتی از صورت را می پوشاند و به نظر می رسد که کشیدگی صورت کاهش پیدا کرده است.

 

4- فریم های تیره تر که دارای رنگ یکنواخت هستند نسبت به فریم های گرادیان عمودی به کوتاه نمودن صورت های کشیده بیشتر کمک می کنند. لازم به تذکر است که هر فریمی که توجه شخص نظاره گر را به قسمت بالایی آن جلب نماید، جزء فریم های گرادیان عمودی محسوب می شود، نظیر فریم نخ نایلونی که قسمت بالای آن مشکی رنگ است. این فریم ها در کشیده نمودن صورت های پهن مفید هستند. در این حالت نواحی مرجع در تعیین ارتفاع صورت قسمت تیره بالای فریم و خط چانه صورت خواهند بود و بنابراین این فریم ها صورت را کشیده تر به نظر می رسانند.

 

هرچه دسته فریم بالاتر قرار گرفته باشد صورت را کشیده تر نشان می دهد و بالعکس. پس برای صورت های کشیده فریم عینکی که بخش انتهایی آن پایین تر قرار گرفته است مفید خواهدبود.

 

5- در صورت های چاق و فربه، علاوه بر رعایت نکاتی که برای صورت های پهن رعایت می شود بهتر است از فریمی استفاده شود که حضور آن بر روی صورت کمتر نمایان باشد، نظیر فریم های ریملس، نخ نایلونی و یا فلزی نازک. همچنین به اندازه عمودی فریم نیز باید توجه داشت.

 

عینک طبی مناسب چهره شما 

عینک طبی مناسب چهره شما + تصاویر

تاثیرگذاری بر بالانس صورت
در صورت هایی که قسمتی از آن پهن تر از سایر نواحی است می توان با انتخاب فریم مناسب تعادل صورت را دوباره برقرار نمود. مثلا در صورت های مثلثی با قاعده پایین که ناحیه فک پهن تر از پیشنی است

 

ملاحظات زیر را بایستی مدنظر داشت:

صرف استفاده کردن از عینک به دلیل جلب توجه به قسمت بالای صورت بر تعادل صورت می افزاید.

پهنای فریم طبق قاعده کلی بایستی تقریبا برابر با پهنای ناحیه فک باشد.

 

بهتر است از فریم های بیضی و یا فریم هایی که قسمت پایین آن شیب دار است استفاده گردد، چرا که فریمی که مستطیلی است خط صاف چانه را بیشتر تاکید می کند.

 

بهتر است فریم، رنگ تیره تری داشته باشد. اگر صورت کشیده است رنگ یکنواخت داشته باشد و اگر صورت کوتاه است در بالای فریم، رنگ تیره تری وجود داشته باشد.

 

از طرف دیگر در صورت های مثلثی با قاعده بالا فیت فریم مشکل تر است چرا که حضور فریم، توجه را به سمت قسمت پهن صورت متوجه می کند. به منظور کاهش توجه، فریم باید حداقل جلب توجه را داشته باشد. بایستی حداقل پهنا را داشتهب اشد چرا که اگر پهنای آن از پهنای سر بیشتر باشد توجه بیشتری به ناحیه بالای صورت جلب می گردد.

 

بهتر است ظریف باشد و رنگ ملایمی داشته باشد. فریم های ریملس و یا فلزی نازک با رنگ ملایم گزینه های خوبی می توانند باشند. فریم با شکل گرد می تواند حالت مثلثی صورت را خراب کند. این نوع صورت ظرافت جذابی به صورت ناتوان می دهد و بهتر است فریم انتخابی نیز ظرافت ویژه ای داشته باشد.

 

راهنمای خرید عینک

عینک طبی مناسب چهره شما + تصاویر

خطوط فریم

تکرار کردن خطوط صورت بوسیله خطوط فریم، باعث تاکید بر خطوط صورت می شود که می تواند تاثیر مثبت یا منفی بر زیبایی صورت فرد داشته باشد.

 

قسمت بالایی فریم بایستی شکلی مشابه حالت ابروهای فرد داشته باشد و قسمت پایینی آن پیروی کننده خطوط گونه و فک باشد در غیر اینصورت هارمونی صورت از بین می رود.

 

بهترین فریم برای مردان طاس فریمی است که ریم بالایی آن در ناحیه ابرو مستقیم باشد، به این دلیل که ریم بالایی قسمتی از ناحیه پیشانی را می پوشاند و بنابراین کمی از ارتفاع زیاد پیشانی می کاهد.

 

مهمترین کاری که قسمت پایینی فریم می تواند انجام دهد اثر بالابرندگی صورت در اشخاص پیری است که صورت افتاده ای دارند. در صورتی که فریم پایینی نسبت به فریم بالایی توجه بیشتری جلب نماید چینهای پایین رونده موجود در صورت های پیر را کمتر بنظر می رساند. اثر مهم دیگر فریم پایینی پوشاندن چین های زیر پلک در بعضی افراد است که در این حالت می توان از طریق انتخاب فریمی با فریم پایینی ضخیم و تیره این ناحیه را پوشاند.

 

عینک طبی مناسب چهره شما

عینک طبی مناسب چهره شما + تصاویر

رنگ مو:

1- برای موهای سفید، فریم های با رنگ آبی و قرمز کم رنگ مناسب می باشد.

 

2- افراد با موهای ضخیم و تیره می توانند از فریم های تیره تر و جذاب تر استفادهنمایند ولی افراد با موهای نازک و روشن بهتر است از فریم های ظریف و با رنگ روشن استفاده کنند چرا که یک عینک تیره و جذاب بر روی صورت فردی با موهای روشن و نازک جلب توجه بسیار بیشتری نسبت به صورت شخصی که دارای موهای تیره و ضخیم است می نماید.

 

3- در ارائه فریم های فلزی، افراد با موهای بلوند، قهوه ای روشن و قرمز می توانند از فریم طلایی رنگ استفاده کنند و افراد با موهای سفید از فریم نقره ای رنگ. افرادی که دارای رنگ موی تیره یا مشکی هستند از هرکدام از این رنگ ها می توانند استفاده نمایند. برای شخصی که دارای موهای سفید کمی در اوایل میانسالی است، استفاده از فریم نقره ای رنگ تاکید بیشتری بر موهای سفید فرد کرده و وی را مسن تر جلوه می دهد بنابراین در اینگونه افراد استفاده از فریم با رنگ تیره تر توصیه می شود.

 

چشمان دارای PD زیاد یا کم

در افرادی که چشم های آنها نسبت به پهنای صورت بسیار نزدیکتر به یکدیگر هستند بایستی از فریمی استفاده کنند که توجه کمتری را به قسمت مرکزی فریم جلب نماید پس بهتر است فریمی با پل بی رنگ و نواحی تمپورال مشخص استفاده گردد تا توجه شخص نظاره گر به نواحی تمپورال صورت جلب گردد. بالعکس برای شخصی که چشمانش نسبت به یکدیگر فاصله زیادی دارند، بهترین فریم، فریمی است که دارای پل بینی تیره رنگ و ضخیم می باشد که کمی پایین تر نیز قرار می گیرد.

 

عینک طبی مناسب چهره شما 

عینک طبی مناسب چهره شما + تصاویر

ضخامت فریم
هرچه صورت ظریف تر و کوچک تر باشد، می توان رنگ روشن تری برای فریم انتخاب کرد و بالعکس. همانند رنگ فریم، ضخامت های درشت و بیشتر (heavy) فریم برای صورت های با خصوصیات جدی تر و فریم های با ضخامت کم و نازک (light) برای صورت های لطیف و ظریف تر مناسب است.

 

مخصوصا کودکان و بانوان دارای صورت های ظریف را می توان با فیت کردن فریم های نازک و ظریف زیباتر جلوه داد اما در صورت فیت فرمی با رنگ تیره و ظاهری درشت تر، در صورت این افراد بسیار کوچک و ضعیف تر به نظر خواهدرسید. هنگامیکه در انتخاب فریم درشت تر یا ظریف تر برای بیمار مردد هستید، همیشه فریم ظریف تر را به وی پیشنهاد دهید.

 

صورت های بیضی
هر نوع فریم با هر سبکی می توانند استفاده کنند. بهترین فریم برای اینها فریمی است که کمی پهن تر از پهن ترین قسمت صورت باشد. فریم های خیلی باریک یا خیلی پهن تعادل صورت را بهم می زند و مناسب نیستند.

 

صورت های مستطیلی

فریم پهن همراه با اتصال دسته پایین تر در صورت های مستطیلی بهتر است فریم دارای رنگ یکنواخت باشد. دو قاعده کل:

 

1- هرچه دسته فریم بالاتر قرار گیرد، صورت را کشیده تر نشان می دهد و هرچه دسته فریم پایین تر قرار گیرد کشیدگی صورت کمتر نمایان می شود.

 

2- فریم هایی که قسمت بالایی تیره تری دارند در کشیده نمودن صورت مفیدترند نظیر فریم های نخ نایلونی.

 

صورت های گرد

فریم باریک و زاویه دار همراه با اتصال دسته بالاتر در صورت های گرد و مربعی بهتر است پل عینک باریک و شفاف باشد تا سبب شود چشم ها درشت تر دیده شوند.

 

عینک طبی مناسب چهره شما 

عینک طبی مناسب چهره شما + تصاویر

صورت مثلثی

صورت مثلثی با قاعده بالا (فریم با حداقل پهنا با رنگ ملایم)

 

فریم های ریملس و یا فلزی نازک با رنگ روشن بهترین گزینه هستند. این نوع صورت ظرافت جذابی به صورت بانوان می دهد و بهتر است فریم انتخابی نیز ظریف باشد.

 

صورت مربعی
فریم باریک و موازی با زاویه های صورت. گوشه های عینک کشیده و زاویه دار باشد، در صورتهای مربعی نیز فریم با اتصال دسته بالاتر بهتر است. ترجیحا فریم مربعی نباشد، عرض فریم بیشتر از عمق فریم باشد.

 

صورت مثلثی قاعده پایین Triangle (فریم پهن با رنگ تیره)
در اینگونه صورت ها صرف استفاده از عینک، بر تعادل صورت می افزاید. بهتر است پهنای فریم تقریبا برابر پهنای ناحیه فک باشد. فریم بیضی یا مربعی مناسب تر است زیرا فریم مستطیلی، خط صاف چانه را بیشتر تاکید می کند.

 

صورت های لوزی
مانند صورت های مثلثی با قاعده بالا، فریمی که حداقل جلب توجه را داشته باشد.

 

عینک طبی مناسب چهره شما + تصاویر 

جدیدترین مطالب