خودرو BMW سری 6 مدرن شبیه کوسه ماهی + تصاویر

خودرو BMW سری 6 مدرن شبیه کوسه ماهی + تصاویر

خودرو BMW سری 6 که مدرن و شبیه کوسه ماهی

خودرو BMW سری 6 که مدرن و شبیه کوسه ماهی می باشد را که محصول جدید شرکت بی ام وی می باشد بسیار شیک و با بدنه زیبا طراحی شده است این خودرو از سری 6 می باشد و سازنده اش در طراحی داخلی نیز کارهای انجام داده است که با دیگر خودرو های نسل بی ام وی فرق دارد این بی ام وی ظاهری زیبا دارد و چشم هر بیننده ای را می نوازد در ادامه تصاویر و جزئیات بیشتر از خودرو BMW سری 6 که مدرن و شبیه کوسه ماهی را خواهید دید با ما همراه باشید.

 

ب ام و سری شش برای نخستین بار در سال 1976 به عنوان جایگزینی برای E9 کوپه معرفی شد که تنها نسخه اولیه آن برای بیش از یک دهه تا سال 1989 در خط تولید این شرکت قرار داشت. پس از وقفه چهارساله، ب ام و تصمیم گرفت با نسل دوم GT خود را در سال 2003 روانه بازار کند و پس از آن نسل سوم این خودرو از سال 2011 تاکنون به فروش می رسد. سری شش یکی از معدود خودروهایی است که باواریایی ها کم ترین تغییرات را در هر نسل آن اعمال می کنند که این مساله شامل مدل 2018 این خودرو هم می شود.

 

در همان نگاه اول با توجه به بدنه عضلانی و طراحی ظاهری اسپرت ب ام و سری شش می شود به قابلیت های دینامیکی بالای آن پی برد. کاپوت کشیده و طویل، کابینی لوکس، فاصله دو محور طویل و چهره ای خشن، بارزترین نکات طراحی این خودرو را شکل می دهند. در عین حال ب ام و به خوبی توانسته از متدهای جدید طراحی برای شکل دهی به خطوط برجسته بدنه بهره گیرد که حتی پس از این سال ها تازگی و جذابیت خود را به خوب حفظ کرده است. برای تکمیل کردن این طراحی، امتداد خط کمربند شانه ای بدنه که نظر بینده را به سوی فضای داخلی زیبای خودرو جلب می کند (در مدل کروک) ظاهری کلاسیک را برای سری شش تداعی می کند.

خودرو BMW سری 6 مدرن شبیه کوسه ماهی + تصاویر

چهره خودرو با توجه به جلو پنجره کلیوی شکل بزرگ سنتی ب ام و که شیب ملایمی به سمت جلو دارد و دماغه کوسه مانند سری شش را به صورتی مدرن تر به نمایش می گذارد، تا حدودی برجسته تر از پیش است.

 

از دیگر نکات جالب توجه در طراحی ظاهری این کوسه ماهی باید به گل گیرهای عضلانی، رینگ های بزرگ 20 اینچی، تزیینات کرومی براق به کارگرفته شده در دماغه خودرو و جلوپنجره که به پهن تر جلوه دادن خودرو کمک شایانی کرده اند، چراغ های مه شکن داخل سپر، چراغ های استاندارد LED تطبیق شونده و چراغ های روشنایی در روز LED در داخل آن ها به صورت یکپارچه، سطوح کشیده و تخت در بخش عقب به همراه مجموعه ای از خطوط افقی که پهنای خاصی به خودرو بخشیده اند و فرم دو تکه چراغ های تمام LED عقب که یادآور ظاهر آشنای چراغ های عقب L شکل ب ام و است، اشاره کرد.

خودرو BMW سری 6 مدرن شبیه کوسه ماهی + تصاویر

با ورود به فضای داخلی سری شش (کوپه، گراند کوپه و کانورتیبل) مهم ترین مواردی که جلب توجه می کنند کیفیت بالای مواد و پوشش داخل کابین، چهار صندلی مجزا برای راننده، سرنشین جلو و سرنشینان عقب و ترکیب بندی رنگی جذاب هستند که برای سال جاری از فیبر کردن هم در آن استفاده شده است. کنسول اصلی این خودرو با تمرکز بر راننده فرم گرفته و به وضوح می توان شیب کنسول میانی را به سمت راننده و به اصطلاح Driver- oriented بودن آن را مشاهده کرد.

 

از جمله تجهیزات رفاهی و ایمنی استاندارد به کارگرفته شده در این خودرو می شود به سیستم iDrive مجهز به صفحه نمایش مرکزی بزر تر، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک چندمنطقه ای، سیستم صوتی استریو Hi-Fi با 12 بلندگو، سیستم فعال سازی چراغ های نور بالای اتوماتیک، سیستم هشداردهنده تغییر مسیر، سیستم هشداردهنده و تشخیص نقاط کور، دوربین های عقب و جلو و 360 درجه، سیستم کمکی پارک، سیستم سه بعدی و تمام رنگی Heas-up display، سیستم دید در شب ب ام و با قابلیت تشخیص عابران و سیستم کروز کنترل فعال با قابلیت ایستادن و حرکت اتوماتیک اشاره کرد.

 

مانند قبل، برای مدل های مختلف سری شش قوای محرکه قدرتمندی شامل دو پیشرانه نوین قابل سفارش است. بر این اساس پیشرانه 4.4 V8 لیتری به کار گرفته شده در مدل 650i سری شش کوپه و گراند کوپه توانایی تولید بیش ترین قدرت 450 اسب بخار در دور موتور 5500 تا 6400 rpm و بیش ترین گشتاور 650 نیوتن متر را بین دور موتور 1750 تا 4500 rpm دارد. این پیشرانه منحصر به فرد reverse-flow که توروب شارژرهای آن در منطقه V و بین بلوک های سیلندر قرار گرفته اند این قدرت و گشتاور بالا را در محدوده زیادی از دور موتور به صورت پیوسته و خطی ارایه می کند تا هیچ نوع لگی در موتور مشاهده نشود.

خودرو BMW سری 6 مدرن شبیه کوسه ماهی + تصاویر

لازم به ذکر است که مدل 650i در عرض 4.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر دست پیدا می کند (با بهره گیری از هر دو جعبه دنده) و حداکثر سرعت آن هم به صورت الکترونیکی به 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است. علاوه بر این مدل 650i با چنین توانایی های حرکتی دارای مصرف 9.4 لیتر در هر 100 کیلومتر است. همچنین در مدل 640i از پیشرانه شش سیلندر خطی 320 اسب بخاری (گشتاوری برابر با 450 نیوتن متر) ب ام و که از تکنولوژی کنترل متغیر سوپاپ ها یا VALVETRONIC بهره می برد، استفاده شده است.

 

این نسخه از سری شش در عرض 5.4 ثانیه به بیش ترین سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد و دارای مصرفی برابر با هفت لیتر در هر 100 کیلومتر است. ب ام و برای هر دو این پیشرانه ها به صورت استاندارد از یک گیربکس هشت سرعته اسپرت اتوماتیک بهره گرفته تا بازده هر مدل در بالاترین میزان خود باقی بماند.

 

در کنار تکنولوژی های پیشرفته استفاده شده در پیشرانه ها و جعبه دنده این خودرو، ب ام و طیف گسترده ای از تکنولوژی نوآورانه Efficient Dynamics را برای کاهش مصرف سوخت و همچنین کاهش میزان گازهای آلاینده به کار گرفته است. از جمله این موارد می توان به سیستم بازیابی انرژی در هنگام ترمز کردن، وارد عمل شدن سیستم های جانبی ایمنی تنها در مواقع ضروری و مورد نیاز، ساختار هوش مند و سبک وزن شاسی و بدنه و کیت، بهبود آیرودینامیک بدنه، سیستم استارت- استاپ خودکار و حالت ECO PRO اشاره کرد.

خودرو BMW سری 6 مدرن شبیه کوسه ماهی + تصاویر

رای متوقف کردن چنین خودروی سریعی طبیعتا نیاز به سیستم ترمز قدرتمندی هم است. از این رو ترمزهای این خودرو مجهز به دیسک های خنک شونده با کالیپرهای سبک وزن هستند که عملکرد بالای آن ها با ساتفاده از سیستم کنترل دینامیک پایداری یا DSC تشدید شده است.

 

قابل ذکر است که سیستم DSC به عنوان پردازنده مرکزی، سیستم های ایمنی مختلفی مانند سیستم ضدنقص ترمزها موسوم به ABS، سیستم کنترل دینامیک هرزگردی خودرو موسوم به DTC، سیستم کنترل ترمزها در پیچ ها (CBC)، سیستم کنترل دینامیک ترمزها (DBC)، سیستم کمکی آغاز حرکت، سیستم خودکار خشک کردن ترمزها و سیستم جبران ضعف لحظه ای ترمزها را در کنار یکدیگر قرار می دهد. در عین حال سیستم استاندارد کنترل دینامیک رانندگی این امکان را به راننده می دهد تا از بین چهار حالت راحت (Comfort)، نرمال، اسپرت و اسپرت پلاس (+Sport) یکی را با توجه به نوع رانندگی مورد نیاز خود از طریق دکمه دواری که در کنسول مرکزی قرار دارد انتخاب کند.

 

پارامترهایی که با انتخاب یکی از این حالت ها تغییر می کند عبارتند از: حساسیت لحظه ای پدال گاز، سیستم کمکی الکتریکی فرمان، جذب کننده های ضربه در سیستم تعلیق، سیستم پایدارکننده نوسانات (در صورت مجهز بودن خودرو به این سیستم) و نحوه تعویض های جعبه دنده اتوماتیک که در نهایت هر یک به افزایش لذت راندگی با این GT لوکس کمک خواهندکرد.

جدیدترین مطالب