خودروهای برف روب سنگین فوق پیشرفته در دنیا + تصاویر

خودروهای برف روب سنگین فوق پیشرفته در دنیا + تصاویر

خودروهای برف روب جهان

خودروهای برف روب در بسیاری از کشورهای دنیا در حال نوسازی هستند. در اینجا شما با 10 خودروی برف روب فوق پیشرفته که در دنیا مشغول برف روبی هستند آشنا خواهید شد. برف از آن دسته نعمت‌‌های خدادادی است که زمستان‌ها چهره زمین را سفید می‌کند، قدم زدن در برف بسیار دلنشین و لذت‌بخش است به شرط آنکه پوشش گرم و نرمی داشته باشید، اما رانندگی در برف چیز دیگری است و حتی اگر خودروی شما به تجهیزات لازم نیز مجهز باشد باز هم احتمال بروز حادثه وجود دارد.

 

به همین دلیل در کشورهای مختلف پس از بارش برف خودروهای برف روب به خیابان‌های پرتردد آمده و سطح خیابان را از برف پاک می‌کنند. شاید برای شما جالب باشد بدانید خودروهای برف روب پیشرفته‌ای وجود دارد که در یک چشم به‌هم زدن برف تمام سطح یک خیابان را پاک می‌کند. در ادامه این پست سماتک قصد داریم بارش برف زیبایی که اکثر قسمت‌های کشور را سفید پوش کرده است را به فال نیک بگیریم و با هم نگاهی به پیشرفته‌ترین خودروهای برف روب خواهیم داشت.

 

1. خودروی برف روب اُوِر آسِرن آر اس ۲۰۰ (Overaasern RS200)

خودروهای برف روب سنگین فوق پیشرفته در دنیا + تصاویر

این خودرو با هدف پاکسازی برف در برزگراه‌ها و جاده‌هایی که ترافیک سنگینی دارند ساخته شده است. این خودرو طراحی هوشمندانه و ماژولار دارد تا در شرایط مختلف بتواند به راحتی برف را از سطح خیابان و معابر پاک کند. در این خودرو از مواد پیشرفته فایبرگلاس استفاده شده و اصول طراحی آیرودینامیک در آن رعایت شده است. برس‌ و فن‌های بزرگ با ظرفیت بالا، به همراه ویژگی تنظیم خودکار برس‌هایی که برف را جابجا می‌کنند از ویژگی‌های مهم این خودروی برف روب است. تعامل با این خودرو نیز بسیار راحت است و بر خلاف ابعاد بزرگی که دارد هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری آن بسیار کم است.

 

2. خودروی برف روب اشمیت سوپرا (Shmidt Supra)

خودروهای برف روب سنگین فوق پیشرفته در دنیا + تصاویر

این خودرو برای مناطقی طراحی شده که بارش برف زیادی دارند، این برف روب از طراحی ویژه‌ای برخوردار است و در آن خبری از محور محرک مانند سایر خودروها نیست، در نتیجه رانندگی بسیار دقیقی را در مسیرهای برفی در اختیار راننده قرار می‌دهد. از طرف دیگر خودروهای برف روب قدرتمند به مخزنی با ظرفیت بسیار بالا مجهز است و به راحتی می‌تواند چیزی حدود ۸ ساعت، برف سنگین را از سطح جاده‌‌ها پاک کند. این برف‌روب،‌ برف‌ها را تا فاصله ۴۰ متر دورتر پرت می‌کند. ویژگی‌های خودروهای برف روب اشمیت سوپرا به همین‌جا ختم نمی‌شود و این خودرو مصرف بسیار کمی دارد و برخلاف تصور در حین برف‌روبی، هیچ صدایی به داخل کابین نفوذ نمی‌کند. شیشه‌های جلو و آینه‌ها این خودروی برف روب نیز دارای سیستم گرمایش داخلی هستند.

 

3. خودروی برف روب MDOT TOW PLOW

خودروهای برف روب سنگین فوق پیشرفته در دنیا + تصاویر

این خودرو برف روب قدرتمند برای پاکسازی برف بزرگراه‌ها و جاده‌هایی طراحی شده است که هر ساله برف سنگینی را تجربه می‌کنند. به این ترتیب شهری که به این خودروی برف روب مجهز باشد نگرانی برای بارش سنگین‌ترین برف‌ها هم ندارد.

 

4. خودروی برف روب SnowBlast SnowBlower

خودروهای برف روب سنگین فوق پیشرفته در دنیا + تصاویر

این خودروی برف روب قدرتمند برای جاده‌هایی است که سایر برف‌روب‌ها نمی‌توانند برف این جاده‌‌ها را پاک ‌کنند. به عبارت دیگر می‌توان گفت بعید به نظر می‌رسد این خودروی برف روب در پاک‌ کردن برف یک خیابان ناتوان باشد. این خودروی برف روب به دو پره بسیار بزرگ در جلو مجهز است تا برف به داخل مخزن کشیده شود و همانند یک چاقو که پنیر را به راحتی می‌برد، این ماشین برف روب در میان برف‌ سنگین زمستانی مسیر را پاک می‌کند. برف‌هایی که از سطح جاده پاک می‌شوند توسط این بر‌ف‌روب به کنار جاده پرتاب خواهند شد.

 

5. خودروی برف روب اتوبوس (School Bus SnowBlower)

خودروهای برف روب سنگین فوق پیشرفته در دنیا + تصاویر

ممکن است این خودروی برف روب با خودروهایی که تاکنون به آن‌ها اشاره کردیم تفاوت داشته باشد اما اجازه ندهید ظاهر این خودروی برف روب شما را فریب دهد چرا که با یک خودروی برف روب قدرتمند و کارآمد طرف هستیم. این خودروی برف روب در‌واقع برف سطح خیابان‌ها را پاک نمی‌کند و برای پاک‌کردن برفی که روی اتوبوس‌های مدرسه‌ها نشسته طراحی شده است.

 

6. خودروی برف روب CN Jet SnowBlower

خودروهای برف روب سنگین فوق پیشرفته در دنیا + تصاویر

تا این قسمت به برف‌روب‌هایی اشاره کردیم که برای پاک کردن برف خیابان‌ها و برزگراه‌ها طراحی شده‌اند اما اگر برای شما این پرسش مطرح شده که برف خطوط راه‌آهن را چگونه پاک می‌کنند باید بگوییم خودروی برف روب CN Jet SnowBlower برای این کار ساخته شده است. جالب است بدانید با یک خودروی برف روب عادی طرف نیستیم و خلاقیت ویژه‌ای در ساخت این خودروی برف روب به خدمت گرفته شده است تا برف و یخ را به راحتی از ریل راه‌آهن پاک کند. برای رسیدن به این هدف یک موتور هواپیمای جت در قسمت جلوی این خودروی برف روب نصب شده است. وظیفه این موتور جت آب کردن برف و کنار زدن آن از روی ریل است.

 

7. خودروی برف روب اُوِر آسِرن آر اس ۴۰۰ (Overaasern RS400)

خودروهای برف روب سنگین فوق پیشرفته در دنیا + تصاویر

خودروی برف روب برادر بزرگ‌تر برف روب اُوِِر آرسِن آر اس ۲۰۰ است که در بالا به آن اشاره کردیم. جالب است بدانید برند اُور آرسن متخصص ساخت برف‌روب‌های مختلف است و محصولات ويژه‌‌ای را در این زمینه معرفی کرده است. بر‌ف‌روب اُور آرسن آر اس ۴۰۰ با هدف پاک کردن برف از سطح باند فرودگاه‌ها طراحی شده است و برس‌هایی در این خودروی برف روب تعبیه شده تا با دقت بسیار بالا برف را از تمامی سطح باند فرودگاه پاک کنند.

 

این خودروی برف روب بزرگ دارای قسمت‌های مختلفی است که در حین کار باز می‌شوند تا سطح بیشتری از باند را پاک کند اما در زمانی که نیازی به آن نیست به راحتی این قسمت‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند تا فضای پارک کمتری اشغال شود. از آنجایی که پرواز‌های فرودگاه نباید تأخیر داشته باشد، این خودروی برف روب سرعت بسیار بالایی در پاک کردن برف دارد و با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت برف را از روی باند فروشگاه پاک می‌کند.

 

8. خودروی برف روب Prinoth SW4S

خودروهای برف روب سنگین فوق پیشرفته در دنیا + تصاویر

زمانی که برف سنگین می‌بارد، پاک کردن برف خیابان‌ها در اولویت قرار می‌گیرد اما برف معابر نیز باید پاک شود در غیر این صورت احتمال سرخوردن عابرهای پیاده و آسیب دیدن آن‌ها زیاد است، در چنین مواردی می‌توانید روی خودروی برف روب Prinoth SW4S حساب باز کنید. این خودروی برف روب به صورت اختصاصی برای پاک کردن برف معابر طراحی شده و به راحتی میتوان آنرا در پیاده‌روهای باریک به پیش‌ برد. در این خودروی برف روب شاهد حضور قسمتی در جلو هستیم که برف را به داخل کشیده و با ریختن نمک بر روی یخی که در زیر برف قرار دارد آن را آب می‌کند. برفی که به داخل کشیده شده است نیز در فاصله‌ای چند متری پرتاب می‌شود.

 

9. خودروی برف روب BNSF Rotary Snowplow

خودروهای برف روب سنگین فوق پیشرفته در دنیا + تصاویر

همان‌گونه که اشاره کردیم پاک کردن برف در مسیر ریل راه‌آهن اهمیت زیادی دارد، به همین دلیل برف روب BNSF Rotary Snowplow به عنوان بزرگترین خودروی برف روب خط‌ راه‌آهن در تمام دنیا به حساب می‌آید. این برف روب به راحتی می‌توان در کوه‌ها و قسمت‌هایی که چندین متر برف بر روی ریل قطار نشسته است نفوذ کرده و مسیر را باز کند. حتی اگر برف به ارتفاع خود قطار هم باشد باز هم این خودروی برف روب مسیر خود را باز کرده و تونلی در بین برف ایجاد می‌کند.

 

10. خودروی برف روب زاگ پایپ‌ مانستر (Zaugg Pipe Monster)

خودروهای برف روب سنگین فوق پیشرفته در دنیا + تصاویر

خودروی برف روب که با آنچه تاکنون دیده‌اید تفاوت‌های زیادی به لحاظ ظاهر و عمل‌کرد دارد. شرکت Zaugg تخصص ویژه‌ای در ساخت خودروی برف روب دارد و این خودروی برف روب وظیفه‌ای برای پاک کردن برف معابر یا بزرگ‌راه‌ها ندارد و در عوض برای ساخت پیست‌های اسکی طراحی شده است. این برف‌روب، برف را به داخل کشیده و به مکانی که راننده تشخیص می‌دهد هدایت می‌کند و بزرگترین پیست‌های اسکی دنیا که برای مسابقات ورزشی و المپیک استفاده می‌شوند از این خودروی برف روب استفاده می‌کنند.

 

در این قسمت به پایان فهرست مجهزترین خودروهای برف روب دنیا در سماتک رسیدیم، پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه‌ای خوش از رانندگی در خیابان‌های برفی دارید، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را از تجربه‌های خود باخبر سازید.

 

خودروهای برف روب سنگین فوق پیشرفته در دنیا

جدیدترین مطالب